Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vaiennettua vieraan lapsen itkukitinän kassajonossa

Vierailija
27.08.2014 |

Eilen supermarketin kassajonossa. Edellä äiti kärryineen ja ostoksineen, kärryjen istuinosassa istuu siihen melko isokokoinen (=vanha) lapsi. Lapsi pitää kiukuttelukitinäänsä, äiti ei edes katso lapseen vaan lappaa ostoksia hihnalle. Mulla on oksennusmigreeni juuri puhkeamaisillaan ja tiedän, että jos tuo lapsi puhkeaa täysimittaiseen karjuntaan, se tulee.

Äidin ollessa selin minuun mutta lapsen katsoessa minuun irvistän tälle lapselle niin pelottavan oloisesti kuin osaan. Täysin mjielijohteesta, kuin itsepuolustukseksi. Lapsi hämmästyy ja vaikenee ihmetellen. Ei inahdakaan koko sinä aikana, kun on sisällä kaupassa ja minä pääsen pelestautumaan ostoksieni kanssa raikkaaseen ulkoilmaan.

Enkä häpeä, en.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol :D

Vierailija
62/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:24"]

Miksi menet oksennusmigreenin alkaessa kauppaan? Mikset mene kotiin? Kai sulla nyt joku on joka siellä kaupassa vois käydä sun puolesta? Veikkaan nimittäin, että kauppias pitää enemmän niistä kitisevistä lapsista kuin aikuisesta joka tulee oksentamaan hänen kauppaansa.

[/quote]

Miksi aikuiset raahaavat selkeästi yli-ikäisiä kakaroita vaunuissa suoraan päivökodista väsyneenä kauppaan kiukuttelemaan? Miksi niitä lapsia ei viedä kotiin lepäämään vaan tuodaan ruuhkaan raivoamaan? Voisko äiti tai isä käydä kaupassa yksin? Veikkaan nimittäin, että kauppias pitää enemmän myös vanhemmista, jotka eivät väkisin roudaa lapsia kauppaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:17"]

Mä olen allerginen pennuille, siksi yritän aina livahtaa sellaiseen kassajonoon joissa niitä ei ole.

[/quote]

Vauvapalstalle et sitten kuitenkaan ole allerginen. Miksiköhän...

[/quote]

Tämä on Aihe Vapaa-osasto, eikä mikään kakkavaippaosasto!

Vierailija
64/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:06"]

Miksi menet oksennusmigreenin alkaessa kauppaan? Mikset mene kotiin? Kai sulla nyt joku on joka siellä kaupassa vois käydä sun puolesta? Veikkaan nimittäin, että kauppias pitää enemmän niistä kitisevistä lapsista kuin aikuisesta joka tulee oksentamaan hänen kauppaansa.

[/quote]

Miksi aikuiset raahaavat selkeästi yli-ikäisiä kakaroita vaunuissa suoraan päivökodista väsyneenä kauppaan kiukuttelemaan? Miksi niitä lapsia ei viedä kotiin lepäämään vaan tuodaan ruuhkaan raivoamaan? Voisko äiti tai isä käydä kaupassa yksin? Veikkaan nimittäin, että kauppias pitää enemmän myös vanhemmista, jotka eivät väkisin roudaa lapsia kauppaan. 

[/quote]

Tää on muuten mielenkiintoista et miks jotkut survoo vaunuihin ylikasvaneen kakaran väkisin?

Vierailija
65/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:20"]

Eikö lapsella ole oikeus pitää ääntä kuten sinullakin valittaa kohtaustasi?

[/quote]

Ei.

Toivottavasti semmoinen meuhkaava lapsi sairastuu itsekin migreeniin. Oppii ainakin olemaan hiljaa kun oma pää ei kestä omaa huutoaan enää! :D

[/quote]

Miksi ei? Mikä sinusta tekee niin eritysen, että sinulla on oikeuksia joita muilla ei ole?

