Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää "erityisherkät" - pelkkää huomion tavoittelua!

Vierailija
24.08.2014 |

Mulla on yksi ns. erityisherkkä tuttuna. Hän on olevinaan niin herkkä ja intuitiivinen, mutta oikeasti ihan norsu lasikaapissa. Ei kuuntele muita, vie kaikkien energiat ja kuvittelee, että hän on oikein fiilismittari. Ei mitään itsetutkiskelutaitoa oikeasti, mutta kuvittelee olevansa hyvä ihmissuhteissa. Kamala tapaus.

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkä = ihminen, joka ei halua kehittyä eikä muuttua eikä parantua, vaan velloo omassa "erinomaisuudessaan".

Vierailija
182/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäämpä testi.

Laitetaan sinulle - tai kenelle tahansa - ympäröivään maailmaan seitsemän televisioruutua päälle jatkuvalla ohjelmasyötöllä.

Millainen olo loppupäivästä - jos sinä vellipe*se selviät edes sinne asti?

Hyvä vertaus, luin jostain sama.

Vierailija
184/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sanoko erityisherkkä vaan herkkä. Pitkä ihminen on pitkä eikä erityispitkä.

Vierailija
185/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex kämppiä on erityisherkkä, kyllä siitä huomasi miten reagoi tosi vahvasti joihinkin asioihin, kuten pahoihin hajuihin tai sensorisiin ärsykkeisiin. Pyörtyi kun näki hämähäkin. Kyllä hänellä hermosto oli viritetty aika eri tavalla kuin ihmisillä yleensä. Hän on mukava tyyppi ja hyvä kaveri. ei se ole erityisherkkien vika jos jotkut haluavat käyttää sitä termiä korostamaan omaa erityisyyttään.

Vierailija
186/188 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? Mulla on useita herkkyyksiä, mutta ei minun sen takia tarvitse lomaa töistä ottaa. Mutta esim. aurinkoon silmäni reagoivat tosi herkästi, ja nyt helteiden aikaan niitä suorastaan kirveli. Tai en mahda sille mitään, että minua alkaa itkettää aina häissä, hautajaisissa, ristiäisissä, vaikka kenen tapahtuma on kyseessä tai jos sattuu jollekin muulle ihmiselle joku ihana asia.

Kun poikani sai pääsykokeista huippupisteet ja opiskelupaikan, en pysty kertomaan asiaa kellekään, ilman että alkaa tuntua pala kurkussa. Elokuviin en mene mielelläni, koska herkät, niin iloiset kuin surulliset, itkettää. Kun toinen lapsi onnistui asunnon kanssa, taas tuli kyyneleet silmiin. Kun sama nuorukainen kertoi puhelimessa saaneensa kavereita, alkoi itkettää. Kun kirjoitan tätä, tulee taas vedet silmiin. Ap:n aloitus herätti aluksi suunnatonta raivoa, kun hän ei tiedä yhtään mistä kirjoittaa. (minulla on kaksi lasta saanut nyt opiskelupaikan ja se ajatus itkettää).  

Drama Queenit on ihan eri asia, ilmeisesti he haluavat vain ottaa osansa asiasta. 

Ymmärrän sinua koska olen itse samanlainen itkijä.

En oo vaan koskaan ajatellut olevani erityisherkkä!

Mut kyllähän nyt suvivirsi tai Maamme-laulu oikealla hetkellä saa vedet silmiin saati sitten joulurauhan julistus! Eikö kaikille??

Vierailija
187/188 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tavannut näitä erityisherkkiä, minulle ei ole vaan selvinnyt että mitä he odottavat muilta.

Vierailija
188/188 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, rasittavia ihmisiä nuo erityisherkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan