Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka nukutte puolisonne kanssa eri huoneissa, onko kummallakin kunnon makkari?

Vierailija
12.08.2021 |

Vai nukkuuko toinen sohvalla, työhuoneessa patjalla, vai miten?
Joudutteko selittelemään järjestelyä ulkopuolosille?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvallanukkujat, onko teillä siinä joku suojus? Lakana nyt ainakin?

Mua ärsyttää, kun mies nukkuu selkäkipujen takia välillä huonosti ja vaihtaa paikkaa sohvalle ja takaisin jne. Kantaa vain peiton ja tyynyn mukanaan ja on hikoillut sohvan ihan pilalle.

Meillä nukuttiin vauva-aikaan usein eri huoneissa, mies meni sohvalle. Levitti sellaisen patjansuojus-peiton alle, päälle lakanan ja sit siihen nukkumaan. 

Jossain vaiheessa pantiin vielä kosteussuoja alimmaksi, kun yökasteleva parivuotias hiipi öisin isän kainaloon sohvalle.

Minun aloitteestani alkoi pitää tuota patjansuojapeittoa alla. Juuri siksi, ettei kaikki hiki imeytyisi sohvaan. Ihminen hikoilee öisin kuitenkin aika paljon.

Vierailija
62/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talossa yläkerrassa kaksi makuuhuonetta, joissa toisessa parisänky ja toisessa kaksi erillistä sänkyä, ja alakerrassa yhdessä huoneessa levitettävä vuodesohva. Nukumme missä milloinkin. Kesäkuumalla alakerran vuodesohva oli levitettynä yhtä soittoa yli kuukauden kun se oli viilein paikka kun pystyi nukkumaan takaovi raollaan. Pääosin nukuimme siinä yhdessä. Usein mies menee yläkerran toiseen makkariin ja minä tparisänkyhuoneeseen, joskus taas päinvastoin, tai jompikumpi jää alakertaan. Mies kuorsaa ja on levoton nukkuja, minä taas herkkäuninen yökukkuja joka saattaa kävellä öisin katselemassa ikunoista ulos... Helposti häiritsemme toisiamme. Me elämme omaan tyyliimme ja selittelyt pois!

No, lakanoiden vaihtorumba on rasittava kun kaikkiin sänkyihin ja sohvaankin vaihtaa kerralla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kuorsaajista on käsittämättömän itsekkäitä. 

Meillä mies on ollut kohta 15 vuotta marttyyrina siitä, että nukumme eri huoneissa ja syyllistänyt minua siitä, että haluan nukkua eri huomeessa. Hänen mielestään minun pitäisi vain yrittää nukkua samassa sängyssä hänen kanssaan. Ja kun hän kuorsaa, se on minun ongelmani, etten pysty nukkumaan. Häntä ei saa häiritä esim. tönimällä, että lopettaisi kuorsaamisen edes hetkeksi...

Tää on kyllä ihan parasta. Ja sitten on aivan pöyristynyt jos ehdottaa että voisko tuohon yrittää hakea jotain apua ihan lääketieteestä... muuta kuin muijalle tyrmäystippoja. 

Vierailija
64/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kunnon makkarit ja kunnon sängyt kummallakin. Ratkaisun tarkoitus on meillä parantaa unta, ja siihen tuskin päästäisiin jos toisella olisi joku patjanriekale jossain lattialla.

Ei olla selitelty, eikä ole kyselty. Paitsi kerran kun lähipiirissä joku muukin kärsi pahasta uniongelmasta, puhuttiin siitä, että meillä tämä on ratkaissut kaiken, usein unen saannin mutta joka tapauksessa ainakin siihen liittyvän jokaöisen harmituksen.

Meillä on omat sängyt myös mökillä, mutta jos ollaan jossain kylässä twi edim hotellissa niin väliaikaisesti toki mahdutaan samaankin.

Ketju on edennyt sellaiseen suuntaan, että haluan sanoa erikseen, että meillä se uniongelma, jota omilla huoneilla on ratkottu, ei ole kuorsaaminen eikä kummankaan itsekkyys.

Olemme vaan molemmat normaalin keski-ikäisen huono-unisia ja reagoimme myös stressiin yöheräilyllä. Ja stressiä ei voi elämässä välttää. Meillä ei ole mitään sellaisia ongelmia, joita pitäisi lääketieteellisesti ratkoa, emmekä halua mäyttää unilääkkeitä. Sen sijaan olemme päättäneet etsiä itsellemme parhaan nukkumisratkaisun (omat huoneet, omat sängyt) ja sattumalta tähän kuuluu vielä sekin, että jos ja kun nukkuminen kaikesta huolimatta ei aina onnistu, voi esim lueskella yöllä pilaamatta toisenkin unia valolla tai kantamatta huonoa omaatuntoa siitä. Tai puuhastella jotain muuta, Ei sitten harmita ihan niin pahasti se valvominen.

Vierailija
65/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, etten tiedä yhtään tapausta, jossa mies kärsii vaimon kuorsaamisesta...

Mitä siitäkin tulisi jos mies menisi muille kertomaan että vaimo kuorsaa kuin ruosteinen justeeri?

Vierailija
66/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omat makuuhuoneet. Miehellä leveä parisänky kun tykkää pyöriä ja ottaa koko sängyn haltuun. Se on isoin syy miksi ei nukuta vierekkäin. Toinen syy on omat vatsa-ongelmani. Jännitän niin paljon mahdollista ääntä etten uskalla rentoutua. Hotellissa joskus nukutaan vierekkäin ja aika vaikeita ne yöt on. Jatkuvaa heräilyä ja stressiä. 

Vierailija
67/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, etten tiedä yhtään tapausta, jossa mies kärsii vaimon kuorsaamisesta...

Miehet varmaankin kuorsaavat enemmän, mutta ehkä se myös häiritsee miehiä vähemmän? Voisiko sillä ole vaikutusta että suurin osa miehistä joutuu jo nuorena armeijassa sen puoli vuotta kuuntelemaan kun tuvallinen muita kundeja kuorsaa, yskii, pieree ja puhuu (tai jopa laulaa!) unissaan ja parhaina öinä sen lisäksi ympärillä leikitään sotaa?

Vierailija
68/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, noin moni nainen luopunut omasta sängystään

Menee varmaan niin että  mies kuorsaa ja korahtelee mutta ei piittaa muiden unesta eikä itsensä hoitamisesta kuntoon. On vaan että mee pois jos häiritsee.

Vierailija
69/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun hän kuorsaa, se on minun ongelmani, etten pysty nukkumaan. Häntä ei saa häiritä esim. tönimällä, että lopettaisi kuorsaamisen edes hetkeksi...

Alkaa oikein suututtamaan tuon itsekeskeisen kuorsaavan possun jutut, kun kirjoitan tätä viestiä... Onneksi viime vuosien aikoina syyllistäminen on vähentynyt, kun miehen kavereistakaan kukaan ei enää halua nukkua reissuilla hänen kanssaan samassa tilassa.

Tämä. Siis NIIN tämä. Meillä ihan sama ja mies vaan nauraa, jos sanon, että ei varmastikaan ole mun keksimä juttu, kun kavereiltakin tulee kommentteja.

Mun mies myös harmistuu, jos yöllä pehmeästi työntää häntä toiseen asentoon että se oikeasti kova korina  loppuisi ja että tyyppi saisi välillä happeakin otettua.

Todellakin, osa kuorsaajista on uskomattoman itsekkäitä.

Vierailija
70/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden kuorsaavan naisen. Mun kaveri, kuorsasi jo lapsena. Yökyläilyt oli kyllä tuskaa. Olin jo unohtanut asian, kunnes aikuisena tehtiin yhteinen viikonloppureissu. Hoikka nainen vieläpä, varmaan joku rakenteellinen juttu.

Vierailija
71/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni nukkuu miehensä kanssa eri huoneissa, kummallakin kunnon makkarit ja eri puolilla taloa. Ihan tuskaa, jos ollaan yhtä aikaa porukalla mökillä. Siskon mies kuorsaa niin kovaäänisesti, ettei kukaan muu nuku yhtään.

Siskon mies ulos nukkumaan mökillä. Telttaan tai riippumattoin tms. ei ole reilua että yksi pitää kuorsauksellaan muut hereillä.

Jostain syystä todella harva kuorsaaja viitsii ottaa muita huomioon. Kieltää vaan koko ongelman.

Vierailija
72/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni kanssa omat asunnot. (Tämä ei johdu kylläkään miehen kuorsaamisesta.) Mieheni luona minulla on oma makuuhuone, minun luonani mies nukkuu patjalla olohuoneen lattialla.

Molempien yöuni parani huomattavasti, kun vain päätimme, että nyt loppuu valvominen. Usein hotellissakin otamme vierekkäiset huoneet. Vuokraamme kesäisin aina myös tarpeeksi ison mökin, vähintään kahdella makuuhuoneella. Lomailun tarkoituksenahan on nimenomaan rentoutua, eikä se onnistu, jos vieressä jyrää öisin iskuporakone. Ainakin itse olen todella kiukkuinen, jos en saa nukuttua. Toki matkustelu on sitten kalliimpaa, mutta hintansa väärti.

Emme ole salanneet järjestelyä keneltäkään, toki emme sitä erikseen maailmalle toitota, ellei tule asiasta puhetta. Kaikki sukulaiset tietävät kyllä asiasta, minusta siinä ei ole mitään hävettävää, eikä kukaan ole asiaa ainakaan ääneen ihmetellyt. Mutta tämä vaikuttaa kyllä olevan nykyään melkoisen yleistä, mikäli vain asuintilat antavat myöten. Ja onhan hyvä uni ihmiselle todella tärkeää, yksi tasapainoisen elämän edellytyksistä.

Vierailija
73/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omat huoneet ja sängyt. Itseasiassa ostimme isomman talon ja enemmän lainaa, jotta saimme miehelle oman huoneen. Aiemmassa asunnossa hän nukkui sohvalla tai lastenhuoneen lattialla (lapset laitettiin sitten samaan huoneeseen pariksi kuukaudeksi kun muutto varmistui). Nyt nukumme molemmat hyvin ja avioliitto voi myös paremmin.

Paljon olen toki miettinyt sitä miten omat lapset tulevaisuudessa reagoivat kun ymmärtävät ettei kaikkien äidit ja isät nukukaan erikseen.. mutta on meillä muuten halailua ja läheisyyttä lasten nähden ja vietetään paljon aikaa perheenä eikä mikään kylmä tunnelma. Että ehkä sitä on pahempiakin asioita lapselle kuin tämä.

Vierailija
74/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miehiä, jotka eivät edes yritä tehdä asialle mitään. Esim. käydä tutkimuksissa tai ainakin laihduttaa, koska sekin voi auttaa. 

Vierailija
75/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun alakerrassa takkahuoneessa, mies ja lapset nukkuvat yläkerrassa. Miehellä on normaali parisänky ja minä nukun patjalla, jonka aamulla laitan päiväksi kaappiin.

Vierailija
76/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, noin moni nainen luopunut omasta sängystään

Kolmeko on ketjuun kirjoittanut nukkuvansa sohvalla. En oikein tiedä voiko tuosta sanoa moni.

Minä sanoin nukkuvani sohvalla vanhan koiran takia. En kuitenkaan ole missään mielessä luopunut omasta sängystäni. Siellä se on meidän makkarissa edelleen. Sitten kun koirasta on luovuttava, palaan nukkumaan makkariin. Tämä on vain väliaikaista.

Vierailija
77/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kuorsaa ja nukutaan siks eri paikassa. Mies nukkuu tyytyväisenä isossa sängyssä ja omassa makkarissaan, mä oon s**tana 10v nukkunu olkkarin sohvalla!!

V**ttu tätä köyhyyttä!! Haluan sängyn itelle, ei tää oo oikein että mää joudun elämäni nukkuun sohvalla ja toisella on sänky! Kiva sekin kun mies menee aamuvuoroon ja tulee keittiöön kolisemaan ja herään aina siihen. Nukahdan yleensä vasta kun mies lähtee.

Vihaan elämää.

Oletko yrittänyt keskustella miehesi kanssa asiasta? Jos ei suostu toista ottaa huomioon, niin onko se muutenkin itsekäs?

Ei ole millään tavalla muuten itsekäs. Meillä ei oo mitään suurempia riitoja eikä ongelmia, kuin tää nukkumis homma.

Oon monesti puhunu tuosta ja vasta nyt viime aikoina on sanonu että ostetaan mulleki sänky heti kun pystytään. Jos joulukuun aikana viimestään saisin. Nyt on tiukka syksy tulossa että en varmaan syksyn aikana sitä sänkyä saa.

Mutta ois tuo saanu herätä tähän asiaan jo paljon aikasemminkin.

V**uttaa sekin, että oon aikoinaan maksanu puolet siitä sängystä missä mies nukkuu. Sängystä, jossa en s**tana voi edes ite nukkua! 🙂🙂🙂

Saa mies maksaa mun tulevasta sängystä puolet.

En tajua miten muuten niin mukava ja ihana mies voi yhdessä asiassa olla näin h**vetin välinpitämätön!

Vierailija
78/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun hän kuorsaa, se on minun ongelmani, etten pysty nukkumaan. Häntä ei saa häiritä esim. tönimällä, että lopettaisi kuorsaamisen edes hetkeksi...

Alkaa oikein suututtamaan tuon itsekeskeisen kuorsaavan possun jutut, kun kirjoitan tätä viestiä... Onneksi viime vuosien aikoina syyllistäminen on vähentynyt, kun miehen kavereistakaan kukaan ei enää halua nukkua reissuilla hänen kanssaan samassa tilassa.

Tämä. Siis NIIN tämä. Meillä ihan sama ja mies vaan nauraa, jos sanon, että ei varmastikaan ole mun keksimä juttu, kun kavereiltakin tulee kommentteja.

Mun mies myös harmistuu, jos yöllä pehmeästi työntää häntä toiseen asentoon että se oikeasti kova korina  loppuisi ja että tyyppi saisi välillä happeakin otettua.

Todellakin, osa kuorsaajista on uskomattoman itsekkäitä.

Se johtuu siitä, että vaikka koet olevasi hyväntekijä ja varovasti siirrät toista niin tajunta kuitenkin ehtii havahtua ja uni katkeaa vaikka siltä ei ehkä ulospäin näytä. Siitä tulee entistä äreämmäksi jos on muutenkin vaikeaa nukkua. Siksi teidän "hyväntekijöiden" kannattaisi antaa nukkujien olla.

Vierailija
79/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee välillä nukkumaan sohvalle, jos ei saa nukuttua minun vieressäni kääntyilyltäni. Ei ole mukava sohva, puhumattakaan kunnon makkarista.

Vierailija
80/116 |
12.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että vaikka koet olevasi hyväntekijä ja varovasti siirrät toista niin tajunta kuitenkin ehtii havahtua ja uni katkeaa vaikka siltä ei ehkä ulospäin näytä. Siitä tulee entistä äreämmäksi jos on muutenkin vaikeaa nukkua. Siksi teidän "hyväntekijöiden" kannattaisi antaa nukkujien olla.

Varmaan siirtää, että saisi ITSE nukuttua edes välillä toisen kuorsaukselta.