Kesäkuun Kullanmurut! Eka pinkka, vk 35! =D
Laitetaanpa pino pystyyn, kun meitä on jo näin monta porukassa mukana!
Kommentit (51)
Liitynpä minäkin tähän kesä-pinoon!!
Luulin hetken verran jo olevani raskaana, kun menkat oli 6 päivää myöhässä, mutta sunnuntaina sitten alkoivat... Se oli toisaalta helpotus, koska söin aikas vahvan lääkekuurin, joka loppui vasta 19.8 eli tarkoitus olikin aloittaa vauvantekohommat vasta tästä kierrosta..
Esikoinen tärppäsi aikanaan heti ja syntyi 03/05.
En kyllä tiedä mikä hormonihäiriö näitä menkkoja viivytti, oikeastaan koskaan ei ole olleet myöhässä.. Mielialakin on ollut ihan uupunut. Lauantaina pillahdin itkuun kun luin esikoisen tarharetkestä ja joulujuhlasta... Siis pieni ristiriita tässä on, haluaisin tulla raskaaksi ja saada pienen tuhisian, mutta seksi ei tällä hetkellä voisi vähempää kiinnostaa... No, oneksi on vasta kp 3 menossa...
Mutta onnea kaikille yritykseen!!!
joskus se on niin ihanaa tuokin (kokenut km:n jalkeisten tatien varttuja)
-vieraileva levinia-
Jospa minäkin taas ilmoittautuisin uuteen pinoon. Eli tuolta toukokuisista tipahdin kanssa lauantaina. Nyt on täti siis kylässä vielä. Tässä kierrossa (oiskohan nyt 4. tai 5. yrityskierto menossa) aion nyt siis otta ovistikut käyttöön ja varmistaa ovisajankohdan.
Meillä on ennestään kaksi lasta (02 ja 04 syntyneet) eli kolmannesta murusta haaveilemme.
Piipaalle vielä onnittelut! Harvoin sitä on noin iloinen tädin vierailusta!
Eipä sitten muuta kuin, että toivottavasti saamme paljon plussia aikaiseksi ja monen monta murua ensi kesäkuulle!
Joten mars naiset töihin! (ja ne miehet kanssa)
ruusu kp 4/21-25 (taas intoa täynnä)
Eli vielä huomiseen taidan tuolla toukokuisissa roikkua, tätiä odottelen, nyt jo reilusti tuhruttaa ja lämmöt laskeneet, joten lopputuloksen tietää. Ajattelin vähän mieltäni piristääkseni tulla jo kurkkaamaan uutta porukkaa ja siirtä ajatukset uuteen kiertoon.
Piipaa00: Onnittelut tädistä, mukava että pääset kesäkuisiin taas jännäämään!
@ruusu@ ja emik: kohta taas kuumeillaan, kiva, että olette jälleen positiivisella mielellä nokka kohti uusia seikkailuja ja on mukava, että täällä kesäkuisissa on jo " tuttuja" . Mutta sovitaanhan, että heinäkuisiin ei sitten enää siirrytä :)
t. wintergirl, joka vielä sormenpäillä roikkuu toukokuisissa
Heti aluksi onnittelut piipaalle tädin vierailusta! Harvoin sitä saa olla onnellinen menkkojen alkamisesta.
Liityn nyt varovaisella alulla tähän kesäkuisten porukkaan, kun km on tänään neljä viikkoa. Jälkitarkastus oli tänään ja hyvinä uutisina oli, että menkat ovat pian saapumassa ja mitään rakenteellista estettä ei raskautumiselle ole. Hyvin on siis minunkin kroppa keskenmenosta toipunut.
Mulla on entisestään maalistyttö 2005 ja toista aloimme yrittää heinäkuussa 2006. Sekä esikoinen että tämä km:oon päättynyt raskaus alkoivat ensimmäisestä kierrosta, joten olen vielä aika optimistinen, että olisin jo pian uudelleen raskaana. Ensin täytyy odotella tätiä saapuvaksi.
Heipat vaan kaikille!! Päätin nyt sitten liittyä tänne kesäkuisiin kun ei tuo ensi yrittämä toukokuisiin tuottanut vielä tulosta. Ja vaikka täti onkin käyttäytynyt hieman omituisesti, olen jo orjentoitunut jatkamaan harjoituksia uuden oviksen aikaan.
Onko täällä muuten muita yrittäjiä jotka käyttäisivät Persona-laitetta? Hankin sen siis alunperin ehkäisy tarkoitukseen kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei oikein sopinut minulle, mutta nythän se toimii kätevästi väärinpäin oviksen metsästyksessä. :)
Taidetaan mennä aika samoissa moni kun täälläkin olis kp 5/29. Päästään sitten tosiaan porukalla odottajiin!!
Paljon pupuilu intoa ja plussa sadetta meille kaikille tässä kuussa!!
seuraillut ja aion nyt kyllä " mukaan hypätä" , vaikka tuskin mulla kesäkuulle vielä LA mitenkään onnistuisi, mutta toivoa voi...
Ja hassu kun on tilanne muutenkin, eli tyttö syntyi toukokuussa ja on vasta reilut kolme kuukautta.
Mutta... haaveissa ollut aina 3 lasta ja mahdollisimman pienin ikäeroin, eikä tässä enää itse nuorruta, joten virallisesti aloitettu yritys nyt sitten.
Ensimmäistä lasta aloitettiin yrittämään 07/04, km 01/05 ja sitten " tärppäsi" vasta 07/05, joten olen tässä varautunut kyllä odotteluihin ja myös vastoinkäymisiin, joten parempi aloittaa ajoissa :o)
Olen varmaan ollut vähän kipeänä ennen menkkoja, kun oli niin paljon äklötysoloa ja lämmötkin korkealla. Ei voi pahemmin kroppa meikäläistä kokenutta kuumeilukonkaria huijata. Huoh ! Pettymys aika kova. Nyt on sitten jo ainakin 1.5 v kuumeiltu, mutta en luovuta en. Tällä iällä voi vähän (olen kuuskytlukulaisia) ottaa aikansa ennenkuin tärppää. Mutta siis kolmas haaveissa.
Onnekasta tulevaa ovisaikaa toivotellen kaikille kesäkuun kuumeilijoille.
Jep täti tuli odotetusti tänään. Ensiksi pahoitteluni vielä marikkolle, on kyllä tosi kurjaa, kun on lupaavia oireita ja sitten joutuu pettymään. Itselläni oireet olivat niin menkkoja edeltäviä, että missään vaiheessa en uskonut raskaana olevani. Ja meillähän mies aika yllättäin sitten päätti, että ehkäisyn voi jättää pois ja oviksen olin bongannut jo aiemmin, joten arvasinkin, että myöhässä ollaan. Nyt siis alkaa ensimmäinen varsinainen yrityskierto!
kp 1/28-29
nimittäin täällä on kp1.
Kesäkuun kullanmurun metsästys alkakoon :)
Paljon pupuiluintoa ja tärppionnea kaikille kesäkuun muruja toivoville!!
-S- kp 1/24-28
Tänään tuli täti käymään joten suuntaamme katseen kohti kesäkuun kullanmurua. Olisin oikein iloinen pienestä kesäkuun nyytistä.
Ensiksi piipaalle onnittelut tädin tulosta! Mukavaa että joku on siitä iloinen. Toiseksi todella koskettava alkuteksti on tämän kuun pinossa. Kuten Laru niin minäkin tippa silmässä lueskelin sitä.
Olen siis 35v ja mies samanikäinen. Lapsia on ennestään viisi ja iät ovat 12v, 10v, 8v, 5v ja 1v6kk. Kuudetta ollaan yritetty kaksi kiertoa ja tämä on siis kolmas kierto. Tälle kuulle toiveet on vähän korkeammat kun nyt mieskin ehtii paremmin touhuun mukaan. Viime kierron päivät menivät vähän pipariksi kun peltotyöt pukkasivat väliin.
Joten ei siis muuta kuin odotellaan että täti tajuaisi nopeasti lähteä pois.
Medison kp1/28
Moikka moi!
Jätin pillerit viime vkon lopussa pois ja nyt menossa sitten kp2.Tosin tästä ensimmäisestä kierrosta on todella vaikea sanoa noita kiertopäiviä, kun ei tiedä minkälaiseksi kierto lopulta muotoutuu.Mutta tosissaan kuumeillaan, vaikkakin odotukset ovat hyvin realistiset.Edelliset lapset ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä ja toisesta kierrosta, mikä antaa hieman toiveita.Yhdyn kyllä siihen, mitä joku pinomme kirjoittajista sanoi herkistyneestä oman kehon tarkkailusta.Pillereiden poisjättämisen jälkeen tulee valtavasti uusia tuntemuksia, joita tulee tarkkailtua oikein urakalla.No, eiköhän se tästä tasoitu, kun taas oppii tuntemaan kehonsa luonnollista toimintaa..
Toivotan kaikille oikein aurinkoista loppukesän jatkoa ja paljon toiminnallisia ovishetkiä!
Vivian
Täällä edelleenkin samassa tilanteessa, tätiä ootellen. Eikä mitään oireita mistään.
Ajatuksena oli miehen kanssa, että aloitetaan yrittäminen ekojen pillerien jälkeisten menkkojen jälkeen. Nyt oon alkanut miettiä, voisiko ihan yhtä hyvin jättää kumiehkäisyn pois jo nyt. Käsittääkseni lasketun ajan laskeminen olisi vaikeampaa, jos sattuisin raskautumaan ennen yksiäkään luomumenkkoja. Onko kukaan testaillut tai muutoin huomannut ovulaatiota pitkässä, epämääräisessä kierrossa (pillereistä palauduttaessa), vai onko ennemminkin todennäköistä, että ovista ei edes tapahdu tässä vaiheessa kun hormonitoiminta jollain lailla sekaisin? Ajatuksena siis se, että onko ehkäisy tällä hetkellä periaatteessa ehkä hieman turhaakin? Turhaa joko raskautumisen mahdollisuuden epätodennäköisyyden takia tai turhaa sen takia, ettei raskautuminen haittaisi. Mietteitä, joiden kanssa ehkä itse hieman sekaisin ja siksi ulosantikin sekavaa.
Yrittelijöille toivotan onnea matkaan! :)
Kyselit pitkän kierron oviksesta..Toinen lapsemme sai alkunsa ensimmäisestä pillereiden jälkeisestä kierrosta, jossa ovis oli poikkeuksellisen myöhään eli ehkä noin kp16 tms.Raskaus on siis mahdollinen, mutta kuten mainitsit lasketun ajan määrittäminen voi olla vaikeaa.Itselläni se onnistui kuitenkin helposti, koska tiesin tarkalleen koska ovis oli ja lapsi sai alkunsa.Aloitimme nyt kolmannen kuumeilun ja samalla tavalla heti pillereiden jälkeen.Saa nähdä kuinka tällä kertaa käy!
Onnea teille ja toivottavasti pian tärppää!
Vivian
ensinnäkin, mukavaa huomata että täällä on paljon aktiivisia kirjoittelijoita. ihana kuumeilla yhdessä ja vaihtaa kuulumisia! *vilkuttaa kaikille*
sitten vähän esittelyä itsestä. me ollaan molemmat miehen kanssa 24 vuotiaita, yhessä ollaan oltu reilu kaheksan vuotta ja nyt vihdoinkin olen saanut myös miehen mukaan vauvahaaveiluun. esikoisesta siis haaveillaan. avioelämää meillä on takana kolme vuotta ja pirkanmaalla asustellaan. molemmat vielä ollaan opiskelijoita, mikä vaikuttanut (varsinkin miehellä;) päätökseen yrityksen aloittamisesta. minä oon valmistumassa joulukuussa hoitoalalta. rengas on jätetty pois elokuun alussa ja nyt eletään kp 21/?, ensimmäisiä luomumenkkoja odotellaan. ens kierrosta alkaa sit yritys.
nyt tuli paljon omaa napaa. ens kerralla sit muuta.
vivian: kiitos vastauksesta! Jäin kuitenkin miettimään, kirjoititko vastauksessasi vahingossa väärin, kun kerroit että ovis kp:nä 16 olisi ollut myöhäinen?
Hieman esittelyä musta tähän väliin: Oon syntynyt -83 eli nyt 23 v. Valmistuin yliopistosta keväällä ja nyt opena ekaa vuotta. Mies on 25 v ja yhteinen koti löytyy Pääkaupunkiseudulta. Syksyn aikana naimisiin muutaman vuoden seurustelun/kihloissa olon jälkeen. Ensimmäisen yrittäminen alkamassa ja molemmat yhtä toiveikkaina asiassa mukana.
eli ajatus katkeili ja sormet näppäilivät omiaan..muistelen, että kokonaiskierron pituus olisi ollut jotain 50 joten ovis olis ollut kp20 ja jotain.Eli ovis oli reilun viikon myöhässä verrattuna normaalikiertoon.Olipa sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärsit!
Nyt vaan odottelemaan!
nyt ei kyllä pää toimi!Eli kokonaiskierroksi olisi laskennallisesti tullut noin 40, mutta olinkin jo raskaana..Anteeksi tämä säätäminen!
Heliliinalle, käsittääkseni on hiukan makukysymys aloittaako yrityksen heti pillereitten lopettamisen jälkeen vai odottaako yhdet luomumenkat ensin. Ennen vanhaan suositeltiin että yhdet menkat tulisi ennen yritystä mutta tietääkseni enää ei tartte yrittää. Lasketun ajan määrittäminen saattaa olla vähän vaikeaa jos ei ole varmuutta kierron pituudesta, mutta ultralla saadaan katsottua laskettuaika varmemmaksi. Hormonitoiminta saattaa joillakin mennä hiukan sekaisin (itselläni on aina mennyt kaksi kiertoa ja kolmas on ollut jo normaali) mutta osalla sitten ei vaikuta sekään mitenkään vaan raskautuu heti. Enpä nyt tiedä oliko tästä mitään hyötyä taikka tarkoititko kysymykselläsi edes tätä mutta ajattelin nyt vastata kuiteskin.
Medison+5
Pahoittelut tietenkin toukokuisista tippuneille, mutta pistetäänpä kaikki toiveet peliin tähän kuuhun!
Itse heittelen täällä miltei kärrynpyöriä onnesta! =D=D=D
Syystä, että täti tuli vihdoinkin tänään! Aikaa kaavinnasta kului 4vk ja 5päivää.
Lämpöjen perusteella ja oletetun oviksen mukaan oisinkin ollu tosi pettynyt, jos ei tänään ois viimeistään menkat alkaneet. Mutta nyt oon niin tyytyväinen kuin vain voi olla, kerran näinkin päin, että tädit saa iloiseks! Ja oli kiva huomata, että kroppa " toimii" normaalisti km:n jälkeen näinkin nopeasti.
Samalla sain ukonkin kotiin kuukaudeks, tietääpä sekin jo, että miten tää loma vietetään! ;)
piipaa kp1