Mitä mieltä tämän naisen treffi-ilmosta?
Mies 45-54v, yli 180cm pitkä, huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia. No, ku jottain etes näistä nii...
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on taas kauhean vaikea ja tyhmääkin alkaa luettelemaan ominaisuuksia mitä etsii. Minulle tärkeintä on, onko siinä ihmisessä "sitä jotankin", onko kemiaa. Toki tunnistan tiettyjä juttuja, jotka minulle sopisivat. Tunnistan myös sellaisia, joista pitäisi pystyä luopumaan. Olen lääpälläni muusikoihin, eikä siinä ole kyllä yhtään mitään järkeä.
Mutta kyllähän tuostakin ilmoituksesta piirtyy kuva siitä, millainen mies todennäköisesti kyseistä naista viehättäisi ja mitkä asiat hänelle ovat elämässä tärkeitä. Kuvauksesta voidaan päätellä, ettei hän kokisi sopivaksi pörssihaita, joka viettää vapaa-aikansa golfaten ja purjehtien tai elämäntapa-reppureissaajaa joka tekee muutaman kuukauden töitä ja lähtee sitten kiertämään maapalloa tai edes Kalliossa asuvaa marimekkopaitaista soijamiestä. Vaan etsii luonnossa viihtyvää tavallista keski-ikäistä miestä. Koulutuksella, tai ammatilla ei ole hänelle mitään merkitystä ja kirjoitustyylistä voi päätellä, ettei hän itsekään ole korkeasti koulutettu,
Vaatimuslista on, mutta itsestään ei kerro mitään. Ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vähän selkeämmin kannattaisi kirjoittaa. Tuosta ei ihan välity mikä on omia ominaisuuksia ja mitkä toiveita miehelle. Vähän vaatimuslistamainen.
Tuolla varmaan tavoitellaan jotain duunarimiestä, joka tykkää ulkoilusta. Toivottavasti sellainen löytyy.
No kyllä mä tuon pohjalta voin jo heti sanoa, että ei ole mun tyyppiä tämä hakija. Inhoan metsässä samoilua, marjastusta, onkimista ja mökkeilyä. Kukaan kuuloaistilla varustettu ihminen ei halua mun laulavan ainakaan ääneen, joten karaokeen en mee edes aseella uhattuna. Moottoriyöräily on mun mielestä aivokääpiön hommaa ja auto & ajokortti on itselläkin, niin eivät ole välttämättömiä toisella. Koirista on paras pitää, kun itselläkin on koira. Ja ikahaarukkaan osun kyllä. Eli vaikka tuo nyt on "vaatimuslista" niin kyllä tuosta mulle selviää, että me ei kyllä match olla.
Luettelomaisuus vähentää pisteitä, mutta naiset toiveet ovat varsin kohtuullisia, liittyvät pääasiassa elämäntyyliin ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei itsestään paljoa kertonut, listoissa ei ole mitään mielenkiintoista
Minun mielestä nainen kertoi paljonkin itsestään. Suoraan kopioituna: ". huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia."
Eli nainen on mielestään huumorintajuinen, mukava, hellä, hän tykkää marjastaa, onkia, heittää virppaa, kulkea metsässä, tanssia, laulaa karaokea, on liikunnallinen, ei tupakoi ja raitis, ehkä omistaa koiran, viihtyy mökillä ja omat lapset ovat jo aikuisia. Monta riviä selkeää tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Luettelomaisuus vähentää pisteitä, mutta naiset toiveet ovat varsin kohtuullisia, liittyvät pääasiassa elämäntyyliin ja harrastuksiin.
Miten asiat olisi pitänyt kirjoittaa, jos ei tuolla tavoin luetteloimaisesti? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Selkeä boomeri, kukaan muu ei lopeta lauseita kolmeen pisteeseen.
Ensinnäkään tuo ei ole mikään vaatimuslista vaan lista ominaisuuksista joita arvostaa miehessä ja hyvä jos jos jotain noista löytyy kuten nainen sanookin lopuksi. Lisäksi se että hän kirjoittaa mökkeilee ei ole mikään vaatimus että täytyy olla mökki, vaan että mies viihtyy hyvin mökillä, joka on luultavasti naisen itsensä. Tai nainen vuokraa kesäisin mökkejä lomalla tms. Ap et sinä tuolla tyylillä tuu ikinä naista löytämään ja hyvä niin. Oot ihan jäätävän negatiivinen tosikko nillittäjä, omasta mielestäs varmaankin hieno saalis 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä nainen kertoi paljonkin itsestään. Suoraan kopioituna: ". huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia."
Eli nainen on mielestään huumorintajuinen, mukava, hellä, hän tykkää marjastaa, onkia, heittää virppaa, kulkea metsässä, tanssia, laulaa karaokea, on liikunnallinen, ei tupakoi ja raitis, ehkä omistaa koiran, viihtyy mökillä ja omat lapset ovat jo aikuisia. Monta riviä selkeää tekstiä.
Ja on mies, 45-54v ja yli 180cm pitkä? Btw, minkälainen ihminen on huumorintajuinen?
Voisiko joku selittää, miksi näissä ilmoituksissa niin usein haetaan mukavaa ja huumorintajuista kumppania?
Ensinnäkin, haluaako joku muka oikeasti epämiellyttävän ja tosikon kumppanin? Miksi siis ilmaista jokin itsestään selvä toive? (Okei, uskon, että joku kenties haluaakin epämiellyttävän tosikon, mutta oletan sen olevan äärimmäisen harvinaista ainakin...)
Toiseksi, huumoriahan on niin monenlaista. Kaksi sinänsä hyvin huumorintajuista ihmistä voivat nauraa täysin eri jutuille. Parisuhteen kannalta olisi kai olennaista, että ainakin osittain tykättäisiin samankaltaisesta huumorista?
Entä sitten "mukava"? Varmaan perusystävällinen ja -kohtelias nyt ainakin, mutta mitä muuta? Yhden mielestä mukava ihminen ei välttämättä ole sitä jonkun toisen mielestä.
Ihmiset eivät ilmeisesti paljon ajattele näitä ilmoituksia tehdessään?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää, miksi näissä ilmoituksissa niin usein haetaan mukavaa ja huumorintajuista kumppania?
Ensinnäkin, haluaako joku muka oikeasti epämiellyttävän ja tosikon kumppanin? Miksi siis ilmaista jokin itsestään selvä toive? (Okei, uskon, että joku kenties haluaakin epämiellyttävän tosikon, mutta oletan sen olevan äärimmäisen harvinaista ainakin...)
Toiseksi, huumoriahan on niin monenlaista. Kaksi sinänsä hyvin huumorintajuista ihmistä voivat nauraa täysin eri jutuille. Parisuhteen kannalta olisi kai olennaista, että ainakin osittain tykättäisiin samankaltaisesta huumorista?
Entä sitten "mukava"? Varmaan perusystävällinen ja -kohtelias nyt ainakin, mutta mitä muuta? Yhden mielestä mukava ihminen ei välttämättä ole sitä jonkun toisen mielestä.
Ei, ei ajattele. Minusta tämä on ihan ok ilmoitus, koska tästä käy ilmi, millaista elämänkumppania ollaan hakemassa ja samalla on helppo päätellä, millainen tämän ilmoituksen nainen itse on. Muutenhan tämä on aika kökkö. Kuten kai suurin osa.
Itseäni alkoi tässä keskustelussa (ja aiemmissa saman kaltaisissa) kiinnostaa, että lukevatko miehet siis deitti-ilmoituksia niin, että he kokevat naisten hakemat ominaisuudet vaatimuksiksi. Eli ajattelevatko he, että "minun pitäisi olla tuollainen ja tuollainen"? Ja sitten he valittavat tällä palstalla naisten vaatimuksista ja kuinka naisille ei riitä mikään.
Kun itse naisena aikoinani luin miesten nettideitti-ilmoituksia, niin en koskaan ajatellut, että MINUN pitäisi olla sellainen, mitä niissä lueteltiin. Ajattelin, että siinä vain kerrottiin, mitä kyseinen mies etsii ja jos minä en ollut sellainen niin siirryin seuraavaan profiiliin eikä siinä sen kummempia.
Ymmärtääkö joku, mitä tarkoitan? Eli en tuskaillut sen kanssa, että en ole sellainen, mitä joku mies tai edes useat miehet etsivät. Jos joku haki naisellista, pitkähiuksista, naisellisesti pukeutuvaa, tanssitaitoista, eroottista tms naista, niin enhän minä olisi joka tapauksessa edes halunnut sellaista miestä, joten ei se ollut minulta mitenkään pois, millaisia "vaatimuksia" hänellä oli naiselle.
Nainen kertoo harrastavansa kävelyä :D
Kas kun ei suihkussa käymistä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ajattele. Minusta tämä on ihan ok ilmoitus, koska tästä käy ilmi, millaista elämänkumppania ollaan hakemassa ja samalla on helppo päätellä, millainen tämän ilmoituksen nainen itse on. Muutenhan tämä on aika kökkö. Kuten kai suurin osa.
Itseäni alkoi tässä keskustelussa (ja aiemmissa saman kaltaisissa) kiinnostaa, että lukevatko miehet siis deitti-ilmoituksia niin, että he kokevat naisten hakemat ominaisuudet vaatimuksiksi. Eli ajattelevatko he, että "minun pitäisi olla tuollainen ja tuollainen"? Ja sitten he valittavat tällä palstalla naisten vaatimuksista ja kuinka naisille ei riitä mikään.
Kun itse naisena aikoinani luin miesten nettideitti-ilmoituksia, niin en koskaan ajatellut, että MINUN pitäisi olla sellainen, mitä niissä lueteltiin. Ajattelin, että siinä vain kerrottiin, mitä kyseinen mies etsii ja jos minä en ollut sellainen niin siirryin seuraavaan profiiliin eikä siinä sen kummempia.
Ymmärtääkö joku, mitä tarkoitan? Eli en tuskaillut sen kanssa, että en ole sellainen, mitä joku mies tai edes useat miehet etsivät. Jos joku haki naisellista, pitkähiuksista, naisellisesti pukeutuvaa, tanssitaitoista, eroottista tms naista, niin enhän minä olisi joka tapauksessa edes halunnut sellaista miestä, joten ei se ollut minulta mitenkään pois, millaisia "vaatimuksia" hänellä oli naiselle.
Hyvä pointti. Miehet ottavat nokkiinsa, kun eivät ole naisen mieltymyksen kaltaisia. Sitten ollaankin nirsoja :D
Vierailija kirjoitti:
Naisen omat harrastukset:
"Marjastusta, onkimista, karaokea, tanssimista, kävelyä, pyöräilyä, metsässä samoilua, koiran kans ulkoilua, leipomista,ompelemista, ym."
Silti mieheltä vaaditaan ajokorttia, autoa, moottoripyörää, mökkiä :D
Kuva naisesta on, hmmh, ehkä parempi että jätän sanomattat
Ei vaadittu. Moottoripyörä ja jopa ajokortti mainittiin pelkästään plussina, ei odotuksina. Mökistäkään ei sanottu, että pitää olla oma, ja monihan noita vuokraileekin.
Saattaa olla, että naisella itsellä on mökki ja jopa se moottoripyöräkin? Silloin nuo on yhdistäviä tekijöitä ja ihan ymmärrettävästi listalla. Luultavasti hän ei sinne marjaankaan ole sitä miestä yksin laittamassa.
Kaikki on aina omasta näkökulmasta kiinni. Sinä et varmaan sopisi yhteen tuon naisen kanssa, mutta moni muu sopii. Ihan tavallista vanhemman keski-ikäluokan miestä etsii, ei kaupunkilaista mutta jostakin luonnonläheiseltä pienemmältä paikkakunnalta löytyy helposti moinen.
Ihan sama mitä tekstissä lukee, miehet katsoo kuitenkin vain kuvaa. Ja sitten kun tulee macth, nainen on ekojen treffien jälkeen peytynyt, kun mies ei ole mitään noista. Ja mies takertuu siihen, ettei nirppanokalle kelvannut lyhyt mies.
Huumorintajuinen varmaankin laitetaan että saataisiin karsittua pois ap?
Minä viihdyn sinkkuna niin hyvin, etten halua ryhtyä parisuhteeseen kuin tosi ihanan miehen kanssa. Se ei yksinkertaisesti olisi mulle sen väärti, eli siksi minäkin vaadin, että mies on raitis, huumorintajuinen, urheilullinen, omillaan toimeentuleva, tasapainoinen, sosiaalisesti taitava ja minun silmääni komea. Jos sellaista ei löydy, niin ei se mitään, pärjään kyllä itseksenikin, paljon paremmin kuin suhteessa johon olen pitkin hampain tyytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Nainen kertoo harrastavansa kävelyä :D
Kas kun ei suihkussa käymistä :DD
Minä voisin sanoa harrastavani kävelyä. Tykkään kävellä ja kävelen. Minulle ei ole ongelma jättää auto kotiin ja lähteä hakemaan vaikka paketti lokerosta kuuden kilometrin päästä tai lähteä illalla vain kävelemään läheinen luontopolku ja samalla vähän muuallakin.
Mites sinä?
Vierailija kirjoitti:
Naisen omat harrastukset:
"Marjastusta, onkimista, karaokea, tanssimista, kävelyä, pyöräilyä, metsässä samoilua, koiran kans ulkoilua, leipomista,ompelemista, ym."
Silti mieheltä vaaditaan ajokorttia, autoa, moottoripyörää, mökkiä :D
Kuva naisesta on, hmmh, ehkä parempi että jätän sanomattat
Jos yhtään ajattelisit, niin naisella on todennäköisesti niin auto, prätkä kuin mökkikin. Nuo mainitut muut harrasteet myös vaativat kyvyn liikkua ja ymmärrän hyvin, että nainen ei halua pelkkää kyytiläistä.