***kevättoiveiden uusi pino, 28.8->***
Kommentit (37)
Kokeilin aikanaan noita kestiksiä (en nyt muista oliko se esikoisella vai tuolla keskimmäisellä), mutta en sitten jaksanut sitä rumbaa :(. Ajatuksena minäkin kyllä sitä kannatan ja hattua nostan niille kaikille, jotka jaksavat niitä pitempään käyttää! Monethan niitä kyllä käyttävät niitä niin että kotona kestikset ja sitten kyläreissuille yms. laitetaan kertis. Valitettavasti en kyllä osaa oikein neuvoakkaan miten noita käytetään, kun tässä välissä (7-9 vuotta) ovat nuo vaipat huimasti kehittyneet. Mutta netistä varmasti löydät paljon ohjeita! Myös jos yhtään osaa käyttää ompelukonetta (ja sellaisen saa käyttöönsä) voi niitä tehdä suht helposti itsekkin ja vähän edullisempaan hintaa!
Kandille tosiaan onnea uuteen kotiin!!!
maria80 ja Patu-Alli rv 20+3
Kiva, kun kirjoititte paljon tietoutta mammavaateasioista! Taidan käydä Lindexillä miettimässä housuvaihtoehtoja ja onhan H&M:llä myös hyvät valikoimat, mikäli löytyy näin pitkille ihmisille kuin minä (pituuteni menee jonnekin surullisensiilin ja oliko se nyt Minksin väliin). Isoja aluspaitoja ja/tai tuubitoppeja pitäisi varmaan myös vähitellen hankkia. Talvemmalla menee varmasti vanhat neuleet ja villatakit kyllä päällysvaatteina hyvin.
Kandivaihe: Kiva kuulla, että 4D oli kiva kokemus! Ite me ei haluttais tietää vauvan sukupuolta (ainakin nyt tuntuu siltä), mutta hyvä, että olette saaneet vastauksen kysymykseenne. Ja onnea uuteen kotiin!
Surullinensiili: :) Hauskaa, kun mietit noita Up&Go-juttuja; mulla ei nimittäin oo niin superhirveesti vaipanvaihtokokemuksia, joten tulee varmaan itelläkin pyöriteltyä vaippoja, että miten päin ne oikein puetaan¿ Kohta vois ottaa ajankohtaseks tuon aiheen ja pitäis miettiä enemmän noita käytännön asioita. Kestovaipoista ei oo minkäänlaisia kokemuksia, joten tietoo tarvitsen ennen kuin kokeilen. Ajattelin joskus edes testata, miten se onnistuu, mutta voi olla, että kertakäyttösysteemi osoittautuu mun kohdalla paremmaksi.
ON: On tosiaan huojentavaa, että ultra on käyty ja pahoinvointikin hellittänyt aika pieneen määrään myöhään illalla. Tuon kohdun seudun olemassaolon tunnen kyllä tuossa joka päivä. Tossa viikonloppuna, kun olin levännyt hyvin, en tuntenutkaan helposti mahan seudulla mitään, ja tyhmänä pelästyinkin sitä, kun ei meinannut olla mitään oireita. Nolo tunnustaa, mutta kävi mielessä nopeasti, että sikiö on siellä, muttei elä enää. Ei varmaan vaan ollu tuntemuksia sen takia, kun olin nukkunut yöni kunnolla. Toisin kuin Maria80:llä, jolla oli varmaan ikävää, kun iski niin hirveä päänsärkykohtaus!
Mun pitäis varmaan muuten masuasukille keksiä nyt joku kiva nimityskin käyttöön, kun oon ultrassakin sen niin selkeästi nähny. Täytyis vähän vaikka kysyä mieheltäkin mielipidettä.
S-simmu, rv 13+5
Minks, täällä toinen kestovaippailijaksi ilmoittautuva! Aiotaan ainakin aluksi kokeilla kestoja, mahdollisesti vain semi-kestoiluna eli yöllä ja reissussa kertikset mutta päivällä kestot. Mies ei ole yhtään innoissaan kestovaipoista, hänen mielestään ne on kamalaa hippihörhöilyä. Onneksi tuo rahansäästöpointti iskee hänenkin tajuntaansa ;)
Aion itse ommella ainakin jotain vaippoja, nyt kun ostettiin juuri ompelukonekin (äitini sponssasi).
