mieheni ei huomaa asioita joita teen joka päivä
ELi keittiön ja vessan siivous, lasten lelut kerätään ym. Se vaan valittaa niistä jotka jäi tekemättä. Esim. jos pyykit olen ehtinyt kerätä ja toisen laittamaan kuivumaan niin se valittaa niistää jotka jäi lajittelematta. Sitten olen seuraavankin päivän niin kiukkuinennja poikki kun teen töitä kotona 24h. Miten muilla? Ok 7-22 olen tekemässä jotain hommia kotona tai ulkoilut ym ladten kanssa.
Kommentit (65)
En tiedä, millainen palatsi teillä on, mutta ei kodin hommiin mene päivässä kuin tunti-puolitoista jos sitäkään. Jos menee yli tuon, on laiska tai sitten on niin iso lukaali, että on varaa palkata siivooja. Mitäs näitä nyt on, imurointi 15-30, pesukone pyörii itsestään, samoin astianpesukone tai astiat altaassa likoamassa. Ruoan laitto sen puoli tuntia, ja sekin menee samalla kuin nuo muut hommat. Ei kannata syyttää miestä, jos on täysin kyvytön tehokkaaseen työntekoon. Lasten kanssa kotona oleminen on sellaista luksusta, ettei sitä voi työksi nimittää parhaalla tahdollakaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:01"]
Oikeastaan mieheni ei ole laiskakaan mutta kotitöitä ei vaan halua tehdä. Minäkin tekisin kivoja hommia enemmin esim pihalla. Mutta täytyy sisälläkin tehdä. Ajan meillä esim nurmikon mielelläni. Imurointi on ok, mutta ketuttaa se että muut ei osallistu tai sotkee. Ja illalla ei enää jaksa tehdä kun arkiset hommat ruuan laitosta ja penten hoidosta on vienyt voimat. Ps ja yöt ei tosiaan ole ehjiä eli päivä menee välillä ihan väsyneenä kokonaan. Ap
[/quote]
Kysypäs mieheltäsi, haluaisiko se tehdä ennemmin kivoja hommia, kuin käydä töissä ja tienata sulle rahaa?
Teet itsestäsi marttyyria, vaikka olet siinä onnellisessa asemassa, että voit olla kotona?
Rinnasta tuota raskasta elämääsi kehitysmaiden naisten elämään, jossa puoli päivää kuluu puhtaan veden hakemiseen?
Ehkä nekin tekisi ennemmin kivoja hommia, vaikka pesisi pottaa ja pyyhkisi pölyjä?
Av-palstan naisten tekemisien glorifioinnille saisi tulla jo loppu. Märiseviä , tyytymättömiä vapaamatkustajia.
Eikö siivouspäiviksi voi sopia jotkut tietyt päivät, niin koko viikko ei kulu siivoamiseen ja näihin voisi osallistua kummatkin tai vuorotellen?
Pyykin pesun voi hoitaa mielestäni kummatkin itse, jos ei lapsia, harvoin kyllä mies tosiaa huomaa, jos koti on siivottu ääriään myöten ja pälyt pyyhitty täälläkin, mutta sen sijaan jos jotain lojuu lattialla, se huomataan. Pätee myös muissa ihmissuhteissa, kummallista kyllä.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:01"]
Oikeastaan mieheni ei ole laiskakaan mutta kotitöitä ei vaan halua tehdä. Minäkin tekisin kivoja hommia enemmin esim pihalla. Mutta täytyy sisälläkin tehdä. Ajan meillä esim nurmikon mielelläni. Imurointi on ok, mutta ketuttaa se että muut ei osallistu tai sotkee. Ja illalla ei enää jaksa tehdä kun arkiset hommat ruuan laitosta ja penten hoidosta on vienyt voimat. Ps ja yöt ei tosiaan ole ehjiä eli päivä menee välillä ihan väsyneenä kokonaan. Ap
[/quote]
Noh, minkäs ikäisiä ne sinun lapsesi nyt sitten. Heidätkin kannattaa jo pienestä pitäen kasvattaa ikätasonsa mukaan osallistumaan muistaen, että teko on tulosta tärkeämpää. Ei tarvitse sitten kymmenenvuoden päästä herätä huomamaan, että et asu yksin, mutta tee kyllä kaiken yksin.
Ap jatkaa vielä, mainitsin jo että en valittaisi ja mielestäni teen kotona kokoajan, tätäkin katselen välillä, sorry, mutta kun mies valittaa ja haukkuu niin mitä sitten teen väärin kotona.
"Älä viitsi ärsyttää työssäkäyvää äitiä tuolla 24/7 paskalla. Se, mitä sinä teet, on duunariyksinhuoltajalle lomaa (myös liitossa elävälle työssäkäyvälle). Noin kesälomalla toimitaan.
Minäkin pesen vessan monta kertaa viikossa, pyykit, tiskit (ei konetta), siivoukset ym. Ansiotyön lisäksi. Ikävää, kun tuohon 24 h/vrk tuntiin ei voi lisätä 10 h palkkatyötä."
Mutta me lapsettomat ja työssäkäyvät äidit eivät kuitenkaan hoida lapsiaan 24/7, vaan koti pysyy paljon siistimpänä kun siellä ei ole ketään kotona tai ei edes tiskiä tule, kun lounas syödään ulkona ja lapset koulussa. Kait lapset tarvitsevat kotona hoitoa ja ruokaa, ainakin työssäkäyvien äitien lapset - onhan päiväkodissa hoitajat lasta varten, siivoojat ja ruuanlaittajat vielä erikseen ja talonmies vai onko se pelkkää laiskottelua päiväkotien työntekijöillä ja kallis yhteiskunnallinen päivähoito voitaisiin korvata muilla tavoin.
1v ja 3v
eilen pölyt pyyhitty. Nyt menen laittamaan pyykit, moikka!
Ai niin kaksi kerroksinen talo josta olen sanonut että voitaisiin muuttaa koska on epäkäytännöllinen, mutta kuka nyt kotoaan lähtisi.
Voi, kulta pieni...olet tehnyt henkilökohtaisen arvovalinnan ja perustanut perheen. Ei se ihan oikeasti voi olla noin raskas ponnistus nykynaiselle, jolla on kaikki mahdolliset välineet helpottamassa noita niin pirun raskaita kotitöitä. Mitä, jos keskitysit siihen miten hyvä mies sinulla on. Ja ota se asenne, että kukaan muu ei osaa niin hyvin kuin sinä.
Meillä nuo isommat (koululaiset) valittanu kun "väärää ruokaa " ja "koskaan ei ole puhtaita vaatteita" joka päivä tein eri ruokaa ja vaatteita pesin sen mukaan kun kone oli täynä. Viimein mittani täyttyi ja sunnuntaista lähtien olen sitten jättänyt kotityöt muiden tehtäviksi. Tänään tein ekan kerran ruokaa muuten ovat nuo koululaiset pitäneet huolta ruokapuolesta ja mies pessy koneellisen pyykkiä.
Aivan normaalia. Ei munkaan mies mitään huomaa ja en kuulemma tee mitään. Aivan sama jättääkö tekemättä, huutaa vaan siitä mutta jos teen niin ei huomaa mitään. Mä kyllä huomaan jos se tekee jotain. No olen kotona niin mun on pakko tehdä hommat. Meillä lapset jo teinejä.
Minkä takia olette tuollaisten miesten kanssa yhdessä?
Mä ilmoitin miehelle, että joudun lähtemään äidilleni toiselle paikkakunnalle auttelemaan häntä asiassa x. Mies kun viikonlopun yksin pyöritti perhepalettia niin totuus valkeni.
Toisekseen, miehen vaatteita lattialta tai lautasia/mukeja en ole koskaan siivonnut. En ole mieheni palvelija ja kokisin likaiset kalsarit lattialla kunnioituksen puutteena, aikuinen ihminen on työssäkäynnistään huolimatta velvollinen huolehtimaan takkinsa naulakkoon, vaatteensa pyykkikoriin, tiskinsä korjaamaan ja jälkeensä pytyn siivoamaan. Tämä nyt on ehdoton minimi. Mieti itse haluatko olla miehelle äiti vai puoliso? Sen mukaista kohtelua saat kuin on kunnioitusta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:29"]Minkä takia olette tuollaisten miesten kanssa yhdessä?
[/quote]
En mä ainakaan olisi. -54
Voi jestas, en todellakaan eroaisi jonku kotitöiden takia, kun yhdessä oltu 20 vuotta. Kaksi teiniä joille kummatkin vanhemmat on todella tärkeitä ja minä kuitenkin olen kotona. Miehet nyt vaan on tuollaisia ettei ne paljon yleensäkään huomaa mitään.
Kuitenkin mies elättää meidät. Harvassa on täydelliset suhteet.
Ihan sama täällä ja kyllä välillä harmittaa niin perkeleesti! Siivoan joka päivä asuntomme (eli imuroin, tiskaan, putsaan pöydät yms, siivoan vessan, luutaan lattiat, ruokin koiran ja kerään sen lelut lattialta ja järjestelen tavaroita, pesen pyykkiä jne..jne..) ja koskaan en varmaan ole kuullut kiitoksen sanaa mieheltä.
Kerran meillä oli kerääntynyt hirveä tiskin päivän mittaan ja mies kysyi illalla, voinko tiskata tiskin huomenna, minä vastasin, että tietty, tiskaanhan normaalisti ihan joka ikinen päivä. Mies sanoi siihen, että ihan oikeasti vai, ei hän vaan tiennyt. En tiedä mistä hän luulee puhtaiden astioiden ilmestyvän, koska hän ei ikinä suhteemme aikana ole tiskannut!
Muutenkin mies on ihan helvetin laiska, jättää kaiken niille sijoilleen, ei koskaan laita mitään roskiin, jättää maitopurkit ja voitkin pöydälle ja heittää vaatteet lattialle. Olen nähnyt hänen kerran siivoavan kahden vuoden suhteemme aikana. Kun olen ollut kipeänä, voitte uskoa millainen kaaos meillä on, kun en ole jaksanut siivota.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:37"]
Miehet nyt vaan on tuollaisia ettei ne paljon yleensäkään huomaa mitään.
[/quote]
Ei ainakaan mun mies ole.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:37"]
Miehet nyt vaan on tuollaisia ettei ne paljon yleensäkään huomaa mitään.
[/quote]
Ei ainakaan mun mies ole.
[/quote]
ei minunkaan miesystäväni (eikä kyllä exäkään). Ovat ja ovat olleet tarkempia järjestyksestä ja siisteydestä kuin minä. Ja tehneet töitä koko ajan. Remontointia, auton huoltoa, kotitöitä jne. Onbeksi en moisiin laiskimuksiin ainakaan vielä ole törmännyt.
Hän on kuitenkin se, joka mahdollistaa sinulla olla kotona ja tehdä noita asioita. Yritä edes asettua hänen asemaansa, ei se ole helppoa yksin tuoda sitä leipää pöytää kun kulut kasvaa, mutta palkat ei samassa suhteessa nouse. Oletko kysyny mitä hänelle kuuluu, sillä tuolla työelämässä on tällä hetkellä tuulista ja jokainen saa pelätä työntä puolesta. Ei hän varmaan tahallaan halua sinua loukata, mutta väsyneenä sitä saattaa sanoa, jotakin äkkiväärääkin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:26"]Meillä oli myös noin, mutta sitten jouduin sairaalaan kahdeksi viikoksi. Jo parissa päivässä todellisuus alkoi valjeta miehelle ja on sen jälkeen ollut ihan hiljaa aiheesta. Osallistuu jopa enemmän kuin aikaisemmin kodin yhteisiin töihin.
[/quote]Ja meillä mutta sitten mies jäi hoitovapaalle ja oli ihan hiljaa parin päivän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:53"]
Älä viitsi ärsyttää työssäkäyvää äitiä tuolla 24/7 paskalla. Se, mitä sinä teet, on duunariyksinhuoltajalle lomaa (myös liitossa elävälle työssäkäyvälle). Noin kesälomalla toimitaan.
Minäkin pesen vessan monta kertaa viikossa, pyykit, tiskit (ei konetta), siivoukset ym. Ansiotyön lisäksi. Ikävää, kun tuohon 24 h/vrk tuntiin ei voi lisätä 10 h palkkatyötä.
[/quote]
Kolmessa tunnissa pitäisi tehdä se mihin ap käyttää sen 24h. :D