Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boikotoitko blogeja sponssaavia firmoja?

Vierailija
31.08.2014 |

Tuli mieleen noista parista blogiketjusta ja kommenteista, että onko teillä mennyt maku jostain tuotteista/firmoista kun niitä näkyy blogeissa? Boikotoitko peräti jotain niistä?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen, jonka on pakko lukea huonoa blogia haukkuakseen ja boikotoidakseen on vähän outo

Vierailija
2/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:10"]

Tarkoittaako tämä siis sitä, että kirjan voi arvostella vain jos sen on ostanut omilla rahoillaan? Kirjastosta lainattua, naapurilta vaihdossa saatua tai kummitädin nimipäivälahjakirjaa ei voi arvostella.

Oi hyvää päivää. 

[/quote]Mutta mitenkäs sitten, jos painotalo maksaa siitä, että heidän kirjansa arvostellaan? Montako kirjaa luulet, että saa arvostella rehellisesti paskaksi, kun taustalla on myös markkinointinäkökulma? Kuinka moni tässä kohtaa alkaisi kusta omiin muroihinsa?

Että alentuva hyvää päivää vaan sullekin.
[/quote] Painotalot maksavatkin tästä, mistä luulet kirja-arvostelijoiden ne kirjansa saavan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Nellyä, suurin osa tosi mauttomia makkarankuorihilelumppuja ja sikakalliita! Etelän maista voi löytää ihan samanlaisia mekkoja vain 10-20 eurolla, niin mitä järkeä maksaa jollekin bloggaajien suosimalla nellylle esim. 50-200e yhdestä mekosta. Ne etelän vaatteet ovat sitä paitsi yleensä ihan hyvälaatuisiakin. Bloggaajat mainostavat nellyä vain koska saavat siitä mainostuspalkkion ja joskus ilmaisia vaatteita.

Vierailija
4/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin Nellyä, suurin osa tosi mauttomia makkarankuorihilelumppuja ja sikakalliita! Etelän maista voi löytää ihan samanlaisia mekkoja vain 10-20 eurolla, niin mitä järkeä maksaa jollekin bloggaajien suosimalla nellylle esim. 50-200e yhdestä mekosta. Ne etelän vaatteet ovat sitä paitsi yleensä ihan hyvälaatuisiakin. Bloggaajat mainostavat nellyä vain koska saavat siitä mainostuspalkkion ja joskus ilmaisia vaatteita.

Vierailija
5/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:55"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:11"]En anna mitään arvoa tuotearvioille, jos arvioija ei ole tuotteesta maksanut. Ainakaan jos ottavat hintaan kantaa. Sen voi toki sanoa jos joku shampoo tuoksuu hyvältä ja pesee hyvin, mutta jos et ole maksanut siitä niin et mitenkään voi sanoa onko sen hintalaatusuhde hyvä. [/quote] Kirja- ja peliarvosteluissa tämä on ollut käytäntönä jo vuosikymmeniä. Mulla on ilmeisesti harvinainen lahja, kun pystyn ihan siitä tekstistä arvioimaan onko arvostelu aito. Ihan kaikkea nyt ei muutenkaan kannata uskoa mainonnassa. Itse olen montakin tuotetta ostanut osittain mainoksen perusteella, en muuten olisi niistä tuotteista edes tiennyt. [/quote]onhan tollanen kulutustuote kuin shampoo verrattavissa kirjaan/peliin tmv. [/quote] Ja miksei olisi? [/quote]:DDDD voi hyvänen aika... [/quote] No ole hyvä ja vastaa. [/quote]Palataan asiaan kun olet ostanut ja lukenut kirjan. Ilmoittele sitten. [/quote] Voidaan palata jo nyt, mulla on aika kattava kirjasto. Olen myös henkilö, joka ei juurikaan ole kiinnostunut shampoo-merkeistä. Jos olisin, en näkisi ongelmana blogistin tai vaikka kampaajan suosituksien perusteella ostamista. Mä nyt odotan sun kattavaa selitystä tälle vihjailulle. [/quote]No jos sulla noita kirjoja jo on tarpeeksi, niin suosittelen äänilevyä, esimerkiksi Pertti Kurikan Nimipäivät: "Kuus kuppia kahvia ja yks kokis" (ellei ole jo tuttu). [/quote] Eli sulta ei nyt löytynytkään mitään sanottavaa? Valaisen sua vähän lisää tästä mun filosofiasta. Kannatan vapaata markkinataloutta ja erityisesti pieniä yrityksiä. Kannatan vapaata mainontaa mutta edellytän suomalaisilta (media)lukutaitoa. Tästä näkökulmasta en näe mitään syytä vastustaa kaupallisia blogeja sinänsä. Minulle on ihan sama, arvioiko joku blogisti shampoita vai kirjoja, valitsen itse mitä luen ja erityisesti mitä uskon. En kuulu ihan muotiblogistin kohderyhmään, mutta mulla ei ole epäilystäkään siitä etteikö muodista tai shampoostakin olisi mahdollista blogata hyvin. Lisäksi shampoon kuluttajia on huomattavasti enemmän kuin kirjojen, joten bisnesnäkymätkin ovat varmaan paremmat.

