Miesten vastuuttomuus lasten hankinnassa?
Ajatuksia miesten vapaaehtoisesta lapsettomuudesta ja/tai lasten hankinnasta? Miksi miehet eivät mieti asiaa ennakkoon?
Kommentit (6)
Sen verran mitä olen nähnyt, en tiedä uskaltaisinko itse hankkia lasta. Miehestä kun ei koskaan voi olla etukäteen varma kestääkö lapsielämää ja millaisen siteen pystyy lapseen muodostamaan, haluaako olla oikeasti isä ja kuvioissa. Ja sitten jää äitinä yksin lapsen kanssa...
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:33"]
Ajatuksia miesten vapaaehtoisesta lapsettomuudesta ja/tai lasten hankinnasta? Miksi miehet eivät mieti asiaa ennakkoon?
[/quote]
Mitä tarkoitat ennakkoon miettimisellä? Kyllä minä olen ainakin miettinyt, haluanko lapsia vai en, ja eiköhän useimmilla muillakin yli 25-vuotiailla miehillä ole asiasta jokin käsitys.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Mitä tarkoitat ennakkoon miettimisellä? Kyllä minä olen ainakin miettinyt, haluanko lapsia vai en, ja eiköhän useimmilla muillakin yli 25-vuotiailla miehillä ole asiasta jokin käsitys.
[/quote]
Siinäpä se juuri onkin kun ei ole :) On vain kummallisia harhakuvia isyydestä ja halu tehdä kuten muutkin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
Siinäpä se juuri onkin kun ei ole :) On vain kummallisia harhakuvia isyydestä ja halu tehdä kuten muutkin.
[/quote]
No jaa. Ovatko ne naisten käsitykset sitten sen realistisempia? Yhtälailla miehellä on kyky ottaa selvää asioista ja pohtia, mitää loppuseltaan elämältä haluaa.
Miehillä ei ole mikään kiire, joten eivät ole välttämättä miettinyt tarkemmin että milloin niitä lapsia alkaa hankkia. Miksi olisikaan?
Monille miehille raskaus on "iloinen yllätys", joka päätettiin pitää yhdessä :)
Miehille asioita vain sattuu ja tapahtuu, kuten eräs tuore isä sanoi aikoinaan kuultuaan yllätysuutisen. Nykyään on kyllästynyt niin vaimoonsa kuin perhe-elämään yleensäkin, mutta kun on kunnollinen mies (nösdö) niin ei lähde.