Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Räty muunsi sivutyönsä tuloja verottomiksi osingoiksi

Vierailija
25.08.2014 |

http://yle.fi/uutiset/laura_raty_muunsi_sivutyonsa_tuloja_verottomiksi_osingoiksi/7425752

sillälailla! suomi nousuun, tviit tviit! kansalaisten verot ylös!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:36"]

Hyvinkin näppärää, kun voi jättää verot muiden kustannettaviksi.
"Kataisen ja Stubbin hallitukset ovat päättäneet yhteensä noin seitsemän miljardin euron veronkorotuksista ja menoleikkauksista. Kiristykset toteutetaan vuoteen 2019 mennessä."

[/quote]

Kyllä ja samaan aikaan nostaa verovaroista maksettavaa apulaiskaupungin johtajan palkkaa. 

[/quote]

Ei nostanut. Räty nosti pääomatuloja 2007-11. Apulaiskaupunginjohtajan virkaan hän astui 2011, eli joutui viran vastaanottaessaan oletettavasti jo jääviyssyistä (Helsingin kaupungin sosiaalitoimi ostaa palveluja yksityisiltä lääkäriasemilta, mm. Mehiläiseltä) luopumaan tuosta sivutoimestaan.

 

 

[/quote]

Ei kuitenkaan kieltäytynyt tuosta verovaroista maksettavasta palkasta, vaikka aikaisemmin oli sitä mieltä, että mitä turhaa noita veroja maksamaan...

Vierailija
22/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verosuunnittelu ei ole laitonta. Räty ei tehnyt tässä mitään laitonta.

Turha alapeukuttaa koska tämä on fakta. Moraali ja muu on sitten eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:12"]

Verosuunnittelu ei ole laitonta. Räty ei tehnyt tässä mitään laitonta.

Turha alapeukuttaa koska tämä on fakta. Moraali ja muu on sitten eri asia.

[/quote]

Ei varmaan ollut laitonta, mutta Rätyhän juuri paheksui Ailuksen niinikään laillista toimintaa ja erotti hänet tämän vuoksi. Eli niin kaksinaismoraalista toimintaa kuin olla ja voi. Oksettava ihmisraato.

Vierailija
24/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:12"]

Verosuunnittelu ei ole laitonta. Räty ei tehnyt tässä mitään laitonta.

Turha alapeukuttaa koska tämä on fakta. Moraali ja muu on sitten eri asia.

[/quote]

 

Tuliko mieleen, että sen.moraalittomuuden takia täällä alapeukutetaan? Ei vieraissa käyminenkääb ole laitonta, mutta tietääkseni  sitäkin saa paheksua.

Vierailija
25/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:12"]

Verosuunnittelu ei ole laitonta. Räty ei tehnyt tässä mitään laitonta.

Turha alapeukuttaa koska tämä on fakta. Moraali ja muu on sitten eri asia.

[/quote]

Tämä on juuri näin.

Moraaliselta puolelta taas Räty liikkuu vaarallisilla vesillä ja on kiusallista, että tämä sinänsä ihan laillinen järjestely pamahti julkisuuteen juuri nyt ja siitä tulee isompi haloo kuin olisi tullut muuten.

Kun hän kuitenkin jo tuolloin oli politiikassa ja pesi nolosti kätensä Ailuksen jupakassa tehden kuitenkin itse ihan samaa harmaan alueen suhmurointia. Väkisin tulee mieleen, ettei hän voi olla kauhean fiksu tai ainakaan osaa ajatella tekojensa seurauksia vähänkään pidemmällä aikavälillä. Tähtäimessä kai on kuitenkin ollut poliittinen ura kaiken aikaa ja silloin kannattaisi olla ekstravarovainen siirroissaan.

Toisaalta, kun on tarpeeksi hyvä verkosto, pääsee ministeriksi vaikke pääsisi eduskuntaan. Eli ei Rädyn kannalta ole suurta merkitystä miten hänelle vaaleissa käy, koska siitä huolimata kaikki ovet ovat avoinna.

Vierailija
26/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:14"]

Juu, äänestäkää vain Kokoomusta.

[/quote]

pääomatulokikkailu on Lipposen käsialaa. Kannattaa äänestää punikkeja.

[/quote] Jos maamme laki on niin tyhmä että tällainen on mahdollista, silloin ei kannata herjata niitä jotka hyödyntää asiaa. Laki pitää muuttaa ja heittäkää nyt turha politikointi roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:50"]

Tässä kannattaisi kansalaisten olla tietoisia ja valita mitä lääkäriasemaa käyttää.

[/quote] Minä ainakin vältän noita veroparatiisi lääkäriasemia.

Vierailija
28/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:14"]

Juu, äänestäkää vain Kokoomusta.

[/quote]

pääomatulokikkailu on Lipposen käsialaa. Kannattaa äänestää punikkeja.

[/quote] Jos maamme laki on niin tyhmä että tällainen on mahdollista, silloin ei kannata herjata niitä jotka hyödyntää asiaa. Laki pitää muuttaa ja heittäkää nyt turha politikointi roskiin.

[/quote]

Sitä kannattaa tosiaan miettiä, miksi poliittista tahtoa lääkärien verottomiin osinkotuloihin puuttumiseen ei ole löytynyt ennen viime vuosia. Vinkkinä: 

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/laakareiden+maara+eduskunnassa+romahti/a612891

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, ei se oo kivaa jos niitä veroja joutuu maksaa ite... 

Vierailija
30/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:12"]

Verosuunnittelu ei ole laitonta. Räty ei tehnyt tässä mitään laitonta.

Turha alapeukuttaa koska tämä on fakta. Moraali ja muu on sitten eri asia.

[/quote]

 

Tuliko mieleen, että sen.moraalittomuuden takia täällä alapeukutetaan? Ei vieraissa käyminenkääb ole laitonta, mutta tietääkseni  sitäkin saa paheksua.

[/quote]

Saahan sitä paheksua, ei mulla ole intressejä paheksua toisten verosuunnittelua. Yritänhän itsekin suunnitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v***u, pienimuotoista toimintaa, kun on nostanut vuodessa "vain" 20 000e osinkoja. Rakas Räty, tuo on minun VUODEN BRUTTO! Maksan siitä verot, eläkemaksut yms. Suomi nousuun, jeeeee!!

Vierailija
32/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:38"]

Saahan sitä paheksua, ei mulla ole intressejä paheksua toisten verosuunnittelua. Yritänhän itsekin suunnitella.

[/quote]

En ole ylempi, mutta samaa mieltä hänen kanssaan. Tuo verosuunnittelu on ihan ok, koska laki sen mahdollistaa. Mutta jos tuollaista toimintaa harrastaa, ei ole syytä moralisoida muita samanlaisesta täysin laillisesta etuveivailusta ja hommata näille potkuja. (Ailuksen tapaus siis).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, ensin ihmiset pakotetaan yksityisille lääkäriasemilla koska muualta ei aikaa saa, ja sitten lääkärit kiertävät veroja ja kaiken lisäksi aivan laillisesti. Eivät ilmeisesti tule toimeen sillä normilääkärin palkalla. Sairasta. Ja lapsilisiä on pakko kutistaa, totta kai. Suomen päättäjät vaihtoon.

Vierailija
34/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen kannatus on taas seuraavassa gallupissa noussut. Näin käy aina kun kokoomus mokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]

No hei ne pelastaa ihmisiä ja on lukenut pääsykokeeseen (pl. Virossa yms opiskelleet), joten oikeus ja kohtuus on, että säännötkin ovat erilaiset lääkäreille kuin muille.

[/quote]

Säännöt ovat tismalleen samat kaikille. Myy sinäkin omaa osaamistasi yhtiön kautta, ja tee kuten Räty ja tuhannet muut ovat tehneet vuosikausia.

Vierailija
36/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalitonta kyllä. Kyseessä on kuitenkin ministeri jonka pitäisi jotenkin perustella veronkiristykset ja leikkaukset pieni- ja keskituloisille. Voisi näyttää itse esimerkkiä ja maksaa verot asianmukaisesti ja mukisematta. Tällä naisella ei kyllä tule olemaan mitään poliittista tulevaisuutta, onneksi sentään on hyödyllinen ammatti että vapautunee pian hoitamaan potilaita. 

Vierailija
37/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]

No hei ne pelastaa ihmisiä ja on lukenut pääsykokeeseen (pl. Virossa yms opiskelleet), joten oikeus ja kohtuus on, että säännötkin ovat erilaiset lääkäreille kuin muille.

[/quote]

Säännöt ovat tismalleen samat kaikille. Myy sinäkin omaa osaamistasi yhtiön kautta, ja tee kuten Räty ja tuhannet muut ovat tehneet vuosikausia.

[/quote]

 

Säännöissähän se ongelma onkin, ei niiden noudattajissa. Mitä parempiosainen ja lahjakkaampi on, sitä enemmän pitäisi tehdä yhteisen hyvän eteen, ei suinkaan päinvastoin.

Vierailija
38/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:40"]

Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten Arkadianmäellä työskentelevät ovat läpeensä paskoja. Kansanedustajissa ja ministereissämme on valtaosa omanedun tavoittelijoita, kuten nyt tämä esiin noussut tapaus Raty. Olkoonkin, että tapa on yleinen lääkärien keskuudessa, mutta se kuvastaa juuri sitä itsekeskeisyyttä jota nämä harjoittavat.

Kaiken lisäksi tämäkin persereikä on niin vitun tyhmä, että ei ymmärrä sitäkään, ettei maassamme lähes tulkoonka kaikki tienaa yli 2500 euroa kuukaudessa. Miten tällaisia kukaan äänestää ja miksi?

Tämäkin ministeri on valmis viemään pienituloisilta perheiltä tuhkatkin pesästä kunhan saa itse kaikki edut ja vieläpä verottomana. HÄPEÄ EDES!

[/quote]

 

Ketä sinne pitäisi valita? Teuvohakkaraisia ja muita urheilijoita? Vai 5 lapsen teiniäitejä?

[/quote]

No miten olisi ihan kunnollisia, vastuullisia ja päteviä ihmisiä?

Vierailija
39/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:50"]

Tässä kannattaisi kansalaisten olla tietoisia ja valita mitä lääkäriasemaa käyttää.

[/quote] Minä ainakin vältän noita veroparatiisi lääkäriasemia.

[/quote]

Onko niitä muitakin?

Vierailija
40/43 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:16"]

Verot on naiveille. Itse tienaan yli 100000 euro vuodessa ja veroja alle 9 %. Ei tosin Suomessa.

[/quote]

 

Missä? Mä tienaan satkun ja koska maksan veroni saan käteen 54000e...