Professori ehdottaa: karkkihyllyt samettiverhon taakse kaupassa
Miksi tupakkatuotteet pitää piilottaa mutta karkit laitetaan kassan viereen näkyvimmälle paikalle houkuttelemaan ihmisiä?
Kommentit (197)
Ravintoloissa annoskoot ovat usein todella suuria. Usein ravintolat veloittavat pizzan puolituksesta 5 euroa, jotkut ravintolat veloittavat jos ruoan loput pyytää kotipaiettiin.
En usko, että monikaan itseään karkeilla lihottaa.
Taitaa se isompi syy olla ylensyönti ja rasvaiset ruoat.
Miksi lähikauppojen ruoka on todella prosessoitua. Lukuunottamatta muutamia peruselintarvikkeita. Entä luomu. Valmisruoka on rasvaista ja hinnakasta.
Vertaako professori oikeasti sokerin haittoja nikotiinin haittoihin? 🤦
T: tuntematon
Hyvä idea. Karkit tappavat, kun niitä lapataan napaan suomalaisten tahdilla. Miksi ne ovat kaupoissa paraatipaikalla? Röökaamista on saatu vähennettyä epämiellyttävillä fasistitoimilla, miksei sokerimyrkkyihin saisi koskea?
Vierailija kirjoitti:
En usko, että monikaan itseään karkeilla lihottaa.
Taitaa se isompi syy olla ylensyönti ja rasvaiset ruoat.
Minä kyllä lihotan, eli meitäkin on.
Laitetaan karkit samalla tavalla kuin vanhan ajan Alkossa. Tiskiltä mennään varovasti pyytämään tiukan näköiseltä myyjältä, että yksi pussi turkinpippureita...
Karkit ja sipsit jonnekin kaupan takimmaiseen nurkkaukseen piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähikauppojen ruoka on todella prosessoitua. Lukuunottamatta muutamia peruselintarvikkeita. Entä luomu. Valmisruoka on rasvaista ja hinnakasta.
Ravintoloiden ja ruokaloiden annokset ovat myös prosessoituja. Koulujen kastikkeet tehdään jauheesta. Ennen ruoka tehtiin itse koulujen keittiöissä, nyt se tulee valmiina keskuskeittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan karkit samalla tavalla kuin vanhan ajan Alkossa. Tiskiltä mennään varovasti pyytämään tiukan näköiseltä myyjältä, että yksi pussi turkinpippureita...
Joku AV-palstalainen myyjäksi paheksumaan silmin nähden.
Minä kävelen kaupassa useiden tuotteiden ohi. Suurinta osaa en osta, vaikka niitä ei ole verhoin peitetty.
Joo. Ihan samettiverhon taakse..
Kas kun ei kassalle,ja pitää sieltä pyytää erikseen.
Kassa voisi sitten vaatia asikkaan mitat ja laboratorioarvot joltain elektroniselta kortilta/sirulta. Se kertoo saako ostaa ja kuinka paljon.
Erittäin kannatettava keksintö ihan itse professorilta. Samettiverhon takana on kiva maistella eri karkkilaatuja ja jos ei maistu, niin voi huoletta pistää takaisin laatikkoon, eikä kukaan näe! Onkohan proffat sittenkään ns. älykkäitä?
Samettiverho olisi varmaan epähygieeninen ja pölyävä, sitä vedeltäisi ja kosketeltaisi koko ajan. Osa aivastaisi siihen voimakkaasti. Silti ne karkit on kassojen lähellä. Entä rasvaiset tuotteet paistopisteellä. Irtokarkkilaarissa oli mansikkalakritsipalloja Tampereella (länsi) jotka maistuivat epähygieeniseltä, ties missä joku oli niitä uittanut.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/e2ae687e-91d7-4144-ad95-60c656e711…