Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koira vahtii/suojelee paljon..

Vierailija
23.08.2014 |

Eli joo, esim ruokaansa mut se nyt on normaalia, eli murisee ja puree jos tulee liian lähelle. Joskus se on löytänyt jonkun sukan ja suojellut sitä samalla tavalla, ja tänään karkkipussia?! Eli joka kerta kun minä ja mieheni otimme karkin pussista, se murisi ja puri, suojeli pussia... miksi?

Muuten maailman ihanin koira

Koiramme on noin 6kk Jack Russell/Kääpiöpinseri.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais kouluttaa se koira ja olla sen koiran pomo.

Vierailija
2/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:22"]Kannattais kouluttaa se koira ja olla sen koiran pomo.

[/quote]

Johan ap kertoi osaavansa kouluttaa koiransa. Ap voikin antaa parhaimmat koulutusvinkkinsä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi itse lähinnä suuttua, ei tässä ketjussa ole muuta vihaa näkynyt...

Vierailija
4/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuo on täysin normaalia silloin kun ihminen on ottanut koiran jota ei osaa kouluttaa.

Vierailija
5/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus rottweiler, olisiko tuo käytös sitten ollut sillekkin normaalia ja hyväksyttävää?

Ihan turhaan siis koulutin ;)

Vierailija
6/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiraa saa kieltää. Sille tulee paha mieli.

Vierailija
7/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erittäin koulutettu pikkukoira, rotu jalostettu vahtimaan ja tappamaan rottia. Koira ei todellakaan tottele mitään seuraa ym käskyjä ilman nakkeja. Ei vain kiinnosta vaikka osaa. Lisäksi haukkuu remmissä, kaikkia lähestymistapoja olen kokeillut, mutta vaan pelkää liikaa. Jännästi vesikoira, collie ja spk kuitenkin tottelevat/tottelivat kun olivat hengissä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että pienempi purisi tai murisisi, käytöstavat ja temput on pienten mielestä eri asia. Lisäksi kenttä ja normaali elämä ei liity tuon mielestä mitenkään toisiinsa.

Toivoisin että te kaikki isojen koirien upeat kouluttajat muistatte eri rotujen lähtökohdat. Pieniä koiria usein ei ole jalostettu toimimaan ihmisen kanssa. Ei kaikkia isojakaan, mutta esim. agressiiviset linjat on luonnolisesti tyrehtyneet. Tämä ei ole mikään oikeutus esim ap:lle tai minulle.

Vierailija
8/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:26"]

Meillä on erittäin koulutettu pikkukoira, rotu jalostettu vahtimaan ja tappamaan rottia. Koira ei todellakaan tottele mitään seuraa ym käskyjä ilman nakkeja. Ei vain kiinnosta vaikka osaa. Lisäksi haukkuu remmissä, kaikkia lähestymistapoja olen kokeillut, mutta vaan pelkää liikaa. Jännästi vesikoira, collie ja spk kuitenkin tottelevat/tottelivat kun olivat hengissä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että pienempi purisi tai murisisi, käytöstavat ja temput on pienten mielestä eri asia. Lisäksi kenttä ja normaali elämä ei liity tuon mielestä mitenkään toisiinsa.

Toivoisin että te kaikki isojen koirien upeat kouluttajat muistatte eri rotujen lähtökohdat. Pieniä koiria usein ei ole jalostettu toimimaan ihmisen kanssa. Ei kaikkia isojakaan, mutta esim. agressiiviset linjat on luonnolisesti tyrehtyneet. Tämä ei ole mikään oikeutus esim ap:lle tai minulle.

[/quote]

minulla on on kuusi eri rotuista koiraa, kaikki koirat oppivat.

3kg pienin ja isoin ollut 80cm säkä, muut siltä väliltä.

se oppiminen ei ole rotu kysymys, kaikille vain ei sovi kaikki rodut ja

joillekkin ei olisi alunperinkään saatu koiraa suoda.

koulutustavassa tai kouluttajassa on sitten vika, jos ei koira tottele.

Vierailija
9/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä myönnän kyllä että spk on palvelusviettinen ja täten helppo koulutettava.

Vierailija
10/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaa leikkis ?  oli meidänkin tontuilla ( kaks koiraa taloudessa ) pentuna ties mitä vinkeitä ja pöljyyksiä, vaan pienellä sanalla  = ei - tajusi luovuttaa. narttukoiralta ymmärtäisi tommosen käytöksen, jos olisi esim. valeraskaus, vaan tässätapauksessa ei taida auttaa tämä tieto :D 

Vierailija
11/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureminen ja murina ei ole normaalia tollasissa tilanteissa. Omistajan pitää saada ottaa koiralta vaikka ruokakulho pois kesken ruokailun ilman että saa osumaa! Saatikka leluja. Sinuna alkaisin kipinkapin kitkemään käsissä kytevää aikapommia pois!

Vierailija
12/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 11:39"]

Eli joo, esim ruokaansa mut se nyt on normaalia, eli murisee ja puree jos tulee liian lähelle.

[/quote]

Ei ole todellakaan normaalia että murisee ja puree. Tämän takia juuri karsastan pikkukoiria, ne kun on 80 % kouluttamattomia ja omistajien asenne on juuri tuo "se nyt on ihan normaalia". Omani on saksanpaimenkoira (koulutettu) ja kyllä se varmaan käytäis ampumassa ulkopuolisten toimesta jos jossain juttelisin kuinka on ihan normaalia että mun luffe vähän murisee ja pureekin, huh.

Koirasi on vielä ihan pentu joten koirassa ei suuremmin ole vikaa, ainakaan peli ei ole vielä hävitty mutta asenteessasi todellakin on korjaamista. Älä sano tuota kirjoittamaasi ääneen missään, jooko. Lapsia ei varmaankaan kannata myöskään tähän saumaan sitten suunnitella, toivottavasti olet sen ikäinen että vielä ehtii kun koirasta aika on jättänyt.

Vierailija
13/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole niinkään väliä muriseeko se ruokaansa/karkkipussia/tms. kaksi kertaa vai useammin, sillä sen ei kuuluisi tehdä sitä KERTAAKAAN, milloinkaan jos omistaja on siltä jotan ottamassa.

Ja minä en ainakaan tarkoittanut kommenttiani vihamielisesti, haluan vain että nyt pistätte sen kunnolla ruotuun ennen kuin käytös ehtii pahemmaksi. Huomaamattanne koira ottaa itselleen yhä enemmän oikeuksia, ja samaa tahtia käytöksen pois kouluttaminen hankaloituu.

Nyt turha lelliminen pois ja koira ruotuun. Yhtäkään murinaa ei omistajille tule sallia. Jos sinulla/teillä on kokemusta koiran koulutuksesta jo ennestään, tiedät varmasti mitä pahimmillaan käy jos annatte tuon jatkua edes sen "pari kertaa".

- 3

Vierailija
14/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:37"]

Suosittelen syöttämään luita ym kädestä. Siis silleen että itse pitää luun toisesta päästä kiinni vaikka 10 min kun koira jyrsii. Samoin kun antaa ruokaa pitää ruokakupista kiinni niin kauan kun koira syö. Olisi hyvä saada se hyväksymään että kuka tahansa ihminen saa ottaa siltä mitä vaan. Lasten kanssa helpottaa.

Tunnen yhden koiran joka omii kaikki laukut jne. Vain mieheni on riittävä auktoriteetti ottamaan laukun itselleen tuolta 5 kg monsterilta :D

[/quote]

Tämä just ärsyttää näissä pikkukoiran omistajissa, niiden huonoa käytöstä pidetään hauskana. "Sillä on ison koiran luonne vaikka koko onkin pieni". Paskapuhetta. Jos meidän 50 kiloa painava koira omisi tavaroita niin sitä käytöstä ei pidettäisi kovin hauskana eikä minkään kokoisen koiran kuulu omia tavaroita. En nyt viittaa suoraan sinuun joka kirjoitit tämän viestin, ymmärsin kyllä ettei ko. koira ole sinun, mutta pidät sen käytöstä kuitenkin huvittavana. 

Vierailija
15/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:42"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 11:39"]

Eli joo, esim ruokaansa mut se nyt on normaalia, eli murisee ja puree jos tulee liian lähelle.

[/quote]

Ei ole todellakaan normaalia että murisee ja puree. Tämän takia juuri karsastan pikkukoiria, ne kun on 80 % kouluttamattomia ja omistajien asenne on juuri tuo "se nyt on ihan normaalia". Omani on saksanpaimenkoira (koulutettu) ja kyllä se varmaan käytäis ampumassa ulkopuolisten toimesta jos jossain juttelisin kuinka on ihan normaalia että mun luffe vähän murisee ja pureekin, huh.

Koirasi on vielä ihan pentu joten koirassa ei suuremmin ole vikaa, ainakaan peli ei ole vielä hävitty mutta asenteessasi todellakin on korjaamista. Älä sano tuota kirjoittamaasi ääneen missään, jooko. Lapsia ei varmaankaan kannata myöskään tähän saumaan sitten suunnitella, toivottavasti olet sen ikäinen että vielä ehtii kun koirasta aika on jättänyt.

[/quote]

Vituttaa nämä, että 80% pikkukoirista kouluttamattomia. Suurin osa koirista jotka tunnen, ovat pieniä/keskikokoisia koiria ja noin 90% niistä on koulutettuja. Pikkukoirathan käsittää muitakin kuin chihut.

Aloittajalle: Jos kerran tiedät, kuinka koiria koulutetaan,niin miksi et kouluta? Ei ole mitään tilannetta, jossa koira saisi murista laumassa ylempänä olevalle.

Vierailija
16/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo eihän toi oo mitää. Mulla on lemmikkinä gorilla, susi ja tiikeri. Painitaan aina porukalla.

Vierailija
17/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:37"]

Suosittelen syöttämään luita ym kädestä. Siis silleen että itse pitää luun toisesta päästä kiinni vaikka 10 min kun koira jyrsii. Samoin kun antaa ruokaa pitää ruokakupista kiinni niin kauan kun koira syö. Olisi hyvä saada se hyväksymään että kuka tahansa ihminen saa ottaa siltä mitä vaan. Lasten kanssa helpottaa.

Tunnen yhden koiran joka omii kaikki laukut jne. Vain mieheni on riittävä auktoriteetti ottamaan laukun itselleen tuolta 5 kg monsterilta :D

[/quote]

Tämä just ärsyttää näissä pikkukoiran omistajissa, niiden huonoa käytöstä pidetään hauskana. "Sillä on ison koiran luonne vaikka koko onkin pieni". Paskapuhetta. Jos meidän 50 kiloa painava koira omisi tavaroita niin sitä käytöstä ei pidettäisi kovin hauskana eikä minkään kokoisen koiran kuulu omia tavaroita. En nyt viittaa suoraan sinuun joka kirjoitit tämän viestin, ymmärsin kyllä ettei ko. koira ole sinun, mutta pidät sen käytöstä kuitenkin huvittavana. 

[/quote]

Pidän siis naurettavana sitä ettei muut kuin mieheni saa siltä mitään pois. Omistajat on vähän lapasia ja ne ei koe sitä ongelmana. Itse pelkään että se oikeasti puree niin en edes kokeile. Mies ei pelkää niin siksi se saakin tavarat siltä. Koiralla on pentutehdas emon tausta, en tiedä onko se riittävä syy mutta ainakin tekosyy olla kouluttamatta. En hyväksy tietenkään tällaista ja huolestuttaa kun meillekin tulossa lapsi ja näillä vieraillaan usein. Pitääpä sanoa niille että tekevät asialle nyt jotain. On niin ahne että namin kanssa oppii varmaan hetkessä...

Vierailija
18/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan ole vihamielinen ollut, sanonut vaan miten asia on. Itse on kouluttanut muutamaa "ongelma"koiraa ja sitä ei olisi ikinä tarvinnut tehdä jos koirille olisi pentuna asetettu rajat. Kyllä meilläkin on pentuna yrittänyt äristä ja omia ruokakuppiaan, mutta sille on pistetty välittömästi stoppi. Se ei ole normaalia käytöstä, koiran ei kuulu niin tehdä. Kuten joku jo sanoi, koira omii lisää esineitä, Se haluaa enemmän valtaa ja mitä enemmän valtaa koiralla on, sitä vaikeammaksi epätoivotun käytöksen kitkeminen tulee.

edelleen 6

Vierailija
19/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo vinkki oli hyvä, syötä koiraa kädestä. Meillä on jokaisen rescue-koiran kanssa tehty niin alkuun. Koira oppii kuka sitä ruokaa antaa ja Se on ihmisestä kiinni milloin koira sitä saa. Toimii.

6

Vierailija
20/35 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:54"]Noo eihän toi oo mitää. Mulla on lemmikkinä gorilla, susi ja tiikeri. Painitaan aina porukalla.

[/quote]

:D kiitos nauruista :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä