Sain vaiennettua vieraan lapsen itkukitinän kassajonossa
Eilen supermarketin kassajonossa. Edellä äiti kärryineen ja ostoksineen, kärryjen istuinosassa istuu siihen melko isokokoinen (=vanha) lapsi. Lapsi pitää kiukuttelukitinäänsä, äiti ei edes katso lapseen vaan lappaa ostoksia hihnalle. Mulla on oksennusmigreeni juuri puhkeamaisillaan ja tiedän, että jos tuo lapsi puhkeaa täysimittaiseen karjuntaan, se tulee.
Äidin ollessa selin minuun mutta lapsen katsoessa minuun irvistän tälle lapselle niin pelottavan oloisesti kuin osaan. Täysin mjielijohteesta, kuin itsepuolustukseksi. Lapsi hämmästyy ja vaikenee ihmetellen. Ei inahdakaan koko sinä aikana, kun on sisällä kaupassa ja minä pääsen pelestautumaan ostoksieni kanssa raikkaaseen ulkoilmaan.
Enkä häpeä, en.
Kommentit (105)
No on sullakin ongelmat, kas kun uskallat ollenkaan liikkua ulkona. Herramunjee voi tulla oksu, jos vaikka mitä meteliä sattuu matkalla tulemaan vastaan.
Mä olen allerginen pennuille, siksi yritän aina livahtaa sellaiseen kassajonoon joissa niitä ei ole.
Siksi pidän taskussa pieniä kuminauhoja joita saan töistä, ammun niillä salaa huutavia kakaroita :D Ne kuminauhat on niin pieniä ja läpinäkyviä ettei niitä huomaa ja kakara on hämmentynyt että mikä nyt nenään tai leukaan osui!
Eikö lapsella ole oikeus pitää ääntä kuten sinullakin valittaa kohtaustasi?
99% pikkulapsista hiljenee 99%:ssa tavanomaisista tilanteista, jos vieras aikuinen ottaa heihin mitään kontaktia.
Minä valitin hiljaa itsekseni, kukaan ei tiennyt migreenistäni. Lapsi piti meteliä, melko kovaa ja ilkeän vinkuvaa, vailla mitään syytä.
ap
Miksi menet oksennusmigreenin alkaessa kauppaan? Mikset mene kotiin? Kai sulla nyt joku on joka siellä kaupassa vois käydä sun puolesta? Veikkaan nimittäin, että kauppias pitää enemmän niistä kitisevistä lapsista kuin aikuisesta joka tulee oksentamaan hänen kauppaansa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:15"]
No on sullakin ongelmat, kas kun uskallat ollenkaan liikkua ulkona. Herramunjee voi tulla oksu, jos vaikka mitä meteliä sattuu matkalla tulemaan vastaan.
[/quote]Onpa tyly ja nolo kommentti! Pistäpäs googleen sana migreeni. Lue sitten, mitä siitä kerrotaan. Ole vaikka sen jälkeen tyytyväinen, että sinulla ei sitä ole.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:22"]
Minä valitin hiljaa itsekseni, kukaan ei tiennyt migreenistäni. Lapsi piti meteliä, melko kovaa ja ilkeän vinkuvaa, vailla mitään syytä.
ap
[/quote]
Miten niin vailla mitään syytä? Mistä sä tiedät, mitä syitä sillä lapsella oli pitää meteliä?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:22"]
ap
[/quote]
Mistä sinä päättelet, että lapsella ei ollut syytä? Varmasti joku ulkopuolinen näki irvistelysi ja ajatteli, että ilman mitään syytä irvistelet lapsille.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:20"]
Eikö lapsella ole oikeus pitää ääntä kuten sinullakin valittaa kohtaustasi?
[/quote]
Noin mammaantuneiden pitäisi mennä hoitoon. Tämäkin on juuri näitä mammoja, joiden mielestä lapsilla on suorastaan jumalallinen asema ja lapsen tahtoa ei sovi kyseenalaistaa.
Oksennusmigreeni alkoi kaupassa. Se tulee yhtäkkiä, mutta onneksi en ole kokaan oksentanut vääriin paikkoihin. Itkuääni olisi vienyt mut sen rajan yli melko varmasti.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:17"]
Mä olen allerginen pennuille, siksi yritän aina livahtaa sellaiseen kassajonoon joissa niitä ei ole.
[/quote]
Vauvapalstalle et sitten kuitenkaan ole allerginen. Miksiköhän...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:17"]
[/quote]
Voi sua rassukkaa :( Mahtaa olla hankala elämä :(
Teit oikein! Itsekin usein säikyttelen kakarat hiljaisiksi, jos epäkelvot vanhemmat eivät osaa lapsiaan kasvattaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:19"]
Siksi pidän taskussa pieniä kuminauhoja joita saan töistä, ammun niillä salaa huutavia kakaroita :D Ne kuminauhat on niin pieniä ja läpinäkyviä ettei niitä huomaa ja kakara on hämmentynyt että mikä nyt nenään tai leukaan osui!
[/quote] :O Minkä ikäinen ihminen sä olet?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:30"]
Teit oikein! Itsekin usein säikyttelen kakarat hiljaisiksi, jos epäkelvot vanhemmat eivät osaa lapsiaan kasvattaa.
[/quote]
Kasvattaa? Mäkin oon saanut monen lapsen kitinän loppumaan, kun oon hymyillyt ja vilkuttanut.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 14:19"]
[/quote] :O Minkä ikäinen ihminen sä olet?
[/quote]
;ikähän se mahtaa porvoolaisen henkinen keski-ikä olla... 14?
Niillä lapsilla on yleensä tylsää, ja helpoin tapa saada ne hiljaisiksi on ottaa niihin kontaktia. Ihan niinkuin tuolla ylempänä kirjoitettiin niin normi lapsi hiljenee jo siitä, koska sillä onkin tylsyyden sijaan jotain kiinnostavaa seurattavaa. Itse sitten aikuisena päätät irvisteletkö niinkuin idiootti, vai vaikka juttelet sille jotain tai hymyilet tms.
Sama olisi varmasti onnistunut vilkuttamalla ja hymyilemällä.