Muita, joilla on jo nyt ikävä kesää?
Kaiholla muistelen sitä kun oli lämmintä, ja meressä pystyi vain lillumaan vailla huolia ja murheita.
Se oli elämää se, vastaavaa nautintoa, sielun ja ruumiin rauhaa ja latautumista ei saa mistään muusta kuin lämpimästä merivedestä ja auringosta.
Kommentit (60)
Oli ihan paska kesä, ei tule ikävä!
Joo, on ikävä kesää, en tiedä, miten pimenevistä illoista, vielä pimenevimmistä illoista ja pilkkopimeistä päivistä ja illoista, loskasta baskasta ja muusta selviää hengissä, ENSI KESÄÄN, kyllä täytyy olla melkoinen taikuri, että siihen pystyy.
En tule kaipaamaan kesää sitten piiruakaan! Helvetin kuuma, hyttyset pistelevät, valoisina öinä vaikea nukkua, massoittain meluisia kännikaloja kaikkialla.
Rakastan syksyn tunnelmallisuutta ja hämärää. Syksyt tuntuu aina jostain syystä uusilta aluilta.
Kesähän on nyt! Älkää alkako hopottaa itsellenne siitä kesän loppumisesta vielä. Elokuu on kesäkuu. 24 astetta mittarissa, arska paistaa, on ihanaa, lähden uimaan kun saan tän kirjotettua. Morjens!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka elokuu on kesää vielä, siinä on se ärsytys, että se loppuu ihan kohta ja siksi ei voi nauttia, pelkää jo syksyä ja syyskuu odottaa ihan vieressä.
Itse asiassa elokuu on vähän kuin sunnuntai: se on pilalla siksi, että seuraavana päivänä on maanantai.
Totta! Oikeastihan kaltaistemme ei edes pitäisi asua täällä, mutta en tiedä onko pelkkä sää ”oikea” syy muuttaa muualle…
Ja on se muuttaminenkin aina epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka elokuu on kesää vielä, siinä on se ärsytys, että se loppuu ihan kohta ja siksi ei voi nauttia, pelkää jo syksyä ja syyskuu odottaa ihan vieressä.
Itse asiassa elokuu on vähän kuin sunnuntai: se on pilalla siksi, että seuraavana päivänä on maanantai.
Loistava kuvaus kyllä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vi ttu tulis jo räntää ja lunta!! Kesä on aivan suolesta ja syvältä.
Vi ttuko sitä räntää ja lunta tuo, rumasti sanottu äidistäsi.
Säät on ok, mutta se ei ole ok, että lomat on ohi. Millä pirulla sitä taas jaksaa....
Kyllä minusta syyskuun pimenevissä illoissa, takkatulessa, kynttilöissä, torkkupeitoissa, sieniretkissä ja sellaisessa kaiken rauhoittumisessakin on oma, ihana taikansa.
Painuispa kesän rippeet nopeasti vi ttuun täältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta syyskuun pimenevissä illoissa, takkatulessa, kynttilöissä, torkkupeitoissa, sieniretkissä ja sellaisessa kaiken rauhoittumisessakin on oma, ihana taikansa.
Niin minustakin.
Kesä saisi vaan olla minun makuuni ainakin puolet pidempi.
Ap
Todellakin on vaikka vielä sinnitellään kesän rippeissä kiinni! Tänään aiemmin ihanan lämmintä kun kävin uimassa mutta vesi jäätävää. Nyt taas sataa ja ukkostaa
Heinäkuu on tylsä. Kaikki vain kököttävät mökeillä. Touko-, kesä- ja elokuu ovat kivoja. Pian alkaa harrastukset ja muut, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
En tule kaipaamaan kesää sitten piiruakaan! Helvetin kuuma, hyttyset pistelevät, valoisina öinä vaikea nukkua, massoittain meluisia kännikaloja kaikkialla.
Rakastan syksyn tunnelmallisuutta ja hämärää. Syksyt tuntuu aina jostain syystä uusilta aluilta.
No sun onneksi se kestää vain 3kk.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ikävä kesää, en tiedä, miten pimenevistä illoista, vielä pimenevimmistä illoista ja pilkkopimeistä päivistä ja illoista, loskasta baskasta ja muusta selviää hengissä, ENSI KESÄÄN, kyllä täytyy olla melkoinen taikuri, että siihen pystyy.
Asennoitumalla vähän positiivisemmin ja kehittämällä resilienssiään. Vuodenajat vaihtuvat yllättävän nopealla tahdilla, kun ollaan selvitty vuodenvaihteesta niin seuraava kevät on jo melkein nurkan takana. Jaksaa jaksaa!!
Ei ole ikävä, odotan jo ensimäisiä syyspakkasia että pääsee kohmeiseen metsään kävelemään.
Mä oon ihan hiestä märkä ja etelä ja keski Suomen välillä olen.
Ei tule ikävä!
Raskas kevät ja raskas kesä. Sairastumisia, kiusaamista, kaikkea paskaa, auto rikki yms. Uusi kämppä, jonne aurinko alkoi paistaa klo 03-04 aamulla. Sälekaihtimet on, mutta eivät ne auta. Muovijätesäkeillä peitin pari ikkunaa.
Jumalattoman kuuma, nytkin kämpässä +26, ulkona saman verran. Viime yö ensimmäinen moneen kuukauteen että sain nukuttua kunnolla enkä herännyt hikeen. Nyt nökötän vain sisällä, koska ulkona on liian kuuma liikkua.
Ihan perseestä koko kesä muutenkin. Ennen kyllä tykkäsin, kun oli normaalit kesät. Odotin 2-3 viikon helteitä, en tällaista pätsiä. Partsillakaan ei voi olla, lämpö varautuu rakenteisiin.
Haluan viileät ilmat, nämä ahdistaa. Vettä peliin taivaalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on varmaan +30 astetta nytkin.
Et ole Suomessa?
Itse olen Helsingissä, ja täällä vain +22. Merivesi kylmää.
Suomessa +22 astetta täysin kesäinen lämpötila, jossa tarkenee hyvin ilman takkia farkuissa ja t-paidassa eikä puske koko ajan hikeä pintaan. Nytkin sisälämpötila on +24,5 astetta vaikka parvekkeen ovi on auki ja pari tuuletinta päällä.
Katsoppas persereikääs, se on ruskea.