Puolison puhelimen tutkiminen
Puoliso on liikkuvassa työssä, jossa tapaa jatkuvasti vastakkaisen sukupuolen edustajia. Nyt kesän aikana hänen käytöksensä on alkanut muuttua ja työpäivätkin ovat olleet hiukan pidempiä. Ja varsinkin puhelinkäyttäytyminen on erilaista. Tekstareita satelee tiuhaan ja niihin vastaillaan. Aikaisemmin yleensä aina hän kertoi kuka viestitteli ja mitä, esim. kaveri pyytelee kylään jne. mutta nyt viestittelystä ei mainita sanallakaan. En ole koskaan ollut utelias enkä mustasukkainen, mutta kun minuun on huomiota riittänyt viime aikoina vähemmän, on tullut mieleen että pitäisikö minun salaa tutkia hänen puhelimensa viestit? Tiedän, että jos vain kysyn asiasta häneltä suoraan ei hän vain vähättelisi asiaa.
Kommentit (286)
Eikö miehen työasioissa käyttämässä puhelimessa tosiaan ole salasanaa vaativaa lukitusta? Uskomatonta leväperäisyyttä.
Hyväksyttekö puoltajat, että puolisonne tutkii teidän puhelimenne, koska epäilee pettämistä?
No jos tutkit, älä ikinä myönnä että tutkit, jotta ei tule seuraamuksia. Jos löytyy jotain, pistä se ahtaalle muutoin. Sano vaikka, että joku soitti sulle nimettömänä tms.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:35"]
Hyväksyttekö puoltajat, että puolisonne tutkii teidän puhelimenne, koska epäilee pettämistä?
[/quote]
Rauhassa vaan jos ei jää kiinni. Haluaisin kumppanini olevan tarpeeksi älykäs puolustaakseen itseään jos olisin itse taantunut jo niin alhaiselle moraaliselle tasolle, että sortuisin pettämiseen mutten siitä voisi kertoa.
Millä alalla miehesi työskentelee?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:32"]
Eikö miehen työasioissa käyttämässä puhelimessa tosiaan ole salasanaa vaativaa lukitusta? Uskomatonta leväperäisyyttä.
[/quote]
No niin on. Oma työpuhelimeni menee salasanan taakse 15 minuutissa, jos en sitä käytä. Eikä sen sisältöä sen jälkeen ihan kuka tahansa pengo.
Puhelimen tutkiminen (ja siitä kiinni jääminen) on vähän sama juttu kuin jos mies haluaisi yhteisestä lapsesta isyystestit - epäilys on, mutta jos kaikki onkin ok, niin luotto on mennyt niiltä joita epäillään. Entä epäilijä, tuleeko hänen elämästään mukavampaa asian jälkeen? Ei varmasti, vaan hän näkee joka paikassa mörköjä ja uhkia aina ja tästä eteenpäinkin. Selvä juttu on kuitenkin, että suhde on kriisissä, joten sitä ei toisen kyttäämisellä pelastetaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:40"]
[/quote]
Rauhassa vaan jos ei jää kiinni. Haluaisin kumppanini olevan tarpeeksi älykäs puolustaakseen itseään jos olisin itse taantunut jo niin alhaiselle moraaliselle tasolle, että sortuisin pettämiseen mutten siitä voisi kertoa.
[/quote]
Kumpi on moraalisesti alhaisempaa, käydä vieraissa, vai tehdä rikos?
Mun mieheni on ollut tuollainen viimeiset 7 vuotta. Siis alusta saakka. Mulla menee energiat ihan muuhun kun sen miettimiseen kuka sille kirjoittaa ja mitä se tekee työmatkoilla. Onneksi myös minä saan aika vapaasti olla, eikä tuo minuakaan hiillosta. Pitkä parisuhde kulkee sykleittäin, ja miehelläsi voi olla töissä menossa hektinen kausi. Mun miehen duunissa joka syksy on työmatkaa toisensa perään. Miehen duunikaverit on sellaisia että ne ottaa perheensä mukaan työmatkoille jos vaan voivat, minäkin joskus kävin kun oli aikaa mutta en enää jaksa. Ei kannata ap kuvitella omiaan, jos sillä on toinen nainen niin kyllä se aikanaan selviää. Painostamalla ei tule kun paskaa. Keskity omaan hyvinvointiisi ja ala sinäkin katsella ulospäin suhteesta,saat muuta ajateltavaa. En tarkoita siis toisia miehiä, vaan harrastuksia yms.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:02"]
Kai mä olen pirttihirmu. En tosin pidä sitä nyt ihan kamalana rikoksena, jos 18 vuoden aikana stalkkaan kerran miehen puhelimen. 4/5
[/quote]Mitä hyödyt? Olen ollut mieheni kanssa myös 18 vuotta yhdessä ja kertaakaan en ole edes ajatellut kyylätä hänen puhelintaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jokainen arvioi riskit ja hyödyt omassa suhteessaan miten toimii, suhteen ulkopuolisethan näitä asioita ei päätä tai muiden moraalia määrittele.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Moraalia ei ole sidottu yksin lakiin, joten tähän ei voi vastata väärin, vastasi miten tahansa.
Minä jättäisin vaimoni pelkästään siitä, että hän tutkisi puhelimeni eikä luota minuun.
Kannattaa monen todellakin miettiä kannattaako toisen puhelinta ratsata
Mies
Onneksi puhelimessa on sormenjälkitunnistus, vain Nsa ja minä pääsee käsiksi tietoihini ; )
M
Mun mielestä suhde on finito jo epäilyksen orastaessa. Ellen pystyisi luottamaan kumppaniini ja olisi tarve tutkia kännykkää, ei olisi mitään mieltä enää jatkaa suhdetta. Minusta olisi tullut ikävä kyttäävä ämmä eli olisin vieraantunut itsestäni.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 08:49"]
Puoliso on liikkuvassa työssä, jossa tapaa jatkuvasti vastakkaisen sukupuolen edustajia. Nyt kesän aikana hänen käytöksensä on alkanut muuttua ja työpäivätkin ovat olleet hiukan pidempiä. Ja varsinkin puhelinkäyttäytyminen on erilaista. Tekstareita satelee tiuhaan ja niihin vastaillaan. Aikaisemmin yleensä aina hän kertoi kuka viestitteli ja mitä, esim. kaveri pyytelee kylään jne. mutta nyt viestittelystä ei mainita sanallakaan. En ole koskaan ollut utelias enkä mustasukkainen, mutta kun minuun on huomiota riittänyt viime aikoina vähemmän, on tullut mieleen että pitäisikö minun salaa tutkia hänen puhelimensa viestit? Tiedän, että jos vain kysyn asiasta häneltä suoraan ei hän vain vähättelisi asiaa.
[/quote]
Toisen puhelimen tutkiminen on yksiselitteisesti RIKOS! Laki kieltää sen.
Minä tutkin ja mies jäi kiinni suhteesta työkaveriinsa. Sitä ennen olin parin kuukauden aikana muutamaan kertaan suoraan kysynyt asiasta, kysynyt haluaako lopettaa suhteemme, ja kysynyt eikö rakasta minua enää. Kaikkiin sain kieltävän vastauksen, mutta tunnen mieheni (nyt exäni) ja kertaalleen katsoin puhelimensa kun tuli baarista kotiin vasta aamulla. Näin sain siis vastauksen, jota munaton mies ei pystynyt muuten minulle kertomaan. En kadu, enkä koe tehneeni väärin.
Siis ei kieltänyt rakastavansa, vaan päinvastoin.
( edellisen kirjoittajan lisäys)
Ensi kerran kun viesti paukahtaa ja hymy kirpoaa. Kysy keneltä se on. Jos takeltelee, pyydä näyttämään.
Älä mene tutkimaan hänen puhlintaan. Siihen ei sinulla oikeudet riitä. Mieti rakastatko häntä ja luotatko häneen. Jos et niin kannattaa miettiä tulevaisuutta yksin.