Niin, meillähän on pojalle nimikin valmiina. Mies kielsi mua kertomasta kavereille vielä, koska hänen mielestään on kivempi pitää salaisuutena syntymään saakka. Itse olisin halunnut kertoa kaikille heti, joten sovittiin kompromissina, että saan kertoa vanhemmilleni & sisaruksilleni, ja sen lisäksi teille nettituttavilleni :) Eli pikkuisen joulupojan nimeksi on tulossa Noel Aleksanteri. Eka nimi viittaa sekä vuodenaikaan että erään meille molemmille teineinä kovasti kolahtaneen brittibändin laulajaan, ja toinen nimi on puolestaan miehuksen toinen nimi. Joten siinä se, sainpas edes jollekin kertoa! :)
Vihlooko muiden massuja? Mulla on ollut ihan hirveitä tuskia vasemmalla puolella, kun ilmeisesti lihakset antavat periksi kasvavalle massulle. Seisominen ja kävely tekee välillä tuskaa. Saa nähdä kuinka kauan jaksan töissä - vielä pitäisi kuitenkin kaksi kuukautta kestää...
Kandi & muhku 23+5
kandi: Voi että miten mukavan nimen olette keksineet! Tosi ihana! Onnittelut siitä! Ja uudesta kodista! Oletko jo miettinyt mistä hankit kestovaipat (muutaku teet jotkut ite). Otin selvää niin jokaista kokoa tarttee väh. 3 kappaleet (vaippahousuja siis) plus väh. 20 sisävaippaa. Tampereella kestiksiä myy parhaiten yksityiset henkilöt, joten ehkä sitä kautta hommaan. Samalla saa kysyttyä kaiken niiden käytöstä. Mahatuntemuksista: Kyllä, minullakin on kipuja. Juuri tuo kohdun alaosa on tosi kipeä. Luulen kanssa, että siellä jotkut kannattimet tms antaa periksi ja siitä kipu ja kuumotus. Tunnustelemalla mulla tosiaan tuntuu kuin siellä ois jotain repeilly kun on niin epätasaista muhkuraa.. Ja yöllä kyljen kääntäminen aiheuttaa pistotuntemuksia eripuolille massua. Eli kyllä tässä tuntee jo nahoissaaan, että raskaana ollaan! Täälläkin pitäisi vielä jaksaa 2kk töissä, hieman päällekin..
Lisäksi oon alkanu pelkään supistuksia. Onneksi mulla on lääkäri jo vkolla 27, enää kolme viikkoa siihen. Saa varmistuksen kohdunsuun tilanteesta eikä tartte sit turhia pelätä. Mun työ on edelleen ajoittain fyysistä eli joudun nosteleen suht painavia tavaroita. Onkohan tohon olemassa joku painorajoitus missä menee raja? Olen yrittänyt olla tosi varovainen ja hiljokseen teen kaikki raskaammat työt. Pikkunen on potkinut ihan lahjakkaasti että kaiken pitäisi olla sen puolesta kunnossa.
söpösimmu: Nimen antaminen (jo ns.tekonimenkin) on vaikeaa. Tuntuu helposti ettei mikään ole kyllin hyvää. Meillä ei varsinaista nimeä edes ole, nämä mitä täällä olen käyttänyt, eivät ole meillä yleisessä käytössä. Oikea nimi on pojalle valmiina, mutta tytölle ei.
tigger: Minäkin liityn jo vaunut ostaneisiin! Netin kautta tilattiin Saksasta Gessleinit, jotka Suomes olis ollu muhkeat 720e! Nyt maksettiin tasan 200e vähemmän. Eka meinattiin käytettyinä ostaa jotkut vaan, mutta kun kävin kirppiksellä kattomas parinsadan e arvoisia käytettyjä niin mieli muuttui. Kyllä ne vaan oli niin käytetyn oloisia ja kaikki jouset loppu. Ei kankaan kuluminen vielä, mutta ne jouset ja koko vaunurungon väljyys. Ei sellaiset kestäisi yhtä lasta pidempään.
Minki 23+1
Mä oon kans vakavasti harkinnut kestovaippoja ja mulla on netistä haettu ohjekin niin vaippaan kun päällihousuunkin. Mä kuulin yhdeltä äidiltä, että ihan löysän kakan kanssa voi olla hankalaa siis lähinnä vastasyntyneen kanssa, mutta kai tuokin on henkilökohtainen näkemys. Mä oon just miettiny tota mitä kandikin et kotona kestot ja kylässä ym. kertikset. Mä en aio hankkia niitä alkuunsa paljon sillä jos ne ei istukaan meikäläisten käyttöön on vähän turhan kallis hukka ostos. Alkuunsa on niin paljon kaikkea uutta ja ihmeellistä et kun muu hoituu niin sit ehtii miettiin sitä kestojen käyttöä, en halua et se kaatuu vaan alku hankaluuteen. Varmaan kun varmuus vauvan hoitoon löytyy niin jaksaa sit enemmän panostaa vaippakokeiluihinkin. Näin mä olen sitä asiaa pohtinut. Mä oon ajatellu kans ite ommella kun ovat niin pirun kalliita kaupassa (oon lähinnä netistä kattellu). Kankaitakin kyllä joutuu tilaan netistä, mä kun haluaisin sillä kosteudenpitävällä ulkokuorella. Jotenkin oon ymmärtäny et sillon ne ei tarttis sitä villavaippahousua ja vois käyttää kuten kertiksiä, olenko väärässä?
Mä tilasin vauva-lehden ja odottelen innolla kantoliinaa. Mä meen kyllä lankoja pitkin jos sitä ei ala kuuluun. Sarjassamme hippihörhöilyä johon mäkin uskon :) Mutta se on kai oikeesti kans tosi kätevä, mutta kalliilla ei kannata alottaa jos ei tykkääkään käyttää.
Mä oon käyny tällä viikolla kahdessa jumpassa ja rasvanpoltto saa kyllä jäädä. TUlee vaan paha mieli kun joutuu himmailemaan ja on niin paljon hyppimistä että vaikee tehä liikkeet ilman. Onko muita jotka ajatteli koittaa torstaina Hämeen naisvoimistelijoiden mammajumppaa? (Ilmainen kerta!!!) Mä ajattelin mennä vaikka viikkoja on vasta se 14, näkeepä sit et mitkä on hyviä liikeitä raskaana ollessa.
Jospa mä jatkan juttua paremmalla ajalla (esim. harjoittelussa :)
surullinensiili 14+1
maria80:
surullinensiili; Itse olen katsellut tuota Ikean leksvik(?)-sarjan hoitopöytää sillä ylähyllyköllä. Se on se sellainen petsattu täysmäntyinen... Siinä taisi myös laatikot alhaalla (vai oliko siinä kaapit :/ )... Tuossa myös tuo hoitotaso taittuu sitten hyllyksi siihen päälle, kun hoitopöydälle ei ole enää käyttöä.
Se olikin diktad se merkki ei leksvik... :D
Mutta eipä tänne muuta ihmeellistä, potkut tuntuu jo melko lujina pitkin päivää ja täälläkin on jo keksitty kuinka kiva sitä äidin virtsarakkoa onkaan potkia...
Ostin jo joskus aikoja sitten sitten parilla eurolla yhden puuvillaisen kantoliinan ja eilen ostin sellaisen kahden trikoisen liinan hässäkän kirppikseltä. Saa nähdä oppiiko niitä käyttämään...
Mutta nyt jatkamaan tuota aamupalaa ja sitten remontin kimppuun...
maria80 rv 20+5
kandivaihe: Hieno nimi keksitty vaaville! Tiedän yhden vauva-Noelin, joten ei varmaan tuu olemaan liian harvinainen, mut toisaalta niitä ei löydy kuitenkaan joka kulman takaa. Vaikuttaa nyt kenties lastenhuoneen väritykseenkin, se tieto sukupuolesta..
surullinensiili: Mua kiinnostais se torstain mammajumppa. Taidan harkita, jos vaikka menis sinne. Olin tiistaina kokeilemassa yhessä mammajumpassa ja harkitsen vielä, käynkö siellä. Ajattelin, että miten kehtaan näin varhasessa vaiheessa mennä sinne, mutta ei siellä läheskään monella ollu suurta mahaa. Tiirailin tietty sivusilmällä muiden masuja, ja joillakin ehkä pientä kumpua oli, ja parilla tosi iso. Se oli aika kevyt jumppa, joten pystyisin varmaan muutakin tekeen; itse asiassa mä olin aatellu käydä jossain käydä fat burnissa, mutta ehkä harkiten kokeilen, onko se järkevää, kun säkin jättäydyt sieltä. Ymmärrettävää on, että kunnon masun kanssa jo mammajumppaakin täytyy tehdä rajoitetusti, joten siinä vaiheessa sit täytyy ottaa asia uusiksi harkintaan.
