mitä asiaa, nyt vielä aikuisenakaan, et ymmärrä?
Itse katselin luontodokkaria ja siinä oli vuorovedestä. En vaan ymmärrä miten meri katoaa jonnekin, niin että rannat jää paljaaks ja sitten se taas tulee. Ja tuleeko se meri takas sillai hyökyen, nopeasti? Tämmöstä mietin, enkä ymmärrä.
Mitä asiaa sinä et ymmärrä?
Kommentit (148)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:11"]
Minä en ymmärrä tupakointia! Haisee, vie terveyden ja rahat lisäksi maksaa yhteiskunnalle niin paljon etten halua ajatellakaan :(
[/quote] Mina en ymmarra kahvinjuontia. Toisella puolen maailmaa poimitaan papuja eika makseta poimijoille kunnon palkkaa. Sitten ne pavut pitaa paahtaa ja jauhaa ja keittaa kunnes saadaan ruskeata litkua josta menee maha sekaisin. Puhumattakaan siita tyoajan hukasta mika tulee kahvinjuonnista.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:16"]Mikä tossa kynsijutussa siis oli outoa? Sekö että miksei se kasvaminen satu vai? En nyt siis viisastele vaan multa meni kokonaan ohi että mikä siis kynsissä oli outoa. :D [/quote] Niin, miksei kynnen kasvaminen satu, vaikka kynsi kasvaa juuresta eikä kärjestä ja liikkuu samalla kärkeen päin?
[/quote]
Se tapahtuu niin hitaasti, että sitä on mahdoton tuntea.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:16"]Mikä tossa kynsijutussa siis oli outoa? Sekö että miksei se kasvaminen satu vai? En nyt siis viisastele vaan multa meni kokonaan ohi että mikä siis kynsissä oli outoa. :D [/quote] Niin, miksei kynnen kasvaminen satu, vaikka kynsi kasvaa juuresta eikä kärjestä ja liikkuu samalla kärkeen päin?
[/quote] Satuuko hiusten kasvu? :)
[/quote]
Kynsi on koko pituudeltaan sormessa kiinni. Kynsi liikkuu, mutta sormi ei. Mä ainakin tajusin. ;-)
Tätä palstaa ja niitä kielinatseja jotka vihaavat kaikkea ja kaikkia:
bloggaajia vihaavat, vihaavat nuoria naisia, tekevät itse kirjoitusvirheitä mutta haukkuvat muita kirjoitusvirheistä, vihaavat normaalipainoisia, vihaavat tiettyjen rotukoirien omistajia, vihaavat nimiä, vihaavat no mitä tahansa ja arvostavat vain akateemisia ja luulevat että akateemisuus on jokin merkki "aatelisista!" Sika on sika, helmetkin kaulassa ja kyllä sen sitten käytöstavoissa ym huomaa..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 16:44"]Miksi kuu näkyy väliin päivällä, väliin yöllä?
[/quote]
Tätä mäkin aina mietin. Varsinkin silloin kun kuu ja aurinko näkyy samaan aikaan taivaalla. Onko toisella puolella maapalloa sitten säkkipimeää, kun kuu ja aurinko on molemmat samalla puolella maapalloa? =O
Tuo meille hommattu 3 d printteri, mitä ihmeen hyödylistä sillä voi valmistaa ? (Printtimateriaalina muovi). Kertakäyttölusikpita, muovikoruja, peräti muovilautasia?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:34"]
Näiden asioiden ymmärtämistä vaikeuttaa myös se, että matematiikassa on myös joitakin "sopimuksia" esimerkiksi se, että nollalla jaettu on aina 1 (miksi sitten "yhdellä" jaettu on aina "yksi"?).
[/quote]
Häh? Joku luku jaettuna nollalla on ääretön minun matikkani mukaan. Sen sijaan mikä tahansa luku korotettuna nollapotenssiin on yksi.
[/quote]
Näin juuri. Kuinka pihalla ihmiset on, jos ne ei muista näitä perusjuttuja ja peukuttaa väärin päin?
Tuo nollapotenssijuttu tulee siitä potenssien laskusäännöstä. 2^x/2^y=2^(x-y). Nyt jos x ja y on samat, niin silloin siitä tulee 2^0. Ja senhän on pakko olla 1, koska yläkerrassa ja alakerrassa on sama luku. Siksi on sovittu, että mikä tahansa luku potenssiin nolla on yksi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:34"] Näiden asioiden ymmärtämistä vaikeuttaa myös se, että matematiikassa on myös joitakin "sopimuksia" esimerkiksi se, että nollalla jaettu on aina 1 (miksi sitten "yhdellä" jaettu on aina "yksi"?). [/quote] Väitätkö, että esim. 7/0 = 1, vai ymmärsinkö viestisi väärin? Koska 7/0 ei ole määritelty. [/quote] Nollalla ei voi jakaa, tulos ei siis ole yksi. Kokeile vaikka kännykkäsi laskinta, jos et usko :). Yhdellä jaettuna tulos ei ole yksi. Esim kolme jaettuna yhdellä on kolme, viisi jaettuna yhdellä on viisi jne. Laske vaikka laskimella :)
[/quote]
Lainasitko väärää viestiä?
Rucolaa. Siis se salaattihan on väkevän kitkerää ja sitä laitetaan niin pizzan päälle, salaatteihin kuin hienoihin ravintola-annoksiin..Puista, hampaiden väliin jäävää selluloosaa. Kaikki hehkuttavat rucolaa sinne ja rucolaa tänne..
Hyi, minulta jää lautasen reunalle mokoma..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:55"]
En ymmärrä itseäni. Miksen aikoinaan opiskellut käsityöammattia, vaan muiden patistamana luin, muiden silmissä hyvän ja arvostettavan, ammatin jossa en viihdy. Nyt 44-vuotiaana yhä tätä mietin.
[/quote]
Minäkään en ymmärrä itseäni. Teen sellaisia asioita, joista tiedän jo etukäteen, että huono idea.
Tv-sarjoissa ja leffoissa kun syntyy takaa-ajotilanne, poliisi ilmoittaa aina et "ajan epäiltyä takaa länteen päin". Mistä se tietää menevänsä länteen? Onko kaikilla muilla paitsi minulla jokin sisäinen kompassi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 23:02"]
Jo natiaisena ihmettelin, että miksi kouluissa on käytävä, enkä ymmärrä sitä vieläkään.
[/quote]
Koulussa on käytävä sen takia, että sitä pitkin kuljetaan luokkahuoneisiin.
Minä en ymmärtänyt lapsena sitä, että minun on syötävä pahaa kouluruokaa, koska afrikassa nähdään nälkää. Enkä ymmärrä vieläkään miten nämä asiat liityvät toisiinsa.
En ymmärrä hillitöntä kännäämistä. Silti teen sitä silloin tällöin. Eihän siinä järkeä ole.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:08"]
Tv-sarjoissa ja leffoissa kun syntyy takaa-ajotilanne, poliisi ilmoittaa aina et "ajan epäiltyä takaa länteen päin". Mistä se tietää menevänsä länteen? Onko kaikilla muilla paitsi minulla jokin sisäinen kompassi?
[/quote]
Sanoisin, että takaa-ajaja on katsellut karttoja niin paljon, että osaa sujuvasti sanoa, missä ilmansuunnassa on mikäkin. Itsekin olen kuvaillut usein paikkojen sijaintia tyyliin "torilta pohjoiseen päin". :)
En ymmärrä veroehdotusta/verotuspäätöstä. Sitä siis mikä postitetaan kotiin ja lopussa kerrotaan saako veronpalautusta vai pitääkö maksaa mätkyjä. En kerta kaikkiaan osaa lukea sitä. En ymmärrä otsikoiden hierarkiaa, yhtäkkiä vaan ollaan päästy johonkin summaan. Yritä siinä nyt sitten tarkistaa.
Lappunen saisi olla visuaalisesti informatiivisempi.
Pitäisi opettaa koulussa.
Ohhoh!
Olipas meitä monta "mietiskelijää" , olipa ketju kasvanut..
:)
ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:55"]
En ymmärrä itseäni. Miksen aikoinaan opiskellut käsityöammattia, vaan muiden patistamana luin, muiden silmissä hyvän ja arvostettavan, ammatin jossa en viihdy. Nyt 44-vuotiaana yhä tätä mietin.
[/quote]
Koskaan ei ole liian myöhäistä! :)
Terv. Uudelleen kouluttautuja
[/quote]
Kiitos kannustuksesta! Käsitöitä teen vapaa-ajalla, kouluihin en enää jaksa lähteä, mutta silti jonkunlaista uranvaihdosta voisin miettiä, käsitöihin liittyen :)
Ainakin olen oppinut, että lapsiani kannustan tietenkin käymään kouluja, mutta saavat kyllä itse valita alansa!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 20:22"]Avaruuden olemukseen liittyy monta asiaa jotka hämmästyttää ja kummastuttaa pientä blondia kulkijaa, vaikka kuinka niistä asioista kiinnostunut mieheni niitä minulle yrittää selostaa. Jostain syystä avaruuden ajatteleminen ahdistaa minua.
[/quote]
Mulla myös tämä! Ahdistun ja vähän ehkä raivostun, kun en vaan voi käsittää avaruutta. Mä oon tässä, Suomessa, Suomi maapallossa, maapallo meidän aurinkokunnassa, se taas avaruudessa ja missä se avaruus sitten on? Kaikki on jossakin! Ei voi olla mitään loputonta. Argh. :D
Ja sitten internet. En vaan voi käsittää sitä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 00:18"]
[/quote] Satuuko hiusten kasvu? :)