Onneksi kukaan ei sairastu jonkun randomin ihmisen toiveesta :)

Vierailija
66/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:19"]

Siksi pidän taskussa pieniä kuminauhoja joita saan töistä, ammun niillä salaa huutavia kakaroita :D Ne kuminauhat on niin pieniä ja läpinäkyviä ettei niitä huomaa ja kakara on hämmentynyt että mikä nyt nenään tai leukaan osui!

[/quote] :O Minkä ikäinen ihminen sä olet?

[/quote]

32

Vierailija
67/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:19"]

Siksi pidän taskussa pieniä kuminauhoja joita saan töistä, ammun niillä salaa huutavia kakaroita :D Ne kuminauhat on niin pieniä ja läpinäkyviä ettei niitä huomaa ja kakara on hämmentynyt että mikä nyt nenään tai leukaan osui!

[/quote] :O Minkä ikäinen ihminen sä olet?

[/quote]

Sen ikäinen että minulla on vielä sentään huumorintaju tallella :D Eikä ole lapsia, joten siksi se huumorintaju ei ole lähtenyt istukan mukana.

Vierailija
68/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 16:29"]

Mä oon muuten miettinyt, että onko soveliasta ylipäätään ottaa mitään kontaktia jonkun toisen lapseen, siis jos lapsi esim. mölyää, kitisee huutaa? Jos vaikka tyyliin vilkuttelee ja puhelee lapselle jotain niin ottaako jotkut äidit siitä sitten nokkiinsa? Olen monta kertaa kyllä halunnut ''auttaa'' muita kaupassakävijöitä kuin äitiäkin (lapset pitävät minusta) mutta olen sitten kuitenkin pysytellyt hiljaa koska on pelottanut, että joku äiti ei pidäkään siitä, että hänen lapselle leperrellään tai hassutellaan, ihan kuin uhkaisin äitiä tai arvostelisin.

Mielipiteitä?

[/quote]

Kyllä lapseen saa ottaa kontaktia, ihan kuin ihmisiin muutenkin. Lapset eivät ole vanhempiensa omaisuutta, eikä vanhemmalla ole oikeutta päättää, kuka lapselle puhuu esim. kassajonossa (jos ei uhkaa lasta). Jos äiti siitä hermostuu, niin tekee hyvää hänellekin oppia elämään ihmisten kanssa. Toivottavasti satut meidän kohdallemme, joskus nimittäin tosiaan ne äidin keinot eivät vaan riitä!

[/quote]

Mä voin kertoo sulle että jos tulet kassajonossa mun lapselle lässyttämään yhtään mitään ainakaan negatiivisessa mielessä niin lättyys lässähtää...enkä edes häpeä sanoa tätä. Mun lapset todellakin on mun omaisuutta eikä niille vieraat bimbot älykääpiöt puhu ilman mun lupaani!

[/quote]

Sitten sinä saat pahoinpitelysyytteet ja lapset viedään sinulta pois. Sitäkö yrität saada aikaan kun lapsesi väsyttäneet sinut tuollaiseksi pahasuiseksi väkivaltaiseksi ihmiseksi???

Vierailija
69/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No ehkä sinne kauppaan mennään, kun jääkaappi on tyhjä ja lapset entistä kiukkuisempia, jos niitä ei ruokita? Ehkä jos lapset ovat niin pieniä, ettei niitä voi jättää keskenään kotiin ties kuinka pitkäksi aikaa kun siellä kotona ei olekaan ketään aikuista odottamassa? Miten tyhmä/yksinkertainen täytyy olla, ettei tajua kaupassakäynnin töiden jälkeen olevan aika normitilanne niin perheellisille kuin lapsettomille, vai miksi itse sinne kauppaan ryntäät heti kun töistä pääset kun tiedät, että siellä on niitä inhoamiasi kakaroita?

Kauppias arvostaa asiakastaan sen mukaan paljonko hän tuo rahaa yritykseen. Asiakas joka hakee ruokaa isolla kärryllä on takuulla tärkeämpi kuin asiakas, jolle tämä nakkelee niskojaan pikkuruinen kori puoliksi tyhäjänä.

Vierailija
70/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 20:55"]

Mä voin kertoo sulle että jos tulet kassajonossa mun lapselle lässyttämään yhtään mitään ainakaan negatiivisessa mielessä niin lättyys lässähtää...enkä edes häpeä sanoa tätä. Mun lapset todellakin on mun omaisuutta eikä niille vieraat bimbot älykääpiöt puhu ilman mun lupaani!

[/quote]

Eli vedätkö jatkossa turpiin myös muita jotka juttelee lapsellesi tai pyytää lastasi tekemään jotain tai antavat negatiivista palautetta, kuten lastesi päiväkodin ja koulun opettajaa, hänen tulevaa pomoa?

Vierailija
71/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 16:15"]

Lapsi todellakin osasi puhua, kitinänsä välillä mankui ja marisi ihan selvällä suomella. Ja jos lapsella todella olisi ollut hätä, niin eikä äidin olisi pitänyt tehdä jotain muuta kuin lappaa ostoksia hihnalle ja olla huomioimatta lasta lainkaan.

ap

[/quote]

entäs jos se äiti yritti päästä mahdollisimman nopeasti väsyneen lapsen kanssa pois kaupasta? Pakko oli tulla, koska kotona ei ollut mitään syömistä

[/quote]

Aika huonosti on lapsiperheellä asiat jos ei ole mitään syötävää kotona!

Vierailija
72/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:30"]

Teit oikein! Itsekin usein säikyttelen kakarat hiljaisiksi, jos epäkelvot vanhemmat eivät osaa lapsiaan kasvattaa.

[/quote]Se lapsen äiti halusi äkkiä kaupasta kotiin, eikä jäänyt jumittamaan kassajonoa. Lapsi oli tod.näk. vain väsynyt. Lisäksi lapsen kanssa eläessä tottuu pieniin ja keskisuuriin rutinoihin.

Vierailija
73/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Siksi että se on kätevämpää välimatkat ym.huomioiden. Kotona ei välttämättä ole ketään. Ehdottamallasi konstilla ruoka on valmista joskus iltakuudelta.

Missä ihmisten normaalielämän sieto on? Menkää itse kauppaan vaikka illalla,jos ja kun teillä on joustavammat aikataulut kuin perheellisillä.

Vierailija
74/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näen tuollaisia kiljukaulariiviöitä niin olen vaan entistä iloisempi siitä ettei minulla ole lapsia :D Tuttujen lapset ovat aina iloisia ja hyväkäytöksisiä seurassani joten siksi tuollaisen huutavan riehuvan lapsen näkeminen (onneksi ei kovin usein) pistää miettimään sitä että lapsella ei ole pätevät tai yleensäkään hyvät kasvatustaitoiset vanhemmat.

Vierailija
75/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:13"]

Sama olisi varmasti onnistunut vilkuttamalla ja hymyilemällä.

[/quote]

Eikun vittuilemalla ja hymyilemällä :D

Vierailija
76/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:20"]

Eikö lapsella ole oikeus pitää ääntä kuten sinullakin valittaa kohtaustasi?

[/quote]

Noin mammaantuneiden pitäisi mennä hoitoon. Tämäkin on juuri näitä mammoja, joiden mielestä lapsilla on suorastaan jumalallinen asema ja lapsen tahtoa ei sovi kyseenalaistaa.

[/quote]

Siksi ne nimen omaan raahaa niitä kauppoihin koska itse jumala-lapsi päättää että mitä heidän taloudessaan syödään. Vellihousuisilla vanhemmilla ei ole siihen mitään sanottavaa, muuten Irmajorma-Angeliina pistää sellaiset huutoshowt kehiin että sillä alkaa jokaisen maksavan asiakkaan migreeni tai käynnistyy jopa jonkun synnytys!

Vierailija
77/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:29"]

Kun näen tuollaisia kiljukaulariiviöitä niin olen vaan entistä iloisempi siitä ettei minulla ole lapsia :D Tuttujen lapset ovat aina iloisia ja hyväkäytöksisiä seurassani joten siksi tuollaisen huutavan riehuvan lapsen näkeminen (onneksi ei kovin usein) pistää miettimään sitä että lapsella ei ole pätevät tai yleensäkään hyvät kasvatustaitoiset vanhemmat.

[/quote]

Newsflash: Ne tuttujesi lapsoset ovat aivan yhtä kiljukaulariiviöitä kuin muutkin kun on nälkä jä väsymys päällä - kuten luultavasti sinäkin olet silloin kun kaikki ei ole kuten sinä haluaisit, näyttävät sen ulospäin vain selvemmin :) Lapsi-ikäisiksi luettavien kiukku ei ole yhtä kuin kasvattamattomuus, sen tietää tuttusikin jotka oikeasti joutuvat huoltamaan niitä lapsiaan eikä vain satunnaisesti leikkimään heidän kanssaan.

Vierailija
78/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kärryissä istunut poika oli jo niin iso, lähes armeijaikäinen, että sen pallit rusentui kun tungettu istumaan siihen istuimeen jossa se keskellä oleva metallinen tanko tai puikko painaa niihin ikävästi...... siksi heilui ja huusi apua? ;-D Olisit vaan pelastanut hänet, niin se mamma ei olisi onnistunut viemään häntä takaisin kotinsa peräkammariin "suojaan" maailmalta.

Vierailija
79/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 16:15"]

Lapsi todellakin osasi puhua, kitinänsä välillä mankui ja marisi ihan selvällä suomella. Ja jos lapsella todella olisi ollut hätä, niin eikä äidin olisi pitänyt tehdä jotain muuta kuin lappaa ostoksia hihnalle ja olla huomioimatta lasta lainkaan.

ap

[/quote]

entäs jos se äiti yritti päästä mahdollisimman nopeasti väsyneen lapsen kanssa pois kaupasta? Pakko oli tulla, koska kotona ei ollut mitään syömistä

[/quote]

Aika huonosti on lapsiperheellä asiat jos ei ole mitään syötävää kotona!

[/quote]Ei siellä ole välttämättä sellaista, mikä täyttäsi vatsaa oikein,ts.jos syötät lapselle välipalaa, ei oikea ateria enää mene alas.

En myöskään syöttäisi lapselle pelkkää spagettia, vesikaurapuuroa tai jugurttia päiväruuaksi,jne jne.

Vierailija
80/105 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:29"]

[/quote]

Newsflash: Ne tuttujesi lapsoset ovat aivan yhtä kiljukaulariiviöitä kuin muutkin kun on nälkä jä väsymys päällä - kuten luultavasti sinäkin olet silloin kun kaikki ei ole kuten sinä haluaisit, näyttävät sen ulospäin vain selvemmin :) Lapsi-ikäisiksi luettavien kiukku ei ole yhtä kuin kasvattamattomuus, sen tietää tuttusikin jotka oikeasti joutuvat huoltamaan niitä lapsiaan eikä vain satunnaisesti leikkimään heidän kanssaan.

[/quote]

Eivät ole ikäviä ja meluisia missään muodossa, toinenkin niistä ystävättäristäni on nimen omaan kehunut että miten tottelevaisia ja helppoja lapset ovat muutenkin kuin seurassani, ja näiden lasten isä on ranskalainen, ja Ranskassa suhtaudutaan paljon vakavammin lapsen kasvatukseen kuin Suomessa eikä siellä tunneta mitään vapaata saamattomien ihmisten idiotismikasvastusta. Moni suomalainen lässyttävä nykyisä vaikuttaa todella munattomalta jos vertaa jämäkkään ranskalaismieheen tuossa asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi