Siis tilaako joku aikuinen vaatteensa oikeasti EMP.fi hevikaupasta?
Ihan käsittämätöntä. Just kuuntelin miten tuttavapariskunnan MOLEMMAT osapuolet tilaavat vaatteensa kuulemma sieltä. Ikää heillä 25-vuotta.
Kommentit (96)
"Hevikauppa" :DD
Siellä on nykyään todella iso valikoima. Laatu vaihtelee, koska merkkejäkin paljon. Tietenkään 15 euron trikoopaita ei ole laadulla pilattu, oli se ostettu mistä vain.
Aloittaja on tuskin selaillut edes kuvastoa tai verkkokauppaa läpi.
Kyllä tilaa ihan minkä ikäset vaan 😂😂😂
Minäkin 35v tilaan ja lapselleni myös! Just vkonloppuna ihailtiin uutta kuvastoa ja mitä kaikkea meinataan tilata 😂👍! Kandeis höllää pipaas/nutturaas/kauluspaitaas/siveysvyötäs etc. ettei vallan käy huonosti tai sitten mennä vaikka ihan kunnolla kiksauttaa että höllää hiukan joka pääs 😂
Jotain normeja Chuck Tayloreita tuollakin näyttäis olevan listat pullollaan. En käsitä mikä mammaa taas ahdistaa.
tavisjorkki1971 kirjoitti:
Minä tilaan paljonkin. Samoin varustelekasta. Ikää mulla ihan vaan 46 vuotta. Katsos, sitä ostetaan mistä tykätään eikä kukaan ole minua haukkunut saati vinoon katsonut. Pitäisikö minun pukeutua kaltaistesi mieliksi johonkin sarkapukuun tai liituraitaan? Suorat housut ja villapleiseri? Tukka jakaukselle ja nappaskengät jalkaan ettei vaan ole yksilöllinen ja tyytyväinen omaan swagiinsä?
Lekahan myy just noita sarkahousuja jne :D
Vierailija kirjoitti:
tavisjorkki1971 kirjoitti:
Minä tilaan paljonkin. Samoin varustelekasta. Ikää mulla ihan vaan 46 vuotta. Katsos, sitä ostetaan mistä tykätään eikä kukaan ole minua haukkunut saati vinoon katsonut. Pitäisikö minun pukeutua kaltaistesi mieliksi johonkin sarkapukuun tai liituraitaan? Suorat housut ja villapleiseri? Tukka jakaukselle ja nappaskengät jalkaan ettei vaan ole yksilöllinen ja tyytyväinen omaan swagiinsä?
Lekahan myy just noita sarkahousuja jne :D
Jep. Sarkahousut ovat helvetin kestävät. Pukeudun niihin aina raivatessani suota pelloksi.
Mulla ikää 40 ja tilaan vaatteita emp:ltä. Onko joku ikäraja ettei vois kyseisiä vaatteita ostaa/käyttää?
EMP:llä on aivan ihania mekkoja, omistan useammankin. Vanhin sieltä ostamani mekko on kestänyt nyt kuusi vuotta, että en lähtisi laatua haukkumaan. Olen ostanut sieltä myös takin, hameita sekä sisustustarvikkeita ja astioita. Ikää 36 vuotta.
Vai että oikeen 25-vuotias :D
Juu heti ku 20 tulee mittariin niin pitää leikkauttaa maantienharmaa polkka ja beige jakkupuku päälle.
Miehille pikee ja suorat housut.
Ei saa poiketa mitenkään tuosta tyylistä, muuten on wt.
Mää tilaan ja mieheni (27v.) kanssa! Ja moni mun kollega myös.
T. 25v. Graafikko
Onhan ne EMP-tyylit paljon kiinnostavampia kuin ne henkkamaukka beige-musta-harmaa kokoelmat. Niin ja se pissislaukku käsitaipeeseen ja superkorkea ponnari. Se on niin tylsä ja mielikuvitukseton tyyli, että ei voi kuin ihmetellä jonkun vapaaehtoista tylsyyttä.
Joo, minä tilaan pääsääntöisesti vaatteeni sieltä. Olen gootti joten mistään HenkastaMaukasta ei tule vaatteita ostettua.
N33
Kyllä vain. En tosin niitä logovaatteita, enkä mitään goottityyliä, mutta ihan tavallisia vaatteitahan siellä on ne muut. Mistä ne pitäisi ostaa? Stockmannin seipäännielleiden osastolta?
T: N37
Olen 51 vee ja joo, tilailen aina joskus. En tiennytkään, että siellä on ikäraja. HOHOHOHOH. Vitsi. Ap, saat pukeutua ihan miten haluat.
Löysin omaa tyyliäni ja asennettani vastaavia vaatteita valikoimissaan pitäviä (netti)kauppoja - kuten EMP:n - vasta 22-vuotiaana. Sen jälkeen olen vihdoin voinut pukeutua sellaisiin vaatteisiin, joista pidän ja joissa tunnen oloni hyväksi, omaksi itsekseni. Tyyli on rock-, punk-, goottihenkinen, ja sitten kaikkea tuolta väliltä ja joskus jotain ihan muuta. Inhoan "normikauppojen" kuten H&M, Kappahal, Halpahalli, Citymarket jne. rumia tavisrättejä, jotka näyttävät niin... ei-minulta. Citymarket ja Halpahalli -vaatteet ovat mallia "tylsä mummo" (laittaa miettimään, miksei vanhemmalle väelle ole tarjolla mitään kiinnostavia vaatteita, missään!) ja H&M, Kappahal, Lindex, mitä näitä nyt on, ovat pääosin teinipissisrytkyjä, joissa laatu huono (niistähän näkee usein jopa läpi ja kangas rikkoontuu heti ekassa pesussa kuulemma, kuka haluaa tuhlata sellaiseen?) ja kaikki niitä käyttävät näyttävät ihan samalta keskenään. Koko kaupat täynnä kerrallaan vain yhden mallin vaatteita, mikä nyt sattuu muoti olemaan. Huoh.
Siitä en tiedä, mitä muut ihmiset ajattelevat vähänkään massasta poikkeavasta aikuisesta, mutta eipä tuo minua kiinnostakaan. Jos kiinnostaisi, pukeutuisin niihin massarytkyihin, jotten varmasti erotu ja saisin näin massojen hyväksynnänkin. Enemmän kiinnostaa pitää vaatteita, joissa itse viihdyn.
N30.
Ei mulla vaan olisi varaa! Kivan näköisiä vaatteita siellä silti on.
Suurin osa nuorista aikuisista näyttää ihan samalta, eli hemmetin tylsältä. Hyvä jos jollakin on rohkeutta olla edes vähän erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla vaan olisi varaa! Kivan näköisiä vaatteita siellä silti on.
Tähän voisi sanoa, että "laatu maksaa", mutta eipä se aina ihan niinkään ole. Olen joskus pettynyt EMP:n vaatteiden laatuun pahasti - olleet tosi huonon oloisia jo heti paketista otettaessa, langanpäitä ripsottanut saumoista, kerran oli jopa reikä saumassa, ompelu on ollut vinoa jne. Tällaisesta harmittaakin maksaa, oli hinta mikä tahansa, ja EMP:llä se tunnetusti on melko korkea. :( Mutta toisaalta, olen kyllä tilannut sieltä kestäviäkin kuteita! Useimmat paidat, housut ja hameet olleet kuitenkin hyvää laatua ja käytön kestäviä. :) Pikkuisen pihinä ihmisenä kuitenkin aina se hinta ottaa hitusen päähän... ja vielä enemmän ne postikulut; 7€ on aika paljon, eikä paketti edes tule kovin nopeasti. Joskus sitä ei ole edes lähetetty vielä siihen päivään mennessä, kun kauppa jo lupaa sen olevan perillä! Näistä hintasyistä ei siis tule tilailtua kauhean useasti..
Joskin olen huomannut myös sen, että mikä tahansa vaihtoehtovaatekauppa onkaan kyseessä, hinnat ovat korkeita. Tosin myytävät vaatteetkin ovat useimmiten "ajattomia" eli koko kaapin sisältöä ei tarvitse vaihtaa puolen vuoden välein, kuten näiden normaalien vaatekauppojen kanssa "täytyy" tehdä: siihenhän ne pyrkivätkin niillä halvoilla hinnoillaan ja huonolla laadullaan. Että ihmiset ostavat koska "halpaa" ja sitten se ostettu rytky ei edes kestä mitään, joten on jo syytäkin vaihtaa, kun muotivirtaus on vaihtunut kukkakuosista pilkkukuosiin tai raitoihin. Jii än ee.
Kyllä ite ostan 27 vuotiaana EMP:stä. Mut niin, Suomessa ainakin pitää aikuisen olla hajuton, mauton ja mahollisimman massaan sulautuva.