Missä maassa elit edellisessä elämässäsi?
Siis omasta mielestäsi. Jos uskot edelliseen elämään.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä petetään. Luojamme mukaan: "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio.." (Hebrealaiskirje 9:27 Raamatussa). Meillä on vain yksi elämä. Sen jälkeen alkaa ikuisuus joko Jumalan luona tai ikuisesti Hänestä erossa riippuen olemmeko tulleet uskoon elämämme aikana vai emme eli onko Jeesus Vapahtajamme ja Pelastajamme vaiko Tuomarimme. Saatana, langennut enkeli, tekeytyy valkeuden enkeliksikin pettääkseen ihmisiä. Jälleensyntymisoppi on yksi noista petoksista. Se valehtelee, että olisi monta mahdollisuutta eikä vastuuta omista valinnoistamme Luojan edessä.
Kirkkoisä Origenes luennoi jällensyntymästä noin 200 jKr. jolloin monet muutkin luterilaiset kirkkoisät uskoivat siihen. Raamattua muokattiin ja 'puhdistettiin' silloisen hallitsijan käskystä, koska hän julisti pannaan he, jotka levittävät jälleensyntymäoppia. Hän ja muu ylimystö ei halunnut uskoa, että he voisivat syntyä uudelleen esim. köyhiksi ihmisiksi. Origenes myönsi julkisesti, että kirkko ei usko jälleensyntymään, mutta hän kertoi jälleensyntymästä, eli oli siitä ilmeisesti kiinnostunut. Hän kirjoitti yli 6000 kirjaa ja hänet mestattiin lopulta, koska hän ei luopunut uskostaan.
On tänäänkin olemassa kristittyjä, jotka ovat kokeneet muistikuvia entisestä elämästä. Jos ihminen syntyy uudelleen, voisihan olla niin, että hän saa uuden mahdollisuuden, ennen viimeistä Tuomiopäivää. Ihmisen sielu on ikuinen, kuten Raamattu opettaa. Missä elävät sielut olisivat kaikki ne tuhannet vuodet, odottamassa Jeesuksen tulemista ? Raamattu kyllä sanoo, että kuolleetkin herätetään viimeisenä päivänä, mutta ei sekään poista mahdollisuutta jälleensyntymästä, jos tarkoitetaan kuolleilla siinä kohtaa Jumalasta pois kuolleita.
Jotkut tämän päivän kristityt muistavat olleensa edellisessä elämässäkin luterilaisia kristittyjä.
Jälleensyntymäteoria ei poista mitenkään vastuuta omista teoista. Vastuu on tässä elämässä mitä elämme, johan sen lakikin määrää. Jos teet rikoksen, joudut vankilaan.
En sano varmasti, että ihminen elää monta elämää, tai ei elä, kukapa sen tietää. Ei kukaan muu kuin Kaikkivaltias. Viimeisenä päivänä se meille kerrotaan.
Se on ihan se ja sama mitä joku seonnut kirkkoisä olis höpötelly. Ite en oo tollasta kuullu eikä kiinnosta kuullakkaan. Tottakai vääräuskoisia on aina ollu..järkevät ei oo lähteny siihen mukaan. Eksytystä on paljon aina ollut.
Kukaan täysjärkinen kristitty ei usko jälleensynymiseen, se oppi on pakanaoppia joka kuuluu johonki pakanauskontoon.
Elin japanissa, kuolin kylkeen maksan kohdille osuneeseen nuoleen.
Pelkään, että jälleensyntyminen on totta, ja että itsemurhan jälkeen synnyn vielä tätäkin paskempaan elämään.
Mutta aion tehdä sen silti. Olen laittanut kaiken toivoni uskoon, että aivosolujeni kuoleman hetkellä tietoisuuteni lakkaa olemasta ikuisesti.
1 Elämä: Musta gepardi, nukuin puiden oksilla.
2 Elämä: Muinais Egyptissä en tiedä mikä, mutta nykyelämässä elättyäni olin lapsena kova kävelemään unissani, ja kerran taas tehtyäni niin kuulin aamulla että olin mutissut vieraskielisiä sanoja, vieraisilla ollut oli tunnistanut puhumani kielen muinaisegyptia.
Kuuluin ylimistöön, koska vallasani oli alamaisia.
Sieluni on vaellellut ihmisestä eläimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä petetään. Luojamme mukaan: "Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio.." (Hebrealaiskirje 9:27 Raamatussa). Meillä on vain yksi elämä. Sen jälkeen alkaa ikuisuus joko Jumalan luona tai ikuisesti Hänestä erossa riippuen olemmeko tulleet uskoon elämämme aikana vai emme eli onko Jeesus Vapahtajamme ja Pelastajamme vaiko Tuomarimme. Saatana, langennut enkeli, tekeytyy valkeuden enkeliksikin pettääkseen ihmisiä. Jälleensyntymisoppi on yksi noista petoksista. Se valehtelee, että olisi monta mahdollisuutta eikä vastuuta omista valinnoistamme Luojan edessä.
Jälleensyntyminen tarkoittaa nimenomaan vastuusta omista valinnoistamme ja kasvua. Kai olet huomannut, että taivaaseen Raamatun mukaan pääsee se 144 000 ja hekin kaikki miehiä? Ainakin jehovien mukaan se luku on tullut täyteen jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntyminen tarkoittaa nimenomaan vastuusta omista valinnoistamme ja kasvua. Kai olet huomannut, että taivaaseen Raamatun mukaan pääsee se 144 000 ja hekin kaikki miehiä? Ainakin jehovien mukaan se luku on tullut täyteen jo aikoja sitten.
Missään ei raamatussa lue tuota määrää eikä että ne on miehiä, älä puhu paskaa.
Pitäisi kysyä milloin elit entisen elämäsi ja riittääkö niitä entisiä elämiä meille kaikille? eppäilen.Jos olen elänyt joskus ennen niin toisessa universumissa aikaa ennen tämän universumin syntymistä. Jälleensyntymä piankin ns nykyaikana täytyy olla virhe kuin myös se että muistaa entisen elämänsä. Sehän voisi traumatisoida.
Antiikin roomassa, olin kait legioonalainen. Jo penskana kertoilin aika yksityiskohtaisia juttuja roomalaisista sotavarusteluista ja aseista sukulaisten mukaan, näin myös unia siitä ajasta. Huom, tämä oli ennen nettiä ja olin pikkutyttö : p
Muista selvästi, kun olin Sveitsin Alpeilla lammaspaimenena.
Jossain baltian maassa, olin mies ja ex-mieheni oli ärsyttävä vaimoni. En päässyt elämäni aikana hänestä eroon ja hän eli pitempään kuin minä. Olin aika häikäilemätön ja elin juonittelulla ja pikkurikoksilla. Minulla oli sivusuhteita vaikka olin ruma kuin rosvo ja yritin kiertää oman akkani kaukaa, mutta aina hän jäljitti minut ja ilmestyi nalkuttamaan ja pummaamaan rahaa. Kuolin viinaan ja keuhkokuumeeseen, eli yskään ja viinakramppeihin alle 50v.
Varmaan Italia. Siksipä en viihdykään tässä melankolisessa Suomessa, jossa ei saa olla ylpeä itsestään ja saavutuksistaan ja jossa toinen on valmis maksamaan satasen jotta naapuri ei saa viittäkymppiä.
Italiaan vielä matkustan 😍
Japanissa. Ei voi muulla selittyä tää Japanin kaipuu.
Enkä oo ees käynyt siellä.
Ja yllätys. Onkin dna testien mukaan osa geenejä sieltä..
Vierailija kirjoitti:
Iso osa näistä on kyllä selvästi tv:n, elokuvien ja kirjojen innoittamaa. Itse suhtaudun jälleensyntymisaiheeseen skeptisesti, mutta kuitenkin sillä tavalla avoimin mielin, että pidän mahdollisena tämänkin ilmiön olemassaoloa.
Suuri viehtymys tiettyyn paikkaan tai aikakauteen ei vielä todista mitään ja sitäkin on hirveän vaikeaa selvittää, mistä useammankin ihmisen kuvailema "tuttuuden" tunne jossakin uudessa ympäristössä on peräisin. Ihminen unohtaa todella paljon asioita, on mahdollista, että on esimerkiksi hyvin pienenä lapsena nähnyt kuvia jostakin paikasta ja myöhemmin siellä käydessä kokee kuin olleensa siellä ennenkin. Itselläni oli Unkari, maa josta en aiemmin ollut mitenkään erityisesti kiinnostunut, jonkinlainen tuttuuden ja aiemmin nähdyn kokemus. Ja nimenomaan maaseutu läntisessä Unkarissa, ei yleisemmin tunnettu pusta tai Budapest. En kuitenkaan pidä tätä todisteena siitä, että olisin elänyt siellä edellisessä elämässä.
Aihe on silti mielenkiintoinen ja maailmalta löytyy ihan uskottavaltakin vaikuttavia tapauksia esimerkiksi lasten kertomuksista edellisistä elämistä. Jos jälleensyntyminen on totta, on suurin osa edellisistä elämistä ihan tavallisten ihmisten tavallista elämää, toisin kuin keskustelupalstoilla yleisesti toistellut kuvaukset ylhäisön elämästä. Suurin osa ihmisistä kun on aina ollut niitä taviksia.
Ihan tosissammehan me kaikki täällä kirjoittelemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa näistä on kyllä selvästi tv:n, elokuvien ja kirjojen innoittamaa. Itse suhtaudun jälleensyntymisaiheeseen skeptisesti, mutta kuitenkin sillä tavalla avoimin mielin, että pidän mahdollisena tämänkin ilmiön olemassaoloa.
Suuri viehtymys tiettyyn paikkaan tai aikakauteen ei vielä todista mitään ja sitäkin on hirveän vaikeaa selvittää, mistä useammankin ihmisen kuvailema "tuttuuden" tunne jossakin uudessa ympäristössä on peräisin. Ihminen unohtaa todella paljon asioita, on mahdollista, että on esimerkiksi hyvin pienenä lapsena nähnyt kuvia jostakin paikasta ja myöhemmin siellä käydessä kokee kuin olleensa siellä ennenkin. Itselläni oli Unkari, maa josta en aiemmin ollut mitenkään erityisesti kiinnostunut, jonkinlainen tuttuuden ja aiemmin nähdyn kokemus. Ja nimenomaan maaseutu läntisessä Unkarissa, ei yleisemmin tunnettu pusta tai Budapest. En kuitenkaan pidä tätä todisteena siitä, että olisin elänyt siellä edellisessä elämässä.
Aihe on silti mielenkiintoinen ja maailmalta löytyy ihan uskottavaltakin vaikuttavia tapauksia esimerkiksi lasten kertomuksista edellisistä elämistä. Jos jälleensyntyminen on totta, on suurin osa edellisistä elämistä ihan tavallisten ihmisten tavallista elämää, toisin kuin keskustelupalstoilla yleisesti toistellut kuvaukset ylhäisön elämästä. Suurin osa ihmisistä kun on aina ollut niitä taviksia.
Ihan tosissammehan me kaikki täällä kirjoittelemme.
Yllättävän moni on kyllä ihan tosissaan varsinkin jos on kuullut "entisestä elämästään" joltakin näkijältä.
Jossain Alppien kupeessa turkoosinvihreän järven rannalla
Epäilen, että olen elänyt Saksassa. Jos siis aiempaa elämää on ollut. Eipä siitä varmuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kovimmat reinkarnaation vastustajat touhottavat täällä jeesuksesta. Huoh.
Kristinusko on verrattain uusi uskonto, maailmassa on paljon vanhempia uskontoja, mitkä perustuu jälleensyntymiseen.
Millä tavoin on hyväksyttävämpää uskoa jeesukseen ja raamatun oppiin, ku mihin tahansa muuhun? Vaikka joulupukkiin?
Ihan meillä Suomessakin on ollut omat vanhat pakanauskontomme jumaluuksineen, ei kristinusko tänne kuulu. Se tuotiin tänne väkisin vasta viikinkiajan loppupuolella. Esimerkiksi vielä 50-luvulla, varsinkin maalla oli ihan yleistä viedä uhrilahjoja petäjälle, eikä se hieno perinne, onneksi, ole vieläkään tyystin kadonnut.
Huvittavinta on, että ihan ala-asteella koulussakin opetettiin, että se jeesuskin syntyi uudelleen... Ei ole tainneet nämä höpisijät sitä omaakaan kirjaansa lukea.
Tarkkaanottaen kristinuskossa uskotaan ylösnousemukseen ja kuolleista takaisin samaan ruumiseen tulemiseen. Siksi ruumista ei tulisi alkuperäisessä kristinuskossa krematoida. Tosin nyt tästä opista on luovuttu, kun hautausmaat alkoivat käydä ahtaaksi, ja paluu kuolleista onnistuu myös tuhkaruukkuun.
Höpöhöpö ettei tulisi krematoida. Mitä luulet että arkuista löytyy? Vanhoja luita. Ne luurangotko nousee? Me saamme ehjät ylösnousemusruumiit, joten vaikka olisimme krematoidut tai luurangot tai hajonnu kuolemanhetkellä mössöksi niin ei me sellasina nousta.
Elin myös aikoinaan sitä aikaa, kuin Jeesus. Hänestä on liioiteltu monia asioita Raamatussa, mitkä eivät pidä paikkaansa. Eli Jeesus oli kyllä ihan tavallinen mies ja naimissa ja hänellä oli myös lapsia. Maria Magleena oli Jeesuksen vaimo ja hänelle rakas, mutta jostain syystä Raamatusta on poistettu kaikki se, että Jeesus ei ollut lainkaan tavallinen mies, että vain jotakin ihmetekoja, ja ne eivät pidä paikkaansa suuremmaksi osaksi, ei mitään ihmetekoja, että Jeesus poistaa merestä kaiken, mihin muut voivat kävellä, eikä Jeesus ole koskaan kävellyt vetten päällä. Olen oikeasti tavannut Jeesuksen, siis hän oli todella hyvä mies ja edisti yhteiskuntaa rakkauden tekemiseen. Mutta ei minun tuntemani Jeesus koskaan perustanut kirkkoja, koska hän jo repi kaikki pappien väärät alttarit, etaantä miten palvella Jumalaa. Hän oli siis oikeasti vain tavallinen mies ja hyvä mies. Ja niin oli myös hänen äitinsä. Raamatusta on poistettu, että Jeesuksen äiti myös näki näkyjä ym, että oli viisas nainen, mutta jostain syystä, raamattu poistanut kaiken naisista. Todella ilkeää naisia kohtaan. Koska oikeasti Jeesuksen äiti näki kaiken myös, he sopivat jo keskenään, että miten käy. Ei se äiti koskaan itkenyt ristillä. Raamattu poisti kaikki naiset aikoinaan, että ihan oikeasti, ne jotka uskovat niin siihen kirjoitettuun Raamattuun. Niin tulee ennen pitkää päivä, että ihmiset hyökkäävät Vatikaanin kirjastoon ja haluavat kuulla oikean totuuden. Raamattua niin monet ihmiset väärentäneet, ja varsinkin miehet.
JukuJukumaassa Kalajoella. Olin vesiliukumäen pultti.