Nainen, koetko olevasi TYTTÖ vai TÄTI?
Koetko olevasi tyttö vai täti? Miksi? Minkä ikäinen olet? Tuliko sinusta jossain iässä täti? Mistä syystä? Milloin huomasit muutoksen?
Kommentit (44)
Tyttö. Olen syntynyt 1968. On outoa, kun jotkut puhuvat minusta lapsilleen tätinä.
Tyttö. Vaikkakin ensimmäistä kertaa mua on tädiksi kutsuttu (4v pojan toimesta) kun olin 15v ja TETissä päiväkerhossa
OT: Mä ihmettelen tätä ilmiötä, että nuoruus on pidentynyt ja yli kolmekymppiset nimittää itseään tytöiksi. Eihän yli kolmekymppiset miehetkään kutsu itseään pojiksi. Naiset, olkaamme reilusti naisia, olemmehan aikusia.
Itse aiheeseen vastaan, että olen täti, koska sisarellani on poika.
En kumpikaan, koen olevani ihminen
Kyllä minä olin vieraille lapsille täti heti kun aloin näyttää aikuiselta naiselta, n. 16-17-vuotiaana. Olin jo aika vanha kun minusta tuli täti pikkusiskon lapsille, jo liki kolmekymppinen. En sanoisi itseäni tytöksi koska olen aikuinen, ja aloin tuntea itseni aikuiseksi hyvin nuorena, enkä käsitä miksi joku aikuinen haluaisi olla tyttö.
Tyttö ehdottomasti. On kivaa kun esim. töissä muutaman vuoden nuorempi "poika" tytöttelee. :)
-74
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:30"]Tyttö. Olen syntynyt 1968. On outoa, kun jotkut puhuvat minusta lapsilleen tätinä.
[/quote]
Oikeasti...?
Nainen -66, täti ilman kukkahattua:). Olen aika suojelevaa ja hoivaavaa mallia, joten koin olevani "täti" jo aika varhain.
Noin 30 ikävuoteen asti halusin olla tyttö lapsille. Sen jälkeen täti. Noin suurinpiirtein. Olen nyt 41-vuotias, joten en enää edes muista niin tarkkaan, mihin tuo ajoittui... :D Itse sain lapsia 35:na, eli viimeistään niihin aikoihin.
Tyttöys lakkaa kun itse saa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:30"]Tyttö. Olen syntynyt 1968. On outoa, kun jotkut puhuvat minusta lapsilleen tätinä.
[/quote]
Oikeasti...?
[/quote]Kyllä. Meillä suvussa tädeiksi kutsuttiin vanhuksia, kun olin lapsi. Muita kutsuttiin etunimillä. Kun ei ole omia lapsia, niin en ole kai vielä tajunnut olevani jo näinkin iäkäs :)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:33"]
OT: Mä ihmettelen tätä ilmiötä, että nuoruus on pidentynyt ja yli kolmekymppiset nimittää itseään tytöiksi. Eihän yli kolmekymppiset miehetkään kutsu itseään pojiksi. Naiset, olkaamme reilusti naisia, olemmehan aikusia.
Itse aiheeseen vastaan, että olen täti, koska sisarellani on poika.
[/quote]
Olen kyllä myös nainen. En vain miellä itseäni tädiksi.
Terv. se 1968 syntynyt.
tädiltä tuntuu enemmän henkinen ja fyysinen olo.
- 80
Kaupan kassa 20 v ja 80%:lle asiakkaista olen täti :D ei kyllä haittaa, sanokoot nyt nainen tai tyttö tai täti tai neito tai vaikka friidu, tärkeintä että sanoma tulee oikealle henkilölle perille! En jaksa pahoittaa mieltäni "vääränlaisista" kutsumanimistä ja suosittelen, etteivät muutkaan
Olen vielä tyttö.
Vm-81