Finnair: kangasmaskien käyttäjät eivät ole enää ensi viikosta alkaen tervetulleita lennoillemme
Oli jo aikakin pistää loppu näille viruslingoille.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko finnairilta kysytty miksi tauti ei tartu syödessä tai juodessa?
Oletko käynyt peruskoulun?
Virusmäärä hengitysilmassa ratkaisee sen, tuleeko tartuntoja paljon, vähän vai ei ollenkaan.
Syödä ja juoda on pakko, mutta henkisesti terve ei käytä siihen kolmea tuntia lentokoneessa.
Se virusmäärä ei ratkaise mitään. Riittää kun sitä virusta on edes pikkuisen. tämän pitäisi olla selvää kaikille ettei määrällä ole väliä vain sillä että sitä virusta lentelee siellä samassa tilassa kanssasi. Muualla maailmassa on todettu ettei sairaalaolojen ulkopuolella tarvita erikoismaskeja. Aivan turhaa .Riittää kun estää hengityksen mukana vapautuvien viruskuplien vapaan kulun vaikka sillä kangasmaskilla.
Viruskuorma on yksi oleellisimmista ennustavista tekijöistä. Ja viruskuplat? Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lufthansalla on ollut sama sääntö jo pitkään, kangasmaskeja ei hyväksytä. Ei myöskään Saksan lentokentillä.
Niin, mutta naurettavaksi maskien vaatimuksen tekee , että ei tarvita maskia ruokaillessa . tällöin koko ajatus menettää merkityksensä. Eli saa syodä tietyn ajan maskia, mutta jos ei halua syödä tai juoda, mutta haluaa olla ilman maskia 15 minuuttia on todella vaarallinen muille matkustajille?
Ei ehkä vaarallinen, mutta typerä oman elämänsä sankari, jolla ei ole mitään perustetta rikkoa sääntöä. Muu kuin lapsellinen ”minulla on oikeus”- mentaliteetti.
miten tuo eroaa siihen, että vierustoveri ruokailee ilman maskia 15 minuuttia ja itse on ilman maskia saadakseen hengittää vapaasti 15 minuuttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lufthansalla on ollut sama sääntö jo pitkään, kangasmaskeja ei hyväksytä. Ei myöskään Saksan lentokentillä.
Niin, mutta naurettavaksi maskien vaatimuksen tekee , että ei tarvita maskia ruokaillessa . tällöin koko ajatus menettää merkityksensä. Eli saa syodä tietyn ajan maskia, mutta jos ei halua syödä tai juoda, mutta haluaa olla ilman maskia 15 minuuttia on todella vaarallinen muille matkustajille?
Ei ehkä vaarallinen, mutta typerä oman elämänsä sankari, jolla ei ole mitään perustetta rikkoa sääntöä. Muu kuin lapsellinen ”minulla on oikeus”- mentaliteetti.
miten tuo eroaa siihen, että vierustoveri ruokailee ilman maskia 15 minuuttia ja itse on ilman maskia saadakseen hengittää vapaasti 15 minuuttia?
Jos istutte vierekkäin olette samaa perhettä. Mutta itse kysymykseen, eroaa juurikin niin, että se toinen toimii ohjeistuksen mukaan, sä et. Maski ei estä hengittämistä, mutta syömisen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselisin, että mitä tapahtuu syömisen ja juomisen aikana ettei korona tartu?
Ilmeisesti Finnairin mielestä korona pitää taukoa ruokailun ajan? Mielenkiintoinen teesi Finnairilta.
Vaikea sen maskin läpi on syödä ja juoda. Säännössä ei ole mitään erikoista, joka paikassa sama asia. Maski muutoin kuin silloin, kun sitä ei ole mahdollista pitää. Keväällä 2020 ei ollut tarjoilua lainkaan, mutta siihen nyt ei kukaan halua palata. Tartuntariski on minimoitu, kaikki tietää nyt, että täysin turvalliseksi sä et kenttää/konetta/mitään saa.
Ja silloin olisi pitänyt istua koneessa hanskat kädessä. Juu, ei istuttu, vain check in, turvatarkastus ja koneeseen nousu hanskoissa, sit lähti. Toki aina sit, jos nousi paikaltaan, niin hanskat käteen. Huh, se oli aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä et voi pitää maskia lennon aikaa, sä jäät kotiin. Yksinkertaista
Vierailija kirjoitti:
Finnair sitten sortui hysteriaan
Lentoyhtiöillä on aina ollut turvallisuussäänröjä, tämä ei ole yhtään sen ihmeellisempi kuin miutkaan. Lentoyhtiöt valitsevat säännöt tai maahan jäännin. Sä ehkä olisit valinnut maahan jäännin, lentoyhtiöt ymmärrettävästi ei.
Mä lensin viimeksi puoli vuotta sitten. Oliko joku lufthansa tms, jolle ei edes silloin kelvannut kangasmaski, vaan piti olla nimenomaan kertis. Tosin niitä ei tarvinnut vaihtaa kertaakaan yhdeksän tunnin aikana ja tietty syömiset hoidettiin ilman maskia :D Aika hupaisaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä lensin viimeksi puoli vuotta sitten. Oliko joku lufthansa tms, jolle ei edes silloin kelvannut kangasmaski, vaan piti olla nimenomaan kertis. Tosin niitä ei tarvinnut vaihtaa kertaakaan yhdeksän tunnin aikana ja tietty syömiset hoidettiin ilman maskia :D Aika hupaisaa!
Ihan itse sä pidät huolen maskien oikeasta käytöstä. Lentoyhtiö ei ole velvollinen muistuttamaan vaihdoista. Mites ajattelisit syönnin tapahtuvan maskin kanssa?
Mitä ihmettä nyt teen jos en saa käyttää kenkien ja käsilaukun värien kanssa soveltuvaa kangasmaskia???? Ihan oikeastiko luulevat että laitan semmoisen vaalenasinisen? Ei sovellu minun tyyliin.
N27
kyllä niitä on muitakin lentäviä yhtiöitä todellakin on mikäli haluaa käyttää. paniikki on kova kun on saakkamisvaara eikä varastotilaan mahdu kngeja painoksi.
.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt teen jos en saa käyttää kenkien ja käsilaukun värien kanssa soveltuvaa kangasmaskia???? Ihan oikeastiko luulevat että laitan semmoisen vaalenasinisen? Ei sovellu minun tyyliin.
N27
Niitä on myös valkoisia ja mustia. Voit liimata tarroja tai glitteriä, jos haluat.
connair kirjoitti:
ei ole ennen covid kaan käytetty tuota lentoyhtiötä.
Ei moni muukaan. Oliko sulla joku pointti? Ai, että jos olisit käyttönyt, nyt et käyttäisi enää? Kuinka yksinkertainen sitä ihminen voi olla. Tekee ongelman jostain täysin turhasta asiasta.
Johtaa siihen, että ne köyhät, jotka toistaiseksi ovat voineet käyttää itsetehtyjä halpoja maskeja, joutuvat nyt ostamaan maskinsa kaupasta. Ja kuka tästä hyötyy? "Oikeiden" maskien valmistajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse sä pidät huolen maskien oikeasta käytöstä. Lentoyhtiö ei ole velvollinen muistuttamaan vaihdoista. Mites ajattelisit syönnin tapahtuvan maskin kanssa?
Nämä näkee vain sen, että ruokaillessa saa ottaa pois-vaara! En saa muuten pitää pois-ei perustetta-valitan. Nää on niitä, joiden on pakko valittaa valittamisen ilosta ja kukkoilla sääntöjä vastaan. Teini-ikään jämähtäneitä raukkoja. Säännöt tekee näille tiukkaa. Ei siinä, kunhan ei ät tule mun lentoa pilaamaan raukkamaisella käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Johtaa siihen, että ne köyhät, jotka toistaiseksi ovat voineet käyttää itsetehtyjä halpoja maskeja, joutuvat nyt ostamaan maskinsa kaupasta. Ja kuka tästä hyötyy? "Oikeiden" maskien valmistajat.
Itsetehdyt maksavat suurin piirtein saman verran tai enemmän kuin peruskirurgiset maskit. Monessa paikassa jaetaan ihan ilmaiseksi.
Eihän maskeista ole mitään hyötyä, nehän levittävät pisarat sivuille, koska uloshengitysilma tulee ulos nenäpielistä ja poskien kohdalta. Ilman maskia pisarat tulisivat eteen ja hengittäjä itse kävelee niissä. Silti käytän maskia, koska se suojaa minua itseäni jonkin verran, sisäänhengitysilma kun tulee sen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lennolla voi olla ilman maskia syödessä ja juodessa, 3 tunnin lento menee helposti napostellessa.
Niin, tätähän se yksi sankari jo yritti. Palkaksi sai naureskelua ja aika jännän maineen.
Etkö ole lukenut suosituksesta laittaa kangasmaskia kertakäyttömaskin päälle tiivistämään mahdollisia rakoja maskissa? Lisää paljon turvallisuutta kunhan käyttää puhdasta kangasmaskia ja pesee kätensä kun laittaa likaisen kangasmaskinsa omaan pussiinsa, jolla vie sen kotiinsa odottamaan pesua tai keittämistä.