YLE: Räty muunsi sivutyönsä tuloja verottomiksi osingoiksi
http://yle.fi/uutiset/laura_raty_muunsi_sivutyonsa_tuloja_verottomiksi_osingoiksi/7425752
sillälailla! suomi nousuun, tviit tviit! kansalaisten verot ylös!
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]
No hei ne pelastaa ihmisiä ja on lukenut pääsykokeeseen (pl. Virossa yms opiskelleet), joten oikeus ja kohtuus on, että säännötkin ovat erilaiset lääkäreille kuin muille.
[/quote]
Säännöt ovat tismalleen samat kaikille. Myy sinäkin omaa osaamistasi yhtiön kautta, ja tee kuten Räty ja tuhannet muut ovat tehneet vuosikausia.
[/quote]
Säännöissähän se ongelma onkin, ei niiden noudattajissa. Mitä parempiosainen ja lahjakkaampi on, sitä enemmän pitäisi tehdä yhteisen hyvän eteen, ei suinkaan päinvastoin.
[/quote]
En ota kantaa itse sääntöihin, totesin vain että ne ovat samat kaikille.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]
No hei ne pelastaa ihmisiä ja on lukenut pääsykokeeseen (pl. Virossa yms opiskelleet), joten oikeus ja kohtuus on, että säännötkin ovat erilaiset lääkäreille kuin muille.
[/quote]
Säännöt ovat tismalleen samat kaikille. Myy sinäkin omaa osaamistasi yhtiön kautta, ja tee kuten Räty ja tuhannet muut ovat tehneet vuosikausia.
[/quote]
Säännöissähän se ongelma onkin, ei niiden noudattajissa. Mitä parempiosainen ja lahjakkaampi on, sitä enemmän pitäisi tehdä yhteisen hyvän eteen, ei suinkaan päinvastoin.
[/quote]
En ota kantaa itse sääntöihin, totesin vain että ne ovat samat kaikille.
[/quote]
Niinhän ne ovat, toisia vaan autetaan ottamaan kaikki hyöty irti. Tuloeroissa ei ole mitään vikaa, kunhan hyvät tulot perustuvat avoimuuten ja läpinäkyvyyteen. Kikkailu luo epätasa-arvoa, mikä ei ole hyväksi yhteiskunnalle.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:16"]
Verot on naiveille. Itse tienaan yli 100000 euro vuodessa ja veroja alle 9 %. Ei tosin Suomessa.
[/quote]
Missä? Mä tienaan satkun ja koska maksan veroni saan käteen 54000e...
[/quote]
Eikö sitä solidaarisuusveroa taas nostettu, eli ensi vuonna tienaat vielä vähemmän. Tämä maa on sairas.