Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakas vaimoni ei millään ymmärrä ettei meillä ole varaa luksuslukaaliin

Vierailija
13.08.2021 |

Saan pian perintöä, mutta vaikka rahaa tulee niin meillä ei ole varaa ostaa yhdessä niin hienoa ja kallista taloa mitä vaimo haaveilee. Olemme katselleet ja puhuneet talon ostamisesta ja perintö on sekoittanut vaimoni. Olen sanonut ettemme voi ostaa ilman pankin myöntävää lainaa miljoonalukaalia mistä vaimo on haaveillut jo vuosia. Pyysin vaimoa nätisti ettei hehkuttaisi sukulaisille ja muille että kohta talo on meidän kun niin ei tule käymään ellen yhtäkkiä voita Eurojackpottia. Vaikka raataisimme ja eläisimme minillä niin ei sekään auta ja haluan nauttia elämästä enkä kärsiä vain että meillä on hieno talo. Omassa mielessään vaimo on jo "käyttänyt" perintöni taloon ja sen sisustamiseen ja kun sanoin että perintö on minun eikä yksin vaimon niin vaimo veti herneen nenään. Olen kuulemma pihi ja huono aviomies kun en halua meidän ostavan yhteistä kotia, vaan kun asia ei ole niin yksinkertainen.. Asumme nyt vuokralla kolmiossa ja lapsia ei ole.

Kommentit (229)

Vierailija
1/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissi: ostatte oman kämpän mitä ajan kanssa vaimo laittaa "miljoonalukaalin" näköiseksi

Vierailija
2/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaimon ymmärrys voi olla noin heikko? Istuta se alas ja käytte numerot läpi yhdessä. 

4/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi näitä naisia, jolla on ns. matemaattisia hahmotusvaikeuksia?

Vierailija
5/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis riittäiskö se perintö kalliimpaan kämppään? Ehkä kannattaisi muutenkin katsoa jotain edullisempaa kuin miljoonakämppä, mutta parempaa kuin vuokrakolmio. Ehkä vaimonkin kuvitelmat tulevat realistisemmaksi. perintö on toki sinun, mutta kyllä minustakin kuulostaisi vähän hassulta jos mieheni yhtäkkiä sanoisi erikseen että hänen perintönsä on vain hänen...meillä kaikki on yhteistä. Mä tuun saamaan suurempia perintöjä kuin hän, mutta koen että ne on kaikki yhteistä. 

Tietysti varojen mukaan eletään.

Vierailija
6/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pintasi! Miksi kirjoitat että ”perintö ei ole yksin vaimon”. Eihän se ole lainkaan hänen vaan yksin sinun. Laita rahat jemmaan ja mieti miten haluat perintöaineksen käyttää. Ja vaimo kiertoon. Itsekäs bitch.

Vierailija
7/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet valinnut niin tyhmän naisen vaimoksesi?

Vierailija
8/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa sama tilanne. Helsinkiläisestä omistusyksiöstä saamme Turussa asokolmion ja jää reilusti rahaa elämiseen. Meilläkin mies perii nyt, itse perin kymmenen vuotta sitten, ja yhdessä olemme päättäneet sekä minun kuin hänenkin perintörahojen käytöstä. Olemme molemmat jalat maassa -ihmisiä, se auttaa kummasti.

Vierailija
9/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Lapsiako?

Vierailija
10/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa ja käykää läpi vaihtoehtoja. Kyllähän se kn sinun perintö ja sinä saat päättää, toki avioliitossa puolisonkin mielipiteellä on väliä,

Vierailija
11/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun nai gold-diggerin. Sano, että vaimo voi ostaa talon.

Vierailija
12/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokuvain kirjoitti:

Ei. Vaimo on kasvanut rikkinäisessä kodissa ja on minun kanssa ns. tottunut parempaan.

Vierailija
13/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen periny tähän mennessä kolme sukulaistani. Olen eronnut ja uudessa liitossa. Perinnöt on mun ja tulevat siirtymään aikanani lapselleni. Uudessa liitossa kaikki omistetaan puoliksi tai toinen yksin... Jos toisella ei varaa siihen.

Käytetään mun osittain omistamaa kesämökkiä yhdessä, mutta se ei muutu miehen omaksi. Voisin rakennuttaa meille halutessani talon omistamalleni tontille, mutta se olisi silloin yksin mun omistama, ettei sotketa perintöjuttuun miehen lapsia. Mies voi sijoittaa rahansa ko. tilanteessa johonkin muuhun yhdessä käytettävään.

Arjen rahoitus jaetaan puoliksi, siitä ei tartte riidellä. Molemmat maksaa omien aikuisten/lähes aikuisten lasten menoja halutessaan omista rahoista. Tää on selkeää ja hoidetaan järkiajattelulla.

Vierailija
14/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaimon ymmärrys voi olla noin heikko? Istuta se alas ja käytte numerot läpi yhdessä. 

Vaimo oli käsittänyt pahoin väärin että uisin pian perintörahoissa mutta kerroin kyllä ettei ole mistään miljoonista kyse.

Vierailija
15/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä pintasi! Miksi kirjoitat että ”perintö ei ole yksin vaimon”. Eihän se ole lainkaan hänen vaan yksin sinun. Laita rahat jemmaan ja mieti miten haluat perintöaineksen käyttää. Ja vaimo kiertoon. Itsekäs bitch.

Mikäli ap:lla ja vaimolla ei ole avioehtoa ja perinnönantaja ei ole testementissa rajannut ap:n puolisoa pois, niin perintö on avio-oikeuden alaista omaisuutta. Ap ei voi vaan laittaa rahoja jemmaan, vaikka vaimonsa olisi itsekäs bitch.

Vierailija
16/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jokuvain kirjoitti:

Ei. Vaimo on kasvanut rikkinäisessä kodissa ja on minun kanssa ns. tottunut parempaan.

Tottunut mihin parempaan? Vuokrakolmioon?

Eikö voi vaan ostaa sitten oman kolmion tai vaikka puolen miljoonan talon? Mihin te kahdestaan mitään luksuslukaalia tarvitsette jos sinä et ole formulakuski?

Vierailija
17/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Lapsiako?

Ei ole lapsia, kerroin jo. Vaimo 32v ja minä 34v.

Vierailija
18/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, että olet ostanut vaimolle jo merkkilaukun, tissit ja pepun. Nyt on vuorossa talo, siis sellanen missä saa otettua hulppeita selfieitä ja belfieitä someen. Onnea valitsemallesi tielle.

Vierailija
19/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jokuvain kirjoitti:

Tottunut mihin parempaan? Vuokrakolmioon?

Eikö voi vaan ostaa sitten oman kolmion tai vaikka puolen miljoonan talon? Mihin te kahdestaan mitään luksuslukaalia tarvitsette jos sinä et ole formulakuski?

Elämäntyyliin ja kaikkeen parempaan yleensäkin. Asumme vuokralla arvoalueella ja vuokra ei todellakaan ole halpa. On sanomattakin selvää että haluamme yhteisen kodin.

Vierailija
20/229 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on avioehto, joka sulkee perinnöt pois toiselta.

Kannattaa ostaa asunto/talo omiin nimiin yksin.