Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi, millaiseksi kuvittelet ikäisesi lapsettoman elämän?

Vierailija
25.08.2014 |

Millä lailla (omasta halustaan) lapsettoman elämä on erilaista kuin sinun elämäsi? Miten ajankäyttö, elämän sisältö, sosiaalinen elämä ja tunne-elämä eroavat sinun elämästäsi?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko, että mun tarvitsee kovin paljon kuvitella. Hankin omasta halustani lapsen yli kolmikymppisenä, eikä siitä ole kovin montaa vuotta, joten tiedän ja muistan hyvin millaista elämäni oli silloin. Tuskin veloilla se kovin erilaista on siinä/tässä iässä. Sitä en osaa kuvitella kovin hyvin millaista on velan elämä viisikymppisenä, mutta en osaa sen kummemmin samaistua siihen ikävaiheeseen vielä muutenkaan, lapsia tai ei.

Vierailija
2/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi lapsia, matkustelisin enemmän, tapaisin kavereitani ilman lapsia, laiskottelisin omassa rauhassani kaikki viikonloput, olisin paremmassa kunnossa ja harrastaisin useammin seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi lapsia, olisin varmasti masentunut ja epätoivoinen asiasta. Todennäköisesti vatkaisin asiaa joka päivä mielessäni ja haaveilisin lapsista. Niin tärkeää lapsen saaminen oli. 

Vierailija
4/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä ainakin käy kuntosalilla joka ilta, ja juo aamukahvinsa keskustan kahviloissa, tekee palhin töitä jotta voi pitää sitteb kertyneet vapaat putkeen ja matkustella..

tapaa usein ystäviä ja ainakin tuntuu että hänellä on maailman paras parisuhde.

Vierailija
5/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:24"]

Jos minulla ei olisi lapsia, olisin varmasti masentunut ja epätoivoinen asiasta. Todennäköisesti vatkaisin asiaa joka päivä mielessäni ja haaveilisin lapsista. Niin tärkeää lapsen saaminen oli. 

[/quote]

Lapsettomaksi jääminen olisi ollut elämäni suurin tragedia. Niin suuri, että en tiedä mistä muusta olisin voinut löytää enää elämänilon. 

Vierailija
6/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tarvitse kuvitella. Kaikki me ollaan joskus oltu lapsettomia. Kyllähän sen nyt muistaa. Vapaampaa oli, mutta ajan käytti yleensä kaikkeen turhaan.

Vierailija
7/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunia, tv-sarjoja, viiniä, tyttöjen baari-iltoja ja reissuja.

Vierailija
8/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää elämää kaikki, omasta halustaan lapsettomat, ystäväni näyttävät elävän. Ei ole kukaan niin kypsähtänyt, kuin moni lapsia hankkinut.

Vierailija
9/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:32"]Päiväunia, tv-sarjoja, viiniä, tyttöjen baari-iltoja ja reissuja.
[/quote]

No ei noita varten tartte kyllä lapseton olla. Ei vaan ihan niin usein pääse kuin lapsettomana, mutta kyllä noi kaikki kuuluu mun elämään lapsien jälkeekin.

Vierailija
10/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratkaa, kuinka Joukolatar elää - lapsi ei estä brunsseilla käyntiä tai matkustelua. Lapsi tuo yhteenkuuluvaisuutta parisuhteeseen ja suurta rakkautta.

Minusta elämä vain parantui lasten myötä. Tuli ryhtiä ja suunnitelmaisuutta entiseen haahuiluun.

Vierailija
11/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:31"]

Vapaampaa oli, mutta ajan käytti yleensä kaikkeen turhaan.

[/quote]

Jos minulla olisi lapsia, minulla olisi vähemmän vapautta, ja joutuisin käyttämään aikani kaikkeen turhaan.

Vierailija
12/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyn hyvin kuvittelemaan, koska suurin osa mun samanikäisistä ystävistä on lapsettomia ja itsekin olin vielä muutama vuosi sitten.  Meidän elämät eroaa siten, että he käyvät useammin baarissa ja ravintolassa syömässä ja lähtevät spontaanisti esim. kaupunkimatkoille. Minä taas käyn päiväkodin juhlissa ja neuvolassa ja leikkipuistossa yms missä he eivät käy :D Muuten ei juurikaan eroa. Ja kun olen ystävieni kanssa ei ole mitään väliä kenellä meistä on lapsi ja kenellä ei, olemme ihan niin kuin aina ennenkin... 

Vierailija
13/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:52"]

Meidän elämät eroaa siten, että he käyvät useammin baarissa ja ravintolassa syömässä ja lähtevät spontaanisti esim. kaupunkimatkoille. Minä taas käyn päiväkodin juhlissa ja neuvolassa ja leikkipuistossa yms missä he eivät käy :D

[/quote]

Miksi ihmeessä olet vaihtanut lapsettoman elämän vanhemman elämään?

Vierailija
14/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun elämä ei kovin paljon eroaisi nykyisestä, kuin siinä että ei tarvisi niin paljon siivota (välttelen sitä kyllä varsin taitavasti nytkin) ja olisi talossa hiljaisempaa, ja voitaisiin miehen kanssa harrastaa seksiä aamuisin jos oltaisiin molemmat kotona, miehellä kun on vuorotyö. Voi olla että meillä olisi pienenpi talo, mutta varmaan oltaisiin rivitalosta lähdetty omakotitaloon kun siellä meni naapureihin hermo. 

