Opiskelijat! millainen on ärsyttävin...
...opiskelija teidän luokalla?
itsellä omalla luokalla yksi melkoisen ärsyttävä "aikuisopiskelija". koittaa esiintyä fiksuna, lässyttää asioista faktoja jotka eivät välttämättä pidä edes paikkaansa. vähän huumorintajuton :)
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 06:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:27"]TYYPIT, JOTKA NEULOVAT LUENNOILLA! Niin epäkohteliasta luennoitsijaa kohtaan, että myötähävettää vietävästi (yksi luennoitsija onkin sanonut, että kieltää aina sen, jos joku alkaa hänen luennoillaan neuloa). Lisäksi kerran oli pakko pyytää yhtä takanani istunutta lopettamaan, kun puikkojen helinä sotki täysin keskittymiskykyni. [/quote] Oletko vähän tyhmä vai vain tietämätön? Neulominen ei tarkoita sitä ettei kuuntele vaan päinvastoin auttaa keskittymään. Itse olet ilmeisesti surkea neuloja, jollet tätä tiennyt, mutta jos on taitava niin se ei mitenkään heikennä luennon seuraamista. Monet neulovat myös telkkaria katsoessaan. Voi käyttää puupuikkoja, ne eivät kilise. Pahempia ja yleisempiä ovat ne, jotka näpräävät puhelimiaan. Sellaiset eivät takuulla seuraa yhtään. Puikkojen ääntä enemmän häiritsee joidenkin hihittely ja sipinä ja vessassa ravaaminen.
[/quote]
Mistä sinäkään tiedät mitä joku seuraa. Jotkut pystyvät keskittymään moneen asiaan yhtä aikaa. Toisaalta itselleni on mahdotonta keskittyä kuuntelemaan koko oppitunnin ajan, vaan vaivun joko omiin ajatuksiini ties kuinka pitkäksi ajaksi tai räplään hetken puhelinta jonka jälkeen jaksan taas keskittyä paremmin.
Itse opiskelen nuorten ryhmässä toista korkeakoulututkintoani, omat luokkakaverit on n. 4-5 vuotta nuorempia ja meitä vanhempia opiskelijoita on kourallinen.
Olin tottunut edellistä tutkintoa suorittaessani, että meillä oli jopa yllättävän hyvä luokkahenki, eikä ns. pieniä kuppikuntia syntynyt varsinkaan tunneille eikä juurikaan koulupäivien ajaksi, toki kaveriporukoita ja vapaa-ajan ystäviä syntyi eritavalla. Koulussa oli aina jotenkin huoleton ja keskusteleva ilmapiiri, ikäjakauma oli 19-50 (minä olin tuolloin yksi nuorimmista) ja kaiholla todellakin muistelen tuota ryhmää, nyt kun aloitin tämän uuden koulun.
Tässä uudessa koulussa ja ryhmässä heti luotiin kuppikunnat, heti tietty ihmisporukka aloitti arvioimalla porukan läpi, tunneillä ei aukaistu suuta kuin häiriköintimielessä, mutta esim. kun minä ja muutama muu vastasimme opettajan kysymyksiin, saimme leiman "kaikkitietävä päällepäsmäri".... Miksi ihmiset ei sitten itse viitanneet ja alkaneet keskustella? Kamalinta oli, kun muutama poika oikeasti aukoi päätään opettajalle. Siis korkeakoulussa? Oli tosi noloa katsoa sitä toimintaa. No pian koko ryhmä ratkesi, itse valitsin harvinaisemman suuntautumisvaihtoehdon ja jopa olen saanut ihan erityissiunauksen suorittaa aikuispuolella paljon kursseja (meillä ei nuorille suositella tätä kovin herkästi, koska kontaktitunteja on vähän ja itsenäistä työtä paljon ja että päiväpuolella pysyisi ryhmäkoot suht. normaaleina). Itse nautin tuolla aikuispuolella olosta, sillä siellä todellakin jutellaan ja kuunnellaan myös toisia, on mahtava kuulla jos jollakin on omakohtaista kokemusta ja imeä se tieto itseensä. Siellä mennään yhdessä syömään ja kahville.
Kamalin tosin tuosta minun ns. oikeasta nuorten ryhmästä on kuitenkin hieman minua vanhempi mies, joka on todellakin oikeasti ilkeä, vittuileva, vähättelevä tiettyjä ihmisiä kohtaan ja kehuskelee kuinka hän tulee kaikkien kanssa toimeen jne. vaikka ei tulekkaan. Suoraan sanottuna mielistelee vain kauniita naisia ja komeita miehiä sekä niitä, joista kokee olevan itselleen hyötyä. Ihan käsittämätön tapaus ja liian läpinäkyvä. Ei edes halua tulla toimeen ihmisten kanssa oikeasti, ylimielinen. Hyvin raskasta on ollut tämän ihmisen kanssa ryhmätöissä yms, mutta onneksi tiedän, että ei olla varmasti tulevaisuudessa samoissa työpaikoissa tai ympyröissä.
Minusta koulu on koulu ja sinne tullaan oppimaan ja siellä ei tarvitse kaikista tykätä tai olla parasta pataa, mutta siellä kuuluu kunnioittaa kaikkia ja suoda kaikille ilo ja rauha opiskella. Ei sinne tulla pitämään hovia tai vittuilemaan kanssaopiskelijoille.
Ärsyttävin on sellainen, joka vastaa aina kovimpaan ääneen jokaiseen opettajan kysymykseen antamatta puheenvuoroa ikinä toisille, ja jos joku sellaista yrittää, niin puhuu päälle vielä kovempaan. Hänen asiansa on kaiketi tärkein. Ryhmätehtävissä ihan helvetin hankala yrittää tehdä mitään sellaisen kanssa.
Ihmettelen tuota aikuisopiskelijoiden haukkumista. En tunnista täällä mollattua aikuisopiskelijatyyppiä meiltä ollenkaan. Itsekin olen aikuisopiskelija ja tunnen paljon muitakin sellaisia. Olen tosin nuorisopuolella ja kyllä täytyy sanoa, että siellä kaikkein ilkeimmät ovat juuri niitä nuoriso-opiskelijoita. Näin ainakin meillä. Kukaan aikuisopiskelijoista ei puhu niin paljon pahaa toisista ja opettajista eikä käyttäydy niin huonosti kuin nuo itsekeskeiset prinsessat. Joiltain osin on jopa kyse koulukiusaamisesta, lievemmässä päässä lähinnä tunneilla häiritsemisestä. Joskus on vaikea uskoa heitä täysikäisiksi.
Tosin tuntuu siltä, että yhdistelmä aikuinen ja opiskelija on jo monelle nuorelle sellaisenaan punainen vaate. "Ne vie meidän opiskelupaikat"-ajattelu varmaan tuottaa juuri sellaisia ajatuskulkuja kuin tässäkin ketjussa on nähty.
Itse olen aikuispuolella, mutta näen samassa oppilaitoksessa niitä nuoriakin opiskelijoita. Ikäeroa heihin minulla ei ole yhtä kokonaista sukupolveakaan, mutta voi jestas, miten erilaista se meno on nykyään. Kellään ei enää ole käytöstapoja. Ei tietysti voikaan olla, jos ei kukaan opeta, ja jos ei niitä mitenkään edes edellytetä. :(
Aikuisopiskelijat on yleensä rasittavia.
Vänisijät ja valittajat. Kokoajan on joku huonosti ja kaikki on vaan paskaa. Tehtävät jatkuvasti tekemättä ja ryhmähommissa nämä ovat todellisia riippakiviä. Muutaman kerran olen ihan sanonut, että vapaaehtoisestihan täällä ollaan, että jos kaikki on vaan niin paskaa niin lähtekää kotiinne kitisemään.
On se kumma kun ilmaista opetusta on tarjolla niin ei kelpaa...
Sellainen, joka kyttää muiden asioita.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:26"]Aikuisopiskelijat on yleensä rasittavia.
[/quote]
Komppaan. Niillä on aina niin helvetisti elämänkokemusta ja monesti nämä ovat myös joka alan asiantuntijoita.
millainen on kiva aikuisopiskelija??
Sellainen, joka jo ekana päivänä haalii ympärilleen palvelusväen jonka kanssa muodostaa ainejärjestön aktiiviytimen - samalla toki kurssikavereita alentuvasti kohdellen. Tietenkään ei tarvitse moikata, hymyillä tai käyttäytyä edes ihmismäisesti.
Yleensäkin semmoinen huumorintajuton ja kuiva henkilö on rasittava. Eräs tällainen aikuisopiskelija tuli valittamaan kun puhuin yliopiston kirjaston keskustelutilassa mutta ystävällisesti totesin että Suomi on vapaa maa ja jätin tyypin noteeraamatta. Menkööt kotiin tai sinne hiljaiseen tilaan lukemaan jos on niin heikot hermot!
ne jotka pulisee tunnilla, kun yrittää kuunnella opetusta. tekoripsi-mimmit
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:34"]Sellainen, joka jo ekana päivänä haalii ympärilleen palvelusväen jonka kanssa muodostaa ainejärjestön aktiiviytimen - samalla toki kurssikavereita alentuvasti kohdellen. Tietenkään ei tarvitse moikata, hymyillä tai käyttäytyä edes ihmismäisesti.
[/quote]
Ai, en tiennyt että olette linjoilla :D menkäähän nyt suunnittelemaan vaikka sitsejä ja muistakaa puhua siitä kovaan ääneen ensi viikon luennolla!
ehkä niillä kuule ihan aidosti onkin... Huomaat, kun ikää tulee, niin opiskelu yhdistyy ihan uudella tavalla omiin elämänkokemuksiin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:26"]Aikuisopiskelijat on yleensä rasittavia. [/quote] Komppaan. Niillä on aina niin helvetisti elämänkokemusta ja monesti nämä ovat myös joka alan asiantuntijoita.
[/quote]
Opiskijat jotka ovat ekana vuotenaan kokeneet suuren herätyksen ja kuvittelevat olevansa päteviä keskustelemaan professorien kanssa tasaväkisesti. Eli siis ei hahmoteta sitä kuinka paljon on vielä sellaista mitä he EIVÄT vielä tiedä.
Aikuisopiskelijat siksi että ovat usein yli-innokkaita ja aina valmiina pätemään, jos eivät asiantuntemuksellaan niin sitten juurikin sillä elämänkokemuksella.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Mua kerran tekoripsimimmit mun edessä käski olemaan hiljaa kun kuiskasin kaverilleni kysyäkseni onko luennoitsija hänenkin mielestään väärässä. Jännä juttu kun yleensä nämä luennot oli kyseisen porukan meikkaussessoita mutta oli varmaan jäänyt puuteri kotiin tällä kertaa :D
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:46"]
[/quote]
Komppaan osittain. Tekoripsimimmit eivät ole yhtään sen ärsyttävämpiä kuin muutkaan, jos vain käyttäytyvät oikein. Mutta sitten ne tunnilla pulisijat, tuosta olen täysin samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:40"]
Sössöttävät pikkupissikset, joilla ikää nippanappa yli 20 v.
[/quote]
Miksi tätä oli alapeukutettu? Pikkupissikset tunnistivat itsensä?