lähihoitajat, lääkärit, kukavaan auttakaa!
Lääkäri soittaa minulle maanantaina tulokset ja varmasti osaa vastata kysymyksiin mutta menin jo omakannasta katsomaan ja siellä näkyi että b hepatiitti arvot oli jotain alle 10 tai jotain, en ymmärrä niistä mitään mutta olen ihan paniikissa ja itken. Lähteekö se multa ikinä? Mitä minä teen?
😭😭
Olen ikuisesti itselleni vihainen kun sain sen varmasti yhdeltä mieheltä muutama viikko sitten (käyn aina uusien kumppaneiden jälkeen testeissä) ja en käyttänyt kondomia vaikka tiesin että sillä on ollut paljon kumppaneita😭😭
tuntuu että koko elämä romahti. nyt jos olen koko loppuelämän viruksen kantaja, kuka minua enää haluaa, en voi tehdä lapsia tai niillekin tulee se. voin saada syövän.
Entä jos löydän jonkun ihmisen kenen kanssa voisin seurustella, eihän kukaan halua tietoisesti itselleen mitään viruksia 😭
onko kellään kokemuksia tai tietoa tästä?
koitin googlettaa mutta en oikein saanut selville kun että maksatulehdus mutta kuitenkin sukupuolitauti. enkä pysty etsimään edes tietoa enempää kun oon niin rikki.
Ja maanantaihin on liian pitkä aika odottaa, haluaisin tietää jotain tästä p*skasta.
Kommentit (17)
Eikö se hepatiitti näy verikokeissa vaan positiivinen/negatiivinen. Onko siinä jotkut raja-arvot?
Kehtasit siis mennä tuon takia lääkäriin, kyllä maanantaina luulis hävettävän kun hän soittaa.
Siis ihan saa itseään syyttää jos ei käytä kortsua.
Muiden kannattaa ottaa A+B hepatiittirokote.
Hepatiitit voi tarttua paitsi seksistä ja huumeista, myös esim jääpaloista lomilla tai katuruoasta.
Niinpaljon ikävää voi tulla mihin ei voi vaikuttaa, joten vaikuttaa siihen mihin voi.
En nyt ymmärrä tätä hysteeriä. Googlesta heti löytää että alle kymmenen = negatiivinen. Eli EI tartuntaa...
https://www2.synlab.fi/laboratoriokasikirja/tutkimuskuvaukset/s-hepatii…
Mihin tästä ketjusta hävisi jumalan juttu ja synti? Onko kristinusko jotenkin pannassa tällä palstalla, se on kuitenkin lukijoiden uskonto, käsittääkseni 90% tämän palstan lukijoista tunnustaa kristinuskoa?
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä tätä hysteeriä. Googlesta heti löytää että alle kymmenen = negatiivinen. Eli EI tartuntaa...
mut mitä meinaa sitte toi riittävä suoja?
ja kun mulla aiemmin kun kävin alkuvuonna testeissä niin luki ihan vaan negatiivinen. nyt oli alle 10 tms...
Ja on varmaan tosi hauskaa kiusata ja kirjoitella tuollaista mikä ei minua auta. Minua ei nuo kommentit valitettavasti liikuta millään tavalla kun on tässä pahempaakin ajateltavaa.
Mä en vaan ymmärrä kun missään ei lue kuin lääkäri kielellä tuosta ja noista arvoista. Ei mitään kokemuksia tms.
Tuntuu että pyörryn kohta kun on niin hirveä olo tästä 😭
Vierailija kirjoitti:
Mihin tästä ketjusta hävisi jumalan juttu ja synti? Onko kristinusko jotenkin pannassa tällä palstalla, se on kuitenkin lukijoiden uskonto, käsittääkseni 90% tämän palstan lukijoista tunnustaa kristinuskoa?
höpöhpöpöpp eikä tunnusta! Meidät vaan liitetään vauvana kirkkoon,ei sitä kukaan kysy tietenkään! Höh,vauvalta.
Yhtä totta kuin joulupukki koko jumala.
Vierailija kirjoitti:
HH
uo
RR
a!
eikun oon se toinen, ilmaseks oon antanu ☺️
ap
Odottele nyt vaan ihan rauhassa sitä puhelua lääkärin kanssa. Tulos ilmeisesti on kuitenkin negatiivinen ja vaikka olisitkin saanut tartunnan, pysyvästi kantajaksi jääminen on epätodennäköistä. Toivottavasti nyt kuitenkin jatkossa muistat kondomin.
b-hepatiittia ei voi hoitaa lääkkeillä pois, jos se kroonistuu niin sitä yritetään pitää kontrollissa. Hyvä uutinen on että vaan 1/100 menehtyy tässä alkuvaiheessa. Kumppaneille kannattaa kertoa jo alkuvaiheessa tartunnasta, ja jos he ovat rokotettuna (täysi suoja ) niin ei se tartu.
kiitos 13 ja 14 vastauksista.
Toivon että olisi negatiivinen. mutta odottelen lääkärin soittoa. pelottaa edelleen mutta helpotti nämä vaataukset vähän.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut mitä meinaa sitte toi riittävä suoja?
ja kun mulla aiemmin kun kävin alkuvuonna testeissä niin luki ihan vaan negatiivinen. nyt oli alle 10 tms...
Ja on varmaan tosi hauskaa kiusata ja kirjoitella tuollaista mikä ei minua auta. Minua ei nuo kommentit valitettavasti liikuta millään tavalla kun on tässä pahempaakin ajateltavaa.
Siis sulta otettiin viimeksi testi joka testautuu posit/negat ja nyt testi joka näyttää pitoisuuden verestä ja testaa ihan saman asian, mut ilmoittaa sen seerumipitoisuutena. Mikä tuossa oli kiusaamista kun linkki kuitenkin kertoo täysin mistä kyse? Ja riittävä suoja kertoo siitä että jos on rokotettu niin tuo arvo on tietyllä pitoisuudella jos rokote edelleen tehoaa. Mut sulla ei oo rokotetta niin alle 10 on normi ja negatiivinen.
En nyt yhtään ymmärrä mistä mielesi pahoitit kun sait ihan täysin oikean vastauksenkin. Pahempaa ajateltavaa = tyhjästä kauhukuvien maalailua, googlesta olisit jo löytänyt että normaalitulos, tämä paniikki oli nyt aivan tarpeetonta.
T. Tk-lääkäri (valitettavasti)
Syntistä menoa, himot edellä ja harkinta perässä.
Ihan sietääkin olla itselleen vihainen jos tieten tahtoen leikkii terveydellään.