Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tumma soijarouhe. Onko suoraan paholaisesta?

Vierailija
31.08.2014 |

Netissä on niin ristiriitaista tietoa aiheesta. Itse tykkäisin joskus ihan hinnan takia korvata sillä jauhelihan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuotteita myydään luuloperusteilla. Eivät siis ole testattu lääkkeen tapaan. Tosin monissa tabuissa vaikuttaa määrääjän /myyjän persoona.

Vierailija
22/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:31"]

Miksi kaupoissa myydään sitten moista myrkkyä?

[/quote]

Kuule, kaupoissa myydään paljon ravinnoksi kelpaamatonta, myös ruokahyllyissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:04"]

Jep, tän näkee Aasiassa hyvin, että soija vähentää hedelmällisyyttä? Vai mites se olikaan, oliko kyse vaan näiden ravitsemushörhöjen jutuista, jotka keksii uusia vihollisia ja pelastajia milloin mistäkin.

[/quote]Aasiassa on syntyvyys kyllä laskenut. Ja kelläköhän tässä se todistustaakka soijan vaikutuksista ihmisiin on, soijateollisuudella vai terveyden puolestapuhujilla? Kummallakohan on suuremmat rahat käyttää sen oman näkemyksen esille tuomiseen? Noista haitoista kuitenkin edelleen puhutaan reippaasti vähemmän, kuin mitä sitä puolustellaan.

Vierailija
24/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:04"]

Jep, tän näkee Aasiassa hyvin, että soija vähentää hedelmällisyyttä? Vai mites se olikaan, oliko kyse vaan näiden ravitsemushörhöjen jutuista, jotka keksii uusia vihollisia ja pelastajia milloin mistäkin.

[/quote]Aasiassa on syntyvyys kyllä laskenut. Ja kelläköhän tässä se todistustaakka soijan vaikutuksista ihmisiin on, soijateollisuudella vai terveyden puolestapuhujilla? Kummallakohan on suuremmat rahat käyttää sen oman näkemyksen esille tuomiseen? Noista haitoista kuitenkin edelleen puhutaan reippaasti vähemmän, kuin mitä sitä puolustellaan.

[/quote]ja kummalle puolelle siitä on enemmän hyötyä...

Vierailija
25/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Esim. Evira ei valvo tupakan sisältöä.

Vierailija
26/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain, että jotkut naiset miehen kehossa ovat käyttäneet soijaa muokatakseen vartalostaan feminiinisemmän. (ja kun googletin, niin näin tehdään ilmeisesti tosi paljon, ilmeisesti jotenkin toimii...)

Vierailija
27/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko Us-lihateollisuus rahoittaa tutkimuksia. (Possutkin syö soijaa)

Vierailija
28/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:31"]

Miksi kaupoissa myydään sitten moista myrkkyä?

[/quote]

Kuule, kaupoissa myydään paljon ravinnoksi kelpaamatonta, myös ruokahyllyissä.
[/quote]

okay. Sinne kauraleseiden ja pellavansiemenrouheiden sekaan ovelasti piilotettuna.

Vierailija
29/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:31"] Miksi kaupoissa myydään sitten moista myrkkyä? [/quote] Kuule, kaupoissa myydään paljon ravinnoksi kelpaamatonta, myös ruokahyllyissä. [/quote] okay. Sinne kauraleseiden ja pellavansiemenrouheiden sekaan ovelasti piilotettuna.

[/quote]Hmm, kyllä :D Pellavansiemenissä on itseasiassa siinä määrin kadmiumia, ettei sitä suositella yli 25 grammaa päivässä. http://www.evira.fi/portal/fi/tietoa+evirasta/asiakokonaisuudet/vierasaineet/usein+kysyttya/

Vierailija
30/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on!

Vierailija
31/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:31"] Miksi kaupoissa myydään sitten moista myrkkyä? [/quote] Kuule, kaupoissa myydään paljon ravinnoksi kelpaamatonta, myös ruokahyllyissä. [/quote] okay. Sinne kauraleseiden ja pellavansiemenrouheiden sekaan ovelasti piilotettuna.

[/quote]

Ei kun sulassa sovussa keskenään. Maintsemasi tuotteet eivät myöskään kelpaa ravinnoksi.

Vierailija
32/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:48"]

Ja paljonko Us-lihateollisuus rahoittaa tutkimuksia. (Possutkin syö soijaa)

[/quote]Varmaan lihateollisuus ei voi ainakaan soijan vaarojen puolesta puhua, kun se käyttää soijaa niin kernaasti itsekin.

Vierailija
33/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta soijarouhe on (oikein maustettuna) hyvää! Lisäks eettistä ja ekologista verrattuna jauhelihaan :) Luomuna ja geenimuuntelemattomanakin saa jos kokee sen tärkeäksi.

Vierailija
35/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:18"]

Musta soijarouhe on (oikein maustettuna) hyvää! Lisäks eettistä ja ekologista verrattuna jauhelihaan :) Luomuna ja geenimuuntelemattomanakin saa jos kokee sen tärkeäksi.

[/quote]

Haluaisiko joku alapeukuttajista perustella? :)

Vierailija
36/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]En mä tiedä, miten ekologista se on, kun ei se Suomessa kasva. Harvoin se on edes EU:n alueella tuotettua. Lisäksi ei liene kovin ekologista sekään, jos hommaa soijansyönnillä keholleen sellaisia ongelmia, mitä ei voi paikata millään muulla, kuin eläinperäisellä lääkityksellä.

Itse käytän seitania ja hamppua, niitäkin saa luomuna ja ne ei tuu maailmanääristä. Ja ovat myös paremman makuisia.

Vierailija
37/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:30"]

[/quote]En mä tiedä, miten ekologista se on, kun ei se Suomessa kasva. Harvoin se on edes EU:n alueella tuotettua. Lisäksi ei liene kovin ekologista sekään, jos hommaa soijansyönnillä keholleen sellaisia ongelmia, mitä ei voi paikata millään muulla, kuin eläinperäisellä lääkityksellä.

Itse käytän seitania ja hamppua, niitäkin saa luomuna ja ne ei tuu maailmanääristä. Ja ovat myös paremman makuisia.

[/quote]

Soija ei tosiaan ole lähiruokaa täällä Suomessa, mutta ehdottomasti ekologisempaa kuin punainen liha tai edes kotimainen broileri. Ruuan kuljetuksen päästöt ovat niin pieni osa tuotteen kokonaispäästöjä että imo on aika sama missä jokin ruoka-aine tuotetaan. Seitan ja hamppu on tietenkin kans tosi hyviä proteiininlähteitä, etenkin jos kotimaisuus on tärkeää! Itse olen soijan ystävä :) Olisi kiva kuulla tarkemmin noista (terveys)ongelmista, mitä soija aiheuttaa.

Vierailija
38/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:48"]

Älkää kuitenkaan pojillenne syöttäkö

[/quote]

mitäs niille tapahtuu silloin?

[/quote]

Soija ehkäisee miehillä eturauhassyöpää. Japanissa eturauhassyöpä on miltein tuntematon sairaus.

Vierailija
39/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:53"]

[/quote]

Soija ei tosiaan ole lähiruokaa täällä Suomessa, mutta ehdottomasti ekologisempaa kuin punainen liha tai edes kotimainen broileri. Ruuan kuljetuksen päästöt ovat niin pieni osa tuotteen kokonaispäästöjä että imo on aika sama missä jokin ruoka-aine tuotetaan. Seitan ja hamppu on tietenkin kans tosi hyviä proteiininlähteitä, etenkin jos kotimaisuus on tärkeää! Itse olen soijan ystävä :) Olisi kiva kuulla tarkemmin noista (terveys)ongelmista, mitä soija aiheuttaa.

[/quote]

Netti on täynnä tietoa, ei kun etsimään :)

Vierailija
40/42 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:53"]

[/quote]

[/quote]Tuo on ekologisuuden sijaan mielestäni enemmän omantunnonpesua, jos soijaa käyttää vain siksi, että se on lihaa parempi. Se ei tee siitä vielä ekologista, että sillä on lihaa pienempi hiilijalanjälki. Esimerkiksi broilerilla on kurkkua ja tomaattia pienempi hiilijalanjälki, että sikäli. Soijanakin hiilijalanjälki taas on suurempi, kuin useimpien kalojen.

Tässä myös kiinnostavia havaintoja: http://civileats.com/2009/01/27/a-vegan-reassesses-soy-a-health-and-environmental-perspective/

Terveysongelmista on linkattu tutkimuksiin jo tässäkin ketjussa, joten lue ne, ole hyvä tai vaikka googleta, jos  olet eri mieltä niiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän