Mitä jos oma lapsi onkin ruma?
Aina välillä sitä törmää aivan hemmetin rumiin kakaroihin, niin kuinka te mammat kestätte, jos oma lapsi ei olekaan mikään söpöliini? Itse ainakin olisin ihan hirveän pettynyt, jos lapsestani tulisikin rumilus.
Kommentit (67)
No voi herrajumala miten kamalia ja pinnallisia ihmisiä löytyy. Tietenkään kaikki vauvat eivät välttämättä ole supersöpöjä noin niin kuin objektiivisesti katsoen, mutta se on kuitenkin oma, ja siksi maailman kaunein lapsi.
Vaikea siihen on tottua. Ja vaikeammaksi se käy myöhemmin, lapsen kasvaessa. Kun ei kelpaa mihinkään kaveripiireihin kun on niin ruma. Ulkonäkö on niin tärkeä nykymaailmassa että jos on liian ruma olet syrjässä kaikesta.
En oo ikinä ees ajatellut tämmöstä asiaa.
Mä olen miettinyt paljonkin koska omat geenit ei niin kohdilleen osuneet. Mutta ei siinä auta kun toivoa geenilottoa lapselle, kyllä rumien vanhempien lapsista voi tulla tosi nättejä. Ja jos ei niin pärjäähän täällä kuitenkin jotenkin.
Mä itse olin söpö pikkulapsi, mutta kouluikäisenä ihan karsean näköinen. Silti kaikista pahinta olisi kyllä että tuo pikkulapsivaihe pitäisi kokea rumiluksen kanssa, kun varsinkin silloin lasten kuuluisi olla söpöjä.
Mun mies ei ole objektiivisesti kauhean komea, mutta mulle rakas ja siksi minulle paras. Samoin koirani on suorastaan ruma, mutta kun piski on minun ja rakastan sitä turria, niin ulkonäkö ei ole oleellinen. Tässä esikoista odotellaan ja olen miettinyt että omaa lasta rakastaa vaikkei hän nyt olisikaan söpöydellä pilattu.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:26"]
Ootte kauheita.
[/quote]
Miksi? Miksi lapsesta ei saisi sanoa että hän on ruma?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:26"]
Ootte kauheita.
[/quote]
Miksi? Miksi lapsesta ei saisi sanoa että hän on ruma?
[/quote]
Koska mielestäni ketään ihmistä ei pitäisi arvostella tuollaisin perustein, ei lasta eikä aikuista. Eikä varsinkaan nimitellä rumaksi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:57"]
Aina välillä sitä törmää aivan hemmetin rumiin kakaroihin, niin kuinka te mammat kestätte, jos oma lapsi ei olekaan mikään söpöliini? Itse ainakin olisin ihan hirveän pettynyt, jos lapsestani tulisikin rumilus.
[/quote]
Ap, tapa itsesi, olet roska
[/quote]
Nyyh. Etkö oikeasti kykene myöntämään sitä, että jotkut lapset vaan on ihan hirveän rumia? Ihan sama, vaikka ovat lapsia - ainahan täällä toitotetaan, että lapset ovat ihmisiä siinä missä muutkin! AP
Minusta kaikki vauvat ovat rumia.
Ihmiset nyt sattuu olemaan erinäköisiä, jopa lapset. Rumia mahtuu jokaiseen ikäluokkaan. Sori vaan, mutta harvoin olen oikeasti söpöä lasta nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:43"]
Ihmiset nyt sattuu olemaan erinäköisiä, jopa lapset. Rumia mahtuu jokaiseen ikäluokkaan. Sori vaan, mutta harvoin olen oikeasti söpöä lasta nähnyt.
[/quote]
No mutta eikö v-tuttaisi jos omasta lapsesta tulisikin ruma? Mua ainakin harmittaisi ihan hirveästi. Paljon näen söpöjäkin lapsia, sellaista tekee mieli pitää sylissä, söpön lapsen kiukuttelukaan ei ole niin ärsyttävää. Rumat käy hermoille heti. AP
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:43"]
[/quote]
No mutta eikö v-tuttaisi jos omasta lapsesta tulisikin ruma? Mua ainakin harmittaisi ihan hirveästi. Paljon näen söpöjäkin lapsia, sellaista tekee mieli pitää sylissä, söpön lapsen kiukuttelukaan ei ole niin ärsyttävää. Rumat käy hermoille heti. AP
[/quote]
Kyllä nyppisi! Samaa mieltä olin kanssasi heti alusta lähtien, ehkä en osannut muotoilla ajatuksia oikein. Söpöä lasta tekee mieli halia ja pusia. Sitten on nämä perunanaamat räkä poskella joita päin ei haluaisi edes katsoa. Onneksi olen vela, ei tarvitse pelätä tuleeko omasta lapsesta rumilus ja hylkiö.
Äitini suhtautui tilanteeseen häpeämällä. Hän ei ole ikinä antanut minulla vajavasita ulknäköäni anteeksi. Tämä on siinäkin mielessä aivan hullua, että hän itse on vielä rumempi. Hän kai projisoi oman häpeänsä minuun ja ikään kuin käy läpi minua hävetessään sitä pohjimmaista surua, jota hän kokee omasta rumuudestaan.
Minun on hyvin vaikeaa ymmärtää tuota sanontaa että "oma lapsi on kaunein kun se on oma". Ihan rehellisesti sanottuna meidän kuopus ei ole mitenkään nätti. Ei rumakaan, mutta ei todellakaan maailman kaunein lapsi. Onhan minulla sentään silmät päässä.
Lapsen onneksi hänen ulkonäkönsä on vuosien varrella parantunut. Osaksi ihan luonnostaan, osaksi kirurgin avulla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:43"] Ihmiset nyt sattuu olemaan erinäköisiä, jopa lapset. Rumia mahtuu jokaiseen ikäluokkaan. Sori vaan, mutta harvoin olen oikeasti söpöä lasta nähnyt. [/quote] No mutta eikö v-tuttaisi jos omasta lapsesta tulisikin ruma? Mua ainakin harmittaisi ihan hirveästi. Paljon näen söpöjäkin lapsia, sellaista tekee mieli pitää sylissä, söpön lapsen kiukuttelukaan ei ole niin ärsyttävää. Rumat käy hermoille heti. AP [/quote] Kyllä nyppisi! Samaa mieltä olin kanssasi heti alusta lähtien, ehkä en osannut muotoilla ajatuksia oikein. Söpöä lasta tekee mieli halia ja pusia. Sitten on nämä perunanaamat räkä poskella joita päin ei haluaisi edes katsoa. Onneksi olen vela, ei tarvitse pelätä tuleeko omasta lapsesta rumilus ja hylkiö.
[/quote]
Nimen omaan. Mä tykkään tosi paljon suloisista lapsista, söpön näköisistä ja hyväkäytöksistä joilla on söpö ääni, ja itse taas sellaisen haluaisin itsellenikin. Mutta en vaan voi sietää rumia lapsia. AP
Sairas on ap päästään, älä ikinä lisäänny;)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:54"]
Sairas on ap päästään, älä ikinä lisäänny;)
[/quote]
Mitä sairasta on siinä, että näkee lapsetkin ihmisinä, joista osa on ihan törkeän rumia ja osa tosi söpöjä? Yhdellekään lapselle (sen enempää kuin aikuisellekaan) en ole tämän ulkonäköä rumasti koskaan kommentoinut. AP
Pettymys ei ehkä kuvaa tuntojani, mutta suru valtasi joskus mieleni, kun vauva oli ... no, ei nätti ... alle vuoden iässä, kun tavallaan sitä varmaan odotti sellaista söpöä?