YLE: Räty muunsi sivutyönsä tuloja verottomiksi osingoiksi
http://yle.fi/uutiset/laura_raty_muunsi_sivutyonsa_tuloja_verottomiksi_osingoiksi/7425752
sillälailla! suomi nousuun, tviit tviit! kansalaisten verot ylös!
Kommentit (43)
Rädyn erottava. Kokoomuksen aika on ohi.
Hieno homma, ja sitten samat ovat munat vaahdossa korottamassa veroja :-)
Millainen Pohjolan Japani Suomesta tulisikaan, jos kaikki veronmaksat olisivat yhtä vastuullisia kuin kokoomuksen kärkipoliitikot?
Verot on naiveille. Itse tienaan yli 100000 euro vuodessa ja veroja alle 9 %. Ei tosin Suomessa.
Tuskin on harvinaista touhua kokoomuksen piirissä tällainen, en yllättynyt yhtään.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:16"]
Tuskin on harvinaista touhua kokoomuksen piirissä tällainen, en yllättynyt yhtään.
[/quote]
ei vaan yksityisen puolen lääkäreiden keskuudessa. Iso osa tietysti Kokoomuksen kannattajia, mutta varmaan muiltakin lääkäripoliitikoilta löytyy vastaavia kuvioita. Räty on nyt vaan median silmätikku, osin omien möläytystensä takia.
No hei ne pelastaa ihmisiä ja on lukenut pääsykokeeseen (pl. Virossa yms opiskelleet), joten oikeus ja kohtuus on, että säännötkin ovat erilaiset lääkäreille kuin muille.
Hyvinkin näppärää, kun voi jättää verot muiden kustannettaviksi.
"Kataisen ja Stubbin hallitukset ovat päättäneet yhteensä noin seitsemän miljardin euron veronkorotuksista ja menoleikkauksista. Kiristykset toteutetaan vuoteen 2019 mennessä."
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:36"]
Hyvinkin näppärää, kun voi jättää verot muiden kustannettaviksi.
"Kataisen ja Stubbin hallitukset ovat päättäneet yhteensä noin seitsemän miljardin euron veronkorotuksista ja menoleikkauksista. Kiristykset toteutetaan vuoteen 2019 mennessä."
[/quote]
Kyllä ja samaan aikaan nostaa verovaroista maksettavaa apulaiskaupungin johtajan palkkaa.
Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten Arkadianmäellä työskentelevät ovat läpeensä paskoja. Kansanedustajissa ja ministereissämme on valtaosa omanedun tavoittelijoita, kuten nyt tämä esiin noussut tapaus Raty. Olkoonkin, että tapa on yleinen lääkärien keskuudessa, mutta se kuvastaa juuri sitä itsekeskeisyyttä jota nämä harjoittavat.
Kaiken lisäksi tämäkin persereikä on niin vitun tyhmä, että ei ymmärrä sitäkään, ettei maassamme lähes tulkoonka kaikki tienaa yli 2500 euroa kuukaudessa. Miten tällaisia kukaan äänestää ja miksi?
Tämäkin ministeri on valmis viemään pienituloisilta perheiltä tuhkatkin pesästä kunhan saa itse kaikki edut ja vieläpä verottomana. HÄPEÄ EDES!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:14"]
Juu, äänestäkää vain Kokoomusta.
[/quote]
pääomatulokikkailu on Lipposen käsialaa. Kannattaa äänestää punikkeja.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:40"]
Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten Arkadianmäellä työskentelevät ovat läpeensä paskoja. Kansanedustajissa ja ministereissämme on valtaosa omanedun tavoittelijoita, kuten nyt tämä esiin noussut tapaus Raty. Olkoonkin, että tapa on yleinen lääkärien keskuudessa, mutta se kuvastaa juuri sitä itsekeskeisyyttä jota nämä harjoittavat.
