Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytäisi naisen, jonka unirytmi olisi normaali?

Vierailija
13.08.2021 |

Eli heräisi normaalisti aamulla siinä klo 7 aikoihin luonnollisesti?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää miten edelleen vuonna 2021 ihmiset joilla on aikainen luonnollinen unirytmi luulee olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Itse olen aina ollut "yökukkuja", mutta korkeakoulut ja työt hoitanut hyvällä menestyksellä.  Ei ole minulta pois jos joku haluaa mennä nukkumaan illalla, kun minä vielä työskentelen, eikä pitäisi heiltä olla pois jos minä nukun aamulla, kun he aloittavat työt.  Ennenvanhaan aikaista unirytmiä on ihannoitu, koska valoisan aikaan sai asioita tehtyä. Nykyään on valot olemassa, eikä ahkeruudella ole valoisan ajan kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
62/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää miten edelleen vuonna 2021 ihmiset joilla on aikainen luonnollinen unirytmi luulee olevansa jotenkin muiden yläpuolella. Itse olen aina ollut "yökukkuja", mutta korkeakoulut ja työt hoitanut hyvällä menestyksellä.  Ei ole minulta pois jos joku haluaa mennä nukkumaan illalla, kun minä vielä työskentelen, eikä pitäisi heiltä olla pois jos minä nukun aamulla, kun he aloittavat työt.  Ennenvanhaan aikaista unirytmiä on ihannoitu, koska valoisan aikaan sai asioita tehtyä. Nykyään on valot olemassa, eikä ahkeruudella ole valoisan ajan kanssa mitään tekemistä. 

Jos saat kaiken hoidettua kunnialla, ei nokan koputtamista. Omassa tuttavapiirissä vain niitä klo 13 asti nukkujia jotka ei hoida niitä opiskeluja kunnolla ja sitten ihmettelee kun työelämä ei aukea. Moneen junaan meitä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselet vähän mummompaa, saat jo viideltä heräävän. <3

Olen kyllä todella vanha ja en herää viideltä enkä seitsemältä!

Vierailija
64/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään ennen viittä ja tällä hetkellä vain puolisoni lähtee palkkatyöhön mutta herään samaan aikaan omiin harrastuksiini. Meillä ei olla koskaan nukuttu pommiin ja varalla kännykän herätyskello. Ei jumankauta ymmärretä näitä tyyppejä jotka nukkuvat mitenkä sattuu eivätkä viitsi herätä silloin kun pitää herätä töihin tai mitä menoja onkaan. Seinästä saa rahaa niin ettei tarvitse vaivautua hankkimaan omaa elantoaan ja nämä kusettavat kaikkia että heillä on muka jokin uni ongelma ja onkin se kun päivällä ei tee mitään muuta kuin nukkuu ja yöt valvoo. 

Vierailija
65/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella aikaisinherääjällä on vielä asenne, että se on jotenkin aikaansaavan ja pätevän ihmisen merkki. Täällä minä olen jo aikaisin touhunnut monta tuntia ja saanut paljon aikaan. Olenpas minä hyvä. Jäänteitä menneiltä ajoilta. Ihan ok, jos se on henkilön luontainen rytmi.

Vierailija
66/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai normaali. Mulle on synnynnäisen vuorokausirytmini perusteella normaalia valvoa myöhään illalla ja nukkua pitkään aamulla. Jos saisin elää vapaasti yhteiskunnan aamunatsismin rajoittamatta, varmaankin valvoisin aina yöt ja nukkuisin päivät. Iltaisin/öisin olen tuottavimmillani. Iltavirkut ihmiset eivät oletusarvoisesti ole epänormaaleja, laiskoja luusereita.

t. 40+ vampyyrinainen

Valitettavasti Suomessa nimenomaan ovat oletusarvoisesti laiskoja luusereita.

Kun täällä pitää luterilaisen työtuskamoraalin takia herätä VIIMEISTÄÄN kuudelta, jotta olet tuottava ja kyvykäs kansalainen. Nukkumaan heti iltauutisten jälkeen, vähän lämmintä "maitua" mukista sitä ennen jotta tulee makoisat unet.

Vierailija
67/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä herätään ennen viittä ja tällä hetkellä vain puolisoni lähtee palkkatyöhön mutta herään samaan aikaan omiin harrastuksiini. Meillä ei olla koskaan nukuttu pommiin ja varalla kännykän herätyskello. Ei jumankauta ymmärretä näitä tyyppejä jotka nukkuvat mitenkä sattuu eivätkä viitsi herätä silloin kun pitää herätä töihin tai mitä menoja onkaan. Seinästä saa rahaa niin ettei tarvitse vaivautua hankkimaan omaa elantoaan ja nämä kusettavat kaikkia että heillä on muka jokin uni ongelma ja onkin se kun päivällä ei tee mitään muuta kuin nukkuu ja yöt valvoo. 

Mikä harrastus alkaa viideltä aamulla????

Mitenkä sattuu? Jos työvuoro päättyy klo22, klo 8.00 tai klo 10.00 niin silloin mennään nukkumaan miten "sattuu". Ihan esimiehen käskystä. Jos tässä joku sattuu niin tämä fossiilien asenne.

Vierailija
68/81 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen, jolla on koira. Koira herättää laumansa usein varsin aikaisin, koska sillä on oma rytminsä ja omat tarpeensa. 

Minulla oli koira mutta se heräsi silloin kun isäntäkin. Eli vapaapäivinä todellakin nukuin pidempään.

Niin herää meilläkin. Lomalla nukutaan koko lauma myöhempään.

Vierailija
69/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään yleensä vapaapäivinäkin ilman kelloa n. klo 7.30 - 8.00. Mutta olen varattu. Ja se on kyllä ärsyttävää, että vaikka kuinka yrittäisin nukkua pidempään (esim. jos olen jostain syystä väsynyt tai valvonut), niin en vain saa nukuttua pidempään.

Mä oon viime aikoina saanut unta klo 01-02 ja herännyt klo 07 tai jopa 06.39. Paras olisi 23-07. En osaa myöskään nukkua pitkään kovinkaan helposti.

Vierailija
70/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä huonouninen sairas työtön joka herää aamuseitsemältä lenkille. Eilen meni taas koko päivä sairaana (ei krapulaa, huimausta ja paha olo koko päivän) ja tänään heräsin aikaisin juomaan aamukahvia ja käymään kävelyllä kun olo on ihan hyvä.

Jos en olisi ikinä sairastunut kilpirauhasen vajaatoimintaan, masennukseen ja unettomuuteen niin varmaan itsekin ajattelisin, että miten laiskoja kaikki muut on. Huom. Voi sullekin käydä näin ja pääset tappelemaan olojesi ja hyvän hoidon kanssa. En mäkään olis vielä reilu vuosi sitten duunarina uskonut, että mulle käy näin :D

Vierailija
71/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tapa on kukkua yömyöhään, nukkua pitkälle päivään, iltapäivät hohhaillaan ja mitään ei saada aikaiseksi. Sitten ihmetellään mikä lihottaa.

Vierailija
72/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään ilman kelloa neljän ja viiden välillä! Rauhalliset aamut ovat parhaita.

Mutta  ehkä tämä olisi sinusta yhtä ärsyttävää, koska menen vastaavasti nukkumaan klo 21 mennessä.

73/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluhan se seitsemältä herää, jos ei töihin tarvitse mennä.

Mistäs arvasit? 🤪

Vierailija
74/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit sellaisen? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Tämähän lähti ihan lapasesta.. siksi että oma elämänrytmi on samanlainen? Exien kanssa homma on kaatunut siihen, että ollaan päästy lähtemään jonnekin reissuun vasta reilusti iltapäivän puolella, kun on pitänyt ”heräillä”. Oman tekemisen kärki sijoittuu klo 12 aikoihin (kolme tuntia suuntaan ja toiseen), eikä vasta kello neljältä iltapäivällä.

Tein tänä kesänä itsekseni kesälomareissun, heräilin 6:30 ensimmäisenä aamupalalle, ajelin lähes autioita maanteitä ja ihailin turistinähtävyyksiä ennen kuin siellä oli kukaan muu räkimässä. Aikainen mato linnun tappaa.

Vierailija
75/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katos kuin pieru saharaan. Minua kiinnostaa millä lailla tämä on naisiin liittyvä asia? Eikö se stereotypia ole juuri hieman syrjäytynyt nuorimies, käy esim kuppiloissa ja pääsee kotiin vasta yön pikkutunneilla. Aamulla uni maittaa. Pahimmassa tapauksessa ei edes poistu kotoa vaan pelaa yön.

Vierailija
76/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä illanvirkku aamuntorkku. Rytmi olisi helppo vaihtaa, jos olisi säännöllinen päivätyö, mutta teen kaksivuorotyötä. Minulla on ollut epäonnea kumppanien suhteen, sillä olen saanut moitteita siitä, etten ole klo 21 nukkumassa. Kuinka olisinkaan, kun iltavuoroni ovat loppuneet klo 21-22 työpaikasta riippuen. Päivittäin peestä oleva rytmini on saanut kumppanin ärsytyskynnyksen nousemaan niin, ettei parisuhteesta ole pidemmän päälle tullut mitään.

Vierailija
77/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali? Itse pidät oletuksena, että sinun unirytmisi on normaali. Jos on iltavirkku 8hminen, niin sellaiselle se on normaali unirytmi. Tätä ei voi muuttaa, on sisäsyntyistä.

Vierailija
78/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali? Itse pidät oletuksena, että sinun unirytmisi on normaali. Jos on iltavirkku 8hminen, niin sellaiselle se on normaali unirytmi. Tätä ei voi muuttaa, on sisäsyntyistä.

Huomioiden ihmisen aistit ja perustoiminnot, niin kyllä meidät on tehty valosalle ajalle aktiiviseksi ja pimeälle ajalle nukkuvaksi. Toki sitä vastaan voi taistella, mutta on ihan syy miksi yhteiskunta toimii päiväsaikaan, eikä sinun mielesi mukaan.

Vierailija
79/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tähän vaikuttaa myös se seikka mihin aikaan menee töihin. Itse menen arkisin töihin kuudeski, moni klo 5. Olen siivooja.  Ei sitä välttämättä pysty nukkumaan pitkään vapailla jos on tottunut aamyöiseen rytmiin.

Vierailija
80/81 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeen mukavaa kuunnella nakutusta kun sovittuna on että aamulla mennää ja puolen päivän jälkee alkaa nalkutusta kuinka hän jäi kyydistä ja kuinka häntä olisi pitänyt odottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän