Parisuhteen LOPPU
Viikko sitten mies ilmoitti, että parisuhde loppuu, tekstarilla. Kirjoitinkin siitä tänne ja sain hyviä ajatuksia.
Olemme puhuneet muutaman kerran lyhyesti. Mies sanoi, että hän haluaa helpompaa elämää. Minulla on vielä yksi lapsi päiväkoti-ikäinen ja kaksi alakoulussa sekä väitöskirjaprojekti vasta alkuvaiheessa. Helpotusta ei ihan pian tule olemaan luvassa. Hän painotti uudelleen, että haluaa helpompaa elämää, nyt.
Miten työstää ne kaikki lupaukset, että olemme aina yhdessä? Miten päästä yli suhteesta silloin, kun sen ainoita ongelmia oli se, että mies halusi nähdä enemmän kahden kesken ilman mitään paineita mistään eli riitoja ei ollut ja kaikki tapaamiset olivat kauniita ja hyviä? Ruokinko ajatusta paskasta miehestä, joka tottakai lupasi olla pettämättä minua (petti ja jätti aikanaan vaimonsa) mutta nyt kesän aikana on testaillut ja varmisteltuaan uudet kuviot jätti minut?
Kiitos kaikille jälleen!
Kommentit (18)
Hassua. Minä en ajattele, että olisin mieheni kanssa aina yhdessä, vaikka avioliitossa olemmekin. Mies voi vannoa, mutta minusta on vannomatta paras. Avioliitto on paras juridinen sopimus silloin, kun on yhteisiä lapsiakin. Eron saa puolessa vuodessa. Vain vanhemmuus on ikuista. Minun mielestä ei siis ole tärkeää luvata puolisollekin ikuisuutta, jos nyt vaikka selviäisi yhdessä seuraavat kymmenen vuottakin, niin hienoa. Mihin te tarvitsette noita rakkaudenvaloja?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:30"]
TÄH?!?
[/quote]
Apua ja tsemppejä tässä siis kyselen jaksamiseen, kun olen ilmeisesti niin rikki ja nukkumaton, etten osaa edes kirjoittaa selkeästi. Parisuhde siis päättyi yhtäkkiä ja silti pitäisi jaksaa arki ja haastava työ. Viikon tosin sain sairaslomaa, koska en pysty nukkumaan.
Jätä nyt ainakin se väitöskirja jollet nyt sitä "työksesi" tee.
Teen sitä työkseni ja työsidonnaisuus oli yksi asia, mikä miestä hiersi. Toisaalta miehen toivoma elintaso oli sellainen, jota en olisi helposti voinut vuosikausia ylläpitää ilman työtäni. Alallani on vaikeaa löytää mitään paikkoja ja palkkaus on kaikenkaikkiaan kehno.
Päättykö nyt pitkä parisuhde vai joku hetken tapailusuhde, vai mitä?! Ihan hyvä jätkä se varmaa oli, mutta aika ei vaan ollut oikea?! Ja lupaus ikuisesti yhdessä?! Eihän sellaista voi ketään luvata, kuin saduissa ja prisessa ajat jo sinultakin ohi?!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:40"]
Teen sitä työkseni ja työsidonnaisuus oli yksi asia, mikä miestä hiersi. Toisaalta miehen toivoma elintaso oli sellainen, jota en olisi helposti voinut vuosikausia ylläpitää ilman työtäni. Alallani on vaikeaa löytää mitään paikkoja ja palkkaus on kaikenkaikkiaan kehno.
[/quote]
Lapset eivät siis ole tämän miehen? Näinkö?
Eli hait vain elättäjää tuosta miehestä?
Miten päästä yli?
Puremalla hammasta. Hengittämällä. Muistamalla, että elämä ei ole reilua, eikä toisen ihmisen varaan voi rakentaa loppuelämäänsä.
Sinä selviät, tietty.
Älä missään nimessä nyt jätä väitöskirjaasi ja omia elämänkuvioitasi jonkun hulttion takia, joka on jo yhteen kertaan hylännyt vaimonsa, ja nyt sinut, ja kohta seuraavan, jne. Mies etsii ITSELLEEN vain tasokasta naista, SINUN asioillasi ei ole mitään väliä, vaan hänelle parempi, ettet saa väitöskirjaasi tehtyä, koska se nostaisi sinua vielä korkeammalle, ja sellainen on monelle miehelle vastenmielinen asia, jos itse ei ole vielä korkeammalla tasolla!
Vie työtäsi ja lapsiasi ja väotöskirjaasi eteenpäin! Saat kyllä vielä miehen, joka ei ole perhekarkuri, petturi eikä käytä sinua vain omaksi hyväkseen!
Niin, tiesit jo etukäteen, että mies on lennosta vaihtaja, jonka sitoutumiseen parisuhteessa ei voi luottaa. Miehen voimakas "helppo elämä"-hakuisuus tekee miehestä todella huonon kumppanin, jos esim. sairastut vakavasti. Onnittele itseäsi, että pääsit miehestä näin nopeasti ja helposti eroon.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:37"]
Jätä nyt ainakin se väitöskirja jollet nyt sitä "työksesi" tee.
[/quote]
Ei väitöskirjaa pidä jättää. Kirjoittaminen ja tutkiminen on kyllä raskasta, mutta samalla antoisaa ja tuo tulevaisuuden perspektiiviä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:43"]
[/quote]
[/quote]
Olipa hassu kommentti. Suurin osa ihmisistä hakee kait aikuista seuraa itselleen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:46"]
Älä missään nimessä nyt jätä väitöskirjaasi ja omia elämänkuvioitasi jonkun hulttion takia, joka on jo yhteen kertaan hylännyt vaimonsa, ja nyt sinut, ja kohta seuraavan, jne. Mies etsii ITSELLEEN vain tasokasta naista, SINUN asioillasi ei ole mitään väliä, vaan hänelle parempi, ettet saa väitöskirjaasi tehtyä, koska se nostaisi sinua vielä korkeammalle, ja sellainen on monelle miehelle vastenmielinen asia, jos itse ei ole vielä korkeammalla tasolla!
Vie työtäsi ja lapsiasi ja väotöskirjaasi eteenpäin! Saat kyllä vielä miehen, joka ei ole perhekarkuri, petturi eikä käytä sinua vain omaksi hyväkseen!
[/quote]
Ihana sana "perhekarkuri". Niitä tuntuu nykyisin riittävän.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:52"]
[/quote]
[/quote]
Nykyisin tuntuu myös riittävän naisia, jotka hakevat lompakkoa ja elättäjää.
Vaikka ap:kin saa varmaan jo mahdollisimman suuria elareita ja tukia?
Tämä on hyväksyttävää, eikö?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:43"]
[/quote]
[/quote]
Olipa hassu kommentti. Suurin osa ihmisistä hakee kait aikuista seuraa itselleen.
[/quote]
Minä hain aikuista seuraa. Miehestä ei ollut elättäjäksi ollenkaan. Hän halusi, että ostamme talon yhdessä ja että teemme sen mahd.pian, koska hän on sen verran iäkäs jo, ettei kauaa saa lainaa, eikä yksin saa riittävästi lainaa talon ostamiseksi.
Minä maksoin viimeisen reissun ja seuraavat olin jo maksanut, mutta hän ei lähtenyt nyt niille, kun ero tuli yhtäkkiä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 12:52"]
[/quote]
[/quote]
Nykyisin tuntuu myös riittävän naisia, jotka hakevat lompakkoa ja elättäjää.
Vaikka ap:kin saa varmaan jo mahdollisimman suuria elareita ja tukia?
Tämä on hyväksyttävää, eikö?
[/quote]
Tämä oli ihan asiaton kommentti, terveisin ap.
Todellakin elätän lapseni TÄYSIN itse. Isä on yhteiskunnan elätti
ja käytti hyväkseen järjestelmää jopa ilmaiseen oikeusapuun saadakseen
aikanaan elämästäni helvetin. Minun olisi kannattanut heittäytyä työttömäksi,
jotta minua kohdeltaisiin samoin, saisin tukea ja apuja, mutta kun yrittää parhaansa,
niin töissäkin revitään ihmisestä kaikki irti, mikään ei riitä ja syyllistetään siitä,
että on yh, eikä ehkä niin paljon omaa pelivaraa kuin muut.
Itse asiassa näin kyllä viimeisen vuoden aikana kävikin. Hän vain komensi minua lääkäriin,mutta arjen helpotusta ei tullut millään tavalla. En sellaista koskaan uskaltanut edes pyytää, mutta tosiaan ei hän tarjonnutkaan.
Enkä arkeni helpottajaa etsinyt myöskään, vaan sitä aikuista seuraa ja hyvien asioiden jakamista.Niitä vain ei nyt tässä elämäntilanteessa riittänyt tarpeeksi.
TÄH?!?