Kaiken lisäksi tämäkin persereikä on niin vitun tyhmä, että ei ymmärrä sitäkään, ettei maassamme lähes tulkoonka kaikki tienaa yli 2500 euroa kuukaudessa. Miten tällaisia kukaan äänestää ja miksi?
Tämäkin ministeri on valmis viemään pienituloisilta perheiltä tuhkatkin pesästä kunhan saa itse kaikki edut ja vieläpä verottomana. HÄPEÄ EDES!
[/quote]
Ketä sinne pitäisi valita? Teuvohakkaraisia ja muita urheilijoita? Vai 5 lapsen teiniäitejä?
Tässä kannattaisi kansalaisten olla tietoisia ja valita mitä lääkäriasemaa käyttää.
Ei voi muuta sanoa kuin, että ompa törkeä ja ahne ihminen! Räty pitää erottaa! Ei tuollainen epärehellisyys ole sallittua ministerin asemassa olevalta ihmiseltä.
Eihän rätyä... Räty kirjoitetaan ISOLLA!
Tuo pääomatulokikkailu on ihan laillista toimintaa, mitä te siitä möykkäätte?!! T. Alle 2600€ tienaava, joka tekee samoin kuin Räty
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:59"]
Tuo pääomatulokikkailu on ihan laillista toimintaa, mitä te siitä möykkäätte?!! T. Alle 2600€ tienaava, joka tekee samoin kuin Räty
[/quote]
No tuo järjetely jo itsessään on kovin kyseenlainen, koska lähes kaikki muutkin ammattiryhmät joutuvat maksamaan työstään ihan normaalia tuloveroa. Mutta vielä kyseenalaisempaa on kiertää veroja ja samaan aikaan nostaan jättimäistä verovaroista maksettavaa apulaiskaupunginjohtajan palkkaa. Ja vielä kyseenalaisempaa tästä kuviosta tekee sen, että verokikkailija on nimenomaan Räty. Hän kun aikoinaan kommentoi Ailuksen, myöskin aivan laillisia toimia, näin: "Näiden viimeaikaisten tapahtumien ja toimitusjohtajan kanssa käymieni keskustelujen perusteella totean, että toimitusjohtajalla ei ole sellaista arvostelukykyä, jota julkisen eläkelaitoksen johtajalta itse edellytän."
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:16"]
Tuskin on harvinaista touhua kokoomuksen piirissä tällainen, en yllättynyt yhtään.
[/quote]
ei vaan yksityisen puolen lääkäreiden keskuudessa. Iso osa tietysti Kokoomuksen kannattajia, mutta varmaan muiltakin lääkäripoliitikoilta löytyy vastaavia kuvioita. Räty on nyt vaan median silmätikku, osin omien möläytystensä takia.
[/quote]
Meinaatko ettei kokoomuslaiset tällaista keinoa hyödynnä? Aivan varmasti hyödyntävät. Lääkäreiden touhut on jo ollu tiedossa pitkään, se ei sulje pois sitä etteikö muut hyvin tienaavat tekisi samoin. Noloahan se tietysti siinä vaiheessa on, kun itse puuttuu muiden verojen maksamiseen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:36"]
Hyvinkin näppärää, kun voi jättää verot muiden kustannettaviksi.
"Kataisen ja Stubbin hallitukset ovat päättäneet yhteensä noin seitsemän miljardin euron veronkorotuksista ja menoleikkauksista. Kiristykset toteutetaan vuoteen 2019 mennessä."
[/quote]
Kyllä ja samaan aikaan nostaa verovaroista maksettavaa apulaiskaupungin johtajan palkkaa.
[/quote]
Ei nostanut. Räty nosti pääomatuloja 2007-11. Apulaiskaupunginjohtajan virkaan hän astui 2011, eli joutui viran vastaanottaessaan oletettavasti jo jääviyssyistä (Helsingin kaupungin sosiaalitoimi ostaa palveluja yksityisiltä lääkäriasemilta, mm. Mehiläiseltä) luopumaan tuosta sivutoimestaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082518600920_uu.shtml