Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka nukutte puolisonne kanssa eri huoneissa, onko kummallakin kunnon makkari?

Vierailija
12.08.2021 |

Vai nukkuuko toinen sohvalla, työhuoneessa patjalla, vai miten?
Joudutteko selittelemään järjestelyä ulkopuolosille?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies menee välillä nukkumaan sohvalle, jos ei saa nukuttua minun vieressäni kääntyilyltäni. Ei ole mukava sohva, puhumattakaan kunnon makkarista.

Olenko ensimmäinen naishäirikkö, jonka MIES nukkuu sohvalla? Heh. Onpas täällä kilttejä naisia. :)

Vierailija
82/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tulee entistä äreämmäksi jos on muutenkin vaikeaa nukkua. 

Niin. Se toinen siinä ihan hyväntuulisena valvoo ja kuuntelee moottorisahaa? Kuorsaajan kuuntelijalta ei paljon heru sääliä huonosta nukkumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies myös harmistuu, jos yöllä pehmeästi työntää häntä toiseen asentoon että se oikeasti kova korina  loppuisi ja että tyyppi saisi välillä happeakin otettua.

Todellakin, osa kuorsaajista on uskomattoman itsekkäitä.

Se johtuu siitä, että vaikka koet olevasi hyväntekijä ja varovasti siirrät toista niin tajunta kuitenkin ehtii havahtua ja uni katkeaa vaikka siltä ei ehkä ulospäin näytä. Siitä tulee entistä äreämmäksi jos on muutenkin vaikeaa nukkua. Siksi teidän "hyväntekijöiden" kannattaisi antaa nukkujien olla.

On muuten tutkittu juttu, että kuorsaamisesta johtuvat hengityskatkokset ihan ilman mitään kääntämistä aiheuttaa unen katkeamista, vaikka kuorsaaja ei itse sitä huomaa. Pahimmillaan satoja kertoja yössä. Että ei siinä kääntämiset paljon virkeydessä tunnu oikeasti. Paitsi ehkä auttavat hieman sitä vieressä nukkujaa.

Vierailija
84/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaan voi kuolla, käskeää miehenne lääkäriin. Eri huoneesssa nukkuessa vain sulkee korvansa niiltä hengityskatkoksilta.

Vierailija
85/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asiaan liittyen. Osaisiko joku keksiä selityksen miksi joillain pariskunnilla on omat erilliset vuoteet? Samassa huoneessa kuitenkin nukkuvat. Omassa suvussani on ainakin 2 tällaista kylläkin jo iäkkäämpää pariskuntaa. 

Vierailija
86/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asiaan liittyen. Osaisiko joku keksiä selityksen miksi joillain pariskunnilla on omat erilliset vuoteet? Samassa huoneessa kuitenkin nukkuvat. Omassa suvussani on ainakin 2 tällaista kylläkin jo iäkkäämpää pariskuntaa. 

Toinen kääntyilee levottomasti tai varastaa peitot?

Vierailija
87/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, etten tiedä yhtään tapausta, jossa mies kärsii vaimon kuorsaamisesta...

Minä tiedän, nimittäin itseni. Mies välillä yöllä herätteli, että oles hiljempaa. Sain sitten uniapneadiagnoosin, siihen cpap-laitteen ja lopetin kuorsauksen.

Vierailija
88/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siksi, että mies poukkoilee ja heiluu sekä illalla ennen nukahtamista että aamulla kun uni alkaa olla kevyttä. Ja myös kuorsaa, minkä kestämiseen hieman auttaa se, että sänkyjen rakenne ei ole yhteinen.

Harmi, ettei ole mahdollisuutta erillisiin makkareihin, Helsingissä kun asutaan ja teinit kyllä tarvitsevat omat huoneensa. Ja kun on nuo teinit, niin ei avoimessa olohuoneessakaan pysty nukkumaan rauhassa niin pitkiä öitä kuin tarvitsisin.

Vierailija
89/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniapneaan voi kuolla, käskeää miehenne lääkäriin. Eri huoneesssa nukkuessa vain sulkee korvansa niiltä hengityskatkoksilta.

Arvaapa vaan, kuinka monta kertaa olen sanonut asiasta? Mies vaan nauraa, ei ota yhtään todesta. Haluaa ajatella, että keksin koko jutun ja ole yliherkkä. Ei vaikuta sekään, että kaverit miesten mökki- ja venereissuilla sanoo samaa. Jos ei kuorsaajaukkelia kiinnosta ottaa vastuuta niin parempihan se on että puoliso ei pilaa omaa terveyttään vuosikymmenten huonolla nukkumisella vaan siirtyy eri huoneeseen.

Vierailija
90/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä siksi, että mies poukkoilee ja heiluu sekä illalla ennen nukahtamista että aamulla kun uni alkaa olla kevyttä. Ja myös kuorsaa, minkä kestämiseen hieman auttaa se, että sänkyjen rakenne ei ole yhteinen.

Harmi, ettei ole mahdollisuutta erillisiin makkareihin, Helsingissä kun asutaan ja teinit kyllä tarvitsevat omat huoneensa. Ja kun on nuo teinit, niin ei avoimessa olohuoneessakaan pysty nukkumaan rauhassa niin pitkiä öitä kuin tarvitsisin.

Voi olla jotain tällaista. 

Vierailija
91/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa ja nukutaan siks eri paikassa. Mies nukkuu tyytyväisenä isossa sängyssä ja omassa makkarissaan, mä oon s**tana 10v nukkunu olkkarin sohvalla!!

V**ttu tätä köyhyyttä!! Haluan sängyn itelle, ei tää oo oikein että mää joudun elämäni nukkuun sohvalla ja toisella on sänky! Kiva sekin kun mies menee aamuvuoroon ja tulee keittiöön kolisemaan ja herään aina siihen. Nukahdan yleensä vasta kun mies lähtee.

Vihaan elämää.

Tiedän niin hyvin tämän tunteen. Miehen kuorsauksen takia nukuin väliaikaisesti sohvalla. Hän heräsi aina 5-6 aikaan töihin ja heräsin aina samaan aikaan, koska avokeittiö olohuoneen vieressä. Korvatulpat ei tähän auttaneet, vaikka käytänkin niitä joka yö. Ei ne vaimenna tarpeeksi hyvin.

Olen muutenkin huono nukkuja enkä saanut melkein koskaan tuon jälkeen nukahdettua, enkä koskaan saanut unta ainakaan ennen puoltayötä, koska unettomuus. Tai jos juuri ja juuri ennen kahdeksaa (oma herätys kasilta) kerkesin nukahtaa, olo oli aivan karmea tuon unen katkeamisen takia.

Nykyään on omat huoneet ja omat sängyt, luojan kiitos. Arvostan sitä nyt ihan valtavasti.

Vierailija
92/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ostanut minulle tuhansien eurojen sängyn. Muuten elelemme vaatimattomasti eikä hän anna lahjoja.

Vierailija
93/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukuttiin ennen eri makkareissa mutta puolison hankittua c-pap laite on kuorsaaminen loppunut niin että ollaan taas päästy samojen vällyjen väliin. Puolisollani ei ole uniapneaa.

Vierailija
94/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on oma parisänky omassa huoneessa. Mies kuorsaa ja minä olen hirveän herkkäuninen muutenkin, herään miehen kääntylilyynkin herkästi. Mies haluaa lisäksi aina käyttää läppäriään, hänellä on todella epämääräiset nukkumaanmenoajat yrittäjänä ja tulee usein nukkumaan tyyliin kahden aikaan yöllä ja tietty iskee sen läppärinsä päälle. Minä vielä sellainen että tarvi sen unen muuten on päivä pilalla.

Vierailija
95/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun sohvalla, vessan vieressä. Olen raskaana ja uni on katkonaista. Nukun paremmin itsekseni nyt kun tiedän että mahdollinen pyörimiseni, kuorsaamiseni, vessassa ravaamiseni, ähkimiseni ja yöllinen kännykän selaamiseni ei häiritse ketään muuta.

Kerran joku tuli kylään niin että lakana oli sohvalla ja kysyi hämmästyneenä että ollaanko eroamassa 😀

Vierailija
96/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa ja nukutaan siks eri paikassa. Mies nukkuu tyytyväisenä isossa sängyssä ja omassa makkarissaan, mä oon s**tana 10v nukkunu olkkarin sohvalla!!

V**ttu tätä köyhyyttä!! Haluan sängyn itelle, ei tää oo oikein että mää joudun elämäni nukkuun sohvalla ja toisella on sänky! Kiva sekin kun mies menee aamuvuoroon ja tulee keittiöön kolisemaan ja herään aina siihen. Nukahdan yleensä vasta kun mies lähtee.

Vihaan elämää.

Kamalaa, eipä ole kovin reilua. 

Itsekin lähtisin lätkimään, mutta se lompakko...

Vierailija
97/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on omat makkarit.

Vierailija
98/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan eri työ- ja unirytmit, siksi nukutaan eri huoneissa, ettei häiritä toista. Mies menee nukkumaan kymppiuutisten jälkeen, minä puolilta öin, herään viideltä ja mies seitsemältä. Vapaapäivinä ja lomilla kukun hereillä pikkutunneille, nukun pitkälti puoleen päivään. Ei tulis nukkumisesta mitään samassa sängyssä. Aina jompikumpi kärsis toisen saapuessa tai lähtiessä. Minä vieläpä torkutan moneen kertaan ennen kuin nousen.

Vierailija
99/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan kaksio, mutta olohuoneessa ei ole sohvaa ollenkaan vaan sänky :) Päivisin toimii sohvan korvikkeena ja öisin minä nukun siinä, mies makkarissa just siksi kun kuorsaa niin lujaa. Lisäksi mä yleensä valvon pidempään ja katselen telkkaria.

Vierailija
100/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mä nukun olkkarin sohvalla ja mies makkarissa. Ei ole tarvinut selitellä, kun ei kukaan sitä tiedä.

Miksi nukut sohvalla ? Eikö molemmille kuuluisi kuitenkin kunnon sänky, jossa nukkua ?

Et taida tietää, että makeimmat unet saa nimenomaan sohvalla TV:n ääreen nukahtaessa. Ja tämä tarina on tosi.