Missä maassa elit edellisessä elämässäsi?
Siis omasta mielestäsi. Jos uskot edelliseen elämään.
Kommentit (925)
Egyptissä, mulla oli viitta. Mikä lie olinkaan mutta kruunukin oli päässä.
Espanja tai, Saksa, koska nimi tulee Saksasta. Nimi on Heidi.
Uneksin usein Afrikasta, joten luulen että jossain siellä. En ole saanut selville missä maassa varsinaisesti. Pitääpä koittaa sukeltaa syvemmälle :)
Islannissa ja Norjassa kumpikin maa jotenkin iskee.
Onneksi en muista niitä kaikkia kun tässäkin elämässä on ihan tarpeeksi pähkäiltävää.
Jossain pohjoisessa lumisissa maisemissa, ehkä Siperiassa
Ruotsissa. Vieläkin koskee takapuoleen.
Autiomaassa paskakuoriaisena paskaa pyöritin 🤣🤣.
Miten joku voi uskoo tollaseen. Ex ukko kuvitteli olleensa ritari 🤣🤣. Oikeen miekkasankari. Näki myös piruja ja kummituksia kännihulluuksissaan 🤣🤣
Sankari tosiaan. Sillä oli tapana olla myös väkivaltanen. Hieno ritari tosiaan.
Aivan harhainen ja luuli ittestään suuria.
Oli kuulemma myös irtaantunut kehostaan 🤣🤣.
Ja eräs oli muka nähny joutsenen selässä kissan 🤣. Voi niitä alkoholisteja ja muita pöpejä 🤦
Jajoha kirjoitti:
Aloin tutustua aiheeseen, kun lapseni kertoi n. 3-vuotiaana olleensa täällä aiemmin lähisukulaisenani. Lisäksi kertoi myös muista paikoista. Virginiassa yliopisto, jossa asiaa myös tutkitaan
https://med.virginia.edu/perceptual-studies/category/books-by-dops/stud…Ja tosiaan, raamatussa on asia myös ollut mutta poistettu juurikin poliittisista syistä, niinkuin moni muukin asia.
Itsellä tulee muistikuvia useammasta elämästä, Thaimaassa, Kiinassa (kuvista tunnistin paikan koskaan käymättä), keski-Euroopassa narkkarina joka ammuttiin, ja Suomessa maatalon emäntänä tai renkinä, joka hoiteli päiviltä isännän, joka oli paha. Niin joo ja yksi oli Egyptissä naisena, jolla kissa. Kissa sama kuin nyt. Mielikuvitusta tai ei, mutta jännä miten fiilikset tulee mukana. Esim tuolla Kiinassa kiipesin kivitopaasille ja mietin miten pääsen alas. Olin nuori mies ja tipuin. Ja toi syyllisyyden tunne tuosta isännän hautaamisesta peltoon. Hyi, joskus herätessä tuntunut se ahdistus niin kamalalta. Tämä uni/mielikuva toistunut monesti.
Raamattuun ei ole hyväksytty mitä tahansa harhaoppista sontaa. Myös siihen aikaan on ollut harhaoppineita sekopäitä joiden jutut ei raamattuun päässeet Jumalan vaikutuksen ansiosta.
Mikään kohta raamatussa ei puolla sielunvaellusta. Jokaiseen on henki puhallettu vain kerran jonka jälkeen jos uskoo pääsee Jumalan tykö taivaaseen. Ei siitä mihinkään vaeltamaan lähdetä.
Joka väittää olevansa kristitty ja uskoo sielunvaellukseen on pahasti harhaantunut.
Minä uskon olleeni intiaani Pohjois-Amerikassa silloin kun valkoinen mies ei ollut vielä tullut. Hyvä elämä. Mieletön luonto, pensasmustikat villeinä kasvoivat, eläimet oli ystäviä.
minä olin köyhä 5 lapsen äiti pohjanmaalla... mies oli lähtenyt ja meillä oli nälkä ja kylmä.. muistan lasten nimetkin ja paikkakunnan.Aloin kertoa n 3 vuotiaana vanhemmilleni kertomuksia entisestä elämästäni.
Uskon, että olen ollut jonkinlainen itämaisten taistelulajien taitaja. Tiedän, että se ei ole polkuni tässä elämässä, mutta joskus tulee kummallisesti esiin piirteitä, joita minussa ei pitäisi olla.
Taiji sujui minulta hyvin luonnostaan. Kerran kun päälleni yllättäen hyökättiin, tein jonkin ihan järjettömän väistöliikkeen, joka tuli jostain muualta kuin nykyminästäni. Olin tuolloin nuori tyttö ja hyökkääjä oli aikuinen mies. Väistin ja pakenin. Ihan kuin joku muu olisi ottanut minussa vallan. Lisäksi koen energioita, tiedätte kun taistelulajeissa puhutaan ki-energiasta. Joskus olen kokenus spontaanisti ki-energian siten, että olen "koputtanut" sillä jotakuta selkään takaa viiden metrin päästä. Ihminen kääntyy katsomaan. Minä koin jotain lähtevän minusta, en tiedä mitä henkilö koki. Tämä kuulostaa tosi oudolta kirjoitettuna, mutta tunsin sen tapahtuman olevan osa minua jotenkin luonnollisesti, mutta tässä elämässä noin on käynyt vain muutaman kerran ja syytä tähän en tiedä.
Joo ja kyllä muakin eri asiat kiehtoo ei siinä ole mitään ihmeellistä. Olen ihaillut Japania olen rakastunut aasialaisiin. Olen ihaillu egyptiä. Nyt tykkään kanariansaarista koska kävin siellä. Joo jotku asiat voi tuntua tutummilta ku toiset. Joo voi olla vaikka missä hurmiossa. Ei se tarkota mitään ne on vaan tunnetta.
Joo joskus on dejavu olo niinku kaikilla ei sekään tarkota mitään se on vaan tunne.
Joo nään vaikka mitä unia. Myös toistuvia. Kuolemia bussin tippuessa jokeen. Ei sekään tarkitään, ne on vain unia jotka vaan sattuu toistumaan. Päästä nyt vaan tulee unessa aivan mitä sattuu settiä ja osa jää toistumaan.
Jos mulle tulis ajatuksia että oon ollu edellisessä elämässä joku lähtisin äkkiä hoitoon.
Se että moni uskoo siihen ei tee siitä totta.
Ihmeen moni tuntuu uskovan aiempiin elämiin. Ajatus on outo, koska mitä hyötyä siitä olisi koska siitä ei tietäisi mitään vaikka olisikin elänyt aiemmin? Mitään oppia ei voisi siirtää eteenpäin seuraviin elämiin. Itse uskon siihen, että täällä ollaan vain kerran. En jaksa uskoa myöskään tuonpuoleiseen eli kuoleman jälkeiseen elämään jossain henkimaailmassa. Eiköhän se ole kerrasta poikki ja se siitä.
Ylex:llä käsitellään tällä hetkellä tätä ketjua.
Väärin kysytty, oikea muoto kuuluu tietenkin: "Missä maaseessa elit edellisessä elämässäsi?"
En usko uudelleensyntymiseen, mutta koen olevani viileissä paikoissa aina kotonani. Varsinkin Norjassa- ja saamelaisten alueella.
Iso osa näistä on kyllä selvästi tv:n, elokuvien ja kirjojen innoittamaa. Itse suhtaudun jälleensyntymisaiheeseen skeptisesti, mutta kuitenkin sillä tavalla avoimin mielin, että pidän mahdollisena tämänkin ilmiön olemassaoloa.
Suuri viehtymys tiettyyn paikkaan tai aikakauteen ei vielä todista mitään ja sitäkin on hirveän vaikeaa selvittää, mistä useammankin ihmisen kuvailema "tuttuuden" tunne jossakin uudessa ympäristössä on peräisin. Ihminen unohtaa todella paljon asioita, on mahdollista, että on esimerkiksi hyvin pienenä lapsena nähnyt kuvia jostakin paikasta ja myöhemmin siellä käydessä kokee kuin olleensa siellä ennenkin. Itselläni oli Unkari, maa josta en aiemmin ollut mitenkään erityisesti kiinnostunut, jonkinlainen tuttuuden ja aiemmin nähdyn kokemus. Ja nimenomaan maaseutu läntisessä Unkarissa, ei yleisemmin tunnettu pusta tai Budapest. En kuitenkaan pidä tätä todisteena siitä, että olisin elänyt siellä edellisessä elämässä.
Aihe on silti mielenkiintoinen ja maailmalta löytyy ihan uskottavaltakin vaikuttavia tapauksia esimerkiksi lasten kertomuksista edellisistä elämistä. Jos jälleensyntyminen on totta, on suurin osa edellisistä elämistä ihan tavallisten ihmisten tavallista elämää, toisin kuin keskustelupalstoilla yleisesti toistellut kuvaukset ylhäisön elämästä. Suurin osa ihmisistä kun on aina ollut niitä taviksia.
Itse uskon jälleensyntymiseen ja sen vuoksi, koska se selittää tämän "eriarvoisuuden", eli hyvää karmaa niittää hyvillä teoilla ja toisinpäin. Tai jos elämä haluaa antaa jonkin tai joitakin tärkeitä oppiläksyjä.
Itse olin jo lapsesta lähtien kiinnostunut Intian kulttuurista, joten voin hyvin ajatella, että elin siellä myös aikaisemmin. Myös Ranska, jossain päin Afrikkaa ja monissa muissa maissa. Olen ollut aikaisemmin vuorotellen tässä elämässä mies, että nainen ja myös muun sukupuolinen. Välillä köyhä ja välillä rikas ja siltä väliltä. Olen ollut myös sodassa ja kuollut pari kertaa luotiin, koska näin niin voimakkaita unia entisistä elämistä, myös merikapteeni, siivooja, maanviljelijä, ylhäisö nainen ja kuollut myös vankilassa ym.
Ap, kiitos mielenkiintoisesta aloituksesta.