Paljonko on kunnallisen perhepäivähoitajan palkka?
Kaupunki tarjosi paikkaa, mutta palkka ei vielä selvinnyt. On vissiin jotain reilu 1700€ mutta paljonko siihen saa niitä kulukorvauksia tms?
Olen siis yksityisenä nyt ja käteen jää n.1900€/kk.
Tosin töitä on 38h/viikossa eikä lapsille ole varahoitoa ja jos yllättäen joku lapsi jää pois on omalla vastuulla löytää uusi yms.
Eli kaupungin paikka on turvallisempi, mutta jääköhän tuosta palkasta mitään käteen?
Kommentit (9)
Googleta KVTES liite 12.
Työtuntimäärä 40 viikossa. Ylityöt vapaana 3 kk jaksossa, esim mulla tulee kivasti vapaat syyslomaviikolle, joulunpyhiin jne. Säästyy vuosilonapäivät.
Todellinen palkka määräytyy, kuinka monta paikkaa kunta siltä varaa. Mulla 4 kokopvpaikkaa, nettoan vajaat 1400/ kk.
Kulukorvaukset löydät googlettamalla. Karkeasti esim jos lapsi syö 3 ateriaa, kulukorvaus 5 /pv.
Kituutustahan tämä on. Mutta kivat työkaverit, pph ohjaajan tuki, koulutukset, kokoukset jne. Ja noi tasaukset !!!
Kiitos vastaajille. Minä teen tällähetkellä vasut yms. Omalla ajalla eli niistä ei tule mitään korvausta.
Mulla kyllä kaikki lapset syövät kolmesti päivästä joiain poikkeuksa lukuunottamatta. Miten tuota hoidossa oloa valvotaan? Esim sitä tuleeko lapsi aamupalalle hoitoon vai vasta sen jälkeen.
Tai sitä tuleeko lapsi hoitoon ollenkaan? Siis merkkaako vanhemmat hoitoajat jonnekkin vai ilmoitanko itse?
Entäs jos kaikki hoitolapset on kipeänä? Joutuuko jonnekkin päiväkotiin töihin? Vai onko palkaton vapaa?
Palkka siis jäisi kyllä kunnalla pienemmäksi, tosin työtuntejakin olisi vähemmän ja tietty epävarmuus poistuisi,kun kunnalta "saisi" lapset hoitoon jos joku josta6n syystä lopettaa. Lisäksi helpottaisi suuresti lomien suunnittelua.
Pitää vielä pähkäillä tätä ihin päädyn
Eli 5€/päivä/kokopäiväinen lapsi? Meneekö tosta verot? Siis tuo kulukorvaus. Mulla siis lähtee tosta 1900€ vielä ne ruiat yms pois.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 20:19"]
Kaupunki tarjosi paikkaa, mutta palkka ei vielä selvinnyt. On vissiin jotain reilu 1700€ mutta paljonko siihen saa niitä kulukorvauksia tms? Olen siis yksityisenä nyt ja käteen jää n.1900€/kk. Tosin töitä on 38h/viikossa eikä lapsille ole varahoitoa ja jos yllättäen joku lapsi jää pois on omalla vastuulla löytää uusi yms. Eli kaupungin paikka on turvallisempi, mutta jääköhän tuosta palkasta mitään käteen?
[/quote]
Mulla oli pätevänä palkka 1680e ja kulukorvaukset tulee sen mukaan miten lapset hoidossa. Aamupala,lounas,välipala on 4,75euroa. Kustannuskorvaus neljästä lapsesta oli noin300e riippuen tosin miten lapset hoidossa. Palkassa pieniä eroja kaupunkien välillä
Vielä lisäys, nettona jäi käteen n.1300e ja kulukorvaus päälle, joka on verotonta tuloa.
Palkka tuli kuun 15.pv ja kulukorvaukset kuun viimeinen päivä. Koko päivä lapsi 4,75e. Meillä laskettiin erikseen aamupala/lounas/välipala. Eli jos lapsi tuli hoitoon aamupalan jälkeen, ei siltä päivältä saanut sen lapsen aamupalakorvausta.
Viikkotuntiäärä on 40h ja ylityöt korvataan vapaana.
Kulukorvaus verotonta.
Meillä myös työpuhelimet, mikä mielestäni erottaa työ- ja vapaa-ajan hyvin. Vasukeskustelut, toiminnasuunnittelut ym. Eivät kuulu kk-palkkaan, niistä saa erikseen vielä korvauksen.
Tasausvapaille, vuosilomille, sairauslomille kunta järjestää varahoidon.
Hups, siis 48h/viikko on töitä.