Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Japanilaiset piirretyt ja 15 vuotias?

Vierailija
06.08.2014 |

Molemmat lapsistani (15 ja 18 vuotiaat) katselevat japanilaisia piirrettyjä eli animea ja minua huolettaa niiden sisältö. 18 vuotiaan nettikäyttäytymiseen en voi vaikuttaa, mutta pitäisikö minun vahtia, mitä 15 vuotias katsoo?

Katsooko teidän lapsenne näitä piirrettyjä tai katsotteko itse? Studio Ghiblin muutamat elokuvat olen itsekin nähnyt ja pidän niistä sen verran kun aikuinen voi piirretyistä tykätä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sarjaa death note

Vierailija
2/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa lapsesi netistähan helpolla löytää arveluttavaa animea. Tosi on, että sitä on olemassa, mutta se on vähän sellaista "tiskin alta" kamaa. Ja viisitoistavuotias osaa kyllä jättää sellaisen sikseen tai jos tieten tahtoen katsoo, niin porno tuskin onkaan hänelle aivan outo asia...

Ps, studio Ghibli on tehnyt kyllä aika laillakin animea, minullakin tuossa hyllyssä on Miyazakilta 13 leffaan dvd:llä, suomeksi käännettyjä kaikki, eikä meillä ole edes ihan kaikkia. Ihania leffoja minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nuori katsoo animea. Kysy nuoreltasi, että mimmoista animea hän katsoo. Suurin osa on kyllä ihan 15- vuotiaillekin sopivaa. Enemmän väkivaltaa, seksiä, sekoilua ym huolestuttavaa näkyy nuorille suunnatuilla musiikkikanavilla. Anime on ihan hyvä.

Vierailija
4/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niiden sisällössä huolettaa? Ja kuule, aikuinen voi piirretystä tykätä todella paljon...