33 enkä ikinä ole töissä käynyt.
Vituttaako mammoja kun oon näinkin pitkälle teidän verorahoilla elänyt ja vieläpä ihan kunnollista elämää?:D Naminami
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:56"]
Mä voisin mainiosti lähteä elämään maalle jotain askeettista elämää omillani. Tosin haluaisin tehdä sen ilman mitään tukia. Mutta nykyään ei onnistu, kun on kiinteistöverot pakkoliittyminen kunnan viemäriverkostoon tai pitää olla ties mitä, mihin tarvitsee rahaa. Minä en tarvitse muiden ihmisten arvostusta, kunnianhimoisille, jotka eivät arvosta kunniahimottomia voisin laittaa pääsy kielletty -kyltin. Elämä jossain erämääkampässä pelkkä radio yhteytenä ulkomaailmaan olisi unelmani. Vedet kaivosta, kalat järvestä, marjat ja sienet metsästä. Tosin ilman pakastinsa ja sähköä en osaisi elää. Ulkohuusseja ei kai enää kohta saa missään olla.
Aina olen töitä vastaanottanut ja kunnianhimoa on ollut, mutta en ole sillä halulla mitään saavuttanut. Joku luonteessani mättää, tai ulkonäössäni, että minua ei ole koskaan otettu missään vakavasti, vaan pidetty lapsena. Erämaaunelmat ovat tulleet vasta nyt vanhemmiten. En paljon eläkkeestä stressaa, kun äitinikään ei eläkeikään elänyt ja naapurikin kuoli syöpään 55-vuotiaana, vaikka elintavat olivat varmaan parhaat mitä olla voi. Ei tämä jatkuva pyrkiminen johonkin ole minua onnelliseksi tehnyt.
[/quote]
Unohda epärealistiset Linkola-tyyliset kuvitelmasi ja hanki vaikka mökki perusmukavuuksilla. Ei se että täällä kämpillä on esim. netti elämänlaatua huononna. Mistä teitä muutan erämaahan/rakennan puuveneen/muutan asuntoautoon jne. porukkaa oikein enenevin määrin tulee? Ja miksei kukaan toteuta lupauksiaan vaan jauhaa ja jauhaa. Joku rohkea voi pari talvea sinnitellä erämaakämpillä ja sitten luikkia pois. Täällä pohjoisen kala-apajilla ihan perusarkea moinen. Ei tänne kannata mitään elämyksiä tulla loppuelämäksi etsimään. Käydä toki kannattaa. Ei täällä ole mitään kaupunkilaisille, eikä kaupungissa minulle. T: Eräjorma nettiyhteydellä.
[/quote]
Ne on haaveita. Ei sen ole pakko olla pohjoisessa. Mulla olisi perikunnan mökki ostettavissa, mutta se on saaressa, ja olen huono veneilijä. Mantereella siis haluaisin asua. En ole kaupunkilainen alunperin. Tuo olikin vain unelma, jota en varmaankaan koskaan toteuta. Vaikea sanoa, viihtyisinkö useita vuosia, mutta kokematon erämaan kävijä en kyllä ole.
[/quote]
Joo haaveita pitää olla. Jotkut vouhottaa vaan tosissaan kaikkea survivalisti-vouhotusta mihin, eivät omaa mitään rahkeita. Et ole kiinnostunut veneilemään? Kansanopistoissa esim. kattavia veneily-kursseja. Jos haluat mantereella asustella, niin kuivan maan mökkejä saa yhä halvemmalla. Nämä varmaan jo tiesitkin, kuhan jotain vastailen. Ei muuta ku päivän jatkot työttömille ja työläisille tasapuolisesti!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:50"]
Ovatko naiset sittenkin rahan perään? Näin voisi tästä ketjusta päätellä
[/quote]
Ei ne rahan perään vaan jonkinlaisen ryhdikkyyden perään. Asenne. Se on tärkeä.
Mites sitten kun eläkeikä iskee? - Toinen sossupummi, joka ei aijo jäädä sossupummiksi, vaan tilanne on tilapäinen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:20"]
Mites sitten kun eläkeikä iskee? - Toinen sossupummi, joka ei aijo jäädä sossupummiksi, vaan tilanne on tilapäinen.
[/quote]
Sitten eläkeikä iskee. Sama raha näppiin eläkkeenä ja toimeentulotukena jne. Tosin ei ole sitä pudotusta alemmalle elintasolle mikä iskee monelle työläiselle. Ja haloo nyt oikeasti: kuinka moni jää vanhuuseläkkeelle enää eläkeikien nostojen jälkeen? Siinä paukkuu selät, päät jne jo ennen kuin vuodet täys. Aika yleistä jo nyttenkin työttömyysputkesta eläkkeelle jäänti. Mä en ainakaan palkkais mitää 60v ihmisiä, jos on puolta nuorempia mistä valita. Jos vanha tuttu työntekijä silloin toki. Jos yleistetään, niin vanhemmilla työmoraali korkeampi, mutta tekemisen tahti ja kaikki vaivat, ni se on siinä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:50"]
Ovatko naiset sittenkin rahan perään? Näin voisi tästä ketjusta päätellä
[/quote]
Ovat ja raivoavat kun ovat tähän asti luulleet olevansa ainoita, jotka saavat nauttia äitiyslomista, lapsilisistä ja muista etuisuuksista. Siinä on todellista tasa-arvoa kun eukko käy töissä ja kustantaa kaljoittelut ja lorvimiseni. Ja ruoan saa tehdä kans, siivota ottaa perseeseen jne.
[/quote]
Jaahas, en kyllä itse näe raivoamista tässä ketjussa. Enkä näe sitäkään, että naiset olisivat rahan perään. Ihan yhtälailla miehetkin arvostavat naista, joka ansaitsee elantonsa tai ainakin tekee jotain, vaikka se naisen palkka onkin pienempi. En usko, että kukaan mies tykkäisi naisesta, joka sanoisi, että olen pummi, dyykkaan, enkä aio ikinä tehdä töitä. Sori, mut luuserihan sellainen on.
En henkilökohtaisesti tunne yhtään tuollaista ihmistä, onneksi. Kaikki köyhänä olleet ovat hetken jossain alhossa ja siitä he sinnikkäästi ovat nousseet ja sitä minä kunnioitan suuresti. Että ihmisellä on suurempia päämääriä elämänsä suhteen, että hän haluaa kehittyä ja osata, etsiä ja näyttää potentiaalinsa. Joka ei yhtään yritä, heittää minusta jotain todella arvokasta menemään ja se on se mikä on outoa.
Ei ne lapsilisät ja kotihoidontuki niin isoja ole, että niistä kannattais kenenkään olla nautiskeleva ja toisen kateellinen. Lapseenhan ne menee pääasiassa ja kovaa työtä lapsenhoito on jos sen tekee oikein, eikä laiskottelemalla. Ja sekin aika on lyhyt, sitten taas työnteko jatkuu.
Te jotka sanotte että "10 vuoden päästä ei ole eläkkeitä", mihin perustatte tämän? Uskotteko että talouskasvu maailmasta loppuu tai kapitalismin luonnonlait lakkaavat vaikuttamasta? Noita maailmanlopunennustuksia on ollut ainakin 90-luvun lamasta lähtien, eikä maailma vieläkään ole loppunut.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:56"]
Mä voisin mainiosti lähteä elämään maalle jotain askeettista elämää omillani. Tosin haluaisin tehdä sen ilman mitään tukia. Mutta nykyään ei onnistu, kun on kiinteistöverot pakkoliittyminen kunnan viemäriverkostoon tai pitää olla ties mitä, mihin tarvitsee rahaa. Minä en tarvitse muiden ihmisten arvostusta, kunnianhimoisille, jotka eivät arvosta kunniahimottomia voisin laittaa pääsy kielletty -kyltin. Elämä jossain erämääkampässä pelkkä radio yhteytenä ulkomaailmaan olisi unelmani. Vedet kaivosta, kalat järvestä, marjat ja sienet metsästä. Tosin ilman pakastinsa ja sähköä en osaisi elää. Ulkohuusseja ei kai enää kohta saa missään olla.
Aina olen töitä vastaanottanut ja kunnianhimoa on ollut, mutta en ole sillä halulla mitään saavuttanut. Joku luonteessani mättää, tai ulkonäössäni, että minua ei ole koskaan otettu missään vakavasti, vaan pidetty lapsena. Erämaaunelmat ovat tulleet vasta nyt vanhemmiten. En paljon eläkkeestä stressaa, kun äitinikään ei eläkeikään elänyt ja naapurikin kuoli syöpään 55-vuotiaana, vaikka elintavat olivat varmaan parhaat mitä olla voi. Ei tämä jatkuva pyrkiminen johonkin ole minua onnelliseksi tehnyt.
[/quote]
Unohda epärealistiset Linkola-tyyliset kuvitelmasi ja hanki vaikka mökki perusmukavuuksilla. Ei se että täällä kämpillä on esim. netti elämänlaatua huononna. Mistä teitä muutan erämaahan/rakennan puuveneen/muutan asuntoautoon jne. porukkaa oikein enenevin määrin tulee? Ja miksei kukaan toteuta lupauksiaan vaan jauhaa ja jauhaa. Joku rohkea voi pari talvea sinnitellä erämaakämpillä ja sitten luikkia pois. Täällä pohjoisen kala-apajilla ihan perusarkea moinen. Ei tänne kannata mitään elämyksiä tulla loppuelämäksi etsimään. Käydä toki kannattaa. Ei täällä ole mitään kaupunkilaisille, eikä kaupungissa minulle. T: Eräjorma nettiyhteydellä.
[/quote]
Ne on haaveita. Ei sen ole pakko olla pohjoisessa. Mulla olisi perikunnan mökki ostettavissa, mutta se on saaressa, ja olen huono veneilijä. Mantereella siis haluaisin asua. En ole kaupunkilainen alunperin. Tuo olikin vain unelma, jota en varmaankaan koskaan toteuta. Vaikea sanoa, viihtyisinkö useita vuosia, mutta kokematon erämaan kävijä en kyllä ole.