Emme käy koskaa baareissa, emme matkustele ulkomailla tms. kavereita on vähän ja kaikki muut töissä paitsi minä, joten en näe kavereita kovin usein, osa asuukin niin kaukana.

Tätini ja setäni ovat lapsettomia, eivät alunperin omasta halustaan, mutta kuitenkin jostain syystä aikoinaan adoptioprosessi keskeytyi. Heidän elämänsä on samaa rutiinia aina, töissä, kotona ja mökillä, ei mitään muuta, koskaan eivät käy missään vaikka rahaa olisi. Molemmat valittivat kun olivat työelämässä että työ on aina vienyt kaikki mehut koko elämästä, kaikki vaan työtä ja työtä. Setä on jo eläkkeellä, ja puuhastelee mökillä ja ikiaikaisen harrastuksensa metsästyksen parissa, täti on vielä vähän aikaa osa-aikaeläkkeellä kunnes päääsee töistä lopullisesti eroon, sitten meinaavat repäistä ja remontata talonsa jota kunnostivat viimeksi kun nuorena parina liki 40 vuotta sitten ostivat sen. Hauska juttu ole sellainen, että he eivät olleet nähneet minua kuin ihan pienenä viimeksi kun vanhempani erosivat, sitten sattumalta muutin tyttäreni kanssa samalle paikkakunnalle ja alettiin pitää yhteyttä, silloin setäni oli tädille väittänyt että he ovat nähneet minun tyttäreni pienenä, millään ei meinannut uskoa, että se olin minä yli 20 vuotta sitten jonka olivat viimeksi nähneet :) Kun ei ole lapsia ei ajankulua näe niin selvästi, siinä menee helposti vuosikymmenet sekaisin ja äidit ja tyttäret. 

Vierailija
15/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vasta aikuisena oman lapsen saanut tietää millaista on aikuisen lapsettoman ihmisen elämä. Sikäli vähän turha kysymys. Ikäänkuin lasten vanhemmat olisivat olleet sitä jo syntymästään saakka. Eroa on vapaus ts. määräysvalta kaikesta mitä haluaa milloinkin tehdä. Se, että on itse oman ajankäyttönsä herra.

Jos pystyy muka elämään yhtä mielivaltaisesti kuin ilman lapsia lasten kanssa, valehtelee. Tai sitten vain ei osaa enää erotella lasten ruuista huolehtimista, hoidosta hakemisia, päivärytmistä ja vaatehuollosta huolehtimista entisestä ajasta. On turha väittää, että lapsi ei rajoittaisi tai muuttaisi mitään, tai sitten ihmisen elämä ennen sitä on ollut jotenkin poikkeuksellisen hankalaa. Perusrutiinit vievät huomattavan paljon enemmän aikaa, jos lapseton ihminen huolehtii vain itsestään, samoin rahaa menee huomattavasti vähemmän, vaikka ravintolassakäyntiin, elokuviin tai matkustamiseen. Ja jos lastaan yhtään osaa kuunnella ja lapsen etua ajatella, ei sitä lasta riepotella jokaiseen vuorokaudenaikaan ympäriinsä, kun äiti haluaakin lähteä snagarille hakemaan grilliruokaa keskellä yötä.

Vierailija
16/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:05"]

Meidän elämät eroaa siten, että he käyvät useammin baarissa ja ravintolassa syömässä ja lähtevät spontaanisti esim. kaupunkimatkoille. Minä taas käyn päiväkodin juhlissa ja neuvolassa ja leikkipuistossa yms missä he eivät käy :D

[/quote]

[/quote]

Öh, ehkä kirjoittaja halusi saada lapsen...?

Vierailija
17/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 31 vuotta. Miellän ikäseni lapsettomien viettävän arkea, joka täyttyy työnteosta, matkustamisesta ja harrastuksista kuten juoksusta, kuntosalista ja jumpasta. Kotona sisustamista ja huolellista siivoamista. Aktiivista elämää, illalla rauhassa sängyssä lukemista ja viikonloppuisin istumista kahvilassa latten ääressä. Vähän shoppailua ja taas aamulla töihin toimistolle. 

Minulla on vähän alle 6v ja 1v4kk lapset ja olen vielä työstäni hoitovapaalla. Arkeni koostuu eskariin kuskaamisesta, perhekerhosta, vaipanvaihdosta, pyykkäämisestä, sotkujen keskellä rämpimisestä, ulkoilusta ja pienistä rauhallisista hetkistä teekupin ääressä. Haaveilen matkustamisesta ja omasta harrastuksesta. Mies tekee vuorotyötä joten olen aika plajon yksin lasten kanssa. Elämä on ihanaa, väsyttävää, raivostuttavaa ja ainutlaatuista, elämisen meininki! ;)

Vierailija
18/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo ylläoleva osui oikeaan, HALUSIN saada lapsen, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin :D Enkä ole katunut kyllä päivääkään, pakko myöntää...

Vierailija
19/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo ylläoleva osui oikeaan, HALUSIN saada lapsen, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin :D Enkä ole katunut kyllä päivääkään, pakko myöntää...

[/quote]

Miksi ihmeessä?

Vierailija
20/72 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi ihmeessä?

[/quote]

Ja jos sinulta joku kysyisi, miksi ihmeessä et halua lapsia, vastaisit todennäköisesti, että onko se niin vaikea tajuta, että ihmiset ovat erilaisia. :D