Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huuhteluainetta ei suositella/käytetä?

Vierailija
24.08.2014 |

Itse käytän huuhteluainetta aina, hyväntuoksuista joskus tuoksua vaihdellen. Laadukasta yleensä.

Ostin housuja Vero Modasta: "ei sitä huuhteluainetta sitten!"

Miksi ja miten te tulette toimeen ilman huuhteluainetta?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin huuhteluainetta joka pesussa, mutta sitten jätin sen kaikesta mikä sisälsi elastaania (ja nykypäivänä tällaisia vaatteita riittää!), hienopesuista ja pyyhkeistä, koska huuhteluaine pahasta näille kaikille. En sitten jaksanut ostaa sitä enää pelkästään petivaatteiden takia (koska mihinkään muuhun sitä en saisi käyttää), niin jäänyt kokonaan jo useammaksi vuodeksi. Erittäin hyvin olen pärjännyt, en oikein tajua miksi en pärjäisi? Ihan yhtä hyvältä se pyykki tuoksuu ja joo, petivaatteet vois olla ehkä vähän pehmeempiä, mutta ei niihin nyt itseänsä satutakkaan vaikkei huuhteluainetta käytä, ei ne niin kovaksi jää. :D

Vierailija
22/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka hoitaa saman homman, eikä ole niin vaarallista esim. kaloille. Kun vesi palautetaan puhdistamisen jälkeen luontoon, siinä on edelleen sitä huuhteluainetta. Se rikkoo pintajännitteen kaiksesta ja siten kaloille tulee ongelmia. Oliko se sokeus vai mikä, en muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaparat. Jestas ketää kiinnostaa.

Vierailija
24/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluainetta ei saa käyttää tekokuiduille. Esim. urheiluvaatteissa pilaa ne tärkeimmät ominaisuudet.

Vierailija
25/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä hyötyä siitä huuhteluaineesta on. Sanovat että vähentää sähköisyyttä mutta itellä ainakin joitaik keinokuituvaatteita eikä ne nyt niin sähköisiksi muutu. Paitsi ehkä pakkasella mut silloin suosin luonnonkuituvaatteita.

Vierailija
26/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine on täysin tarpeeton. Kokeile olla ilman ja huomaat, että siitä ei todellakaan ole mitään hyötyä.

Vierailija
27/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:11"]Huuhteluainetta ei saa käyttää tekokuiduille. Esim. urheiluvaatteissa pilaa ne tärkeimmät ominaisuudet.

[/quote]

Jaa. Ite oon just kuullu että niistä tekokuiduista ne poistais sitä sähköisyyttä. Joustomateriaalit kuten elastaani ja lycra ei tykkää.

Vierailija
28/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin aikoinaan, kun huuhteluaine tekee minusta pyykistä jo valmiiksi likaisen tuntuista. Yök, en tykkää. Ja sen verran vähän tulee pyykkiä, etten saisi ikinä täysiä koneellisia, jos lajittelisin erillään sellaiset pyykit, joihin saa ja joihin ei saa huuhteluainetta laittaa. Erittäin hyvin pärjään ilman moista turhaketta, pyykit eivät ole sähköisiä ja pieni karheus ei haittaa.

Vierailija
29/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt mihin huuhteluainetta tarvitaan tavallisten puuvillaisten tekstiilien pesussa. Enkä ole käyttänyt. Ainoastaan joihinkin täkkeihin, viltteihin ym. laitan koska se estää staattisen sähkön kertymisen ettei sähise ja tekee ne pehmeämmiksi.

Vierailija
30/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista!

Nyt pesen jo seuraavan koneellisen ilman! :)

- av

Vierailija
31/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluaineita pääasiassa siksi, etten oikein pidä hajusteista. En oo muuten vielä kohdannut huuhteluainetta, jonka tuoksu miellyttäisi mua. Mulla on myös herkkä iho, joten iho ei juuri siedä hajusteita, joten koitan minimoida niiden käytön.  Lisäksi huuhteluaineet on mun mielestä turhia ympäristöä kuormittavia kemikaaleja, joita ilman pärjää aivan mainiosti. Viimeinen syy on, että asumme vanhassa omakotitalossa, jossa vedenpaineet on niin matalat, ettei huuhteluaine huuhdoudu kunnolla pesukoneen huuhteluainelokerosta, ja jos sitä käyttää, se sakkaa lokeroon (talossa oli aiemmin vanhalla sukulaisellamme kodinhoitaja, joka käytti huuhteluainetta) ja tummiin vaatteisiin jäi usein huuhteluainejäämäläikkiä.

Vierailija
32/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhteluaine kerääntyy tekstiileihin ja tuhoaa elastaanin (joustavat vaatteet ja alusvaatteet). Myös pyyhkeiden teho laskee, jos ne kyllästää huuhteluaineella. Lisäksi en voi sietää huuhteluaineiden hajua. Puhdas pyykki ei saa tuoksua miltään.

Käytän huuhteluaineena etikkaa, joka ei pyykin kuivuessa tuoksu miltään. Auttaa nukkaantumiseen, estää homehtumista jne

Vierailija
33/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin joskus ilman - ja kaipasin huuhteluainetta.

Käytin joskus etikkaa ja hyi ällötys!

Vierailija
34/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:32"]En käytä huuhteluaineita pääasiassa siksi, etten oikein pidä hajusteista. En oo muuten vielä kohdannut huuhteluainetta, jonka tuoksu miellyttäisi mua. Mulla on myös herkkä iho, joten iho ei juuri siedä hajusteita, joten koitan minimoida niiden käytön.  Lisäksi huuhteluaineet on mun mielestä turhia ympäristöä kuormittavia kemikaaleja, joita ilman pärjää aivan mainiosti. Viimeinen syy on, että asumme vanhassa omakotitalossa, jossa vedenpaineet on niin matalat, ettei huuhteluaine huuhdoudu kunnolla pesukoneen huuhteluainelokerosta, ja jos sitä käyttää, se sakkaa lokeroon (talossa oli aiemmin vanhalla sukulaisellamme kodinhoitaja, joka käytti huuhteluainetta) ja tummiin vaatteisiin jäi usein huuhteluainejäämäläikkiä.

[/quote]

Tutustu Allegro nimiseen pesuaineeseen. Sopii herkälle iholle :)

Vierailija
35/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaine pilaa siivouksessa käytettävät mikrokuituliinat.

Vierailija
36/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En useinkaan osta sähköistyviä tekokuituvaatteita joten huuhteluainetta en yleensä käytä. Tietenkin jotkut vaatteet ovat väistämättä tekokuituisia kuten talvitakit joten niiden pesussa huuhteluaine on ihan paikallaan jos ei halua saada säpsyjä joka paikasta. Pidän tuoksuvasta pyykistä joten käytän Omoa tai muuta hajustettua pyykinpesuainetta.

Vierailija
37/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:24"]

En ole koskaan ymmärtänyt mihin huuhteluainetta tarvitaan tavallisten puuvillaisten tekstiilien pesussa. Enkä ole käyttänyt. Ainoastaan joihinkin täkkeihin, viltteihin ym. laitan koska se estää staattisen sähkön kertymisen ettei sähise ja tekee ne pehmeämmiksi.

[/quote]

Monessa täkissä ja tyynyssä nimenomaan kelletään huuhteluaine, koska se pilaa sen kyvyn olla lämmin peitto tai kuohkea tyyny.

Erikseen sitten untuvat, jotka todella menee pilalle huuhteluaineella, on se sitten takki, tyyny tai täkki.

Vierailija
38/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaa vaatteet!

Vierailija
39/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lakanoihin, tekee niistä ihanan pehmeät ja hyväntuoksuiset.

Vierailija
40/63 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:11"]Huuhteluainetta ei saa käyttää tekokuiduille. Esim. urheiluvaatteissa pilaa ne tärkeimmät ominaisuudet.

[/quote]

Jaa. Ite oon just kuullu että niistä tekokuiduista ne poistais sitä sähköisyyttä. Joustomateriaalit kuten elastaani ja lycra ei tykkää.

[/quote]

Joo mä ainakin käytän just esim. akryylisiin neuleisiin, jotka on ilman huuhteluainetta lähes mahdottomia käyttää talviaikaan. Muuten en huuhteluainetta käytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän