HS Kolme koronarokotusten vastustajaa yritti tunkeutua helsinkiläiskouluun kuvaamaan, poliisi otti miehet kiinni
Rokotukset | Kolme koronarokotusten vastustajaa yritti tunkeutua helsinkiläiskouluun kuvaamaan, poliisi otti miehet kiinni: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008190414.html?share=161e9289a2f4515…
Kommentit (309)
Joo ainakin yksi nimeltämainitsematon näistä sedistä on dumpannut oman lapsensa, joten huoli lapsista ja heidän hyvinvoinnista ei ole tämän sekoilun taustalla. Enpä välittäisi tietää mikä heillä on todellisuudessa ollut mielessä kun lähtevät teinejä kuvaamaan.
Kouluterkkarina tekisin kyllä rikosilmoituksen mikäli minua tulisi joukko jotain rändöm tyyppejä kuvailemaan luvatta ja kyseenalaistamaan työskentelyäni kesken työpäivän Olli postihan oli yksi näistä kouluun pyrkijöistä ja avautuukin aiheesta facen sivulla.
Voin nyt ihan suoraan sanoa, että yksikään terkka ei pakkorokota ketään. Eikä pistä ketään väkisin, mikä jo kouluikäisten parissa nyt olisi jo melko mahdotonta ilman kiinnipitämistä, mikö taas on laitonta. Itsellä ei ole myöskään aikaa juosta pitkin koulun käytäviä tekemässä mitään käännytystyötä. Vanhemmille lähtee massaviestu, missä kerrotaan koronarokotuksen mahdollisuudelta ja kartoitetaan kuinka moni haluaa, jotta tiedetään paljonko tilataan. Ei kerätä mitään mustaa listaa yhtään minnekkään. Jos joku nuori tulee rokotuksesta kyselemään, kerron hänelle että suosittelen ottamaan, mutta jos ei halua ottaa, niin en minä häntä piikin kanssa lähde jahtaamaan. Sanon, että jos mieli muuttuu niin voi ottaa sen myöhemminkin. End of discussion.
Ja mitä tulee siihen, että vanhemmilta tulee jotain "eikö sinulla ole moraalia??!?!?" avautumisviestejä, niin on. Terveydenhuollon ammattilaisena kouluterveydenhuollossa yksi tehtävistäni on mahdollistaa, että lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus rokotteiden saamiseen niin halutessaan. Terveydenhoitaja on ennaltaehkäisyn ammattilainen ja sitä rokotteet nimenomaan ovat, ennaltaehkäisyä. Minä uskon tutkittuun tieteeseen ja toimin sen mukaan, mikö ei silti tarkoita pakkoa tai painostusta. Onneksi iso osa vanhemmista on järkeviä ja asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä hopeavesijuttu on? Olen ’foliohattu’, enkä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta?
Länsirannikon raamattuvyöhykkeellä monet "lääkitsivät" eli myrkyttivät hitaasti lapsiaan hopeavedellä, koska joku heidän gurunsa kehotti tekemään niin (ja myi hopeavettä).
Samalla alueella rokotekattavuus on maan heikoimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, onko herra P saanut fudut instasta, vai onko mut blokattu 🤔
Sinut on blokattu. Tosi outoa että saa yhä olla Instassa ja Facessa.
Mikäli näin, herra on kyvytön vastaamaan asiallisiin mutta kyseenalaistaviin kysymyksiin. Voi toista.
Pitääkö sinne koulun portille mennä vartioimaan, ettei huru-ukot lähesty omaa lasta? Nyt alkaa tuntua siltä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä hopeavesijuttu on? Olen ’foliohattu’, enkä ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta?
Ainakin länsirannikolla on/oli jengiä, joka uskoi hopeaveden parantavaan voimaan. Taisivat lapsillekin juottaa. Kyllä, 2000 -luvulla... Rokotevastaisuus liittyy vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita rokotevastaisia vaivaa itsenäisen ajattelukyvyn puute ja sellainen lapsenomainen auktoriteettiusko, joka tarvitsee aina jotain muilta salattua tietoa osoitukseksi erityisyydestään. Kaikenlaiset jänskättävät salaliitot ja vastaavat kelpaavat kunhan niiden liepeiltä löytyy riittävän helpot hokemat joita toistella.
Lapsenomainen auktoriteettiusko vaivaa nimenomaan koronahysteerikkoja, jotka tekevät juuri niin kuin auktoriteetit suositteleva ja määräävät.
- Maskista ei mitään hyötyä, vaan jopa haittaa, sanottiin ja lauma uskoi ja totteli. Parin kuukauden kuluttua maski olikin tarpeellinen ja suositeltava, ja taas lauma totteli. Nyt juoksutetaan jo lapsia piikille kun auktoriteetit sitä vahvasti suosittelevat. Että ketä ne auktoriteettiuskovaiset ovatkaan?
Mä uskon tieteeseen. Tieteeseen kuuluu se, että tiedon lisääntyessä - no, tieto lisääntyy.
Uskoisinko mieluummin näitä "hyvinvointivalmentajia" joilla ei ole mitään koulutusta ja joiden ainoat motiivit lienevät itsekkäitä.
pähkinä-miika mainostaa rokotekriitisyyttä jannikan lapsen äänellä(biisi: pyyntö) mulla yksi pyyntö ois älä vie lapsuuttani pois.....
Suomen kansallisen rokoteohjelman mukaiset vesirokkorokotukset alkoivat 2017, mutta kukaan tuskin osoitti mieltä niitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia näyttää kaikilta kommentoijilta unohtuneen, samoin esimerkiksi Hesarin uutisen nettikommentoijilta: Suomessa kaikki yhteiskunnan varoilla tapahtuva opetus on julkista.
Tämä tarkoittaa mm. sitä, että kenellä tahansa on oikeus mennä seuraamaan opetusta peruskouluun, lukioon, korkeakouluihin, amikseen jne. Mitään lupaa ei keneltäkään tarvita.
Koska opetus on julkista, ovat koulut julkisia paikkoja, joissa kuvaaminen on sallittua ilman erillistä lupaa. Ei sen enempää rehtorilta kuin vanhemmiltakaan. Kuvien julkaiseminen tai muu käyttö on sitten eri asia.
Häiriön aiheuttaminen ei tietenkään ole sallittua, mutta lähtökohtaisesti pelkkä paikalla olo, koska se on laillista, samoin kuvaaminen, ei ole häiriö.
Tulee olemaan mielenkiintoista nostavatko kiinni otetut tästä jonkin prosessin.
Itse itselleni vastaten: Näköjään alapeukkuja tulee enemmän kuin yläpeukkuja. Postaukseni ei ole mielipide kouluun menneitten kulkutautimyönteisten henkilöitten puolesta, vaan neutraali toteamus asian oikeudellisesta laidasta. Tästä syystä Helsingin poliisikin totesi että mitää rikosta ei ole havaittu. Julkiselle paikalle meneminen ei ole rikos, eikä siellä kuvaaminen ole rikos. Häiriö se voi kyllä olla.
On siis hieman outoa, että juridisen faktan toteaminen ja esilletuominen on monen mielestä huono asia.
Tää laki on kyllä niin järjetön kuin olla ja voi. Mitä ihmeen järkeä on sallia kuvaaminen mutta kieltää julkaisu, kun kukaan ei voi valvoa julkaistaanko niitä kuvia/videoita ja missä niitä julkaistaan jos julkaistaan? Ymmärrän sen, että kadulla saa kuvata, mutta kyllä koulut ja päiväkodit pitäisi rauhoittaa luvattomalta kuvaamiselta.
Ei laki ole järjetön, koska jos kuvaaminen julkisella paikalla olis kielletty, media ei saisi kuvata uutiskuvaa vaikkapa jostain kadulta etkä sinä saisi ottaa turistikuvia Elma-tädin kanssa
Kuvien julkaisu on rajoitettu siksi että laki on tehty ennen nettiaikaa, eli on oletettu että media noudattaa sääntöjä kuvien julkaisemissa. Printtimediassa kuvien julkaisu on pitempi prosessi.
Mutta someaikana ei enää ole eroa median ja yksityisten julkaisemisella vaan kaikki lataavaan nettiin kuvaa sekunnissa parissa.
Eli vaikka ammatti-ihmisillä on hyvä käsitys laista ja myös journalistisesta käytännöstä lain lisäksi, niin yksityisillä ihmisillä ei välttämättä ole ja se onkin muodostunut ongelmaksi.
Sitähän minä juuri tarkoitin, että laki tuollaisenaan on järjetön juuri siksi, että sen periaate ei enää nykypäivänä toimi! Mielestäni myös selvästi erittelin, että esim. kadulla kuvaamisen ymmärtää, mutta koulut ja päiväkodit pitäisi voida rauhoittaa luvattomalta kuvaamiselta.
Lakia pitäisi siis mielestäni muuttaa/päivittää nykypäivän realiteetteja paremmin vastaavaksi. Ja kyllä, mielestäni tuollaisenaan tuo laki on nykypäivänä järjetön. Juurikin sen takia, että nykypäivänä jokaisella on kuvaamisvälineet taskussa eikä todellakaan monilla mitään käsitystä sen enempää eettisyydestä kuin välttämättä lainsäädännöstäkään.
Surullista että poliisi joutuu suojaamaan lasten koulunkäyntiä tuolta porukalta.
Oma lapseni pyysi minua ensi viikolla kanssaan rokotukseen, jos nämä ukkelit tai heidän seuraajat ovatkin jossain koululla väijymässä.
Vierailija kirjoitti:
En luota yhteenkään ylipainoiseen kouluterveydenhoitajaan. Piste.
Enkä minä yhteenkään rokotekriittiseen korkeasti koulutettuun henkilöön. Miten muuten ylipaino liittyy ihmisen ammattitaitoon?
Vierailija kirjoitti:
Noita rokotevastaisia vaivaa itsenäisen ajattelukyvyn puute ja sellainen lapsenomainen auktoriteettiusko, joka tarvitsee aina jotain muilta salattua tietoa osoitukseksi erityisyydestään. Kaikenlaiset jänskättävät salaliitot ja vastaavat kelpaavat kunhan niiden liepeiltä löytyy riittävän helpot hokemat joita toistella.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas, onko herra P saanut fudut instasta, vai onko mut blokattu 🤔
Sinut on blokattu. Tosi outoa että saa yhä olla Instassa ja Facessa.
kuvaa muita kylähulluja ja heidän "puheita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä alkaa käydä jo vaarallisiksi. Kansainvälisesti koronadeniaistit masinoivat myös "Police for freedom"- ryhmää jonka tarkoituksena kokoontua yhteen ja puolustaa perusvapauksia ja luonnollisia oikeuksia.
Onhan se ihan kamalaa, jos perusvapauksia puolustetaan. Ottakaa pää pois sieltä kollektiivisesta perzeestänne.
Kutsutko kouluun änkeämistä, lasten kuvaamista ja pelottelua perusvapauksien puolustamiseksi? Eiköhän se koulurauha ja koskemattomuus olen pikkasen tärkeämpi perusvapaus. Ukot voi puolustaa perusvapauttaan ihan siitä vaan, mutta lapsiin ei saa kajota.
Juuri näin. Ei testivaiheen rokotteita lapsille.
Kyllä jossain vaiheessa kaikki lääkkeet ja rokotteet testaan joillakin lapsilla. Unohdatte myös, että suuri osa riskiryhmään kuuluvia lapsia on saanut rokotteen jo aikaisemmin. Itse annoin vauvalleni aikuisten eri sairauteen kehitettyä lääkettä, koska muuta ei ollut saatavilla. Lapsi ei ehkä olisi hengissä nyt, jos niin en olis tehnyt. Moni tässä maailmassa joutuu tai pääsee käyttämään uusia juuri markkinoille tulleita lääkkeitä.
Entä antaisitko lapsellesi lääkettä sairauteen, joka ei ole lapsille vaarallinen tai tappava, esim. Covid-19?
Jos lapseni sairastuu, tottakai pyrin lääkitsemään lastani, vaikkei tauti välttämättä kuolemaksi olisikaan.
Mitä taas rokotuksiin tulee, niin lapseni ovat saaneet rokotusohjelman mukaiset rokotteet, mm. MPR-rokotteen, siitäkin huolimatta, että sen enempää tuhkarokko, sikotauti kuin vihurirokkokaan ei välttämättä ole lapselle vaarallinen, saati tappava. Nuorin lapseni on saanut myös vesirokkorokotteen, vaikka kaksi vanhempaa ovat sairastaneet sen ilman hengenvaaraa, kuten myös minä ja puolisoni aikanaan.
Olen myös itse sairastanut sikotaudin ongelmitta ja verrattain lievänä. Molemmat vanhempani ja kaikki heidän sisaruksensa ovat sairastaneet tuhkarokon ilman hengenvaaraa, kuolemaa taikka jälkitauteja. En henkilökohtaisesti tunne ketään, joka olisi kuollut tuhkarokkoon tai jonka läheinen olisi kuollut siihen. Silti olen pelkästään iloinen, että sitä vastaan on olemassa rokote.
Minä olen rokotteesta huolimatta sairastanut hinkuyskän. Ja tämä ihan 2000 luvulla. Siitä huolimatta uusisin rokotteen koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi toimi laittomasti? Eiväthän he yrittäneet tunkeutua, kuten otsikko väittää? Poliisi vetoaa kyseenalaiseen poliisilakiin. Tässä estettiin median toimintaa taas?
Valemedia?
Vierailija kirjoitti:
Poliisi toimi laittomasti? Eiväthän he yrittäneet tunkeutua, kuten otsikko väittää? Poliisi vetoaa kyseenalaiseen poliisilakiin. Tässä estettiin median toimintaa taas?
Oliko Pähkinä-Miikka mukana väijymässä lapsia koululla?
Uutisissa just kerrottiin kansalaisten rokotemyönteisyydestä ja siitä, kuinka moni haluaa lapselleen rokotteen. Mainittiin myös rokotevastaisten "pienestä, mutta äänekkäästä vähemmistöstä".