Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hitto, miehen "laktoosi-intoleranssi"..

Vierailija
25.08.2014 |

Miehelläni on "paha" laktoosi-intoleranssi. Aina kylässä ym huolehtii, ettei vaan ole ruoassa laktoosia. Kauhean numeron kanssa touhuaa tuota ongelmaansa.

Laitoin sitten viikonloppuna ruokaa, lähinnä lapsia varten. Ruoassa oli tavallista maitoa ja se oli tosi maitopainotteista. Mies söi valtavan annoksen tyytyväisenä. Huomasin, että syö, enkä uskaltanut enää asian tajutessani sanoa, että siinä on tavallista maitoa. Olisi varmaan nostanut numeron, että miksi teen tavallisesta maidosta ymym.. Noh, kuinka ollakaan, ei mitään oireita ole tullut. Tietöisin, jos olisi, koska niistäkin nostetaan kauhea numero ja kysellään, että onko ollut varmasti hylaa,,

Siis mitä ihmettä? Eikö sillä siis olekaan mitään intoleranssia? Ärsyttää,,

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% ruoka-aineallergioista on keksittyjä ja pelkkää huomion kerjäämistä.

Vierailija
22/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pitkän tauon jälkeen kestän jonkin verran maitoa ilman huomattavia oireita. Hiukan voi ilmavaivat lisääntyä. Toisinaan taas oireet alkaa vasta jopa yli 12 tunnin jälkeen, kun ruoka menee suolistossa, missä imeytyy. Ei ne oireet heti ala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:33"]

99% ruoka-aineallergioista on keksittyjä ja pelkkää huomion kerjäämistä.

[/quote] Heeh, minä ainakin kerjään näillä allergioillani huomiota. Kun viimeksi söin vahingossa minulle sopimatonta sain parissa minuutissa huomiota kahdelta lääkäriltä ja usealta hoitajalta ja kaikenlaiset laitteet ja kortisoonit ja adrenaalitkin tuotiin paikalle, kun olin niin huomionhakuinen :)

Mutta joo, onhan se nykypäivää, että moni myös valehtelee olevansa allerginen jollekin, josta ei pidä. Vaikea uskoa kuitenkaan, että kukaan valehtelisi itselleen keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia, kun ei siinä voita mitään.

Vierailija
24/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laktoosi-intoleranssi. Yleensä saan oireita, mutta joskus niitä ei tule. En tiedä mistä johtuu, mutta harvoin sitä tietoisesti viitsii ottaa riskiä. Varsinkaan kyläillessä, olis aika noloa kun joutuis ryntäämään vessään vatsakouristusten alkaessa. Ja ne äänet mitä vessasta kuuluis. Tai kun vatsa alkaa turvota ja pierettää niin hemmetisti. Kotona tuo ei niin haittaa ja siksi joskus voin syödä tavismaitoon tehtyä ruokaa tai syödä jonkun tavisjäätelön jos laktoosittomia ei ole. Otan tietoisen riskin, aika usein se ei kannata, mutta tuurilla voi olla ettei oireita tule lainkaan tai vain hyvin vähän.

Vierailija
25/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laktoosi-intoleranssi pitkään oireilevana voi olla ihan terveydelle haitallista. Ei siis niin vakava kuin keliakia mutta jatkuva ripuli ei ole suolistollekaan koskaan hyväksi ja altistaa mm. suolistosyövälle ja hivenaineiden ja vitamiinien puutos tulee hyvinkin nopeasti, kun mikään ei kerkiä imeytyä.

Vierailija
26/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaahhaaa, täällä on taas kaikki ongelmaiset pätemässä. sori, kun naurattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:13"]

hahhaahhaaa, täällä on taas kaikki ongelmaiset pätemässä. sori, kun naurattaa.

[/quote] Haahhahhaa, nauran vierestä sitten, kun sulle puhkeaa joku paha allergia ja kuolet anafylaktiseen shokkiin, ahhhaahhahahhahahahahahahaaa!

Vierailija
28/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on allergia, mutta en huutele sitä koko maailmalle. t. edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:23"]

mulla on allergia, mutta en huutele sitä koko maailmalle. t. edellinen

[/quote] Mullakin on allergia enkä huutele siitä koko maailmalle. Joskin on vähän niinkuin pakko aina syödessä ottaa selville mitä ruuassa on, että tietää voiko sitä syödä. En nyt oikein ymmärrä logiikkaasi. Kuka täällä on ollut huutelemassa koko maailmalle? Vai eikö ap:n aloituksesta olisi saanut keskustella lainkaan? Vai pitääkö allergisten ja muista tuollaisista kärsivien vaan kärsiä hiljaa nahoissaan, jos edessä on jotain mitä ei saisi syödä? Eli pitää syödä jotain mitä ei saisi, ihan vain jottei tulisi "huudeltua ongelmistaan koko maailmalle"?

Vierailija
30/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no katsos, kun on niitä ihmisiä, jotka pilaavat vaikka toisten häät, kun tekevät ongelman omasta ruokavaliostaan. nytkin kaverin häissä oli kauhea episodi, kun joku ämmä vaati itselleen sopivaa ruokaa ja järjesti kohtauksen kaikkien kuullen. ja näitä riittää,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kestän normaalia maitoa ja kermaa ruuassa paistettuna, mutta muuten siitä menee vatsa ihan sekaisin.

Vierailija
32/33 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Ihmiset, jos tarjoatte ruokavammaiselle vahingossa sopimatonta ruokaa, kertokaa asiasta!

Sinun onneksesi ilmeisesti miehesi ei oireillut, liekö alkanut kestämään jonkin verran laktoosia. Mutta se on asiasta irrallinen, koska sinähän et sitä voinut tietää, ja silti annoit miehesi syödä itselleen haitallista ruokaa. Minun mieheni ei koskaan, KOSKAAN tekisi minulle noin paskasti, että tarjoaisi minulle ruokavaliooni sopimatonta gluteeni.

Ai saakeli että risoo nämä ruokavamma sanaa käyttävät. Laktoosi intoleranssi ja muut johtuu jonkun puuttesta tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseestä olla suomalainen, BUUUUUURN!:D

suomen maidossa on jottain vikaa, koska esim veli eiole kärsinyt ulkomailla samasta ongelmasta vaikka siellä vetää maitoo? suomessa kun vetää maitoo niin alkaapi hajut leijjumaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi