Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joilla on jo nyt ikävä kesää?

Vierailija
13.08.2021 |

Kaiholla muistelen sitä kun oli lämmintä, ja meressä pystyi vain lillumaan vailla huolia ja murheita.
Se oli elämää se, vastaavaa nautintoa, sielun ja ruumiin rauhaa ja latautumista ei saa mistään muusta kuin lämpimästä merivedestä ja auringosta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä, haluan kesän ainakin elokuun loppuun. 

Minä en. Halusin sen kestävän vähintään lokakuun loppuun.

Vierailija
42/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan hiestä märkä ja etelä ja keski Suomen välillä olen.

Jämsässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmien kesä. Korkeintaan +20, matala kosteus, aurinkoista puolipilveä.

Helvetin mukava kesä varmasti teillä joilla ilppari viilentää koko kämpän.  Kesä meni monen tuulettimen kanssa, eikä ulos voinut lähteä. Paljon unettomia öitä.

Otan innolla syksyn vastaan, jospa tippuisi alle 20.

Vierailija
44/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan hiestä märkä ja etelä ja keski Suomen välillä olen.

Jämsässä?

Totesin, että tyhmästi kirjoitin :)

En ole Jämsässä. On tämä etelä Suomea, mutta sanoin noin, ettei ajatella hesalaiseksi.

Vierailija
45/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä loppuu tähän päivään. Ens viikolla enää jotain 16 ja sateista. Elokuu olisi saanut olla vähän parempi, järvi ja merivedet kylmeni nopeesti.

Vierailija
46/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin joutuu tuulettaa ympäri vuorokauden. Sisälämpötila saattaa illalla kiivetä jopa 25C. Vaatteita en käytä vieläkään. Ikävä entisaikoja, jolloin ihmiset olivat kodeissaan arkivaatteissa, eikä alushoususillaan. Jotenkin siinä alastomana ei tunnu että haluaa tehdä mitään töitäkään.

Vierailija
47/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta syyskuun pimenevissä illoissa, takkatulessa, kynttilöissä, torkkupeitoissa, sieniretkissä ja sellaisessa kaiken rauhoittumisessakin on oma, ihana taikansa.

Hemmetin torkkupeitot ja takkatulet! Niihin torkkupeittoihin ehtii kääriytyä taas kuukausitolkulla ja pimeät illat eivät taatusti kesken lopu, mutta kesä kestää sen max. 3 kk ja jo nyt yöt ovat pilkkopimeitä ja kylmiä. Pidän kyllä syksystäkin, mutta...

Vierailija
48/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin kohta taas Lapin ruskasta ja sitten otetaankin jo talvi vastaan.

Tunturissa on aina sielunrauha, oli sitten kesä tai talvi.

Vierailija
49/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan +30 astetta nytkin. 

Et ole Suomessa?

Itse olen Helsingissä, ja täällä vain +22. Merivesi kylmää.

No olen, Pirkanmaalla! Aurinko paistaa suoraan mittariin kyllä, mutta lämmintä on. Järviveden lämpötilaa en viitsi nyt lähteä tsekkaamaan.

Ei ole Pirkanmaalla mitään helteitä. Paitsi ehkä sinun aurinkoisella seinällä olevassa lämpömittarista... Meilläkin se näyttää maaliskuussakin +30.

Vierailija
50/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta syyskuun pimenevissä illoissa, takkatulessa, kynttilöissä, torkkupeitoissa, sieniretkissä ja sellaisessa kaiken rauhoittumisessakin on oma, ihana taikansa.

Minä käytin torkkupeittoja läpi kesänkin +28 asteisessa asunnossani. Olen jo kyllästynyt niihin enkä muutenkaan ymmärrä torkkupeittojen hehkutusta.

Toinen mitä en ymmärrä on tuo "syksyllä rauhoittuminen" . Siis silloinhan on arki alkanut, uupumusta, pimeyttä, harrastuksia, kiirettä, jne ja vasta jouluna rauhoitutaan hetkeksi. Kesälomathan ne rauhallisia aikoja on.

Vierailija
51/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin torkkupeittoja läpi kesänkin +28 asteisessa asunnossani. Olen jo kyllästynyt niihin enkä muutenkaan ymmärrä torkkupeittojen hehkutusta.

Toinen mitä en ymmärrä on tuo "syksyllä rauhoittuminen" . Siis silloinhan on arki alkanut, uupumusta, pimeyttä, harrastuksia, kiirettä, jne ja vasta jouluna rauhoitutaan hetkeksi. Kesälomathan ne rauhallisia aikoja on.

No varmaan sitä tarkoitetaan, ettei koko ajan olla menossa vaan rauhoitutaan kotiin.

Vierailija
52/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tästä kesästä jota nyt on. Sitten kun pitää olla pitkät housut shortsien sijaan on kesä loppu. Vielä on kuukausi kesää jäljellä ja sitten alkaa syksy.

Vierailija
53/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sitä tarkoitetaan, ettei koko ajan olla menossa vaan rauhoitutaan kotiin.

Mä ainakin tykkään kesällä olla ja rauhoittua kun loma. Syksyllä menen harrastuksiin ja joka paikkaan piirteenä loman jälkeen

Vierailija
54/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se, et kesän jälkeen pitäis olla niin kauheen pirtee. Yök. On vain haikeus kesän loppumisesta ja siksi myös väsymys.

Vierailija
55/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on ikävä kesää, en tiedä, miten pimenevistä illoista, vielä pimenevimmistä illoista ja pilkkopimeistä päivistä ja illoista, loskasta baskasta ja muusta selviää hengissä, ENSI KESÄÄN, kyllä täytyy olla melkoinen taikuri, että siihen pystyy. 

Asennoitumalla vähän positiivisemmin ja kehittämällä resilienssiään. Vuodenajat vaihtuvat yllättävän nopealla tahdilla, kun ollaan selvitty vuodenvaihteesta niin seuraava kevät on jo melkein nurkan takana. Jaksaa jaksaa!!

Vuodenvaihtern jälkeen on kevät "nurkan takana", ai jaa, 4 kuukautta, pitkä nurkka, yleensä 1.1. lasken jo päiviä kevääseen, eikä kyllä tunnu nurkan takana ololta. Nurkan takana - mikä typerä ilmaisu. Täysin ilman konkretiaa!

Vierailija
56/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on jo ohi. Tää on jo syksyä. Kaipaan niitä superlämpöisiä järvivesiä. Ei tuolla nyt enää pysty uimaan. Korkeintaan minuutin 

Vierailija
57/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkukesän valoisista öistä ei saa koskaan tarpeekseen. Niitä kaipaan jo nyt.

Vierailija
58/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ikävä. Kävelin tänään lämpimän sään vallitessa vielä kesäisessä lehdossa ja sen jälkeen uin järvessä kuivatellen laiturilla itseäni auringon lämmössä. Mutta se tietoisuus, miten tästä alkaen lasketaan päivät joista voi kesäisesti nauttia on kaihoisaa. Kesä, valoisat illat, pukeutumisen helppous, turvalliset ajokelit ovat pian noin 7 kk pelkkä muisto pk-seudullakin.

Vierailija
59/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevat koronarajoitukset pitävät huolen, että rauhoitumme kotiin.

Vierailija
60/60 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkukesän valoisista öistä ei saa koskaan tarpeekseen. Niitä kaipaan jo nyt.

Paras aika vuodesta!