Miten suhtaudutte uimiseen tai vesijumppaan? Jotkut pelkää kauheesti uimahallin bakteereja, jotkut taas sanoo, että ehdottomasti kannattaa käydä.
Söpösimmu se taas, rv 13+6. Jos muuten joku ei vielä tiedä, niin tosiaan tarkotan simmulla mahd. tulevan vauvan simmuja, kun ei ne omat silmät niin ihmeelliset oo... ;)
Kandi: Unohtui viimeksi, tosi ihana nimi. Sopivasti erikoinen, mutta ei liian. Konkretisoituu varmasti odotus melkoisesti nyt kun on nimi ja kaikki tiedossa. Mua huolettaa että kuinka kaikki saa mietittyä ja laitettua valmiiks kun on nyt koulun kanssa niin kiirettä, toisaalta menee tämä tylsimmän odottelun vaihe sit pikaisesti ohi. Sit kun rauhottuu tilanne onkin jo niin paljon viikkoja että uskaltaa jo ostella tavaroita. Pitääkö ne varalle keksityt nimet ilmoittaa sairaalaan hätäkasteen varalle?
Täytyykin maria80 tsekata tuo hoitopöytä!
Söpösimmu: Mä kans mietin tota et kehtaako pienen (olemattoman) mahan kanssa mennä mammajumppaan, mutta kun kävin normi jumpissa niin tuli sellainen olo että sieltä mammajumpasta saa kuitenkin turvallisempia ohjeita liikkumiseen. Eihän kaikilla edes näy maha paljon lopussakaan joten eihän sitä kukaan oikeasti tiedä. Mä kannattaisin kyllä tota uimista. Muistaisin lukeneeni et jos kohdunsuu on kiinni eikä mitään tulehduksia ole ollu niin se on ihan turvallista. Sitä kai suositellaan siksikin että vesi kannattelee painoa eikä se rasita siksi niin paljoa kuin muu liikunta. Mä oon melko pöpökammonen mutta uskaltaisin kyllä uimaan. Vähän kyllä arveluttaa kylpylään meno kun siellä se vesi on niin lämmintä, mutta taidan siitä huolimatta mennä. Taitaa se miehen vehjekin tuonne alapäähän melkoisen määrän viedä pöpöjä, uimahallissa on sentään klooria siinä vedessä :)
Säkös kandi sitä joskus sanoit et karvan kasvu on lisääntyny? Onko muilla moista ongelmaa? Mulle kasvaa varmaan kohta turkki ainakin tuntuu siltä kun karvaa puskee joka paikasta. On nää raskausoireet vaan mukavia :) Meikäläisellä taitaa hormonitasot olla melkosen korkeet kun ei naaman kukkiminenkaan hellitä yhtään. Nyt vasta tajusin ostaa jotain antiseptistä kasvojenpesuainetta... Auttaiskohan se hunaja-kaurahiutale käsittely :)
surullinensiili 14+2
eli heippa! oma olo on ok. maanantaina kävin kävelyllä ja sen jälkeen kyllä maha pullistui ja paisui! tuntui melkein kaksinkertaselta. mut meni onneks pian ohi, paikoissa kyllä tuntuu nyt vähän mut taitavat olla kasvukipuja.
kandi:ihana nimi pojalla tosiaan. mikähän se teidän bändi on? ite diggasin aikoinaan ihan sikana oasista, siinähän kanssa noel laulaa mukana;)
uimisesta: kyllä aattelin käydä. varmaan sit viimestään kun tuo kävely alkaa oleen ylivoimaista (lue:paikat ihan rikki sen jälkeen). viime vuonna hankittiin sarjaliput uimahalliin, ja niitä ois viä käyttämättä. meillä vielä tosi ihana halli jossa pääsee terapia-altaseen, poreammeeseen jne. tooosi kivaa:)
mun mammajumpan asemaa ajaa se kuntonyrkkeily. otan siellä vaan vähän iisimmin. ohjaaja kyllä sanoo jos näyttää et mulla ois liian kova meno, ja viimeks huomasin että myös meitin firman fysioterapeutti oli viime kerralla mukana, eli sekin katteli mun perään:)
mut nyt pääsen lopulta syömään, jäänyt vähän vähille tänään...
tikru ja simppis 23+5
Hitsi, mulla on kyllä nyt taas vaihteeksi energiaa! Kyllä tämä on yhtä aallokkoa. Lauantai on yleensä väsypäivä, ei jaksa mitään. Nyt viikolla jaksais vaik joka ilta käydä sauvakävelylenkillä! Innostuin siitä taas kun ostin tukivyön ja kyllä nyt vauhtia riittää eikä tunnu missään! Ennen tosiaan tuolla alavatsan ja lantion seudulla oli ihme kipua ja painetta, mutta ei enää! Nyt käytän vyötä koko ajan eikä särje! Suosittelen. Kallis oli (40e) Anitan vyö, mutta on kyllä jo viikossa maksanut ittensä takaisin! Ei edes tajunnut kui paljo oli epämääräistä särkyä ennenku vyön laitto ja ne hävis! Lisäks tuntu ettei voinu reippaasti kävellä, ku joku " hölsky" . Ihanku ois vesipalloa kantanu sisällään. Nyt sekin ikävä tunne hävisi.
surullinensiili: Kyllä mammajumppaan voi mennä pienemmälläki masulla! Miksei. Kuten sanoit, joillakin (kuten mulla) maha ei näy lainkaan ennen puolta väliä.
tigger: Kuntonyrkkeilyhän on raskas laji, sulla on varmaan kova kunto! Vai kui kirjotit, että kävelyn jälkeen kroppa on rikki, mutta nyrkkeily menee? Ah, poreamme, missä tampereella sellainen on? Mä oon käyny Kalevan uimahallissa muutaman kerran, mut siel ei o ku tylsä matka-allas.
Takas töihin..
Minki 23+3
Minks, toi vyö olis varmaan aika hyvä juttu! Täytyykin harkita...
Mulla alkaa luento, tulin vaan kuittaamaan uudet viestit luetuiksi :) Jatkan iltapäivällä, jos meidän netti toimii kotona.
kandi & muhku 24 tasan :)
minki: enhän mä ihan tampereelta oo:) eli täällä meillä nokialla on tuo hieno uimahalli. kalevassa käytiin mekin reilu vuosi silloin kun vielä saukonpuistossa asuttiin.
tuo kuntonyrkkeily, oon siä vähän niiku oman fiiliksen mukaan mukana. ohjaaja sano heti että narunhypyt jne pomppimiset on ohi, mut saapahan ees yläkropalle tehtyä jotain. metkaa vaan kun kaikki lyönnit pitäs kuitenkin lähtee lantiosta, niin massu vaan pysyy paikallaan vaikka kuinka yrittää voimaa saada.
ja tuosta päivien vaihtelevuudesta oli puhetta. eilen tuli joku ihan ihme energiapuuska. siivosin vaatteeni simppiksen huoneesta, olin ne aina vaan pyykkinarulta siihen vierassängylle nakannut. ja sit pakastin minttua ja ruohosipulia mitä pihassa on kasvanut. tänään pitäis lähtee nyrkkeileen, ihan ok olo ainakin vielä, vaikken oo päikkäreitä nukkunut. mut niin vaan jäi viime viikollakin lost näkemättä kun sit tuon tunnin jälkeen on veto ihan poissa. hyvä että syödä jaksaa... mut katsotaan miten tänään käy.
tikru ja simppis 23+6
Niin kyllä se meidän Noel on nimenomaan Oasiksen Noelin mukaan -vaikkei kyseinen herra ihan pelkkä laulaja bändissä olekaan, niinkuin aiemmin sanoin. On tullut wonderwallia sun muita hoilattua aikanaan urakalla ;)
Olitkos sinä siellä jumpassa söpösimmu? Tai joku muu. Mun makuun oli kyllä, mä ajattelin et olis turhan lässy mut hitto vieköön sehän oli ihan totista lihaskunto jumppaa. Siellä kyllä läyn ahkeraan niin pitkäään kun voin. Oli se vähän noloo siellä masujen keskellä olla ilman ulkopuolisille näkyvää mahaa, mutta eiköhän se ennen joulua kasva :)
Onko Nokialla uimahalli vai ihan edenissäkö ootte tikru käyny? tesoman uimahallissa on muuten poreallas ja on ihan kiva halli muutenkin. Onkohan se auki?
Missähän vaiheessa tota tuki vyötä vois harkita? Mulla on nyt jo kävellessä epämiellyttäviä tuntemuksia ja toi Minksin kokemus vaikuttais lupaavalta.
Nyt täytyy mennä suihkuun et saa vielä pyykkikoneen päälle...
surullinensiili 14+3
surullinensiili: Olin eilen siellä jumpassa! Mä luulen, että mut oli varmaan aika helppo erottaa sieltä, kun saavuin paikalle tapani mukaan vähän myöhässä. Vaaleanpunainen paitani loisti ja varmaan ehkä naamanikin, kun vähän nolotti, kun kaikki muut oli jo valmiina odottamassa. Menin ihan takariviin, ja mulla oli sitten yksi epäilyskin siitä, kuka surullinensiili voisi olla, ja pari varavaihtoehtoa...;) Oisitkohan ollu ees kaukana - minusta vähän vasemmalle etuviistoon? Pitkiä tyttöjä kun kai ollaan molemmat!
Oliko joku muu jumpassa? Siellä oli kivasti erikokosia masuja. Omastanikin huomasin varsinkin ne ikivanhat jumppahousut päälläni (uudemmat ei enää mahdu), että pieni pömppis mahan kohdalla on jo ihan selvä. Kyllä se tästä kai rupee kasvaan vähitellen... Tämä oli rankempi jumppa kuin se tiistainen, ja rupeen käymään torstaina ahkerasti, kun ainakin vielä pystyn tekeen sen, vaikka melkein välillä lihakset jo tutisikin. Myöhemmässä vaiheessa en varmaan ees pysty tekeen tuota kaikkea!
Kuvailkaa vielä te pitemmällä olevat niitä liikkeitänne masussa ja miltä ne alussa tuntuivat? *odottaa jo ihan hinkuna, että tuntis niitä* Sen mä ainakin tiedän, etten täysin pitkällään selälläni tai mahallani pysty makaamaan. Jonkun sortin kylkiväännös pitää aina saada asennoksi ;)
Söpösimmu, rv14+1
kandi: arvasin bändin:) ite tullut kanssa levyt joskus liki puhki kulutettua. pitäisköhän sitä taas joku kerta ihan kuunnella. tein yläasteella yhden äikän aineenkin noitten kappaleen ympärille:)
jumppaajat: huomasin eilen et tuo kuntonyrkkeily on aika ok harrastus, kun paikat paremmassa kunnossa nyt kuin sen kävelyn jäljiltä. tosin vähän säkin hakkaamiseksi meni eilen, kun en tosiaan anna kenenkään harjoitella alakoukkujen lyömistä mun kylkiin, eden hanskoihin...
liikkeistä: aluks tuntui sellaista poreilua. sit joku kolme viikkoo sitten alko tuleen kunnon osumia, joista ekat huomasin kun virtsarakkoon tömähti. nyt tuntuu sellaisia muksautuksia kyljissä, joskus ne tuntee massun päältäkin...
mut nyt ei taas muuta.
tikru ja simppis 24 tasan
Oletteko kukaan kestovaippaihmisiä? Mä olen vakavissani aikonut käyttää niitä mahdollisuuksien mukaan. Nyt pähkäilenkin ostanko netistä sellaisen paketin koko vaippaiälle. Se on aika rohkea veto ensikertalaiselta, jolla ei ole kokemusta kestovaippailusta millään tasolla. Mutta ideana se on niin kannattava etten muita edes harkitse. Onko teillä tietämystä/kokemusta josta olisi apua materiaali tai valmistaja valinnoissa? Tampereen vauvakaupat olen kiertänyt eikä niillä ole juuri mitään hajua kestovaippailusta enkä löytänyt vaippojakaan kuin yhdestä myymälästä. Sielläkään ei ollut kuin isoja kokoja. Netissä näyttää olevan parhain tieto ja valikoima.
Mammavaatteista: Kannatan mammavaatteisiin siirtymistä jo varhaisessa vaiheessa! Mahan saa niissä näkyviin ihan eri tavalla, kun kaunista kumpua ei katkaise mikään housun vyötärökaistale. Eikä mikään purista ja kiristä. H&M:ltä ja Lindexiltä olen ostellut parit housut ja joitain paitoja. Niillä olen pärjännyt! Kotona menee jotkut löysemmät tavan olohousut.
Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää. Seurailen teidän keskustelua kuitenkin!
Minki 23+0