Onko se yleistäkin nykyään, että ihmisiä pitää muistuttaa sähköposteista, joita olen heille lähettänyt?
Viikko ja toinenkin vierähtää, eikä sähköpostiin vastata. Ja muistutus näistä sähkäposteistakin saattaa joillakin jäädä huomiotta. Nämä ovat olleet työsähköposteja, joten ei ole kysymys mistään pääsenkö teille töihin -kyselyistä.
Miksi näin? Miksi ihmiset eivät vastaa?
Kommentit (10)
Vaikka se sinun asiasi onkin sinulle ehkä prioriteetti numero 1, se ei välttämättä ol sitä viestin vastaanottajalle. Hänellä saattaa olla vaikka viisi muuta tärkeämpää työtehtävää, jotka pitää hoitaa enisn, ja sen jälkeen hänellä on aikaa sitten toivottavasti paneutua siihen sinun asiaasi.
On ainakin meidän yrityksessä. Sportia tulee niin valtavasti että se haitta töitä. Toisinsanoen en saisi mitään töitä maaliin jos vastaisin sähköpostiin samantien. Yleensä keskityn tuottavaan työhön ja vastaan vasta muikkarin saatuani. Silloin tiedän että apuani tarvitaan. Loput spostot onkin sitten selvinneet tavalla tai toisella. Terv. N 100 spostia päivässä joista ehkä 20 on loppupelissä sellasta johon tulee vastata
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se sinun asiasi onkin sinulle ehkä prioriteetti numero 1, se ei välttämättä ol sitä viestin vastaanottajalle. Hänellä saattaa olla vaikka viisi muuta tärkeämpää työtehtävää, jotka pitää hoitaa enisn, ja sen jälkeen hänellä on aikaa sitten toivottavasti paneutua siihen sinun asiaasi.
Näinhän se tietysti on, mutta ei sen pitäisi olla näin. Kyllä minulla työntekijänä pitäisi myös olla joku painoarvo. Minulla menee muistutteluun resursseja, jotka voisin käyttää parempaankin tekemiseen ja pahimmassa tapauksessa työt seisoo, koska en saa tarvittavia ohjeita työtehtäviin
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköpostit ovat hidasta viestintää. Käytä nopeampia viestintävälineitä, kuten whatsappia tai soittamista. Kasvokkain on tehokkain tapa saada nopea vastaus eli ehdota vaikka tapaamista, jos haluat varmasti vastauksen.
Pomolle whatsappia 😃
Mulle tulee päivässä aktiivisella kaudella pahimmillaan se 100+ viestiä päivässä ja näin kesälläkin puhutaan kymmenistä viesteistä, joten ymmärtänet, että niihin vastaamisessa voi joskus vierähtää aikaa. Varsinkin, kun kesällä olen toimistolla eli koneen ääressä noin 30 % ajasta, muulloin olen työkohteissa. Eikä pääasiallinen työni ole viesteihin vastaaminen.
Hirveän paljon tulee nykyään muuten sellaisia viestejä, jotka edellyttävät johonkin asiaan perehtymistä (olematta suoraan laskutettavaa työtä) ja vastaamiseen on varattava hieman kauemmin kun 1-2 min. Jos nämä ei ole kovin relevantteja (jos on, niin siinä tapauksessa jos vastausta ei kuulu, soita!) niin myönnän kyllä, että voi jäädä vastaamatta.
On, koska niitä tulee liikaa! Minulle tulee 100-200 postia päivässä,,joten pakostakin välillä joku unohtuu tai joutuu väärään kansioon ja unholaan.
Koska niitä sähköpostiviestejä on päivässä satoja. Yhtä hyvin voi kysyä, mikset ole tehnyt sitä mitä aikaa sitten saamassasi ohje sähköpostissa käskettiin tehdä. Etkä sittenkään, kun sait uuden muistuksen, että se on yhä tekemättä sen perusteella, mitä systeemi kertoo. Etkä edes kolmannesta viimeisestä varoituksesta, että jos et tee sitä, niin xxx lakkaa toimimasta huomenna klo xx.xx. Sen jälkeen tulee sinulta kyllä viestiä, että mikä on, kun xxx ei enää toimi ja olisi hirveä kiire saada se xxx kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sähköpostit ovat hidasta viestintää. Käytä nopeampia viestintävälineitä, kuten whatsappia tai soittamista. Kasvokkain on tehokkain tapa saada nopea vastaus eli ehdota vaikka tapaamista, jos haluat varmasti vastauksen.
Pomolle whatsappia 😃
Kyllä vaan, meidän työyhteisössä nopon tapa viestiä on whatsapp ja sitä voi lähettää myös esimiehelle, vaikka se kuulostaisikin teistä typerältä.