Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma nimi vai yhdistelmäsukunimi?

Vierailija
23.08.2014 |

Olen menossa naimisiin ja nyt pyörittelen tätä nimiongelmaa. Mieheni sukunimeä en halua ottaa, koska se on Suomen yleisin sukunimi ja oma etunimenikin on todella yleinen. Yhdistelmänimi houkuttaisi, oma sukunimeni sopii ihan hyvin mieheni sukunimeen ja oma nimeni on harvinaisempi. Kuitenkin noita yhdistelmänimiä parjataan aina niin paljon..

Miten itse tekisit/olet tehnyt?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:01"]

No itseasiassa meidän molempien sukunimet ovat ihan täysin suomalaisia. Eikä minua mieheni sukunimen yleisyys haittaisi jos oma nimeni olisi eri. Olen siis etunimeltäni Laura ja jokainen voi katsoa väestörekisterikeskukselta mikä se yleisin sukunimi on.

-ap

[/quote]

Hei Laura Korhonen, hauska tavata!

[/quote]

Hä, ovatko Korhoset ohittaneet Virtaset? 

[/quote]

Ovat, jo kauan aikaa sitten.

Vierailija
22/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:15"]Mun miehellä kans hyvin yleinen sukunimi ja sitten mulla taas erittäin harvinainen. Halusin kuitenkin perheelle yhteisen nimen (jos lapsia tulee), mutten halunnut luopua täysin omasta nimestäni. En myöskään halunnut vaatia miestäni vaihtamaan nimeä minun nimeeni. Päädyin siis ottamaan yhdistelmänimen, enkä ole katunut.

[/quote]

samasta syystä jo 10 vuotta yhdistelmänimellä,hyvin toimii :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:15"]Mun miehellä kans hyvin yleinen sukunimi ja sitten mulla taas erittäin harvinainen. Halusin kuitenkin perheelle yhteisen nimen (jos lapsia tulee), mutten halunnut luopua täysin omasta nimestäni. En myöskään halunnut vaatia miestäni vaihtamaan nimeä minun nimeeni. Päädyin siis ottamaan yhdistelmänimen, enkä ole katunut.

[/quote]

samasta syystä jo 10 vuotta yhdistelmänimellä,hyvin toimii :)

[/quote]

Täällä sama, 5 v naimisissa ja hyvin menee.

Kun esittelen itseni esim. Soittaessani jonnekin, käytän aina vain tyttönimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan