Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa ottamaan hänen sukunimensä

Vierailija
03.09.2014 |

Olemme menossa naimisiin helmikuussa ja olemme myös miettineet lasten hankintaa. Minä pidän omasta sukunimestäni kiinni ja hän omastaan. Hän kuitenkin tahtoo omien lastensa saavan hänen sukunimensä, minä taas tahdon heille omani. Laki on onneksi puolellani lasten nimien kanssa. Omani on harvinaisempi ja miehen kastia "Virtanen" ja "Mustonen". Mies ei tahdo antaa minun pitää omaa nimeäni ja kantaa kaunaa minulle lipun ikäänsä jos pidän oman sukunimeni. Olen myös ehdottanut että hän ottaisi minun sukunimeni tai keksisimme oman. Mutta ei kelpaa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta se pakottaa sua tekemään? Tulee pakottamaan? Entä tiedätkö miksi? Tykkää muuten vaan tai omaa jotain 50-lukulaisia periaatteita?

Vierailija
62/63 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:07"]

Miksi muuten menette naimisiin, jos et halua miehesi sukunimeä? Avioliittohan on perinteinen traditio ja instituutio, jossa nainen juurikin ottaa miehensä sukunimen. Miksi ette tee rekisteröityä parisuhdetta, jos haluat vain juridisen sopimuksen etkä kunnioittaa perinteitä eli mennä naimisiin?

[/quote]

Jaa että sukunimen takiako avioon mennään? Sitä paitsi miehen nimen ottaminen ei Suomessakaan ole mikään kovin vanha perinne... Saatika että se olisi globaali käytäntö. t. oman sukunimensä pitänyt "femakkotantta" ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 13:01"]

Jos olisin ap peruisin häät ilman muuta. Ei sen äijän tyrannisointi tuohon lopu, vaan tulee pahenemaan jos tuohon suostut.

[/quote]

Mikä ihmeen tyrannisointi? Kumpikinhan tuossa haluaa tehdä asian OMAN mielensä mukaan, eikä mitään kompromissia.

[/quote]

Ja se kompromissi olisi tässä tapauksessa..? Ja miksi naisen pitäisi perustella, että ei halua miehen sukunimeä? Miksi miehen ei tarvitse perustella, jos ei halua naisen sukunimeä? Miksi kumpikin ei voi pitää omaansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi