Finnair: kangasmaskien käyttäjät eivät ole enää ensi viikosta alkaen tervetulleita lennoillemme
Oli jo aikakin pistää loppu näille viruslingoille.
Kommentit (72)
Sitten ei auta kuin tilata pari lasia viiniä ja siemailla niitä koko lento.
Vierailija kirjoitti:
Johtaa siihen, että ne köyhät, jotka toistaiseksi ovat voineet käyttää itsetehtyjä halpoja maskeja, joutuvat nyt ostamaan maskinsa kaupasta. Ja kuka tästä hyötyy? "Oikeiden" maskien valmistajat.
Epäilen että näillä köyhillä joilla ei ole varaa ostaa maskeja ei ole varaa myöskään lentää :)
Sitäpaitsi jokaisessa kunnassa on maskijako köyhille. Itse haen maskit ain sieltä niin on varaa lentää. Saan joka kuukausi 50 kl pakkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Onko finnairilta kysytty miksi tauti ei tartu syödessä tai juodessa?
Tarttuu tietysti mutta cahnces aina vähemmän kun olet 15 min ilamn maksia kuin 6 tuntia ilman maskia. Lisäksi on hyvä pitää turpa kiinni eikää huutaa. Mitä enemmän pidät suusi suussa sitö vähemmän sieltä paukkaa virusta ulos. Nämä ymmärretään ihan ala-asteella mutta follareilla ei jääkaapissa valo pala.
Mulla on ensi viikolla Lufthansan lento ja sama ohjeistus on sinne maskeista. Sen lisäksi tulee esittää EU:n koronarokotetodistus täydestä rokotussarjasta tai maksimissaan 48h vanha negatiivinen koronatestitulos. Muuten ei ole lennolle asiaa.
Rokottamattomille ja maskittomille alkaa lentomatkustaminen olla haasteellista. Edes ostetuille yksityislennoille ei ole asiaa ilman kunnon maskeja.
Eipä siinä, tämähän on kaikkien oma valinta.
Aika pitkään kesti, ennen kuin Finnair otti samat säännöt kuin monella muullakin yhtiöllä on voimassa. Harvassa on ne lentoyhtiöt tätä nykyä, joiden lennoille kangasmaskit kelpaa. Taitaa kaikki suositella FFP2/FFP3 maskeja.
Muutama työmatka on tullut tehtyä vuoden sisällä ja voin kyllä ihan vilpittömästi sanoa, että kaikkein paras hengittää useamman tunnin lennoilla on juurikin FFP2 maskien kanssa. Niitä kun vaihtaa noin parin tunnin välein uuteen, niin ei mitään ongelmia.
Kirurgisen maskin kanssa on paljon huonompi hengittää.
Eikös myös lentoasemat, ainakin monin paikoin Euroopassa, kiellä oleilun tiloissaan kangasmaskeilla?
Finnair seuraa tällä säännöllä vain monia muita yhtiöitä.
Typerä päätös. Nuo kertakäyttöiset kirurgiset maskit ovat ainakin minulla sivusta täysin avoinna. Ne ovat liian suuria, liian löysällä ja jäykkä reunus pakottaa ne sellaisiksi että suun kohdalla sivut ovat avoinna. Siksi käytänkin vain sopivankokoisia kangasmaskeja, mutta en minä Finnaria tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida montaa ihmistä tällä hetkellä koskettaa.
No aika monta kuitenkin. Itse lennän säännöllisesti Hki-Oulu-Hki väliä. Ja samoja naamoja noilla lennoilla kyllä näkee.
Maskittomina ei kuitenkaan.
So what? Niinhän muutkin yhtiöt tekee. Miksi finskin pitäisi toimia toisin?
Ajatusleikki: täysi lomalento tänään Finnairilla Helsingistä Haniaan. Kaikki matkustajat ja koko henkilökunta on 2 kertaan rokotettu. Silti on maskipakko koko lennon ajan. Tämä logiikka ei nyt kaikilla enää jakeluun mene. Niin, ja tämä ei ollut vaan ajatusleikki, vaan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ensi viikolla Lufthansan lento ja sama ohjeistus on sinne maskeista. Sen lisäksi tulee esittää EU:n koronarokotetodistus täydestä rokotussarjasta tai maksimissaan 48h vanha negatiivinen koronatestitulos. Muuten ei ole lennolle asiaa.
Rokottamattomille ja maskittomille alkaa lentomatkustaminen olla haasteellista. Edes ostetuille yksityislennoille ei ole asiaa ilman kunnon maskeja.
Eipä siinä, tämähän on kaikkien oma valinta.
Oma terveys vs. lentomatkustaminen. Ei ole vaikea valinta.
Ei taida montaa ihmistä tällä hetkellä koskettaa.