Minkä ikäisenä lopetit shoppailun?
Siis siinä mielessä, että lähdit varta vasten shoppailemaan?
Minä taisin lopettaa nelikymppisenä.
Kommentit (12)
Mä en ole vuosiin lähtenyt mihinkään shoppailemaan, mutta shoppailen kyllä netissä.
Siinä vaiheessa, kun nettikaupat alkoi olla valikoimiltaan ja hinnoiltaan parempia kuin kivijalkakaupat. Eli suunnilleen joskus 2010, jolloin olin 28.
Jännä kysymys ja aloin miettimään asiaa omalta kohdaltani. Ehkä noin 45-vuotiaana? Nyt 54-v en koskaan lähde ostoksille enkä osta juuri ikinä mitään. Arvomaailma on muuttunut ja tässä iässä on kaikkea. Jos pitää ostaa jotain, sanotaan nyt esim uimapuku, ahdistaa jo etukäteen että sitä pitää lähteä etsimään. Onneksi vaatteetkin ovat aika pitkäikäisiä (en osta pikamuotia) niin vaatekaappiakaan ei tarvitse päivitellä juuri ikinä. Kengät ovat ainoa mitä on pakko ostaa säännöllisin väliajoin.
Varmaan suunnilleen siinä vaiheessa kun sain vakituisen työpaikan ja palkkaa. Eli noin kolmekymppisenä. Ei enää shoppailu kiinnostanut, vaikka olisi ollut rahaa jotain ostaakin. Ennen sitä olisin jaksanut shoppailla vaikka kuinka, rahaa vain ei ollut.
Ihan äskettäin..enne se oli mahdotonta joka päivästä.Nyt on viisastuttu harvoin..Itselle vaat.osto on aika loppunnu,tarpeeseen vaa..
53, mutta en iän takia, vaan siksi että siinä vaiheessa tuli koronaepidemia enkä halunnut lähteä minnekään, missä on paljon ihmisiä ja minne ei ole välttämätön pakko mennä. Lopetin myös kirjastossa, kahviloissa, kirppareilla yms. käymisen.
En edes muista, milloin olisin varta vasten lähtenyt shoppailemaan kaupungille. Ehkä 2010? Sattumalta kyllä välillä löytänyt jotain matkoilta, mutta netistä on vaan niin paljon helpompi ostella vaatteita.
Ei kai kukaan sivistynyt ihminen tuollaista tee nykyaikana.
40 v. Konmari tuli Suomeen ja aloitin karsimisen. Huh, kun silmät aukenivat.
Käytännössä käytän kaikki vaatteet puhki ja uusia tulee vain, jos saan jostain.
Ostan kun tarvitsen. En ole lopettamassa.
En ole ikinä oikein ollut shoppailija. Nuorena ei ollut rahaa, sitten asuin pätkiä ulkomailla ja en halunnut kerätä tavaraa, kun tiesin että kohta muutan taas. Vuonna 2019 muutin taas väliaikaisesti ulkomaille ja silloin päätin, että mitään en osta, käytän kaiken vanhan pois. Sitten tuli korona ja 100% etätyöt eikä työvaatteille ollut niin tarvetta. Sisustajana olen aina ollut aika minimalisti, joten en oikein mitään sisustuskrääsääkään haali.
sen jälkeen kun ansiosidonnainen heikennettiin!