Leikkivätkö 7-luokkalaisenne vielä joillain leluilla?
Mulla on tyttö ja leikkii littlest pet shopeilla js schleiz-eläimillä. Ei nyt joka päivä, mutta toisinaan
Minusta jotenkin tervehenkisempää kuin se, että hän notkuu liikaskin netissä. Eli kannustan leikkimistä vaivihkaa.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:50"]
Oon ite seiskaluokkalainen ja mitä oon huomannu ni epäsuositut lapset leikkii. Suositut notkuu somessa jne. Jos teijan lapset on viel kaiken lisäks rumia ni ne todennäkösesti kuuluu epäsuosittuihin tai kiusattuihin mikä taas vaikuttaa niitten itsetuntoon. Iteppähän kannustatte mukuloitanne.
[/quote]Sinut on ilmeisesti jätetty kasvattamatta tyystin eikä myötätuntosikaan ole kehittynyt lapsen tasolta. Menepä kertomaan äidillesi, että herää ennen kuin on liian myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:50"]
Oon ite seiskaluokkalainen ja mitä oon huomannu ni epäsuositut lapset leikkii. Suositut notkuu somessa jne. Jos teijan lapset on viel kaiken lisäks rumia ni ne todennäkösesti kuuluu epäsuosittuihin tai kiusattuihin mikä taas vaikuttaa niitten itsetuntoon. Iteppähän kannustatte mukuloitanne.
[/quote]Aivan järkyttävää kiusaajan tekstiä. Tämä pitäisi saada vanhempien ja opettajien luettavaksi.
Onpa täällä yllättävän paljon 12-13 -vuotiaita. Huh, mahtaakohan minunkin tyttäreni käydä täällä myös, kun hän kyllä tietää, että minä "joskus" käyn täällä.
Tuo, että itse ompelisi vaatteita leluilleen olisikin hyvää ja kehittävää puuhaa. Itsekin ompelin niitä lapsena leluilleni. Nuo littlest pet shopit vaan ovat niin surkean pieniä, ettei niille ompelukoneella oikein mitään järkevää saa tehtyä.
ap
Meillä 13-vuotias leikkii monster higheillä ja meikkaa joka päivä meikkivoiteet sunmuut ja rakastaa shoppailua ja hengaa somessa. Huoneessa "piilotettu" talo nukeille. Ja poikienkin kanssa hengailee.
Meillä 13v leikkii dildolla. Sellainen näytti olevan vaatekaapissa kun vein pyykkejä sinne.
Itse en leiki, toki kaikenikäiset saavat leikkiä mikäli haluavat. Tässä iässä siitä voidaan kyllä kiusata ja joutua oudoksunnan kohteeksi, mutta mulle on ihan sama, meikkaako toinen pullip-nukkeja vai omaa naamaansa, kunhan on hyvä ja ystävällinen kaveri :)
-Kuudesluokkalainen tyttö
Tyttöni näki kerran vahingossa viime keväänä viimevuotisen luokkakaverinsa luona kaappiin piilotetun nukkekodin kyllä. Varmaan sekin sillä vielä leikki. Tilanne oli sille kaverille niin nolo, että aiheesta eivät yhtään puhuneet. Nyt on siis yläkoulussa ja luokkakaverit vaihtuivat.
ap
Mun tyttö leikki vielä keväällä, mutta kesän aikana leikkiminen vähitellen jäi.
48 olet mukava kuudesluokkalainen.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:39"]48 olet mukava kuudesluokkalainen.
ap
[/quote]
Kiitos :) Musta sun lapsesi on rohkea kun uskaltaa olla mitä on.
48
48:lle. Mutta lapseni ei kuitenkaan ole niin rohkea, että uskaltaisi kertoa leikkimisestään muille. (Ja ymmärrän hyvin, sillä takuulla siitä kiusattaisiin.)
Miltä tuntui se leikkimisen lopetus? Eli miksi päätit lopettaa leikkimisen? Mikä sai tuntumaan siltä, ettei se enää huvita? En osaa muotoilla kysymystä.
ap
Meidän ADHD poika leikkii vielä ihan täysin traktoreilla ja autoilla. Ikää on nyt 12.v. Kesällä leikki vielä hiekkalaatikolla aika paljon. Asumme maalla eikä ole paljon lähellä kavereita. Sitten kun käy kavereita ei leiki ikinä millään lelulla, pelaavat sählyä ja jalkapalloa. Ajelevat mönkkäreillä ja mopoilla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:47"]
Mä oon 20 ja ajetaan välillä autoradalla kilpaa kavereiden kans.
[/quote]
Tästä tuli mieleen muisto vuosien takaa. Olin 12 ja veljeni 17, ja mentiin hiihtolomalla käymään kaupungissa opiskelevan 21-vuotiaan isonveljemme luona. Hän oli juuri muuttanut uuteen opiskelija-asuntoon, jonka komerosta löytyi autorata, ilmeisesti edellisen asukkaan jättämä. Kyllä me ajettiin sillä innokkaasti kilpaa :-)
Ei todellakaan leikkinyt legoilla poika seiskaluokkalaisena. Tietokone ja pleikka. Todella hyötyä ollut, enkku ollut koko ajaqn 10 kolmannelta lähtien ja lukiossa myös.
Tyttäreni on myös innokas muovailuvahalla muovailija, mutta se kai liittyy enemmän hänen taideharrastukseensakin. Luultavasti, jos olisi kätevä mahdollisuus, innostuisi myös hiekasta tekemään "taideteoksia". Pihallamme on vanha hiekkalaatikko, mutta niin huonossa kunnossa ja niin näkyvillä, ettei tietenkään sinne mene.
Leikkiminen muuten välillä limittyy myös aikuisten tekemisten kanssa. Kyllähän aikuisetkin tavallaan leikkivät, kun tekevät kauniita askarteluja koristeeksi tai kudontatöitä. Voi verrata muovailuvahaan. Tai aikuiset leikkivät vaikka käydessään jalkapallo- lentopallo- tms harrastuksessa. Onhan tavallaan teatteriharrastuskin leikkimistä. Nytpä aloin miettiä tätä paljon.
ap
En leiki.
-12v tyttö