HS Kolme koronarokotusten vastustajaa yritti tunkeutua helsinkiläiskouluun kuvaamaan, poliisi otti miehet kiinni
Rokotukset | Kolme koronarokotusten vastustajaa yritti tunkeutua helsinkiläiskouluun kuvaamaan, poliisi otti miehet kiinni: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008190414.html?share=161e9289a2f4515…
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miten teidän lapsiinne on nyt ’kajottu’. Miettikää nyt vähän miten heihin kajotaan tuolla rokotteella, jota ei kehosta pois saa. Mitäpä jos ensi viikolla valtamediaan pääsisikin tieto, että piikit aiheuttavat valtavasti haittoja lapsilla ja nuorilla? Ainakin jotkut ovat tehneet asialle jotakin. Sitäpaitsi mikäli oikein ymmärsin, kouluun mentiin haastattelemaan ja kuvaamaan rehtoria ja kysymään onko hän todella sydämestään tämän kaiken takana.
Mä olen niin välinpitämätön äiti, että olen antanut kajota lapsiini koko rokotusohjelman piikeillä ja kaikenlaisilla lääkkeillä, joita ei siitä lapsesta saa pois mm. antibiooteilla ja vielä useamman kerran.
Miksei nuo pähkinä-miikat ja koronasylkijä-meriket jätä edes lapsia rauhaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei laki ole järjetön, koska jos kuvaaminen julkisella paikalla olis kielletty, media ei saisi kuvata uutiskuvaa vaikkapa jostain kadulta etkä sinä saisi ottaa turistikuvia Elma-tädin kanssa
Kuvien julkaisu on rajoitettu siksi että laki on tehty ennen nettiaikaa, eli on oletettu että media noudattaa sääntöjä kuvien julkaisemissa. Printtimediassa kuvien julkaisu on pitempi prosessi.
Mutta someaikana ei enää ole eroa median ja yksityisten julkaisemisella vaan kaikki lataavaan nettiin kuvaa sekunnissa parissa.
Eli vaikka ammatti-ihmisillä on hyvä käsitys laista ja myös journalistisesta käytännöstä lain lisäksi, niin yksityisillä ihmisillä ei välttämättä ole ja se onkin muodostunut ongelmaksi.
Olen tuon koulujen julkisuus -kommentin kirjoittaja. Taustaksi sen verran että olin ammatiltani lehtikuvaaja, joten sekä julkisiin paikkoihin että kuvaamiseen liittyvät lakitekniset asiat olivat osa ammattiosaamistani.
Täsmennän sen verran (lainaamani kommentti on melko oikeaan osuva), että julkisella paikalla kuvaaminen on aina sallittua, vaikka väärinkäsityksiä ilmenee ajoittain (kauppakeskusten vartijat jne). Myös julkaiseminen on sallittua, lukuunottamatta tilannetta, jossa ihminen on joutunut epäedulliseen valoon (ei tarkoita valaisua...) ilman omaa syytään. Karrikoituna esimerkkinä tilanne, jossa joukko henkilöitä pahoinpitelee viatonta ohikulkijaa. Kuvassa voi laillisesti tunnistettavasti näyttää pahoinpitelijät, mutta ei uhria.
Jos vaikkapa salarakastavat pussailevat somassa lumisateessa Kaisaniemen puistossa, ja siitä julkaistaan sääkuva "lempeä lumisade" Hesarissa, ei mitään rikosta ole tapahtunut, koska pussailu on vapaaehtoista ja halullista. Ei vaikka siitä koituisi miljoonavahingot avoerossa ja itsemurhia eri tahoilla.
Nämä häiriköt eivät tajua mitään rokotteista, terveydenhuollon toiminnasta tai koulujen toiminnasta. Kunhan ovat tyhjäntoimittajia, jotka etsivät elämäänsä sisältöä ja jännitystä.
Normaalit aikuiset miehet ovat kouluaikaan töissä. Vain joutoväellä on aikaa mennä vaarantamaan lasten terveyttä kouluihin kouluaikaan.
Miksi ulkopuoliset ihmiset yrittävät puuttua perheiden ja nuorten valintoihin?
En kaipaa työttömän roskajoukon sekaantumista lapseni elämään.
Kas, onko herra P saanut fudut instasta, vai onko mut blokattu 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato, ei niille riitä, että eivät itse ota rokotetta. Pitää saada häiriköidä muita ihmisiä. Miksi jaatte sontaa ja häiriköitte muita? Miksei riitä, että ette itse osallistu rokotuksiin ja muuhun mitä vastustatte?
Ei tällaista terrorististijärjestömäistä touhua, mitä tänä päivänä näkee jatkuvalla syötöllä milloin minkäkin "asian" puolesta, olisi vielä 20 vuotta sitten uskonut todeksi.
Ei, 20-vuotta sitten ja etenkin yli 40 vuotta sitten (kun olin lapsi) se, että valtio järkkäsi kaikille rokotteet, oli iso ja merkittävä juttu.
Harva rokotevastainenkaan olisi ilman lapsuuden rokotteita hengissä tai vammattomana nyt huutamassa.
Koronarokotekriittiset on eri asia kuin rokotevastainen. Monet tätä mRNA-rokotetta vastustavat eivät vastusta perinteisesti testattuja rokotteita (kunhan ne testit on tehty oikein ja luotettavasti, tästä osviittaa antaa testausajan pituus). mRNA-rokote taas on rokote, jota ei ole koskaan aiemmin käytetty, eikä se ole tähän päivään mennessä saanut edes Usan lääkevirastolta lupaa, koska testaaminen niillä on kesken.
Mutta vängätkää tästä nyt täällä hamaan tappiin, mutta harjoitat nyt itse propagandaa ja disinformaatiota väittämällä, että covid-19 mRNA-rokotetta vastustavat olisivat muutenkin rokotevastaisia. Johdat tahallasi harhaan.
Älä viitsi. Tavanomaisten rokotteiden testaaminen kestää vuosia, koska testiryhmät ovat niin pieniä ja rokotteella torjuttavat taudit niin harvinaisia tai heikosti leviäviä tai vaikeasti muista samankaltaisista taudeista erottuvia, että aikaa tarvitaan luotettavien tulosten saamiseen. Koronarokotetesteihin pätevät aivan samat vaatimukset, mutta testausaikaa on voitu lyhentää, koska on voitu tehdä testejä poikkeuksellisen suurilla koehenkilömäärillä ja lisäksi rokotteella torjuttavaa tautia on liikkeellä niin paljon, että tuloksia saadaan paljon tavallista nopeammin.
Riippumatta siitä, kuinka kattavat testit rokotteille on tehty, nyt rokotteita on annettu niin paljon, että testituloksilla ei oikeastaan ole merkitystä. Koronarokoteannoksia on annettu maailmassa melkein viisi miljardia, joten rokotteiden sivuvaikutuksista on saatu poikkeuksellisen paljon tietoa.
Älä itse viitsi. Millään rahoilla ja rajattomilla resursseilla et voi ostaa aikakonetta nähdäksesi hitaasti kehittyviä haittoja. Tavallisesti rokotetutkimus on yli kymmenen vuoden prosessi. Nyt sääntöjä muutettiin, koska oli poliittista painetta.
Tavallisessa hitaammin etenevässä rokotetutkimuksessa ei myöskään havaita pitkäaikaisia harvinaisia haittoja. Testiryhmät ovat siihen liian pieniä. Hitaasti kehittyvät haitat on rokotteilla myös varsin harvinaisia. Pitkäaikaiset harvinaiset haitat havaitaan vasta, kun rokote otetaan käyttöön ja sillä rokotetaan suuri määrä ihmisiä.
Mikä koronarokotteissa voisi aiheuttaa muista rokotteista poikkeavia pitkäaikaisia haittoja? Lukemani perusteella se ei ole todennäköistä, mutta toki joissakin hyvin harvinaisissa poikkeustapauksissa haittoja voi olla. Mutta niin on muissakin rokotteissa.
Ongelma on se, että jo nyt tiedetään, että koronavirustartunta aiheuttaa pitkäaikaisia haittoja. Rokotteiden haitat ovat huomattavasti vähäisempiä kuin koronatartunnan haitat.
Esität, että koronarokote "voi aiheuttaa" haittoja ja että koronavirustartunta "aiheuttaa" haittoja. Miksi et kirjoittanut, että molemmat voivat aiheuttaa - tai että molemmat aiheuttavat haittoja? Et selvästikään ole objektiivinen kommentissasi.
Kuinka moni koronaan sairastuneista olikaan saanut rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa tällaiset huru-ukot lapseni läheisyydessä!
Lapsille on syytä kertoa, että näitä setiä on verkossa ja jos ne ottavat yhteyttä verkossa tai yrittävät tunkeutua koulun pihalle, niin siitä pitää ilmoittaa heti vanhemmille ja opettajille.
Vierailija kirjoitti:
Noita rokotevastaisia vaivaa itsenäisen ajattelukyvyn puute ja sellainen lapsenomainen auktoriteettiusko, joka tarvitsee aina jotain muilta salattua tietoa osoitukseksi erityisyydestään. Kaikenlaiset jänskättävät salaliitot ja vastaavat kelpaavat kunhan niiden liepeiltä löytyy riittävän helpot hokemat joita toistella.
Siksi niitä on niin helppo huijata mukaan tällaisiin.
Johtohahmot ovat aina elämässään epäonnistuneita luusereita, jotka nauttivat vallantunteestaan. Tyhmä johtaa vielä tyhmempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa tällaiset huru-ukot lapseni läheisyydessä!
Lapsille on syytä kertoa, että näitä setiä on verkossa ja jos ne ottavat yhteyttä verkossa tai yrittävät tunkeutua koulun pihalle, niin siitä pitää ilmoittaa heti vanhemmille ja opettajille.
Juuri näin. Onneksi kouluissa on puhuttu verkossa tapahtuvasta groomaamisesta ja ahdistelusta, joten aika monet tietävät mitä tehdä kun noiden viestejä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä alkaa käydä jo vaarallisiksi. Kansainvälisesti koronadeniaistit masinoivat myös "Police for freedom"- ryhmää jonka tarkoituksena kokoontua yhteen ja puolustaa perusvapauksia ja luonnollisia oikeuksia.
Onhan se ihan kamalaa, jos perusvapauksia puolustetaan. Ottakaa pää pois sieltä kollektiivisesta perzeestänne.
Kutsutko kouluun änkeämistä, lasten kuvaamista ja pelottelua perusvapauksien puolustamiseksi? Eiköhän se koulurauha ja koskemattomuus olen pikkasen tärkeämpi perusvapaus. Ukot voi puolustaa perusvapauttaan ihan siitä vaan, mutta lapsiin ei saa kajota.
Juuri näin. Ei testivaiheen rokotteita lapsille.
Kyllä jossain vaiheessa kaikki lääkkeet ja rokotteet testaan joillakin lapsilla. Unohdatte myös, että suuri osa riskiryhmään kuuluvia lapsia on saanut rokotteen jo aikaisemmin. Itse annoin vauvalleni aikuisten eri sairauteen kehitettyä lääkettä, koska muuta ei ollut saatavilla. Lapsi ei ehkä olisi hengissä nyt, jos niin en olis tehnyt. Moni tässä maailmassa joutuu tai pääsee käyttämään uusia juuri markkinoille tulleita lääkkeitä.
Entä antaisitko lapsellesi lääkettä sairauteen, joka ei ole lapsille vaarallinen tai tappava, esim. Covid-19?
Jos lapseni sairastuu, tottakai pyrin lääkitsemään lastani, vaikkei tauti välttämättä kuolemaksi olisikaan.
Mitä taas rokotuksiin tulee, niin lapseni ovat saaneet rokotusohjelman mukaiset rokotteet, mm. MPR-rokotteen, siitäkin huolimatta, että sen enempää tuhkarokko, sikotauti kuin vihurirokkokaan ei välttämättä ole lapselle vaarallinen, saati tappava. Nuorin lapseni on saanut myös vesirokkorokotteen, vaikka kaksi vanhempaa ovat sairastaneet sen ilman hengenvaaraa, kuten myös minä ja puolisoni aikanaan.
Olen myös itse sairastanut sikotaudin ongelmitta ja verrattain lievänä. Molemmat vanhempani ja kaikki heidän sisaruksensa ovat sairastaneet tuhkarokon ilman hengenvaaraa, kuolemaa taikka jälkitauteja. En henkilökohtaisesti tunne ketään, joka olisi kuollut tuhkarokkoon tai jonka läheinen olisi kuollut siihen. Silti olen pelkästään iloinen, että sitä vastaan on olemassa rokote.
Vierailija kirjoitti:
Kas, onko herra P saanut fudut instasta, vai onko mut blokattu 🤔
Sinut on blokattu. Tosi outoa että saa yhä olla Instassa ja Facessa.
https://poliisi.fi/nettivinkki
Ja tänne voi laittaa viestiä lapsiin kohdistuvaan ahdisteluun, groomaamiseen, viestittelyyn ja koulujen liepeillä tapahtuvaan lasten salakuvaukseen liittyen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeasti mikä viiraa noiden päässä.
" Ylikomisario Jari Taponen Helsingin poliisista sanoo, että kolme kouluun yrittänyttä miestä otettiin kiinni mutta heitä ei epäillä rikoksesta. ”Eivät he mitään sellaista tehneet.”
Heitä ei haluta päästää vapaaksi ennen koulun sulkeutumista, koska on odotettavissa, että he jatkaisivat vapaaksi päästyään toimintaansa. "
Voisiko näistä tehdä pakkohoitolähetteen niin pääsisivät keskustelemaan ongelmistaan eikä tarvitsisi lapsia mennä pelottelemaan? Vaikka eivät ilmeisesti ole kovin uhkaavasti käyttäytyneet kun rikoksesta ei epäillä niin kyllä tuollaiset vieraat kouluun tunkeutumista yrittävät aikuiset ovat todella pelottavia.
Tuntuu kyllä järkyttävältä, että lapsia yritetään (tai ehkä on jo onnistuttukin) kuvata ilman vanhempien lupaa. Tarkoitus on sitten käyttää näitä lapsia aivan selvästi oman sairaan progandan materiaalina.
Kuten tiedetään, nämä rokotevastaiset/kulkutautimyönteiset ovat kansainvälisesti verkostoituneet, joten vanhemmat eivät voi koskaan tietää, mitä räikeitä valheita heidän lapsistaan ja millä tavoin manipuloitua materiaalia heidän lapsistaan on liikkeellä jossakin päin maailmaa.
Odotan, että viralliset tahot ja lastensuojelujärjestöt jne puuttuvat tähän.
Poliisit kouluille! Pedarit kauas lapsista!
Kulkutautimyönteiset hopeavesipellet täysin kiimassa. :D
Mikä tämä hopeavesijuttu on? Olen ’foliohattu’, enkä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta?
"Vaikka koulu onkin julkinen tila, sinne meneminen esimerkiksi tunkeutumalla tai salaa menemällä on rikoslain nojalla lainvastaista. Koulut ovat julkisrauhalla suojattuja paikkoja, mikä käytännössä rajoittaa asiattomien henkilöiden pääsyä koulun tiloihin. Myös esimerkiksi koulun aidattu piha voi olla julkisrauhan suojaamaa aluetta. Vaikka henkilö menisikin ilman erityistä lupaa koulun tilohin, mutta ei aiheuta merkittävää haittaa, ei tekoa pidetä rangaistavana. Henkilöä voidaan kuitenkin pyytää poistumaan. Mikäli hän kuitenkin menee julkisrauhalla suojattuihin tiloihin ja aiheuttaa siellä vähäistä suurempaa haittaa, voidaan hänet tuomita maksamaan sakkoja tai jopa vankeuteen."
https://www.minilex.fi/q/koulu-julkisena-tilana