[/quote]Kannattaisi ehkä lukea ketju ennenkuin kommentoi? Koska et kuulu muotibloggareiden ja lifestylebloggareiden kohderyhmään etkä ilmeisesti seuraa niitä, et myöskään tiedä mitä ongelmia niihin ja kaupalliseen sisältöön liittyy. Saat ostaa Muttia kun Henkka suosittelee ja lukea kirja-arvosteluja, tämä keskustelu ei koske kumpaakaan näistä asioista.

Vierailija
6/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja komppaan aiempaa, että ei muuta kuin P.K. soimaan. ;)

Vierailija
7/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaisen sua vähän lisää tästä mun filosofiasta. 

Anteeks ap mutta repesin totaalisesti tälle

Vierailija
8/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:42"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:37"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:55"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:11"]En anna mitään arvoa tuotearvioille, jos arvioija ei ole tuotteesta maksanut. Ainakaan jos ottavat hintaan kantaa. Sen voi toki sanoa jos joku shampoo tuoksuu hyvältä ja pesee hyvin, mutta jos et ole maksanut siitä niin et mitenkään voi sanoa onko sen hintalaatusuhde hyvä. [/quote] Kirja- ja peliarvosteluissa tämä on ollut käytäntönä jo vuosikymmeniä. Mulla on ilmeisesti harvinainen lahja, kun pystyn ihan siitä tekstistä arvioimaan onko arvostelu aito. Ihan kaikkea nyt ei muutenkaan kannata uskoa mainonnassa. Itse olen montakin tuotetta ostanut osittain mainoksen perusteella, en muuten olisi niistä tuotteista edes tiennyt. [/quote]onhan tollanen kulutustuote kuin shampoo verrattavissa kirjaan/peliin tmv. [/quote] Ja miksei olisi? [/quote]:DDDD voi hyvänen aika... [/quote] No ole hyvä ja vastaa. [/quote]Palataan asiaan kun olet ostanut ja lukenut kirjan. Ilmoittele sitten. [/quote] Voidaan palata jo nyt, mulla on aika kattava kirjasto. Olen myös henkilö, joka ei juurikaan ole kiinnostunut shampoo-merkeistä. Jos olisin, en näkisi ongelmana blogistin tai vaikka kampaajan suosituksien perusteella ostamista. Mä nyt odotan sun kattavaa selitystä tälle vihjailulle. [/quote]No jos sulla noita kirjoja jo on tarpeeksi, niin suosittelen äänilevyä, esimerkiksi Pertti Kurikan Nimipäivät: "Kuus kuppia kahvia ja yks kokis" (ellei ole jo tuttu). [/quote] Eli sulta ei nyt löytynytkään mitään sanottavaa? Valaisen sua vähän lisää tästä mun filosofiasta. Kannatan vapaata markkinataloutta ja erityisesti pieniä yrityksiä. Kannatan vapaata mainontaa mutta edellytän suomalaisilta (media)lukutaitoa. Tästä näkökulmasta en näe mitään syytä vastustaa kaupallisia blogeja sinänsä. Minulle on ihan sama, arvioiko joku blogisti shampoita vai kirjoja, valitsen itse mitä luen ja erityisesti mitä uskon. En kuulu ihan muotiblogistin kohderyhmään, mutta mulla ei ole epäilystäkään siitä etteikö muodista tai shampoostakin olisi mahdollista blogata hyvin. Lisäksi shampoon kuluttajia on huomattavasti enemmän kuin kirjojen, joten bisnesnäkymätkin ovat varmaan paremmat.

[/quote]Kannattaisi ehkä lukea ketju ennenkuin kommentoi? Koska et kuulu muotibloggareiden ja lifestylebloggareiden kohderyhmään etkä ilmeisesti seuraa niitä, et myöskään tiedä mitä ongelmia niihin ja kaupalliseen sisältöön liittyy. Saat ostaa Muttia kun Henkka suosittelee ja lukea kirja-arvosteluja, tämä keskustelu ei koske kumpaakaan näistä asioista.
[/quote] Luin koko ketjun enkä missään vaiheessa huomannut, että tässä puhutaan vain tietyistä blogeista eikä kaupallisesta bloggaamisesta yleensä. Jos puhutaan vain tietyistä blogeista, ne olisi varmaan hyvä listata ihan aloitusviestissä.

Vierailija
9/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:15"]

Valaisen sua vähän lisää tästä mun filosofiasta. 

Anteeks ap mutta repesin totaalisesti tälle

Ihan vapaasti, mutta ei se ole ap:n kirjoittama kommentti :)

Vierailija
10/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JT Outlet (vai mikä olikaan) aloitti ensin vähän kyseenalaisen ja vähintäänkin kaikkien hyvien tapojen vastaisen roskapostikampanjoinnin erinäisillä keskustelupalstoilla. Sittemmin Ostolakossa-blogin Virve otti oikein sydämen asiakseen mainostaa tuota firmaa vähintään kerran viikossa. Senttiäkään en tule tuolle firmalle lahjoittamaan ikinä.

Vierailija
11/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:07"]

[/quote] Luin koko ketjun enkä missään vaiheessa huomannut, että tässä puhutaan vain tietyistä blogeista eikä kaupallisesta bloggaamisesta yleensä. Jos puhutaan vain tietyistä blogeista, ne olisi varmaan hyvä listata ihan aloitusviestissä.

[/quote] Jatkan vielä. Jos sinulla ja muilla blogivouhkaajilla on tapana lukea vain huonosti kirjoitettuja blogeja ja niiden mainonnasta, niin ei se toki minulta ole mitään pois. Itse en kirjoita sen kummemmin hyvää kuin huonoakaan blogia. Sen sijaan minusta blogimainonta on kiinnostava ilmiö. Blogissa voi mainostaa tuotteita myös hyvin ja reilusti. Minusta se on laadukkaasti tehtynä myös kannatettava markkinoinnin muoto. Jos aloituksessa puhutaan kaupallisista blogeista yleensä, minä varmaankin voin puhua blogien kaupallisuudesta yleisellä tasolla. Ja kyllä, tiedän mistä puhun.

Vierailija
12/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:12"]Ja komppaan aiempaa, että ei muuta kuin P.K. soimaan. ;)
[/quote] Minä (siis tuo suosituksen kohde) voisin vastavuoroisesti suositella Martti Servon taideteosta nimeltä Ufo tarjosi kaakaon. Se kertoo universaalisti Manun ja vähän muidenkin illallisista.

Vierailija
13/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:10"] Tarkoittaako tämä siis sitä, että kirjan voi arvostella vain jos sen on ostanut omilla rahoillaan? Kirjastosta lainattua, naapurilta vaihdossa saatua tai kummitädin nimipäivälahjakirjaa ei voi arvostella. Oi hyvää päivää.  [/quote]Mutta mitenkäs sitten, jos painotalo maksaa siitä, että heidän kirjansa arvostellaan? Montako kirjaa luulet, että saa arvostella rehellisesti paskaksi, kun taustalla on myös markkinointinäkökulma? Kuinka moni tässä kohtaa alkaisi kusta omiin muroihinsa? Että alentuva hyvää päivää vaan sullekin. [/quote] Painotalot maksavatkin tästä, mistä luulet kirja-arvostelijoiden ne kirjansa saavan?

[/quote]Niin, sitähän tuossa kai koitettiin sanoa tuolle, joka ei ymmärrä, että ilmaisuus voi olla este rehelliselle arvostelulle?

No jos se kirja olisikin mummolta lahjaksi saatu, niin ei sitä varmaan hirveän huonoksi kirjaksi haluaisi sillonkaan sanoa mummon kuullen, vaikkei mummo odotakaan sinun sitä kehuvan kaikille tutuille.

Vierailija
14/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellystä ei ole tullu koskaan tilattua

Vierailija
15/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en käytä sitä mitä mainostavat blogissa, ei vaan kiinnosta olla "saalis". Toisaalta eipä ne nettiputiikkien retkut/ tuotteet muutenkaan kiinnosta. Haluan ajatella omilla avoillani ja saada puolueetonta arviointia tuotteista, eli tarkoittaa ystäviä, perhettä, tuttuja yms. keltään blogiharakkaa en usko vaikka mitä vakuuttelevat! Kiva niitä joitakin blogeja on lukea tai enemmänkin kuvia!

Vierailija
16/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tonne yhteen ketjuun, ettei huvita Kappeliin mennä kun on blogiyhteistyöhön kuulemma alkanut. Parissa kampaamossa en viitsi asioida, kun hinnat astetta korkeampia, mutta tietyt bloggaajat käy ilmaiseksi. En viitsi ns. tavallisena asiakkaana heidän kampauksiaan maksaa.

Vierailija
17/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin blogisteja ja niiden yhteistyölinkkejä. En koskaan klikkaa sitä linkkiä, koska silloin blogisti saa n. 10% tilaukseni loppusummasta. Se näkyy tulevaisuudessa halvempina hintoina, jos muutkin tekisivät näin...

Vierailija
18/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mitään arvoa tuotearvioille, jos arvioija ei ole tuotteesta maksanut. Ainakaan jos ottavat hintaan kantaa. Sen voi toki sanoa jos joku shampoo tuoksuu hyvältä ja pesee hyvin, mutta jos et ole maksanut siitä niin et mitenkään voi sanoa onko sen hintalaatusuhde hyvä.

Vierailija
19/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:10"]

Boikotoin blogisteja ja niiden yhteistyölinkkejä. En koskaan klikkaa sitä linkkiä, koska silloin blogisti saa n. 10% tilaukseni loppusummasta. Se näkyy tulevaisuudessa halvempina hintoina, jos muutkin tekisivät näin...

[/quote]Sama täällä. En myöskään bloggaajien tarjoamia koodeja käytä.

Vierailija
20/60 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:10"]Boikotoin blogisteja ja niiden yhteistyölinkkejä. En koskaan klikkaa sitä linkkiä, koska silloin blogisti saa n. 10% tilaukseni loppusummasta. Se näkyy tulevaisuudessa halvempina hintoina, jos muutkin tekisivät näin...
[/quote]

Niin että luulet firmojen pienentävän markkinointibudjettiaan jos yksi markkinointikikka ei toimi?
Kaikki muu markkinointi on kaikenlisäksi vielä huomattavasti kalliimpaa. Blogien linkkimainonnassa maksetaan kuitenkin vain tehdystä tuloksesta mikä on yritykselle edullista ja hyvin suunnattua markkinointirahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän