Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos 20-vuotias tyttäresi tulisi raskaaksi,

Vierailija
25.08.2014 |

toivoisitko, että tekisi abortin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
2/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tytöstä itsestään..

Vierailija
4/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekisi ihan itse, koska on vela.

Vierailija
5/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tyttärestä ja hänen elämäntilanteestaan.

Vierailija
6/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Siinä voisi mennä jotain vikaan sa se oli ainoa lapsimahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisi huolehtia lapsesta niin ei sitten tietenkään mutta muuten kyllä..

Vierailija
8/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 20-vuotias, mutta äitini on kertonut minulle että jos vahinko sattuisi, hän uskoisi minun olevan kykeneväinen hoitamaan lasta ja auttaisi kaikilla mahdollisilla tavoilla. Eli ei toivoisi aborttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään! Itse päädyin 20-vuotiaana yksinhuoltajaksi. Aborttia en halunnut. Isä oli olemassa synnytyksessä ja vauvan elämässä alusta lähtien. Usein olen onnellisena ajatellut, että onneksi mulla oli rohkeutta pitää lapsi. Hän on jo aikuinen :) . Lapsen saaminen oli ihanaa loppujen lopuksi. Ja isovanhemmat hurmaantuivat sitten totaalisesti... vaikka ensin vähän huolestuivat.

Vierailija
10/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluaisinko aikuisen tyttäreni tappavan lapsenlapseni? Hmm. Pitääpä miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin pidättäytyä haluamasta yhtään mitään tilanteessa, jossa tyttäreni pitää päästä omaan päätökseen. Pyrkisin tukemaan siinä, on se sitten mikä hyvänsä. TOivoisin, että tyttäreni tietäisi sen aina.

Vierailija
12/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei muuta kuin sitten vaan naimisiin sen jannun kanssa. Tai sitten ei mutta lapsi pidettäisiin ilman muuta. Kakskymppinen on jo sen ikäinen, että pystyy kyllä huolehtimaan lapsesta ja joka tapauksessa muutenkin olisi varmaan kohta halunnutkin lapsia tarkoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh jos mun äiti olisi mitään tuollaista edes höpissyt silloin kun tulin raskaaksi ! :D olin juuri aloittanut yliopiston ja lapsi oli/on toivottu ja harkittu. Eipä käynyt pienessä mielessäkään että äitini ajattelisi että pitäisi tehdä abortti. Tiesittekö että 20v on jo aikuinen ihminen? Jestas mitä porukkaa..

- 2 lapsen äiti (27v) gradua vaille maisteri.

Vierailija
14/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toivoisin että tekisi abortin? Toivoisin, että löytäisi itselleen jonkun oikealta tuntuvan päätöksen.

Itse synnytin toivotun lapsen ennen kuin täytin 21v. Ei kaikille sovi, mutta minulle sopi ja on aina sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä lähtökohtaisesti aborttia suosittelisi. Aikuinen ihminen pystyy kyllä huolehtimaan lapsesta ja hankkimaan silti ammatin yms., vaikka sitten isäkään ei olisi kuvioissa. Ja voihan 20 vuotias olla jo vaikka naimisissa.

Ajattelisin varmaan aborttia vaihtoehtona silloin, jos tyttären elämänhalllinta olisi pahasti pielessä, hänellä olisi esim. pahan päihdeongelma tms.

Vierailija
16/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Vaikka tulisi 15-vuotiaana raskaaksi niin koittaisin kaikin mahdollisin keinoin saada hänet pitämään lapsi eli lapsenlapseni

 

Vierailija
17/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 19-vuotiaana tyttären ja olen nykyään naimisissa lapsen isän kanssa. Oma äitini (ja moni muukin) kehotti minua luopumaan lapsesta, mutta en sitä kuitenkaan tehnyt. Oli heillä syytäkin, koska olin juuri läpi käynyt vaikeaa aikaa ja he pelkäsivät jaksamiseni puolesta. Harkitsin itsekin aborttia pitkään. Äitini (kuten muutkin) tottuivat ajatukseen kuitenkin nopeasti ja olivat paljon tukemassa lapsen kanssa. Sekä lapseni isä että oma äitini olivat mukana synnytyksessä. 

Lapsen synnyttyä ei tietenkään kaikki mitään ruusuilla tanssimista ollut, mutta tyttäreni on minulle enemmän jaksamista ja voimaa tuonut, kuin mikään muu. Ainokaiseni on silmieni ilo ja valkeus vaikeinakin hetkinä. Enimmäkseen elämä on kuitenkin ollut suhteellisen onnellista ja lapsikin on reipas ja tyytyväinen ollut nämä vuodet, enkä ole katunut päätöstä.

Jos tyttäreni 20-vuotta täytettyään tulisi raskaaksi, esittäisin mielipiteeni sen mukaan, mikä silloinen tilanne olisi, mutta olisi hänen päätöksensä kumpi tahansa, minä loppujen tukisin häntä parhaani mukaan siinä.

Vierailija
18/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin, enkä todellakaan ehdottaisi aborttia! Lapsellinenkin 20 vuotias aikuistuu lapsen saannin myötä, jos ei niin tuskin aikuistuu 30 vuotiaanakaan...

Vierailija
19/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukisin häntä hänen omassa päätöksessään, kumpi se sitten olisikaan. Mutta tilanne on aika hypoteettinen, koska mulla on 2 poikaa.

Vierailija
20/28 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän