Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maski"suositus" yläasteella, mitä mieltä?

Vierailija
14.08.2021 |

Oma lapseni aloitti yläasteen tällä viikolla ja koulun väittämä maskisuositus onkin opettajien toimesta muuttunut pakoksi. Kuitenkin samat lapset menevät ryhmässä syömään ja välitunneille ilman maskeja. Onko touhussa mitään järkeä? Lisäksi oma lapseni on alkanut saada ihoärsytystä ja näppylöitä poskiin maskin alueelle. Totesin hänelle, että saa olla minun luvallani ilman maskia, koska kyseessä piti olla muutenkin suositus, ei pakko.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo on kyllä pelleilyä koululaisten osalta. Itsekin opiskelen amkissa ja siellä käytetään maskeja, MUTTA, olemme kuin sillit purkissa tekemässä ryhmäytymisiä, välillä joku ottaa maskin pois juodakseen vettä tai vaikkapa kahvia, ruokalassa ollaan tietysti ilman maskia porukalla. Maskia pois ja samalla maskilla, hipelöidyllä semmoisella, jatkaa matkaa vaan. Tässä olen pohtinut, että ketä tuommoinen sirkus palvelee? Naurettavaa.

Kyse on vain todennäköisyyksistä. Sillä periaatteella koronaa torjutaan, muu (yksilölliset erot kyvyssä kestää infektioita) on mitä on... rokotteilla.

Vierailija
22/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat voivat miettiä, kummasta on lapselle enemmän haittaa: että nämä kasvatetaan ajattelemaan yhteisön etua vai että nämä kasvatetaan ajattelemaan kaikessa vain itseään.

Ihmisen tulee sopeutua vallitsevaan aikaan ja yhteisöllisyys yms on kuollut jo edeltävien sukupolvien aikana ja meillä kasvatetaan lapset tähän maailmaan, jossa vallitsee viidakon laita, jossa vahvat voittaa ja heikot häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtisis on siis pakon naamiointi suositukseksi, VALEHTELU. Onko opettajia ohjeistettu valehtelemaan? Se kiinnostaisi minuakin tietää. Ymmärrän kyllä valehtelun merkityksen, mutta silti.

No joopa joo taas. Kyllä julkisissakin on maskipakko. Palveluntuottaja saa itse asettaa pakon jos haluaa, suositus on minimi.

Vierailija
24/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä asiaa toiselta kantilta. Kuvittele, että olisit itse opettaja. Sitten luokassasi esiintyy koronaa. Sinulta vaaditaan heti kirjanpito, keitä oppilaita on huoneessa ollut milläkin oppitunnilla paikalla, missä penkeissä kukin on istunut ja onko kaikilla ollut maski. Kysymyksiä tulee lasten vanhemmilta, rehtorilta ja terveysviranomaisilta.

Siinäkö sitten sanot, että enhän minä maskeja vaatinut, kun se on vain vahva suositus.

Siis nimenomaan tämä, kun asiaa tarkastellaa opettajien, eikä oppilaiden kannalta. Mutta ei opettajat mitään vaadi! He vain sanovat, pitäisikö kaikkien käytää maskia.

Vierailija
25/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuo on kyllä pelleilyä koululaisten osalta. Itsekin opiskelen amkissa ja siellä käytetään maskeja, MUTTA, olemme kuin sillit purkissa tekemässä ryhmäytymisiä, välillä joku ottaa maskin pois juodakseen vettä tai vaikkapa kahvia, ruokalassa ollaan tietysti ilman maskia porukalla. Maskia pois ja samalla maskilla, hipelöidyllä semmoisella, jatkaa matkaa vaan. Tässä olen pohtinut, että ketä tuommoinen sirkus palvelee? Naurettavaa.

Mielummin se väärin käytetty maski kuin ei ollenkaan.

Vierailija
26/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei voi velvoittaa käyttämään maskia. Lapsilla on Suomessa oikeus ja velvollisuus opetukseen, eli kouluun vaan ja rätit pois. Pitäköön vaikka hihaa sitten suun edessä sen aikaa, kun hysteerikko-ope ei uskalla tulla lähelle tekemään työtään.

Opte ton rokotettu. Mutta jos sulla yhtään palaa valo jääkaapissa niin ymmärrätkö että oppilailla on lähipiirisstään ihmisiä jotka esim.saattavat käydä kemoterapiassa tai sädehoidossa.AJ tämä oli vai yksi esimerkki. Lapseni kuokalla yhden oppilaan isä toipuu isosta sydänleikkauksesta ja tällöin ei kannata infektioita saada.Tällöinei rokotuksia voi ottaa ja pahimmassa tapauksessa joku penska menettää vaikka äitinsa koska luokalla folihattujen lapsia jotka eivät pidä maskia. Se maski edes jonkin verran vähentää tartuntoja. Maailma kun ei pyöri sen oman persreiän ympärillä.

Vierailija
27/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pointtisis on siis pakon naamiointi suositukseksi, VALEHTELU. Onko opettajia ohjeistettu valehtelemaan? Se kiinnostaisi minuakin tietää. Ymmärrän kyllä valehtelun merkityksen, mutta silti.

No joopa joo taas. Kyllä julkisissakin on maskipakko. Palveluntuottaja saa itse asettaa pakon jos haluaa, suositus on minimi.

Kouluissa ei ole maskipakkoa. Mutta maskinkäyttö säästää karanteeneilta yms.

Vierailija
28/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on tällä hetkellä, että tautiin suhtaudutaan nollatoleranssilla. Jos hyväksyy sen että tauttiin suhtaudutaan näin äärimmäisesti, täytyy hyväksyä myös kaikenlaisia vaativiakin pyyntöjä. Mutta ei ihmisiä estetä saamasta palvelua, jota heiltä vaaditaan (opetusta koulussa) sen perusteella, miten pyynnön perusteella toimivat.

Vierailija
29/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa se maskipakko sulle kotona kuuluu? Kummallista kitinää, eikö elämässäsi ole mitään muuta tärkeää? Koulu päättää omat sisäiset sääntönsä ja kyllä av-mamman on vain elettävä sen mukaan. En ymmärrä tätä vihervassareiden saivarteluintoa.

Miksi läntiset jostain vihervassareista?

Minä äänestän heitä.: joko vihreitä demareita tai vasemmistoliittoa.

Minä kävin rokotuksessa

Minun lapseni käyttävät maskia.

Itse käytän maskia.

Pyrin toiminaan yhteisössä vastuullisesti.

Typerää vetää jotain puoluetta siihen, että miten ihmiset käyttäytyvät.

Ja jos tuohon aletaan, niin olettamukseni on:

Sinä olet niitä perustavanlaatuisia juntteja., puolueesta viis.

Vierailija
30/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät maskia tärkeänä, kun työskentelette tiiviisti, eikä maskia saisi mielestäsi välillä poistaa.

Vierailija
31/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa se maskipakko sulle kotona kuuluu? Kummallista kitinää, eikö elämässäsi ole mitään muuta tärkeää? Koulu päättää omat sisäiset sääntönsä ja kyllä av-mamman on vain elettävä sen mukaan. En ymmärrä tätä vihervassareiden saivarteluintoa.

Miksi läntiset jostain vihervassareista?

Minä äänestän heitä.: joko vihreitä demareita tai vasemmistoliittoa.

Minä kävin rokotuksessa

Minun lapseni käyttävät maskia.

Itse käytän maskia.

Pyrin toiminaan yhteisössä vastuullisesti.

Typerää vetää jotain puoluetta siihen, että miten ihmiset käyttäytyvät.

Ja jos tuohon aletaan, niin olettamukseni on:

Sinä olet niitä perustavanlaatuisia juntteja., puolueesta viis.

Kyllähän moni noudattaa suosituksia nimenomaan poliittisin perustein - aivan kuten päättäjät itse laativat ohjeita poliittisen näkemyksensä mukaisesti. -eri

Vierailija
32/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää opettajia syyttäkö. Tai edes koulun rehtoreita! Päätöksen tekee kunnan johtava rehtori - joka ei olisi virassaan, ellei olisi erittäin, erittäin diplomaattinen...

Vierailija
33/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedon kriittistä arviointikykyä on opetettava kotona. Maskin käyttö voi olla asia joka ei kenelle tahansa sovi fyysisesti, jo lyhytaikaisesti tarkasteltuna, mutta se voi olla myös eettinen kysymys. Maskin käytössä on kyse myös kouluille pakollisissa ohjeissa: suositukset ovat pakollisia kouluille, eivät oppilaille! Ja loppujen lopuksi maskinkäyttö on sosiaalinen asia.

Vierailija
34/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko sä aloitusta? Jos ilmaistaan, että on maskipakko, niin sit on.

Vierailija
35/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen siis huomioon, että tautiin halutaan kroonisesti suhtautua näin vakavasti, ei kannata suotta hankaloittaa arkea.

Vierailija
36/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko sä aloitusta? Jos ilmaistaan, että on maskipakko, niin sit on.

No valehtelu käytännössä tekee siitä pakon, mutta vanhemmille ei valehdella.

Vierailija
37/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin se väärin käytetty maski kuin ei ollenkaan.

Nämä ”väärin käytetty maski on turha”-huutelijat eivät ymmärrä maskeista mitään. He on ihan varmoja, että kerran koskettu maski on saastunut ja menettää merkityksensä siitä eteenpäin ja myös epäloogisesti ennen sitä. Näitä on yllättävän paljon, löytyy finnair-keskustelusta ihan loputtomasti.

Vierailija
38/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on yksityisissä päiväkodeissa, kun lapsia pakotetaan syömään, mutta teeskennellään vanhemmille ettei ole muka pakko. Jos lapselle esitellään asia pakkona, se on sitä.

Vierailija
39/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskien väärinkäyttö kertoo sosiaalisesta paineesta.

Vierailija
40/94 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä asiaa toiselta kantilta. Kuvittele, että olisit itse opettaja. Sitten luokassasi esiintyy koronaa. Sinulta vaaditaan heti kirjanpito, keitä oppilaita on huoneessa ollut milläkin oppitunnilla paikalla, missä penkeissä kukin on istunut ja onko kaikilla ollut maski. Kysymyksiä tulee lasten vanhemmilta, rehtorilta ja terveysviranomaisilta.

Siinäkö sitten sanot, että enhän minä maskeja vaatinut, kun se on vain vahva suositus.

No nimenomaan sanoisin juurikin noin, että kyseessä on suositus, maskeja tarjolla luokassa ja ne oppilaat ovat käyttäneet, jotka ovat halunneet. Karanteeniinhan ne kaikki joutuisi joka tapauksessa, jos luokassa olisi koronatartunta.

"Täyden rokotussarjan saanutta henkilöä ei yleensä aseteta altistumisen jälkeen karanteeniin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän