33 enkä ikinä ole töissä käynyt.
Vituttaako mammoja kun oon näinkin pitkälle teidän verorahoilla elänyt ja vieläpä ihan kunnollista elämää?:D Naminami
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:29"]
Yksityisellä olen. Mitäs sen väliä mitä ne syyt ovat. Eipä näytä tässä keskustelussa mikään kelpaavan.
[/quote]
Niin että nyt ei oo enää syillä väliä? Selailes vähän viestejäs. Ei tunnu kelpaavan vaikka miten koittaa keskustella "pummiudesta", ni aina löytyy valitettavaa.
[/quote]
Olen laittanut vain viestit 47 ja 52 ja sitten sen 54. Ihmettelen, että jonkun töissä käymistä kyseenalaistetaan, koska syyt ovat väärät. Hah hah hah. Ilmeisesti lusmuiluun on syyt aina oikeat :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:03"]
No, mutta jos sä olet itse tyytyväinen noihin valintoihisi- Ja olet löytänyt tasapainon, niin hyvä niin. Ei aina ole helppoa pudota jaloilleen, jos joutuu työelämästä pois...tai lähtee. Hatunnosto.
Se kavereiden nurkissa pyöriminen kuulostaa rankalta.
Aamulla töihin. Täällä kukun, kun uni katos. Ehkäpä vielä zzz.
[/quote]
Oon joo. Se on välil tympeetä tietenkin. Ei muuta ku hyvää työpäivää.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:29"]
Yksityisellä olen. Mitäs sen väliä mitä ne syyt ovat. Eipä näytä tässä keskustelussa mikään kelpaavan.
[/quote]
Niin että nyt ei oo enää syillä väliä? Selailes vähän viestejäs. Ei tunnu kelpaavan vaikka miten koittaa keskustella "pummiudesta", ni aina löytyy valitettavaa.
[/quote]
Olen laittanut vain viestit 47 ja 52 ja sitten sen 54. Ihmettelen, että jonkun töissä käymistä kyseenalaistetaan, koska syyt ovat väärät. Hah hah hah. Ilmeisesti lusmuiluun on syyt aina oikeat :)
[/quote]
Eiköhän kummallekin löydy oikeita ja vääriä syitä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:04"]
Ei sillä työmarkkinatuella kummoisia reppumatkoja heitetä. Joillekin se onni ja autuus on se, että voi vaan maata ja vetää käteen päivät pitkät jossain sossun maksaman vuokrayksiön nuhjuisella sohvalla. Ja jos koko elämä on ollut luistelua tätä rataa pitkin, niin todennäköisesti taustalla on myös huume- tai muu päihdehistoria.
[/quote]
No on sul jutut! Kuinkahan monelle moinen elämä on onni ja autuus? Ite en kyl edes tiedä ketään ketä tollee elämänsä oikeesti viettää. Mä en tiedä miten huikeita sun reppumatkat on, mut mä kiersin työmarkkinatuella nuorempana Aasian, Venäjän, Indonesian, Etelä-Amerikan ja osan Afrikkaa. Työelämään palatessa sitten kalliimpia reissuja.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 03:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 00:22"]
Tulee kivat eläkepäivät. Lusmu.
[/quote]
Ei se sossuraha eläkkeen takia vähene, tai siis käytössä oleva raha pysyy samana, jos ei nyt mitään superlamaa tule. Ja jos tulee, niin sittenhän on kusessa kaikki muutkin.
[/quote]
Meinaatko ihan tosissasi, että suomessa olisi vielä jotain sossurahoja sitten kun sinä eläkkeellä olet? Tai edes 10-20 vuoden päästä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:24"]
[/quote]
Ei se sossuraha eläkkeen takia vähene, tai siis käytössä oleva raha pysyy samana, jos ei nyt mitään superlamaa tule. Ja jos tulee, niin sittenhän on kusessa kaikki muutkin.
[/quote]
Meinaatko ihan tosissasi, että suomessa olisi vielä jotain sossurahoja sitten kun sinä eläkkeellä olet? Tai edes 10-20 vuoden päästä?
[/quote]
Mä oon eläkkeellä puolen vuoden päästä "masennuksen" takia. Jos menet töihin sieltä ulisemasta, niin voi ollakin. Sitä oo sun kansaneläkettä sen enempää ja yksityiset pyramidihuijaukset kaatuu ennen ku SÄ pääset eläkkeelle.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:55"]
Nuorena jaksaa vielä hengailla ja reppumatkailla, ku 40 lähenee mittariin rahattomuus alkaa vituttaa. Kokemusta on.
[/quote]
Lisään tähän: matkoja löytyy halvalla, yöpyminenkin onnistuu. Mutta rahattomana vaeltelu jossain kalliimmassa maassa ei vaan nappaa enää.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:57"]
Eli olette sitä mieltä, että sosiaaliturva ei johda lusmuiluun, koska sillä ei saa hyvää elämää kuitenkaan.
[/quote]
Nykyisellään töitä ei riitä kaikille vaikka mitä tekisi, joten on kai parempi, että sosiaaliturvan nostajissa on sitä porukkaa, jonka mielestä dyykkaaminen ja pullojen keräileminen on ihan jees kolmekymppisenä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:57"]
Eli olette sitä mieltä, että sosiaaliturva ei johda lusmuiluun, koska sillä ei saa hyvää elämää kuitenkaan.
[/quote]
Nykyisellään töitä ei riitä kaikille vaikka mitä tekisi, joten on kai parempi, että sosiaaliturvan nostajissa on sitä porukkaa, jonka mielestä dyykkaaminen ja pullojen keräileminen on ihan jees kolmekymppisenä.
[/quote]
Vaan ja ainoastaan hyvä, että työt vähenee. Jää ihmisille aikaa tehdä jotain oikeasti mitä haluaa, jos siis muuta ku palkkatyötä. Luonnonvarojen jakaminen jne. se ongelma on. Mun puolesta robotit voi hoitaa mun hommat ja mä tehdä jotain muuta. Jos joku työtä haluaa väkisin tehdä tehkööt. On se sosiaaliturva kaikille siitä pillittäjillekin parempi, ku joku oikeasti tyhjän päällä oleva puukkosankari niitten takana pankkiautomaatilla. Henkisesti tääl ollaan kehitysmaan tasolla, ei taloudellisesti.
Niin ja vapaaehtoistyö on myös ihan jees, sosiaaliturva toimii eräänlaisena palkkana siitä. Mun mielestä on hyvä jos työttömät keksii mielekästä tekemistä sen sijaan et kaikki dokais ja vetäis kamaa.
Minä tapasin joskus tuollaisen miehen kuin ap. Juttu lopahti siihen, kun mies naureskellen kertoi olevansa työtön sossupummi, eikä aio koskaan tehdä töitä. Kohteliaasti kieltäydyin sitten seurasta, koska en mitenkään koskaan voisi olla ihmisen kanssa, jonka elämänfilosofia on tuo. Ehkä en vain ymmärrä miksi noin haluaa elää.
Itse teen vapaana taiteilijana töitä ja koen olevani hirvittävän onnellinen kun saan tehdä sitä mistä tykkään. Tämä on unelmani, joka vastaa onnellisuudessaan rakastumisen tunnetta. Olisin onneton, jos jostain syystä en saisi tehdä työtäni. Varmaan kuihtuisin ja kuolisin pois, kun kaikki päähäni pukkaavat ideat jäisi sinne vailla toteutusta.
Siksi minusta tuntuu, että ap ei vain ole löytänyt itselleen mieluisaa asiaa, mitä tehdä. Jokaisella meistä on jokin, missä me ollaan ihan lyömättömän ylivertaisen lahjakkaita. Ei sen työn tarvitse tarkoittaa orjatyötä jollekkin läskipomoriistäjälle ja onnetonta vuosikausien oravanpyörää. Tuollainen on minusta niin suppea ja kehittymätön näkemys, joka kielii huonoista kokemuksista tai perityistä asenteista, joita ei ole koskaan onnistunut romuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 05:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä oon eläkkeellä puolen vuoden päästä "masennuksen" takia. Jos menet töihin sieltä ulisemasta, niin voi ollakin. Sitä oo sun kansaneläkettä sen enempää ja yksityiset pyramidihuijaukset kaatuu ennen ku SÄ pääset eläkkeelle.
[/quote]
Minun eläkkeeni on sijoitusasunnot, joita ole haalinut vuosien varrella. Töistä saan niin hyvää palkkaa, että lainaa sain aikoinaan kätevästi. Parin vuoden päästä alkaa munkin eläkelorvivuodet, olen 42, ei ihan tarvi odottaa vanhuuteen saakka. En minäkään usko kansaneläkkeisiin, enkä varsinkaan mihinkään vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin. Ne tulee poistumaan ja pienenemään todella rajusti vuosien varrella.
Ovatko naiset sittenkin rahan perään? Näin voisi tästä ketjusta päätellä
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:50"]
[/quote]
Jaa-a, hyvin monet naiset ovat kaupanalalla ja hoitoalalla, jossa surkeat palkat. Kaipa se on joku myy syy sille töissäkäymiselle.
Mä voisin mainiosti lähteä elämään maalle jotain askeettista elämää omillani. Tosin haluaisin tehdä sen ilman mitään tukia. Mutta nykyään ei onnistu, kun on kiinteistöverot pakkoliittyminen kunnan viemäriverkostoon tai pitää olla ties mitä, mihin tarvitsee rahaa. Minä en tarvitse muiden ihmisten arvostusta, kunnianhimoisille, jotka eivät arvosta kunniahimottomia voisin laittaa pääsy kielletty -kyltin. Elämä jossain erämääkampässä pelkkä radio yhteytenä ulkomaailmaan olisi unelmani. Vedet kaivosta, kalat järvestä, marjat ja sienet metsästä. Tosin ilman pakastinsa ja sähköä en osaisi elää. Ulkohuusseja ei kai enää kohta saa missään olla.
Aina olen töitä vastaanottanut ja kunnianhimoa on ollut, mutta en ole sillä halulla mitään saavuttanut. Joku luonteessani mättää, tai ulkonäössäni, että minua ei ole koskaan otettu missään vakavasti, vaan pidetty lapsena. Erämaaunelmat ovat tulleet vasta nyt vanhemmiten. En paljon eläkkeestä stressaa, kun äitinikään ei eläkeikään elänyt ja naapurikin kuoli syöpään 55-vuotiaana, vaikka elintavat olivat varmaan parhaat mitä olla voi. Ei tämä jatkuva pyrkiminen johonkin ole minua onnelliseksi tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:50"]
[/quote]
Ovat ja raivoavat kun ovat tähän asti luulleet olevansa ainoita, jotka saavat nauttia äitiyslomista, lapsilisistä ja muista etuisuuksista. Siinä on todellista tasa-arvoa kun eukko käy töissä ja kustantaa kaljoittelut ja lorvimiseni. Ja ruoan saa tehdä kans, siivota ottaa perseeseen jne.
Mahtava asenne! Mutta on niitä toisenlaisiakin perheitä ja miehiä. Itse naisena olen pitänyt vain puoli vuotta vanhempainvapaata, mies sitten loput ja hoitovapaat päälle. On ihana mies ja lapsille isä. On ollut ilo käydä töissä ja maksaa perheen elatusta. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 06:56"]
Mä voisin mainiosti lähteä elämään maalle jotain askeettista elämää omillani. Tosin haluaisin tehdä sen ilman mitään tukia. Mutta nykyään ei onnistu, kun on kiinteistöverot pakkoliittyminen kunnan viemäriverkostoon tai pitää olla ties mitä, mihin tarvitsee rahaa. Minä en tarvitse muiden ihmisten arvostusta, kunnianhimoisille, jotka eivät arvosta kunniahimottomia voisin laittaa pääsy kielletty -kyltin. Elämä jossain erämääkampässä pelkkä radio yhteytenä ulkomaailmaan olisi unelmani. Vedet kaivosta, kalat järvestä, marjat ja sienet metsästä. Tosin ilman pakastinsa ja sähköä en osaisi elää. Ulkohuusseja ei kai enää kohta saa missään olla.
Aina olen töitä vastaanottanut ja kunnianhimoa on ollut, mutta en ole sillä halulla mitään saavuttanut. Joku luonteessani mättää, tai ulkonäössäni, että minua ei ole koskaan otettu missään vakavasti, vaan pidetty lapsena. Erämaaunelmat ovat tulleet vasta nyt vanhemmiten. En paljon eläkkeestä stressaa, kun äitinikään ei eläkeikään elänyt ja naapurikin kuoli syöpään 55-vuotiaana, vaikka elintavat olivat varmaan parhaat mitä olla voi. Ei tämä jatkuva pyrkiminen johonkin ole minua onnelliseksi tehnyt.
[/quote]
Unohda epärealistiset Linkola-tyyliset kuvitelmasi ja hanki vaikka mökki perusmukavuuksilla. Ei se että täällä kämpillä on esim. netti elämänlaatua huononna. Mistä teitä muutan erämaahan/rakennan puuveneen/muutan asuntoautoon jne. porukkaa oikein enenevin määrin tulee? Ja miksei kukaan toteuta lupauksiaan vaan jauhaa ja jauhaa. Joku rohkea voi pari talvea sinnitellä erämaakämpillä ja sitten luikkia pois. Täällä pohjoisen kala-apajilla ihan perusarkea moinen. Ei tänne kannata mitään elämyksiä tulla loppuelämäksi etsimään. Käydä toki kannattaa. Ei täällä ole mitään kaupunkilaisille, eikä kaupungissa minulle. T: Eräjorma nettiyhteydellä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:06"]
Mahtava asenne! Mutta on niitä toisenlaisiakin perheitä ja miehiä. Itse naisena olen pitänyt vain puoli vuotta vanhempainvapaata, mies sitten loput ja hoitovapaat päälle. On ihana mies ja lapsille isä. On ollut ilo käydä töissä ja maksaa perheen elatusta. Mutta siitähän sinä et tiedä mitään.
[/quote]
Mitä itse tiedät siitä, että jollekin ei ole olemassa pahempaa painajaista kuin perheellisen arki? Mainio asenne kuitenkin osittain, kun käyt työssä ja maksat perheen elatusta!
Ei sillä työmarkkinatuella kummoisia reppumatkoja heitetä. Joillekin se onni ja autuus on se, että voi vaan maata ja vetää käteen päivät pitkät jossain sossun maksaman vuokrayksiön nuhjuisella sohvalla. Ja jos koko elämä on ollut luistelua tätä rataa pitkin, niin todennäköisesti taustalla on myös huume- tai muu päihdehistoria.