Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koivukylä, Korso, Malminiitty jne. pas*apaikkoja?

Vierailija
05.08.2014 |

Onko Korso, Koivukylä, Havukoski, Kulomäki, Malminiitty, Hakunila jne. eli Vantaan huonomaineiset lähiöt edelleen maineensa ansaitsevia vai onku joku tai jotkut paikat rauhoittuneet vuosien ja vuosikymmenten varrella ja ovat nykyisin keskiverto tai peräti hiljaisia lähiöitä?

Ainakin Korsosta on tullut vastaan väitettä parempaan suuntaan menemisestä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulomäki ja Korso - hirveitä paikkoja. Olen onnellinen että pääsin pois. Alkkiksia riittää, toki myös normaaleja ihmisiä. Mutta katsella sitä miten alkoholia kuluu, nuorilla ihmisillä elämä pilalla. Asuin kultsussa yhdessä juoppokerrostalossa, naapurin n. 30 v parveke oli ääriään myöten täynnä tyhjiä kaljapulloja. Toinen naapuri kävi joka päivä viereisessä siwassa kusenhajuisena, osti aina litran maitoa, mäyräkoiran ja lenkkimakkaraa. Tämäkin tyyppi alle 40 vuotias. Toisaalta asuin myös Hoasin taloissa, joissa oli pääosin mukavaa porukkaa - kansainvälisiä lapsiperheitä. Itse asunnot olivat homeisia parakkeja, mutta sentään halpoja. Korson keskustassa ei ole muuta kuin baareja, ja joo on niitä muuallakin Suomessa mutta jotenkin paikkana siellä se meininki korostuu. Istutaan terassilla, aidan takana 1-vuotias odottaa rattaissa kun vanhemmat kaljoittelee. Ravintola Diamond mainosti: viihtyisyyttä KOKO PERHEELLE. Terassille riitti jonoa. Kusi haisi. Ja olen asunut muuallakin Suomessa lähiöissä ja meininki on samantapaista, mutta Korso on ehdottomasti hirvein paikka missä olen asunut! Läheinen Koivukylä ei sen parempi, isompi kooltaan mutta ankeudeltaan samanlainen. Saa väistellä huumeruiskuja. Kuitenkin Koivukylässä on paremmat palvelut kuin Korsossa, sentään Cittari ja Lidl. Ps. Korson Ankkapuisto on kiva. 

Vierailija
2/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Koiviksessa osaketalossa eikä mulla ole valittamista. Olen asunut jo 12 vuotta. Pari järkkyä vuokrataloa täällä on. Huumeruiskuja en ole nähny, pilvenhajun kyllä tunnistan mutta harvemmin. Hakunilassa oli mielestäni levottomampaa ja huume ja tabujuttuja useammin näki. Lapsilla on mamu ja suomikavereita. Ei ole mulle ongelma. Meillä on tiukka kotikuri. Kylillä ei notkuta yli klo 19.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylä karsea, missään oo nähny manneja enempää ku siellä (no ehkä Malmilla tai Kantsussa..).ISO HYI. Eipä noita muitakaan voi kehua.

Vierailija
4/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotialueet ok, kerros- tai luhtitaloon en muuttaisi näistä yhteenkään. Aseman alueita ja pubikeskittymiä välttelisin ilta- ja yöaikaan, mutta siinä tuskin lapsiperheellä ongelmaa tulee. Peruslähiöitä, joissa tavallinen ihminen tuskin kohtaa mitään kamalaa.

Vierailija
5/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkös nämä ole niitä Vantaan hienostoalueita? Kysyy kouvolalainen.

Vierailija
6/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:13"]

Eivätkös nämä ole niitä Vantaan hienostoalueita? Kysyy kouvolalainen.

[/quote]Mahtaako surkeampaa paikkaa Vantaalta löytyäkään kuin nämä mainitut "hienostolähiöt"? No ehkä lännen Pähkis, Rajis, Myrtsi ym. yltää tasoihin...

Vierailija
7/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää tietämättömyyteni, mutta Espoon puoleltahan näitä hienostomestoja löytyy vaikka miten, mutta Vantaa... Öö.. Onko niitä?

Vierailija
8/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla hieno asuinalue on Kuninkaanmäki, sinne muuttaisin jos olisi pakko Vantaalle muuttaa. Kaikki muut alueet enemmän tai vähemmän huonoja. Tosin Korson vieressä oleva omakotitaloalue Matari sekä Korson ja Koivukylän välissä oleva Rekola on oman kokemukseni ihan ok-tason paikkoja. Länsi-Vantaasta ei niin ole kokemusta. Muutin pois Vantaalta enkä ole katunut päivääkään. Takaisin en muuta ikinä, mieluummin sitten vaikka johonkin pk-seudun ympäristökunnista (Kirkkonummi, Nurmijärvi). 

Vierailija
9/20 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 02:13"]

Vantaalla hieno asuinalue on Kuninkaanmäki, sinne muuttaisin jos olisi pakko Vantaalle muuttaa. Kaikki muut alueet enemmän tai vähemmän huonoja. Tosin Korson vieressä oleva omakotitaloalue Matari sekä Korson ja Koivukylän välissä oleva Rekola on oman kokemukseni ihan ok-tason paikkoja. Länsi-Vantaasta ei niin ole kokemusta. Muutin pois Vantaalta enkä ole katunut päivääkään. Takaisin en muuta ikinä, mieluummin sitten vaikka johonkin pk-seudun ympäristökunnista (Kirkkonummi, Nurmijärvi). 

[/quote]

Kuninkaanmäestähän saa nätin kämpän kohtuuhinnalla! http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/8401333 

Ellei ilmoituksessa huijata sijainnin suhteen?

Vierailija
10/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Vantaa on paskapaikka.

Vierailija
11/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Keravalainen hiljaa.

Vierailija
12/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Keravalainen hiljaa.

[/quote]Pieleen meni ja pahasti.

Vierailija
13/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no ainakin Tikkurilan lähistöllä on mukava asua.

Vierailija
14/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen Koiviksesta kotoisin ja useiden vuosien harharetkien jälkeen palannut tänne takaisin. Sanoisin, että täytyy tietää talot ja alueet, joissa on rauhallista ja sit ne, jotka ei ole niin rauhallisia. Minusta tää on edelleen ihan ok paikkaa, mutta en heilukaan myöhään ostarilla tai asemalla. Varmaan kaikissa tämmöisissä lähiöissä on omat hyvät puolensa ja sit ne paskemmat osat. Korso on ainakin mun teinivuosista siistiytynyt.

Vierailija
15/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koivukylä on aina täynnä kännisiä ihmisiä, räkänokka teinejä & huonosti käyttäytyviä tummaihoisia ja virolaisia. toki joukossa on myös helmiä!

t. räkänokka teini

Vierailija
16/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut koko elämäni radan varrella ja ihan rauhallisia paikkoja on. Tottakai esim koivukylän ja korson aseman liepeillä hengailee teinejä ja pari spurgua mutta jossei ihan niihin viereisiin kaupungin kerrostaloihin ole suunnitelma muuttaa nii ihan jees. Ja malminiityssä ei enää edes hengaile niitä teinejä mitenkään.

Vierailija
17/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo malminiityssä taitaa olla se yks siwan kyljessä oleva vessan kokoinen kapakka, johon se sen paikan paheellisuus tiivistyy. Ei mua spurgut ole ikinä häirinneet, mutta se varmaan on tämän lähiöelämän tulosta :)

Vierailija
18/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen Koivukylän Citymarketissa eikä mua vastaan tainnu tulla yhtään kännistä. Pari hunnutettua naista kyllä ja joku lähi-idän mies, mutta muuten oli turpeaa ja tavallista suomalaista lähiökansaa liikenteessä. Ihan perussettiä.

Vierailija
19/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulomäki on hiljainen kuin huopatossutehdas. Yksi vav:in taloyhtiö missä muutama manneperhe mutta ei muuta mainittavaa.

Vierailija
20/20 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:09"]

Kulomäki on hiljainen kuin huopatossutehdas. Yksi vav:in taloyhtiö missä muutama manneperhe mutta ei muuta mainittavaa.

[/quote] Kulomäkeen tosin ei taida mennä bussit kauhean hyvin? En ole siis varma enää mikä on alueen tilanne. Mutta eipä se kai haittaa, jos on oma auto. Ainakin asunnot näyttää olevan halpaa kuin saippua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme